تلویزیونصوتی و تصویری

رفع مشکل وصل نشدن تلویزیون سامسونگ به اینترنت وای فای روتر و گوشی

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواه برندهای تلویزیون در ایران

آیا شما با مشکل وصل نشدن تلویزیون سامسونگ به اینترنت وای فای روتر و گوشی مواجه هستید؟ سامسونگ یک شرکت چند ملیتی کره جنوبی است که بیشتر به خاطر محصولات الکترونیکی که تولید می کند (از گوشی های هوشمند گرفته تا تلویزیون، مایکروویو و غیره) شناخته شده است. تلویزیون های هوشمند سامسونگ به دلیل داشتن صفحه نمایش های با کیفیت و سهولت اتصال بسیار محبوب هستند. تاویزیون سامسونگ از قابلیت اتصال به اینترنت Wi-Fi برخوردار است تا شما را به دینای فناوری امروزی متصل کند. با این حال برخی از کاربران گزارش می دهند که با مشکل وصل نشدن تلویزیون سامسونگ به اینترنت مواجه هستند.

در مقاله امروز فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا ما بهترین و ساده ترین راه حل های مشکل عدم اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت را توضیح خواهیم تا تا مشکل این دسته از کاربران را تا جای ممکن حل کنیم. همچنین در ادامه علت وصل نشدن تلویزیون سامسونگ به اینترنت را توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: نحوه اتصال آیفون به تلویزیون سامسونگ با استفاده از AirPlay 2

علت وصل نشدن تلویزیون سامسونگ به اینترنت

طبق تحقیقات ما، علت وصل نشدن تلویزیون سامسونگ به اینترنت به خاطر دلایل مختلفی است که برخی از مهمترین آنها را در ادامه لیست خواهیم کرد:

فریم ویر منسوخ شده – اگر فریم ویز تلویزیون سامسونگ شما قدیمی شده و به جدیدترین نسخه فریم ویر بروزرسانی نشده است ممکن است به درستی کار نکند چونکه تلویزیون سامسونگ به جدیدترین نسخه فریم ویر نیاز دارد تا تمام تنظیمات بسته به نوع به درستی تنظیم شوند.

باگ های عمومی – گزاریش های بسیاری در مورد باگ های عمومی نرم افزار تلویزیون های هوشمند سامسونگ داده شده است، به طور مثال اگر تلویزیون سامسونگ را از طریق ریموت برای مدت طولانی تر از 10 تا 15 دقیقه خاموش کنید، تنظیمات شبکه به هم می ریزد و مجددا باید این تنظیمات انجام شوند تا اتصال مناسبی ایجاد شود.

مسدود شدن آدرس مک – هر دستگاه متصل به روتر وای فای برای اینکه کار کند به آن یک آدرس خاص داده می شود. گاهی اوقات می توان این آدرس توسط کاربر یا توسط ISP مسدود شود. در این صورت تلویزیون دیگر نمی تواند به روتر Wi-Fi متصل شود مگر اینکه این ممنوعیت توسط ISP برداشته شود.

تنظیمات DNS – در بعضی موارد تنظیمات DNS در تلویزیون سامسونگ به درستی تنظیم نشده است و در حالی که سعی در اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت را دارید منجر به تداخل بین روتر و تلویزیون می شود. برای اینکه اتصال اینرنت تلویزیون سامسونگ به درستی انجام شود، تنظیمات باید به صورت دستی تغییر داده شود.

رفع مشکل وصل نشدن تلویزیون سامسونگ به اینترنت وای فای روتر و گوشی

حالا که به علت وصل نشدن تلویزیون سامسونگ به اینترنت پی بردید ما در ادامه راه حل های احتمالی را به شما توضیح خواهین داد. توصیه می شود که برای جلوگیری از هر گونه تداخل، این راه حل ها را به ترتیبی که لیست شده است امتحان کنید.

روش 1 – رفع مشکل وصل شدن تلویزیون سامسونگ به اینترنت

با ریستارت کردن تلویزیون

در بعضی مواقع به علت باگ هایی که در تلویزیون سامسونگ رخ می دهد، تنظیمات شبکه به هم می ریزد، مخصوصا اگر تلویزیون را از طریق ریموت خاموش کرده باشید و تلویزیون سامسونگ شما بیش از 15 دقیقه خاموش مانده باشد. در این مرحله ما با استفاده از روش غیر متعارف؛ تلویزیون را ریستارت می کنیم. برای انجام این کار:

  • تلویزیون را به حالت عادی روش کنید و اجازه دهید 5 دقیقه کار کند.
  • به جای خاموش کردن تلویزیون از طریق ریموت،کابلی که مستقیما به پریز برق وصل شده است را جدا کنید.
  • حداقل 20 دقیقه صبر کنید و مجددا تلویزیون را روشن کنید.

اگر از شما حواسته می شود که رمز عبور را وارد کنید ان کار را انجام دهید و بررسی کنید ببینید که آیا مشکل وصل نشدن تلویزیون سامسونگ به اینترنت حل شده است یا خیر.

رفع مشکل وصل نشدن تلویزیون سامسونگ به اینترنت وای فای روتر و گوشی

روش 2 – ریستارت کردن اینترنت

برای وصل شدن تلویزیون سامسونگ به اینترنت

یکی از دلایل دیگری که ممکن است منجر به این شود که تلویزیون سامسونگ شما به اینترنت وصل نشود به خود اینترنت شما بر می گردد. اینترنت شما ممکن است با مشکل خاصی روبرو شده باشد و سرویس وای فای ممکن است به درستی کار نکند و یا تنظیمات DNS روتر ممکن است مانع از دسترسی تلویزیون به اینترنت شود. بنابراین در این مرحله باید به طور کامل اینترنت را ریستارت کنید. برای اینجام این کار:

  • روتر اینترنت را به طور کامل از برق جدا کنید.
  • حداقل 10 دقیقه منتظر بمانید و دوباره روتر را به برق وصل کنید.

صبر کنید تا روتر تنظیمات اینترنت را بارگذاری کند، وقتی که اینترنت در دسترس قرار گرفت سعی کنید که تلویزیون خود را به وای فای وصل کنید و بررسی کنید که آیا مشکل وصل نشدن تلویزیون به اینترنت حل شده است یا خیر.

روش 3 – برای وصل شدن تلویزیون سامسونگ به اینترنت

اتصال اینترنت را تغییر دهید

اگر آدرس مک تلویزیون از طریق روتر اینترنت مسدود شده باشد، نمی توانید به اینترنت فراهم شده توسط روتر وصل شوید. بنابراین، در این مرحله؛ بررسی خواهیم کرد تا ببینیم دلیل عدم اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت چیست؟ برای انجام این کار:

  • تلویزیون سامسونگ خود را روشت کنید و به تنظیمات Wi-Fi بروید.
  • در گوشی موبایل خود Hotspot را فعال کنید.
  •  وقتی که نام هات اسپات ارائه شده توسط گوشی شما در لیست اتصالات نشان داده شد به آن وصل شوید و بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل عدم اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت ادامه دارد یا خیر.
  • اگر تلویزیون به هات اسپات گوشی به درستی وصل شد به احتمال زیاد، آدرس مک تلویزیون توسط روتر فراهم کننده اینترنت مسدود شده است.
  • شما می توانید با ISP خود تماس بگیرد تا آدرس مک تلویزیون را از حالت مسدودی خارج کند.

رفع مشکل وصل نشدن تلویزیون سامسونگ به اینترنت وای فای روتر و گوشی

روش 4 – بروزرسانی و آپدیت فریم ویر تلویزیون سامسونگ

فریم ویر دستگاه باید مطابق با مدل تلویزیون سامسونگ و منطقه به آخرین نسخه بروزرسانی شود. اگر فریم ویر به روز نشده باشد، هنگام تلاش برای وصل شدن به اینترنت مشکلاتی را تجربه خواهید کرد. از آنجا که شما نمی توانید به اینترنت وصل شوید تا فریم ویر مناسب خود را دانلود کنید ما این کار را از طیق سیستم انجام خواهیم داد. برای انجام این کار:

  • این لینک را باز کنید و مدل مناسب و درست تلویزیون سامسونگی که در حال استفاده از آن هستید را انتخاب کنید.
  • روی download کلیک کنید و منتظر بمانید تا فرایند دانلود تمام شود.
  • فایل دانلود را از حالت فشرده خارج کنید و آن را به فلش مموری انتقال دهید، فلش مموری شما نباید شامل اطلاعات و فایل های دیگری باشد.
  • مطمئن شوید که اطلاعات به درستی به فلش مموری انتقال داده شده است و به صورت امن آن را از سیستم جدا کرده اید.
  • فلش مموری را به تلویزیون سامسونگ خود وصل کنید و بعد دکمه Menu ریموت خود را فشار دهید.
  • از منو Support و سپس گزینه Software Upgrade را انتخاب کنید.
  • حالا از لیست روش های بروزرسانی گزینه By USB را انتخاب کنید.
  • اگر تلویزیون سامسونگ از شما می خواهد که بروزرسانی فریم ویر را تایید کنید OK را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا مراحل به گایان می رسد.
  • سعی کنید تلویزیون سامسونگ را به اینترنت وصل کنید و ببینید که آیا مشکل عدم اتصال وجود دارد یا خیر.

روش 5 – رفرش کردن تنظیمات DNS تلویزیون سامسونگ برای اتصال به اینترنت

این امکان وجود دارد که تنظیمات DNS در تلویزیون باعث تداخل با روتر شود و از اتصال تلویزیون شما به اینترنت جلوگیری کند. بنابراین در این مرحله باید دوباره تنظیمات DNS را انجام دهید. برای انجام این کار:

  • دکمه Menu ریموت را فشار دهید و Settings را انتخاب کنید.
  • حالا Network و سپس Network Settings را انتخاب کنید.
  • Start و بعد IP Settings را انتخاب کنید.
  • DNS mode را انتخاب کنید و مطمئن شوید که مد Manual تیک سبز خورده است و بعد دکمه OK را انتخاب کنید.
  • 8888 را وارد کنید و OK را فشار دهید.

رفع مشکل وصل نشدن تلویزیون سامسونگ به اینترنت وای فای روتر و گوشی

اگر مشکل از تنظیمات DNS بوده باشد می توانید به اینترنت دسترسی پیدا کنید و می توانید دکمه Samsung Smart Hub را فشار دهید تا به طور خودکار تلویزیون سامسونگ بروزرسانی شود و برنامه های قدیمی ریست شوند.

توجه – اگر هنوز هم بعد از انجام این راه حل ها، مشکل عدم اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت ادامه دارد ممکن است یک مشکل سخت افزاری وجود داشته باشد، در این حالت بهتر است که با پشتیبانان شرکت سامسونگ تماس بگیرید.

برخی از مقالات مرتبط ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن