تلویزیونصوتی و تصویری

نحوه تشخیص تلویزیون تقلبی سامسونگ از تلویزیون اصل

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع تلویزیون های برند در ایران

هنگام خرید تلویزیون شما باید به خوبی قادر به تشخیص تلویزیون تقلبی سامسونگ از تلویزیون اصل باشید. در بازار تعدادی تلویزیون LED بسیار ارزان قیمت وجود دارد. برخی از این تلویزیون ها را می توان در برندهای مختلف سامسونگ؛ سونی یا ال جی مشاهده کرد.

نحوه تشخیص تلویزیون تقلبی سامسونگ

قبلا نحوه تشخیص تلویزیون تقلبی ال جی را توضیح دادیم در ادامه علائمی که به شما کمک می کند تا تلویزیون های اصل و اورجینال Samsung را از تلویزیون های تقلبی بازبشناسید را به شما معرفی کنیم.

تشخیص تلویزیون تقلبی سامسونگ از اصل از طریق شماره سریال

تلویزیون های جدید سامسونگ دارای شماره سریال و شماره مدل مختص به خود در سمت راست تلویزیون هستند. نسخه های قدیمی شماره سریال و شماره مدل را در پنل پشت خود دارند.

نحوه تشخیص تلویزیون تقلبی سامسونگ از تلویزیون اصل

تلویزیون های هوشمند شماره سریال و شماره مدل را در رابط کاربری خود دارند؛ کافیست که به مسیر Menu > Support > Contact Samsung بروید.

نحوه تشخیص تلویزیون تقلبی سامسونگ از تلویزیون اصل

این شماره سریال و مدل باید با شماره سریال های موجود روی بسته بندی تلویزیون تطابق داشته باشد.

رجیستر تلویزیون به صورت آنلاین و در سایت سامسونگ

همچنین شما می توانید شماره سریال را در وب سایت سامسونگ تطابق دهید. برای این کار وارد سایت سامسونگ شوید و روی Product Registration کلیک کنید. شماره سریال را وارد کنید؛ اگر محصول شما مورد تایید واقع شد نشان می دهد که تلویزیون سامسونگ شما فیک نیست.

چگونه می توانید تلویزیون تقلبی سامسونگ را از اصل تشخیص داد؟

برای تشخیص تلویزیون فیک سامسونگ کافیست که لوگوی موجود در دستگاه خود را بررسی کنید. محصولات تقلبی دارای لوگوی متفاوت از نسخه اورجینال هستند.

تلویزیون اصل و اورجینال سامسونگ با کارت گارانتی

برای تشخیص تقلبی بودن تلویزیون سامسونگ کافیست که کارت گارانتی که همراه با تلویزیون ارائه می شود را بررسی کنید. این کارت ها باید اطلاعات بیشتری مانند اطلاعات تماس را در برداشته باشد. معمولا برای تلویزیون های تقلبی سامسونگ کارت گارانتی ارائه نمی شود و یا مدت گارانتی بسیار محدودی ارائه می شود.

کارت گارانتی محصولات اصل باید دارای هولوگرام و شماره هایی که روی بسته بندی تلویزیون درج شده است باشد، پس به این مسئله هم توجه داشته باشید.

با پشتیبان سایت سامسونگ تماس بگیرید

همانطور که می دانید سامسونگ برند بسیار مشهوری است که محصولات آن در اکثر کشورها به فروش می رسد. به همین خاطر می توان در ایران هم شاهد نمایندگی سامسونگ بود. برای تایید شماره مدل و شماره سریال تلویزیونی که قصد خرید آن را دارید می توانید با شماره تماس موجود در کارت گارانتی تماس بگیرید.

تشخیص تلویزیون تقلبی سامسونگ از اصل از طریق رابط کاربری

به مسیر Menu > Support > Contact Samsung بروید. یک تلویزیون هوشمند اورجینال باید بتواند نرم افزار خود را آپدیت کند. بنابراین سعی کنید نرم افزار تلویزیون خود را بروزرسانی کنید تا اصل بودن آن را تشخیص دهید.

تشخیص تلویزیون تقلبی سامسونگ از اصل از طریق رزولوشن

بررسی کنید که رزولوشن تلویزیون همانی است که در مشخصات و بسته بندی محصول تبلیغ شده است. با اتصال تلویزیون به کامپیوتر با استفاده از کابل HDMI یا VGA می توانید وضوح تصویر را تایید کنید.

وضوح یک تلویزیون 4K اصل و اورجینال باید 3840×2160 پیکسل است؛ در حالی که یک تلویزیون تقلبی فورکی سامسونگ دارای رزولوشن پایین تر تقریبا 2880×2180 پیکسل است. کیفیت تصویر در تلویزیون فیک چندان واضح نخواهد بود و کیفیت آن در مقایسه با تلویزیون اصل سامسونگ کمتر است.

قیمت تلویزیون فیک سامسونگ در مقایسه با نسخه اصل

رویکرد دیگری که می توانید برای تشخیص تلویزیون فیک سامسونگ پیش بگیرید این است که تلویزیون های تقلبی معمولا دارای قیمت پایین تری هستند. البته برخی از فروشندگان برای پوشاندن این فاکتور تلویزیون های فیک را با همان قیمت تلویزیون های اصل سامسونگ به فروش می رسانند. به هر حال توجه به این موضوع خالی از لطف نیست.

توجه به جعبه یا بسته بندی تلویزیون

تلویزیون های تقلبی سامسونگ معمولا دارای بسته بندی های پر زرق و برق هستند، شما می توانید با مقایسه جعبه تلویزیون اصل تلویزیونی که از قبل دیده اید یا دارید با بسته بندی های تلویزیون تقلبی سامسونگ بهر احتی متوجه این موضوع شوید. به این مسئله هم توجه داشته باشید که محصولات تقلبی دارای دفترچه راهنما نیستند.

خرید تلویزیون اصل سامسونگ از کجا و چگونه؟

شما می توانید با مراجعه حضوری به فروشگاه کالاپایا و یا تماس با شماره های مندرج در سایت برای خرید تلویزیون سامسونگ یا هر برند دیگری اقدام کنید. کالاپایا تمام محصولات خود را با گارانتی معتبر و با بهترین قیمت ارائه خواهد داد.

برخی مقالات مرتبط ما:
برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن