تجهیزات آشپزخانهچای ساز - قهوه ساز - کتری برقی

دستگاه اسپرسوساز یا قهوه ساز ؟ درک تفاوت ها، مزایا و معایب

فروشگاه کالاپایا عرضه کننده دستگاه اسپرسوساز و قهوه ساز به سراسر ایران

 به عنوان یک خریدار آیا می دانید که تفاوت دستگاه اسپرسوساز و قهوه ساز چیست؟ اسپرسوساز یا قهوه ساز کدام یک را باید انتخاب کنید؟ اگر از قهوه لذت می برید، احتمالاً دستگاهی در خانه می خواهید که بتواند یک فنجان مناسب برای شما درست کند. سوال این است که آیا باید دستگاه اسپرسو ساز یا قهوه ساز را انتخاب کنید و تفاوت آن ها چیست؟ با انتخاب یک وسیله مناسب، هر بار نوشیدنی کامل خود را دریافت خواهید کرد.

اگر می خواهید از اسپرسو برای نوشیدن یا نوشیدنی های مخصوص استفاده کنید، دستگاه اسپرسوساز چیزی است که به آن نیاز دارید، در حالی که قهوه سازها فنجان های معمولی قهوه تولید می کنند که می توانید خالص بنوشید یا خامه و شکر به آن اضافه کنید.

دستگاه های اسپرسوساز 

دستگاه اسپرسوساز خانگی نسخه کوچکتری از دستگاه های اسپرسوساز است که در کافی شاپ ها یافت می شود، بنابراین می توانید هر زمان که می خواهید، قهوه ای با کیفیت بالا برای خود تهیه کنید. دستگاه های اسپرسو با فشار از طریق قهوه آسیاب شده آب را جوش می دهند و این فشار است که به اسپرسو طعم غلیظ و قوی می بخشد. اغلب گفته می شود که نه بار فشار، نقطه شیرینی برای تهیه اسپرسو است. برخی افراد دستگاه های اسپرسو قدرتمندتر با 15 بار را ترجیح می دهند، اما اگر تجربه کافی در تهیه اسپرسو نداشته باشید، ممکن است متوجه شوید که قهوه شما با کیفیت خوبی نیست.

دستگاه اسپرسوساز دابل بویلر

شما می توانید بین دستگاه های اسپرسوساز اتوماتیک و نیمه اتوماتیک که بیشتر یا همه کارها را با فشار دادن یک دکمه برای شما انجام می دهند، یا دستگاه های اسپرسو دستی که کنترل را در دست کاربر می گذارند، انتخاب کنید. در حالی که یک کاربر باتجربه می تواند با دستگاه دستی یک قهوه استثنایی تهیه کند، هر کسی که تجربه ندارد با مدل اتوماتیک بهتر خواهد بود، مگر اینکه بخواهد برای یادگیری تلاش کند.

مزایای دستگاه اسپرسوساز

جوانب مثبت دستگاه اسپرسوساز شامل این موارد است :

  • دستگاه های اسپرسو شات های غنی از اسپرسو تهیه می کنند، نوعی که معمولاً فقط از کافی شاپ می توانید تهیه کنید.
  • می توانید از اسپرسو برای تهیه نوشیدنی های خاص، اضافه کردن آب برای آمریکایی ها یا نوشیدن آن ها به عنوان نوشیدنی استفاده کنید، بنابراین دستگاه های اسپرسو بسیار متنوع هستند.
  • اکثر دستگاه های اسپرسو دارای بازوی بخار برای گرم کردن و کف کردن شیر هستند.
  • شما می توانید یک قاشق اسپرسو را تنها در 20 تا 30 ثانیه آماده و دم کشیده تحویل بگیرید، بنابراین منتظر نوشیدنی های خود نمی مانید.
  • برخی از دستگاه های اسپرسوساز دارای آسیاب دانه قهوه هستند.

معایب دستگاه اسپرسوساز

معایب دستگاه اسپرسوساز شامل این موارد است :

  • استفاده از دستگاه های اسپرسو دستی می تواند مشکل باشد.
  • اگر ترجیح می دهید یک فنجان قهوه قطره ای استاندارد را داشته باشید، دستگاه اسپرسو برای نیاز های شما ویژگی های اضافی دارد.
  • دستگاه های اسپرسوساز، گران هستند.

دستگاه قهوه ساز

قهوه ساز ها از روشی استفاده می کنند که در آن قهوه آسیاب شده با آب داغ مخلوط می شود، سپس آب از طریق قهوه به یک لیوان می ریزد. قهوه حاصل اغلب به عنوان قهوه قطره ای یا دریپ کافی شناخته می شود – چیزی که اگر از یک فنجان معمولی بخواهید، انتظار دارید.

برخی از قهوه ساز های درجه یک دانه ها را برای شما آسیاب می کنند، اما بیشتر آنها نسبتاً ساده هستند. شما معمولاً با استفاده از مقادیر مختلف قهوه یا با تغییر تنظیمات روی بدنه دستگاه، بر روی میزان قهوه کنترل می کنید. بسیاری از قهوه ساز ها از یک‌ صفحه داغ برای گرم نگه داشتن قهوه، پس از دم کردن آن، استفاده می کنند.

 

دستگاه اسپرسوساز یا قهوه ساز ؟ درک تفاوت ها، مزایا و معایب

مزایای قهوه ساز

جوانب مثبت قهوه ساز را می توان اینگونه نام برد :

  • قهوه ساز ها یک فنجان قهوه سیاه کلاسیک به شما می دهند که در صورت انتخاب می توانید شیر، خامه، شکر یا شیرین کننده به آن اضافه کنید – ایده آل برای کسانی که قهوه ساده خود را دوست دارند.
  • می توانید قهوه ساز هایی با تایمر پیدا کنید که می توانند هنگام بیدار شدن قهوه شما را آماده کنند.
  • اکثر قهوه ساز ها می توانند حجم زیادی از قهوه را همزمان تهیه کنند که برای خانواده هایی که زیاد قهوه می نوشند، بسیار مناسب است.
  • قهوه ساز ها قیمت مناسبی دارند.

معایب قهوه ساز

معایب قهوه ساز شامل این موارد است :

  • با قهوه ساز نمی توانید اسپرسو یا نوشیدنی های مخصوص درست کنید.
  • قهوه ساز های قطره ای نسبت به تولید قهوه بسیار کند عمل می کنند.
  • وقتی قهوه را روی صفحه داغ می گذارید تا گرم بماند، می تواند بسوزد و طعم تلخی پیدا کند.

تفاوت بین اسپرسوساز و قهوه ساز

در واقع تفاوت اسپرسوساز و قهوه ساز در روش دم کردن قهوه است.

دانه های قهوه فیلتر شده را با در نظر گرفتن روش دم کردن تفت می دهیم. دانه ها بسیار سبک تر هستند و اسیدیته دانه را حفظ می کنند. در مقابل، بو دادن قهوه در  اسپرسوساز معمولاً بسیار تیره تر است و طعم بیشتری دارند. این باعث ایجاد طعم شدیدی می شود که اسپرسو به خاطر آن مشهور است و همچنین قدرت قهوه مورد نیاز برای مخلوط کردن با شیر را برای ایجاد کاپوچینو و لاته فراهم می کند.

دستگاه های قهوه اسپرسوساز از آسیاب خوب و پودری قهوه استفاده می کنند در حالی که قهوه ساز ها از آسیاب درشت و غلیظ استفاده می کنند.

آسیاب دقیق قهوه اسپرسو به این معنی است که دستگاه اسپرسو در حدود 30 ثانیه دم کرده و می ریزد. در مقابل، آسیاب درشت قهوه قطره ای به این معنا است که ممکن است مجبور باشید تا ده دقیقه زمان دم کردن را افزایش دهید.

دستگاه اسپرسوساز از فشار بالا برای فشار دادن آب به قهوه در عرض چند ثانیه استفاده می کند. قهوه ساز ها به نیروی جاذبه متکی هستند تا آب را به تدریج از فیلتر ها بیرون بکشد.

قهوه ساز به دلیل عملکرد ساده و ویژگی های محدود، تقریباً ارزان ترین گزینه است. اما اگر به دنبال قهوه ای به سبک باریستا ها هستید، ارزش سرمایه گذاری در دستگاه اسپرسوساز با کیفیت، وجود دارد.

قهوه ساز ها در هر فنجان بین 225 میلی لیتر، بین 95 تا 165 میلی گرم کافئین تولید می کنند. قهوه را می توان با انتخاب یک درجه تیره تر یا با افزایش زمان دم کردن، قویتر کرد. دستگاه های اسپرسوساز بین 375 میلی گرم تا 520 میلی گرم کافئین در 225 میلی لیتر، تولید می کنند.

برای تهیه اسپرسو به‌ ازای هر 1,5 اونس آب به حدود 7 گرم پودر قهوه نیاز داریم. در تهیه قهوه به‌روش قطره ‌ای باید برای هر 6 اونس آب حدود 1 تا 2 قاشق غذاخوری پودر قهوه در نظر بگیریم. البته، اندازه‌ ها در دستور های مختلف می‌ تواند اندکی متفاوت باشد. اما، درکل، شات اسپرسو دارای طعم به‌ مراتب قویتری در مقایسه با قهوه‌ ای است که به‌ روش قطره‌ ای تهیه می‌ شود. قهوه‌ تهیه‌شده به‌ روش قطره ‌ای مزه نسبتا ساده‌ تری می‌ دهد. درضمن، با اسپرسوساز ها قهوه کرمی تری به دست می‌ آید، اما قهوه حاصل از قهوه‌ ساز های قطره ‌ای به‌ دلیل اندازه درشت تر پودر قهوه در حد اسپرسو کرمی نمی شود.

کدام بهتر است؛ اسپرسوساز یا قهوه ساز؟

اکثر دوستداران قهوه در سراسر جهان استدلال می کنند که دستگاه های اسپرسو تجربه قهوه معتبرتر، غنی تر و خامه ای تر را ارائه می دهند. دستگاه اسپرسوساز همچنین به شما امکان می دهد انواع مختلف قهوه را بسته به روحیه، طعم یا قدرت مورد نظر خود انتخاب کنید. در مقایسه، قهوه ساز ها یک دستگاه یک کاره هستند و مطمئناً قهوه ضعیف تری تولید می کنند. اگر از طرفداران قهوه هستید، مطمئناً محصول نهایی ارائه شده توسط دستگاه اسپرسو را ترجیح می دهید آیا باید دستگاه اسپرسو تهیه کنید یا قهوه ساز؟

دستگاه های اسپرسوساز و قهوه ساز ها هر دو دو نوع نوشیدنی بسیار متفاوت تولید می کنند. اگر فقط قهوه قطره ای معمولی می خواهید، قهوه ساز بهترین گزینه برای شما است. اگر دوست دارید از اسپرسو یا نوشیدنی های خاص مانند کاپوچینو استفاده کنید، ممکن است دستگاه اسپرسو برای شما گزینه مناسبی باشد. به این ترتیب، هیچ یک از محصولات لزوماً بهتر از محصول دیگر نیستند، فقط به ترجیحات شما بستگی دارد.

منابع: chicagotribune و nespresso

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن