صوتی و تصویری

فناوری تلویزیون نانوسل (NanoCell) ال جی چیست؟

مقایسه تلویزیون OLED با QLED و NanoCell – کدام یک بهتر است؟

در مقاله امروز فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا قصد داریم در مورد اینکه تلویزیون نانوسل (NanoCell) چیست؟ صحبت کنیم و به مقایسه این فناوری با فناوری های OLED و QLED بپردازیم.

پنل های IPS باعث تغییری انقلابی در کیفیت تصاویر تلویزیون های امروزی شد. شما می توانید تلویزیون را از زاویه دید 178 درجه تماشا کنید و این قابلیتی است که تا چند سال قبل غیر قابل تصور بود. علاوه بر این شما یک فناوری مانند OLED و QLED دارید تا تجربه تماشی تلویزیون بدون تاخیر را در اختیار داشته باشید.

فناوری نانوسل برای پشتیبانی از بیش از یک میلیارد ترکیب رنگ به وجود آمده است تا رنگ های طبیعی تری را ارائه دهد و در نتیجه تجربه تماشای تلویزیون را به یک سطح کاملا متفاوت انتقال می دهد. LG فناوری نانوسل را به نام خود ثبت کرده است و از این رو شما این قابلیت ها را تنها در تلویزیون های ال جی شاهد خواهید بود و در برندهای دیگر مانند تلویزیون سامسونگ، تلویزیون هوریون و غیره مشابه آن را پیدا نخواهید کرد.

فناوری تلویزیون نانوسل (NanoCell) ال جی چیست؟

فناوری نانوسل از ذرات نانو (بسیار ریز) برای جذب طول موج های ناخواسته نور استفاده می کند و به این ترتیب باعث افزایش خلوص رنگ سبز، آبی و قرمز نمایش داده شده روی صفحه نمایش تلویزیون می شود. علاوه بر این، این رنگ ها حتی در گسترده ترین زاویه دید هم قابل دسترس هستند. بنابراین نشستن در بهترین مکان برای مشاهده دیگر چالش بر انگیز نیست و شما می توانید در هر مکانی همین تجربه دید را بدست آورید.

فناوری تلویزیون NanoCell با فناوری OLED که در تلویزیون های ال جی وجود دارد تفاوت دارد. لطفا ادامه مقاله کالاپایا را مطالعه بفرمایید تا به تفاوت بین فناوری های استفاده شده در تلویزیون های NanoCell، OLED و QLED پی ببرید.

راز پنهان شده در پشت فناوری NanoCell چیست؟

پیش از این، ال جی از فناوری NanoCell به عنوان IPS-Nano نام برده بود و دلیل آن هم این بود، که این فناوری ترکیبی از تکنولوژی IPS ال جی و نانوسل ال جی بوده است که منجر به بهبود تجربه مشاهده دو برابری می شود.

  • زاویه دید گسترده به دلیل فناوری IPS
  • تولید رنگ های پر جنب و جوش و شارپ به دلیل فیلتر نوری که توسط ذرات نانو صورت می گیرد.

فناوری NanoCell شامل استفاده از ماده جذب کننده نور است که طول موج بین فیلترهای رنگ سبز و قرمز را مسدود می کند. به طور کلی این رنگ ها در طول موج 580 و 610 نانومتر از طریق فناوری تلویزیون استاندارد عبور می کنند. در نتیجه این مسئله به عدم اشباع رنگ های قرمز و سبز کمک می کند. به این اتفاق بلدینگ (نشت) نور قرمز در نور سبز (و بلعکس) گفته می شود. با مسدود کردن این نور، فناوری NanoCell تولید رنگ های خالص قرمز و سبز را روی صفحه نمایش تلویزیون تضمین می کند.

فناوری تلویزیون نانوسل (NanoCell) ال جی چیست؟

فناوری NanoCell چگونه کار می کند؟

فناوری نانوسل از ذراتی به اندازه یک نانومتر استفاده می کند تا امواج نور غیر ضروری را جذب کند و رنگ های خالص، با بالاترین کیفیت را تحویل دهد. مزیت این فناوری این است که دقیقا رنگ ها را فیلتر می کند تا به بهترین کیفیت دست پیدا کند. این فناوری رنگ های قرمز خالصی که توسط رنگ های نارنجی و زرد غیر قابل نفوذ هستند را ارائه می دهد. بنابراین هیچ رنگ مات و محوی که باعث بی ثباتی می شود را تولید نمی کند.

فناوری تلویزیون نانوسل (NanoCell) ال جی چیست؟

مزایای فناوری نانوسل (NanoCell)

  • بینندگان از مزایای استفاده از خالص ترین رنگ ها لذت می برند.
  • از آنجا که فناوری نانوسل رنگ ها را فیلتر می کندف تصاویر در تمام اوقات شارپ و پر جنب و جوش ظاهر می شود.
  • این فناوری تضمین می کند که از هر زاویه ای که تلویزیون را مشاهده می کنید بهترین خروجی را دریافت می کنید. در تلویزیون های سنتی، مشاهده از طرفین می تواند منجر به تحریف رنگ ها و تصاویر شود. بنابراین بینندگان محبور هستند در از محدوده مشاهده محدود 60 درجه استفاده کنند.
  • فناوری نانوسل به شما این امکان را می دهد تا از زاویه های دید مختلف حداکثر 178 درجه استفاده کنید.

قابلیت های هیجان انگیز تلویزیون های NanoCell

  • فناوری پیشرفته نانوسل برای تقویت رنگ های برجسته RGB، رنگ های کسل کننده را فیلتر می کند تا از نمایش تصاویر پر جنب و جوش در صفحه نمایش تلویزیون ال جی اطمینان پیدا کند.
  • فناوری NanoCell امکان مشاهده از زوایای مختلف و حداکثر 178 درجه را فراهم می آورد و به این ترتیب یک تجربه مشاهده فوق العاده را برای کل خانواده فراهم می آورد.
  • فناوری نانوسل می تواند کنتراست باورنکردنی را با قابلیت Array Local Dimming در برخی از بهترین تلویزیون های GL NanoCell فراهم آورد. کنترل دقیق نورپردازی باعث ایجاد تیره ترین رنگ های سیاه در صفحه تلویزیون می شود.
  • تلویزیون های LG NanoCell با وضوح Ultra HD و 4K HDR از جمله Dolby Vision در دسترس هستند.
  • از دیگر قابلیت های تلویزیون LG NanoCell می توان به ویژگی کنترل صدا با استفاده از دستیار گوگل و آمازون الکسا اشاره کرد. این تلویزیون ها دارای یک پردازنده هوشمند و قدرتمند نسل دو A7 هستند که از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل و بهبود کیفیت تصاویر نمایش داده شده روی صفحه نمایش استفاده می کنند.
  • تلویزیون های نانوسل با تکنولوژی داخلی Dolby Atmos ارائه می شود تا کیفیت صدای عالی را فراهم آودند.
  • حالا که با قابلیت های تلویزیون های نانوسل ال جی آشنا شدید اجازه دهید تا ما سه فناوری برتر یعنی OLED، QLED و NanoCell را با هم مقایسه کنیم.

فناوری QLED (مخفف Quantum Dot LED)

سامسونگ در پاسخ به فناوری OLED ال جی، فناوری QLED را در تلویزیون های خود معرفی کرد. این فناوری جدیدی است اما هنوز به یک پنل LED با نور پس زمینه وابسته است.

فناوری تلویزیون نانوسل (NanoCell) ال جی چیست؟

از نظر فنی این فناوری شکل بهبود یافته فناوری LCD است. به نوعی می توان گفت که QLED ترکیبی از LED و LCD است. QLED شامل نقاط ریزی است که هر پیکسل را نشان می دهد و این امکان را به شما می دهد تا استانداردهای صفحه نمایش 4K را در فناوری معمولی LCD مشاهده کنید. با این حال باید بدانید که QLED به نور پس زمینه LED احتیاج دارد. بنابراین اگر به فکر حفاظت از محیط زیست هستید این فناوری ایده آل نیست.

فناوری تلویزیون نانوسل (NanoCell) ال جی چیست؟

فناوری OLED (مخفف Organic LED)

در مقایسه با QLED، فناوری OLED هیچ نور پس زمینه ای ندارد. بنابراین، این فناوری می تواند رنگ های مشکی کاملی را ایجاد کند، از این رو کنتراست با کیفیت بالا تولید می کند. مزیت دیگر این است که این فناوری می تواند در باریکترین صفحه های تلویزیون جا بگیرد.

فناوری تلویزیون نانوسل (NanoCell) ال جی چیست؟

همچنین می تواند در صفحه نمایش های خمیده جا بگیرد. بنابراین زاویه دید به میزان قابل توجهی بهبود پیدا می کند. درست همانطور که QLED محصولی ثبت شده توسط سامسونگ است، QLED هم به ال جی تعلق دارد. تلویزیون های OLED سونی و پاناسونیک با استفاده از پنل های OLED تهیه شده توسط ال جی تولید می شوند.

وقتی OLED و QLED را با هم مقایسه می کنید، تلویزیون های OLED به دلیل کنتراست بهتر و رنگ های سیاه تیره تری که ارائه می دهد بهتر است. ثانیا این فناوری، یک تکنولوژی ارگانیک است و به همین خاطر از محیط زیست محافظت می کند.

فناوری تلویزیون نانوسل (NanoCell) ال جی چیست؟

بهترین فناوری در بین این سه کدام است؟

فناوری نانوسل برای تلویزیون های 8K آینده اده آل هستند. این فناوری قادر به ارائه کیفیت نهایی تصویر می شود. به جای استفاده از یک ورق رنگی روی LCD (همان کاری که QLED انجام می دهد)، فناوری NanoCell از ذرات نانو 1 نانومتری در پنل های IPS استفاده می کند. با فیلتر کردن سایه های غیر ضروری، تصاویر حاصل از بالاترین کیفیت برخوردار هستند.

نتیجه گیری

فناوری های مورد استفاده در تلویزیون ها تقریبا هر روز در حال تغییر و پیشرفت هستند. هر تولید کننده ای در تلاش است تا از دیگری سبقت بگیرد. اگر ال جی فناوری OLED را معرفی کرد، سامسونگ فناوری QLED را معرفی کرد و دوباره ال جی با ارائه فناوری تلویزیون نانوسل به سامسونگ پاسخ داد. چیزی که مطمئنا وجود دارد رقابت شدیدی است که هر تولید کننده تلویزیون برای جلب نظر مشتریان بایکدیگر دارند.

مشتری ها طیف گسترده ای از گزینه ها را برای انتخاب در اختیار دارند. فناوری تلویزیون NanoCell  راه را برای معرفی تلویزیون های 8K در بازار هموار کرد. روزهای آینده نیز می توان شاهد اختراعات بهتری بود. تا آن زمان کاربران می توانند از بهترین پیشنهاد امروز که فناوری تلویزیون نانوسل است استفاده کنند.

برخی مقالات مرتبط ما:
برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن