تلویزیونصوتی و تصویری

آشنایی با اصطلاحات رایج تلویزیون ال جی (LG)

تلویزیون ال جی و اصطلاحات گوناگون آن

قبلا ما در مورد بهترین تلویزیون کدام است؟ ال جی یا سامسونگ؟ صحبت کردیم در این پست قصد داریم به سوال اصطلاحات رایج تلویزیون ال جی (LG) کدام ها هستند؟ پاسخ دهیم. تلویزیون‌های ال جی دارای اصطلاحات گوناگونی هستند. هنگامی که می‌خواهید یک مدل خاص خریداری کنید با اطلاعات متفاوتی روبرو می‌شوید که ممکن است ندانید دقیقا چه قابلیتی هستند و چه کارآیی دارند. به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی و توضیح اصطلاحات رایج تلوزیون ال جی پرداخته‌ایم و به صورت کامل هر نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد را بررسی کرده‌ایم. ابتدا با اصطلاحات رایج‌تر شروع می‌کنیم.

اصلاحات رایج تلویزیون ال جی که هر کاربر باید بداند!

ممکن است شما از ریموت‌های خاص ال جی استفاده کنید و یا دستگاه را خریداری کرده و می‌خواهید بدانید چگونه از قابلیت‌های خاص آن باید استفاده کرد و یک منو که بر روی ریموت قرار گرفته چیست و چه معنایی دارد. حتی ممکن است از گذشته محصولی را خریداری کرده‌اید و هنوز نتوانستید با آن آشنا شوید. پیشنهاد می‌کنیم این یادداشت را تا انتها دنبال کنید.

webOS: یک رابط گرافیکی است که تقریبا برای مدل‌های رده بالای ال جی در نظر گرفته می‌شود. وبوس یک سیستم عامل برای کنترل راحت تر منو و قابلیت‌ای دستگاه هم به حساب می‌آید. در ادامه نتکست را بررسی می‌کنیم اما وبوس نمونه ساده مدیریت پنل در تلویزیون‌های ال جی است.

magic remote: یا کنترل جادویی یک قابلیت بسیار خاص برای تلوزیون‌های ال جی است. تلویزیون‌های ال جی معمولی نیستند و معمولا  دارای اپلیکشین‌ها و مرورگر‌ها و برنامه‌های مختلفی هستند با استفاده از ریموت‌های قدیمی نمی‌توان به کار کردن با تلویزیون پرداخت به همین دلیل ال جی magic remote را تولید کرده است که به صورت یک موس زیبا در کنار تلویزیون شما خواهد بود.

netcast: یک سیستم عامل است. گفتیم که بسیاری از تلوزیون‌های هوشمند و جدید ال جی دارای سیستم عامل هستند نت کست یکی از مهم‌ترین سیستم عامل‌های ال جی است. منوی نتکست بسیار پیشرفت است و قابلیت کنترل کامل تلویزیون هوشمند را فراهم می‌کند.

Old: یک قابلیت برای دریافت وضوح تصویر با کیفیت بالاتر است. او ال دی در تلویزیون‌های ال جی می‌تواند میزان نور صفحه را به گونه‌ای تنطیم کند تا شما بتوانید به راحتی از زاویه‌های مختلف تصاویر را دریافت کنید.

پنل ips: وقتی می‌گوییم یک تلویزیون پنل آی پی اس دارد در واقع یک امکان خاص نیست بلکه این تلویزیون چند قابلیت دارد که از طریق این قابل کنترل است مثلا ممکن است زاویه دید افزایش پیدا کرده باشد و یا کم مصرف‌تر باشد.

nano cell – super uhd: این دو قابلیت را بسیار جدی بگیرید. نانو سل سلول نانو است. این امکان یک کیفیت خاص است که برای تصویر تلویزون‌های ال جی در نظر گرفته شده است و تقریبا با کیفیت تر از سایر تصاویر است. البته منظور کیفیت رنگ تصاویر است نه رزولوشن.

کنتراست – ultra luminace pro : این اطلاح بسیار رایج است. حتی ممکن است در مورد سایر لوازم تصویری هم در این خصوص چیزی بشونید. کنتراست امکانی را فراهم می‌کند که کیفیت تصاویر بیشتر شود. این کار از طریق واضح تر شدن نقاط سیاه و سفید انجام می‌شود.

dynamic contrast: این ویژگی هم شبیه سایر ویژگی‌هاست. در واقع یک امکان برای بهبود رنگ در سیستم است که سبب می‌شود به کیفیت خاص دریافت کنید. dynamic contrast نوعی تفکیک بین نقاط مختلف رنگی در تصاویر می‌گذارد. برای مثال بین بخش زرد رنگ و بخش نارنجی در یک تصویر به صورت دقیق تفکیک ایجاد می‌کند.

آشنایی با اصطلاحات رایج تلویزیون ال جی (LG)

در مورد نحوه اتصال کامپیوتر به تلویزیون ال جی بیشتر بدانید…

ادامه اصطلاحات رایج تلویزیون ال جی

led local dimming: این یک امکان دلخواه برای تلویزیون‌های ال جی است که به شما کمک می‌کند وضوح بهتری از تصاویر را در اختیار داشته باشید. در قسمت کنترل پنل خود این بخش را فعال کنید تا به راحتی کیفیت تصاویر شما به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند. این قابلیت هم به وضوح بیشتر رنگ‌ها می‌انجامد.

active depth enhancer: قاعدتا با گوشی موبایل و یا با دوربین‌ها عکس برداری کرده‌اید. یک قابلیت افزایش عمق برای بسیاری از دوربین‌ها در نظر گرفته شده است که به کمک آن می‌توانید به سادگی پردازش تصاویر را فوق العاده بهتر کنید. این قابلیت چنین امکانی را برای شما به وجود می‌آورد و یکی از خاص‌ترین نمونه‌های تصاویر در تلویزیون ال جی را رقم می زند.

active hdr: این قابلیت بسیار منحصر به فرد و خاص شرکت ال جی است و به کمک می‌کند که تصاویر را با وضوح بسیار بالا و به صورت فریم به فریم دریافت کنید. اولین باز این قابلیت در برنامه‌های خاصی اسجاد شد و در سیستم عامل ویندوز به کار گرفته شد اما ال جی هم توانست در نسل جدید تلویزیون‌های خود از این امکان استفاده کند.

4k cinema hdr :  در صورتی که از تصاویر بسیار خاص استفاده می‌کنید و یا قصد دارید تصاویری با فرمت اچ دی آر را را باز کنید این قابلیت چنین امکانی را به شما می‌دهد. در واقع این قابلیت امکان و استفاده عمومی چندانی ندارد اما برای آنان که به صورت حرفه‌ای استفاده می‌کنند بسیار جالب خواهد بود.

dynamic tone mapping : این قابلیت تاثیر بسیار زیادی در کیفیت تصاویر دارد و معمولا همه کمپانی‌های معروف هم از آن استفاده می‌کنند. در بعضی از مواقع ممکن است تصاویر بیش از حد روشن و یا سیاه و تاریک شوند. با استفاده از این قابلیت با دقت بسیار بالایی ال جی مانع از روشن و تاریک شدن تصاویر می‌شود.

color master engine : در میان رنگ‌هایی که به طور کلی در هر جایی استفاده می‌شود سه رنگ بسیار خاص وجود دارد. رنگ‌های آبی، قرمز و سبز بسیار خاص هستند به همین دلیل هم در تصاویر مختلف ابتدا این رنگ‌ها به چشم می‌آیند. ال جی در ابتکاری خاص امکانی را فراهم کرده است تا شما راحت تر و با کیفیت بیشتری این تصاویر را دریافت کنید.

triple xd engine : مهم‌ترین قابلیتی که این منو دارد جلوگیری از ایجاد نویز برای تصاویر است. اما این تنها ویژگی این منو نیست و به راحتی می‌توانید کیفیت تصاویر را هم به طور قابل توجهی افزایش دهید.

dynamic color : در صورتی که قصد دارید تصاویر را به صورت پویاتر دریافت کنید این قابلیت را فعال کنید. میزان رنگ و یا وضوح تصاویر تغییری نخواهد کرد اما تصاویر پویاتر به نظر می‌رسند. این قابلیت به سختی قابل توضیح است اما بسیار جالب به نظر می‌رسد.

resolution upscaler: فرض کنید قرار است که یک فیلم قدیمی را با تلویزیون ال جی فور کی ببینید. یکی از دسواری‌های تلویزیون‌های هوشمند و با کیفیت جدید عدم امکان تماشای چنین چیزی است به همین دلیل هم این قابلیت اجازه می‌دهد تا کیفیت دستگاه به طور خودکار برای دیدن یک فیلم با کیفیت پایین آماده شود.

آشنایی با اصطلاحات رایج تلویزیون ال جی (LG)

تلویزیون ال جی  و اصلاحات رایج آن

noise reduction: در صورتی که می‌خواهید فیلمی با کیفیت پایین‌تر ببینید حتما این ویژگی را هم فعال کنید. در بسیاری از این فیلم‌ها رزولوشون بسیار پایین هستند و دستگاه رزولوشون فوق العاده بالایی دارد به همین دلیل ممکن است اختلالاتی در پخش ایجاد شود.

perfect mastering engine : هر گاه این قابلیت را در هر کدام از مدل‌های ال جی مشاهده کردید بدانید قدرت وضوح تصاویر آن فوق العاده بالاست. perfect mastering engine یک موتور قدرتمند برای افزایش کیفیت تصویر است.

trumotion: ممکن است شما یک فیلم خیلی خاص تماشا کنید برای مثال یک مسابقه سرعت را تماشا کنید. هنگامی که اتوموبیل‌ها حرکت می‌کنند و سرعت بالایی دارند معمولا تصاویر سیاه می‌شوند اما در صورتی که تصویر برداری حرفه‌ای بوده باشد و قابلیت trumotion را در محصولات ال جی فعال کنید می‌توانید با سادگی بدون تار شدن تصاویر را با همان سرعت مشاهده کنید.

ultra surround : یک قابلیت صوتی است که معمولا کیفیت صدای دریافتی را افزایش خواهد داد. virtual surround هم همین قابلیت را دارد و کمک می‌کند تا شما بدون نیاز به دستگاه صوتی با صدای با کیفیت و مناسب فایل‌های مورد نظر خود را گوش کنید.

clear voice: در بسیاری از دستگاه ها ممکن است تداخل صدا ایجاد شود clear voice به شما کمک می‌کند صدا ها را با تفکیک و کیفیت بهتری بشونید.

lg sound sync: یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد ال جی است. بسیاری از افراد اقدام به خرید تلویزیون با قابلیت اتصال به بلوتوث و یا سایر درگاه‌های ارتباطی می‌کنند اما نمی‌دانند باید چگونه آن را فعال کرد برای اتصال به دستگاه از منوی lg sound sync استفاده کنید.

audio upscaler: بسیاری از مواقع شما ناچار هستید که موسیقی‌ای قدیمی و یا فایل‌هایی که کیفیت پایینی دارند را بشونید به همین دلیل ممکن است اتصال آن به تلویزیون وضع را بدتر هم کند. اما ال جی با قرار دادن این قابلیت کمک می‌کند که فایل‌های کم کیفیت به طور قابل توجهی با کیفیت بهتر پخش شوند.

magic sound tuning: خاص ترین ویژگی صوتی تلویزیون‌های هوشمند ال جی این گزینه خواهد بود. با استفاده از این امکان دستگاه شما مناسب با محیطی که دارید صدای خروجی را تنظیم خواهد کرد. این امکان فوق العاده تنها در چند برند خاص در نظر گرفته شده است.

آشنایی با اصطلاحات رایج تلویزیون ال جی (LG)

با پورت ها و کابل های تلویزیون آشنا شوید…

با اصطلاحات رایج تلویزیون ال جی آشنا شوید!

thinQ: این قابلیت برای تلویزیون‌ هوشمند است و یک قابلیت ارتباطی به حساب می‌آید. در واقع می‌توانید به کمک thinQ تلویزیون خود را به هر دستگاه هوشمندی که امکان برقراری ارتباط دارد حتی یخچال‌ها هم متصل کنید.

Simplink: یک دکمه کنترلی و مدیریتی است برای زمانی که به دستگاه شما چیزی متصل شده است.

multi view: با استفاده از مولتی ویو می‌توانید همزمان دو برنامه و دو تصویر مختلف دریافت کنید. این قابلیت برای تلویزیون‌های قدیمی هم وجود داشت اما ال جی توانسته آن را به شکل مطلوبی ارتقاء دهد.

vr 360 : با استفاده از این امکان می‌توانید فیلم‌های چند بعدی تماشا کنید.

smart share: همانطور که از نامش پیداست ابزاری برای اشتراک گذاشتن بین تلویزیون و سایر دستگاه‌ هاست. smart share معمولا در همه مدل‌های تلویزیون ال جی که امکان ارتباط وجود دارد در نظر گرفته شده است.

picture mastering index یا pmi: در صورتی که قصد دارید میزان کیفیت چند تصویر مختلف را بسنجدی از این ابزار استفاده کنید. Pmi با اعدادی که بین 100 تا 2300 نمایش خواهد داد به شما کیفیت هر تصویر را خواهد گفت.

lg signature: اما آخرین مورد از اصطلاحات رایج تلویزیون های ال جی که در اینجا بدان می پردازیم lg signature است.  ال جی در تولید محصولاتش یک نشان داخلی هم در نظر گرفته است. یعنی برای بسیاری از محصولات خاص خود نشان می‌دهد. lg signature یک نشان فوق العاده از شرکت ال جی است که به سوپر محصولات تولیدی‌اش تعلق می‌گیرد. بسیاری از محصولات ال جی خصوصا یخچال‌ها و تلویزیون‌های گرانقیمت دارای این نشان هستند.

در پست امروز فروشگاه کالاپایا ما سعی کریم مجموعه کاملی از اصطلاحات رایج تلویزیون های ال جی را بیان کنیم، چنانچه اصطلاحی را در لیست بالا پیدا نمی کنید می توانید در بخش نظرات این پست درج کنید و به کامل تر شدن این لیست کمک کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن