تلویزیونلوازم برقی خانگی

تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد؟

جامع ترین راهنمای حل مشکل عدم نمایش تصویر در تلویزیون

شاید شما تازه متوجه شده اید که تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد؟ این بدان معناست که مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود. در مقاله امروز فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا ما می خواهیم در مورد علت های احتمالی عدم وجود تصویر در تلویزیون توضیح دهیم.

تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد؟ کابل های آسیب دیده را عوض کنید

اگر تلویزیون (TV) شما سیگنال را از منبع خارجی مانند DVD پلیر یا باکس کابل دریافت می کند، پس علت اعتمای اینکه تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد این است که کابل اتصال تلویزیون به دی وی دی پلیر یا منبع خارجی دیگر شل شده و یا آسیب دیده است. کابلی که وظیفه نمایش تصویر را به عهده دارد کابل زرد است، این کابل را بررسی کنید و ببینید که شل نشده است. بعد از اطمینان از کابل زرد رنگ، بررسی کنید و ببینید که آیا تلویزیون تصویر دارد یا نه. اگر هنوز تصویری وجود ندارد کابل خود را عوض کنید.

تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد؟ تنظیمات تلویزیون را بررسی کنید

یکی دیگر از علت های عدم وجود تصویر تلویزیون شما این است که تنظیمات را تغییر داده اید یا شخص دیگری بدون اطلاع شما تنظیمات تلویزیون را تغییر داده است. وارد منو شوید و بعد به بخش تصویر یا ایمیج وارد شوید و بررسی کنید که آیا تنظیمات درست است یا نه، در این جا شما باید حتما به قسمت روشنایی صفحه نمایش دقت کنید وقتی که روشنایی صفحه نمایش به صفر تنظیم شده باشد باعث می شود که شما هیچگونه تصویری را مشاهده نکنید و فقط یک صفحه سیاه را شاهد باشید. تنظیمات لازم را انجام دهید و بررسی کنید که آیا تلویزیون شروع به نمایش تصویر می کند یا نه.

تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد؟ سیگنال تلویزیون را بررسی کنید

بعضی اوقات ممکن است تلویزیون شما به دلیل مشکل سیگنال، تصویر نداشته باشد. بهترین راه برای اطلاع از وجود چنینی مشکلی، استفاده از یک کانال دیگر است. اگر کانال های دیگر تصویر را نشان می دهند به این معناست که تلویزیون مشکلی ندارد اما اگر مشکل سیگنال وجود دارد تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که منتظر بمانید تا مشکل برطرف شود.

تلویزیون تصویر ندارد؟ صفحه نمایش تلویزیون آسیب دیده است

یکی دیگر از دلایل احتمالی عدم نمایش تصویر تلویزیون این است که صفحه نمایش تلویزیون آسیب دیده است. موارد بسیار وجود دارد که می تواند باعث آسیب دیدن صفحه نمایش تلویزیون شود که از این بین می توان به افزایش حرارت، نوسانات برق و سوختگی و موارد دیگر اشاره کرد. خوشبختانه صفحه نمایش آسیب دیدن را می توان با کمک یک متخصص و تکنسین معتبر عوض کرد. تعمیر صفحه نمایش تلویزیون یک فرایند ساده است که فقط چند دقیقه طول می کشد. با این وجود اگر می خواهید بهترین نتیجه را کسب کنید باید با یک تکنسین تعمیر با تجربه تماس بگیرید.

تلویزیون ال جی صدا دارد اما تصویر ندارد؟

برای درک مطالب گفته شده در بالا، در ادامه ما تلویزیون ال جی را به عنوان نمونه بررسی خواهیم کرد.

– با استفاده از دکمه موجود در پنل کنترل تلویزیون، دستگاه خود را روشن کنید، این کار را با استفاده از ریموت کنترل انجام ندهید. وقتی که تلویزیون روشن شد یکی دیگر از دکمه های پنل کنترل تلویزیون مانند دکمه افزایش یا کاهش صدا را فشار دهید. آیا منویی در صفحه نمایش ظاهر می شود؟ اگر منو ظاهر می شود به مرحله بعدی بروید، اما اگر هیج منویی نمایش داده نمی شود تلویزیون به سرویس نیاز دارد.

– آیا دستگاه های اکسترنال متصل به تلویزیون به درستی کار می کنند؟ اگر همه دستگاه های متصل به تلویزیون به درستی کار نمی کنند، تلویزیون به سرویس نیاز دارد اما اکر فقط یک دستگاه مشکل دارد به مرحله بعدی بروید.

– چه نوع دستگاهی مشکل نداشتن تصویر در تلویزیون را ایجاد می کند و چگونه به تلویزیون وصل می شود؟ بسته به نوع اتصال مورد استفاده دستگاهی که مشکل نداشتن تصویر تلویزیون را تجربه کرده است را از لیست زیر انتخاب کنید:

کابل HDMI / باکس ماهواره، BDP و سایر دستگاه ها

  1. مطمئن شوید که تلویزیون به پورت ورودی مناسبی وصل شده است. اگر مطمئن نیستید دکمه SMART را فشار دهید و ایکن ورودی یا Input را انتخاب کنید و از ورودی های HDMI گزینه مناسب را انتخاب کنید.
  2. مطمئن شوید که اتصالات شل نشده اند و به درستی نصب شده اند:

تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد؟

  • در صورت امکان کامپوننت اکسترنال را برای 30 ثانیه از برق جدا کنید.
  • کابل HDMI را از تلویزیون جدا کنید و آن را به پورت جایگزین وصل کنید.
  • دستگاه را دوباره برق وصل کنید و بررسی کنید که با تغییر ورودی مشکل عدم وجود تصویر در تلویزیون حل شده است یا خیر.
  1. در برخی موارد باکس ماهواره / کابل ممکن است تنظیمات رزولوشن را از دست بدهد. دکمه RES یا Resilution را از قسمت جلوی واحد باکس فشار دهید و آن را به 480p یا بالاتر تنظیم کنید. اگر شما این دکمه را ندارد، می توانید دکمه Info را روی ریموت ال جی فشار دهید. تلویزیون رزولوشن فعلی این ورودی را در نوار اطلاعات در بالای صفحه نمایش نشان خواهد دارد. اگر تلویزیون دارای رزولوشن 480p بود شما باید رزولوشن مناسبی را انتخاب کنید.
  2. اگر تمام مراحل بالا را انجام دادید و با شکست مواجه شدید تلویزیون شما نیاز به سرویس دارد.

بیشتر بخوانید: معنی حروف به کار رفته در مدل تلویزیون های ال جی 2011 تا 2020

کامپیوتر یا لپ تاپ HDMI

  1. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون به ورودی مناسب متصل شده است اگر مطمئن نیستید دکمه SMART را فشار دهید و ایکن ورودی یا Input را انتخاب کنید و از ورودی های HDMI گزینه مناسب را انتخاب کنید.
  2. مطمئن شوید که لپ تاپ به خروجی متصل شده است که از رزولوشن تلویزیون پشتیبانی می کند. تنظیمات 1920×1080 پیکسل پیشنهاد می شود تا بهترین کیفیت تصویر بدست آید.

توجه: اگر هنور هیچ تصویری وجود ندارد سعی کنید که کابل HDMI را به پورت دیگر تلویزیون متصل کنید. بعد تلویزیون را به ورودی مناسب ول کنید. در صورت عدم موفقیت مراحل بالا، تلویزیون شما نیاز به سرویس دارد.

کامپوننت

  1. مطمئن شوید که تلویزیون به ورودی کامپوننت صحیح متصل شده است.
  2. مطمئن شوید که کابل های قرمز، سبز و آبی به درستی وصل شده اند و به طور ایمن به هر دو دستگاه وصل شده اند.

تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد؟

  1. دستگاه اکسترنال را برای 30 ثانیه جدا کنید و سپس دوباره وصل کنید.
  2. ایا تصویر نمایش داده می شود؟ آیا صدا دارید؟ اگر بله مشکل تصیر نداشتن تلویزیون حل شده است در غیر این صورت توصیه می شود که از پورت و کابل دیگر استفاده کنید. اگر با این کار هم باز هم تصویر نداشتید، احتمالا تلویزیون شما به سرویس نیاز دارد.
نتایج اتصال کابل : اتصال صحیح کامپوننت

تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد؟

کابل آبی و قرمز به درستی وصل نشده اند و یا قطع شده اند

تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد؟

کابل قرمز به درستی وصل نشده و یا آسیب دیده است.

تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد؟

 کابل آبی به درستی وصل نشده و یا آسیب دیده است.

تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد؟

کابل سبز به درستی وصل نشده و یا آسیب دیده است.

تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد؟

 کامپوزیت A/V

  1. مطمئن شوید که تلویزیون به ورودی AV درستی وصل شده است.
  2. مطمئن شوید که کابل زرد به درستی مسیریابی شده و به صورت ایمن به هر دو دستگاه متصل شده است.

تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد؟

  1. دستگاه اکترنال را برای 30 ثانیه جدا کنید و دوباره وصل کنید.
  2. آیا حالا تصویر دارید؟ صدا چطور؟ اگر بله مشکل عدم وجود تصویر تلویزیون شما حل شده است، اگر نه توصیه می شود که از کابل AV یا پورت دیگر استفاده کنید. در صورت موفق نشدن، احتمالا تلویزیون شما به سرویس نیاز دارد.

DVI-HDMI

  1. مطمئن شوید که تلویزیون به ورودی درستی وصل شده است. اگر مطمئن نیستید دکمه SMART را فشار دهید و آیکن ورودی یا Input Icon را انتخاب کنید و بعد ورودی HDMI درست را انتخاب کنید و OK را فشار دهید.
  2. مطمئن شوید که لپ تاپ طوری تنظیم شده است تا وضوح پشتیبانی شده توسط تلویزیون را تولید کند. برای ارائه بهترین کیفیت تصویر ما رزولوشن 1920×1080 پیکسل را پیشنهاد می دهیم.

تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد؟

  1. اگر هنوز تصویر وجود ندارد کابل را بررسی کنید و ببینید که آیا در مانیتور کامپیوتر درست کار می کند یا خیر.
  2. اگر همه مراحل بالا با شکست مواجه شد و کابل HDMI/DVI در مانیتور کامپیوتر کار کرد اما در تلویزیون نه، دستگاه شما نیاز به سرویس دارد.

نتیجه گیری

تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد؟ علاوه بر بررسی درست بودن اتصالات و کابل ها، شما باید به این نکته توجه داشته باشید که مشکلاتی مانند خرابی شدن پنل تلویزیون، خراب شدن خروجی ولت بک لایت، آّ خوردگی صفحه تلویزیون، خرابی برد تلویزیون و مشکلات سخت افزاری دیگر می تواند باعث ایجاد مشکل نداشتن تصویر در تلویزیون شود. در این حالت اگر شما در مسائل فنی تخصص ندارید کاری از شما ساخته نیست و حتما باید تلویزیون خود را به تعمیرکار مطمئن و متخصص بسپارید.

برخی از مقالات مرتبط ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن