تلویزیونصوتی و تصویری

راهنمای خرید تلویزیون – تلویزیون تخت بخریم یا خمیده ؟

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع برندهای تلویزیون در ایران

ممکن است هنگام خرید تلویزیون برای شما سوالاتی از قبیل تلویزیون تخت بخریم یا خمیده ؟ تلویزیون خمیده خوبه یا تخت؟ تلویزیون تخت بهتره یا خمیده؟ برای شما پیش آمده باشد. تلویزیون های فلت (flat TV) یا تخت با تلویزیون های خمیده (curved TV) تفاوت چندانی با هم ندارند. در مقاله امروز فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا ما به مقایسه تلویزیون تخت و خمیده می پردازیم و اطلاعاتی راجع به تفاوت در تجربه مشاهده، طراحی و غیره را در اختیار شما قرار می دهیم.

تفاوت تجربه مشاهده – تلویزیون خمیده یا تخت ؟

تجربه تماشای شما در تلویزیون های خمیده تفاوت چندانی با آنچه که قبلا بدست آورده اید ندارد. Rtings.com اظهار می کند که وقتی که شما از زاویه، تلویزیون را تماشا می کند متوجه منحنی بیرونی خواهید شد. کیفیت تصویر در کنار صفحه نمایشی که به ان نزدیکتر هستید سریعتر از بین می رود. 4K.com ادعا می کند که زاویه دید ایده آل بین منفی 35 و مثبت 35 درجه است. تلویزیون خمیده بازتابانده است و به احتمال زیاد این مشکل را می توان با یک صفحه براق و چراغ های روشن تجربه کنید.

راهنمای خرید تلویزیون - تلویزیون تخت بخریم یا خمیده ؟

زاویه دید یک تلویزیون تحت بستگی به نوع پنل مورد استفاده دارد. تلویزیون های دارای پنل IPS نسبت به تلویزیون های دارای پنل VA دارای زاویه دید بهتر است. تلویزیون های QLED وقتی از زاویه به آنها نگاه می کنید کیفیت تصویر خود را از دست نمی دهند. انعکاس نور یا بازتابش در تلویزیون های تخت مشکل ساز نیست مگیر اینکه صفحه نمایش تلویزیون دارای لایه براق باشد.

طراحی تلویزیون تخت بهتره یا خمیده ؟

اگر قصد خرید تلویزیونی دارید که برای همه متمایز باشد باید یک تلویزیون خمیده را انتخاب کنید. طراحی تلویزیون خمیده توجه همه افرادی که در اتاق نشیمن هستند را به خود جلب می کند. به هر حال همه عادت دارند که در پذیرایی شما یک تلویزیون تخت را مشاهده کنند. پوشش یا محافظ تلویزیون به دلیل منحنی بودن ضخیم تر است. آیا می خواهید تلویزیون خمیده را به دیوار نصب کنید؟ به خاطر داشته باشید که لبه های تلویزیون در مقایسه با تلویزیون تخت بیشتر از دیوار فاصله می گیرد.

راهنمای خرید تلویزیون - تلویزیون تخت بخریم یا خمیده ؟

با لبه های صاف و مستقیم تلویزیون های تخت به راحتی با دستگاه ها و دیوارها مچ می شوند. سیستم صوتی شما، پخش کننده بلو ری و کنسول شما همه خطوط مستقیم و صافی دارند. اگر تلویزیون خود را روی دیوار نصب می کنید، طراحی تلویزیون تخت بسیار زیبا است. اگر نصب تلویزیون روی دیوار را دوست دارید، تلویزیون های نازک مخصوصا آنهایی که ساده هستند را روی دیوار نصب کنید.

قیمت تلویزیون خمیده خوبه یا تخت؟

تعداد تلویزیون های منحنی خیلی زیاد نیست. این تلویزیون ها از محدوده قیمت بالاتر برخوردار هستند. تلویزیون هایی که دارای صفحه نمایش های بزرگتر از 40 اینچ هستند گرانتر هستند و به فناوری بصری بیشتری مجهز شده اند. این تلویزیون ها دارای صفحه نمایش هایی با بیشترین منحنی هستند.

راهنمای خرید تلویزیون - تلویزیون تخت بخریم یا خمیده ؟

اگر تلویزیون تخت را انتخاب کنید گزینه های مختلفی در بازار وجود دارد. تلویزیون های تخت در هر شکل و اندازه ای وجود دارند. می توانید از بین انواع مختلف از تلویزیون های HD تا Ultra Hd انتخاب داشته باشید. به راحتی می توانید تلویزیون را با توجه به کیفیت تصویر، متناسب با بودجه و نیاز خود پیدا کنید. برای داشتن بهترین کیفیت تصویر، مدلی که دامنه قیمت بالاتری دارد را انتخاب کنید. مشابه تلویزیون های خمیده این نوع تلویزیون ها به فناوری های بصری زیادی مجهز هستند.

نتیجه گیری – تلویزیون تخت بخریم یا خمیده ؟

تفاوت بین تلویزیون خمیده و تخت نسبتا کم است. البته حتی شما وقتی این دو دستگاه ار در اتاق نشمین خود قرار می دهد، بعد از روشن کردن متوجه تفاوت زیادی نخواهید شد. تلویزیون های خمیده نسبت به انعکاس نور حساس هستند و زاویه دید آنها به اندازه تلویزیون های تخت خوب نیست. این تلویزیون ها گران تر هستند. عدمتا دلیل انتخاب تلویزیون های خمیده این است که برخی از کاربران طراحی ان را دوست دارند.

برخی از مقالات مرتبط ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن