تلویزیونصوتی و تصویری

تلویزیون های هوشمند Tizen – تایزن سیستم عامل اختصاصی سامسونگ

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع برندهای تلویزیون در ایران

تلویزیون های هوشمند سامسونگ با سیستم عامل اختصاصی سامسونگ به نام Tizen OS ساخته شده اند. این سیستم عامل مطابق با زیبایی شناسی تلویزیون ساخته شده است تا که تلویزیون های سامسونگ بسیار شیک به نظر برسند. سیستم عامل تایزن دارای مجموعه ای از قابلیت های بصری است که در ادامه در مورد برخی از آنها صحبت خواهیم کرد.

سیستم عامل Tizen چیست؟

Tizen یک سیستم عامل موبایل مبتنی بر لینکوس است که توسط بنیاد لینوکس پشتیبانی می شود اما در اصل توسط سامسونگ الکترونیک توسعه داده شده و استفاده می شود. این پروژه در ابتدا به عنوان یک پلت فرم مبتنی بر HTML5  برای دستگاه های موبایل طراحی شد. سامسونگ سیستم عامل مبتنی بر لینوکس قبلی خود را با آن ادغام کرد و تاکنون از آن به عنوان سیستم عامل دستگاه هایی مانند دستگاه های قابل پوشیدن و تلویزیون های هوشمند استفاده می کند.

بخش عمده ای از Tizen متن باز یا اپن سورس است، گرچه کیت توسعه نرم افزار شامل کامپوننت های اختصاصی متعلق به سامسونگ است و بخش هایی از سیستم عامل تحت مجوز Flora است که از Apache License 2.0 که مجوز ثبت اختراع را فقط به پلت فرم های معتبر تایزن اعطا می کند اتخاذ شده است.

یک دنیا سرگرمی با فروشگاه سیستم عامل Tizen

Smart Hub همیشه بخش بزرگی از تلویزیون های هوشمند سامسونگ را به خود اختصاص داده است. در جدیدترین سری تلویزیون های سامسونگ، برنامه Tizen بازسازی شده است و امکانات و خدمات بیشتری را به کاربران ارائه می دهد. یک نمونه از این موارد این است که سرویس های استریم Netflix و Amazon نصب شده اند. Smart Hub جایی است که تمام محتوای مورد نظر خود را برای تماشا پیدا می کنید.

همه چیز در یک مکان یکپارچه شده است که استفاده از آن را بسیار ساده می کند. فقط با فشار دکمه Smart Hub تمام محتوایی که می خواهید را در تلویزیون تماشا کنید. طرح بندی شامل دسته ای از کارت ها است که در پایین صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ نمایش داده می شود. در اینجا شما می توانید دستگاه های متصل به تلویزیون، سرویس های استریمینگ، برنامه ها، منوی تنظیمات و هر چیزی که نیاز دارید را پیدا کنید.

تلویزیون های هوشمند Tizen – تایزن سیستم عامل اختصاصی سامسونگ

رابط کاربری سیستم عامل تایزن سامسونگ

Tizen سیستم عامل اختصاصی سامسونگ حتی پخش محتوا را ساده کرده است. با استفاده از برنامه هایی مانند Netflix به طور خودکار نمایش های تلویزیون را که می خواهید تماشا کنید نمایش داده می شود بنابراین تمام کاری که باید انجام دهید این است که خیلی ساده دکمه پلی را انتخاب کنید و شروع به تماشا کنید. یکی از بهترین قابلیت های سیستم عامل اختصاصی سامسونگ این است که سیستم عامل می تواند آنچه که دوست دارید تماشا کنید را یاد می گیرد و برنامه ها تلویزیونی و سایر محتواها ا بر اساس اولیوت به شما پیشنهاد می کند. بنابراین شما همیشه باید چیزی برای تماشای تلویزیون داشته باشید.

تشخیص خودکار منابع توسط سیستم عامل اختصاصی سامسونگ

وقتی که چند منبع به تلویزیون شما متصل است، اغلب تشخیص اینکه کدام دستگاه به کدام پورت متصل است کمی گیج کننده است. سیستم عامل Tizen سامسونگ این کار را ساده می کند. تایزن به اندازه ای هوشمند است که تمام منابع متصل به تلویزیون را شناسایی کند و تشخیص دهد. به عنوان مثال اگر یک پلیر بلو ری (Blu-ray) را به پورت HDMI 1 متصل کرده اید، تایزن این پورت را با یک آیکن مرتبط به عنوان پلیر بلو ری در Smart Hub نمایش می دهد. همین موضوع در مورد کنسول بازی، ست باکس و هر دستگاه دیگری که به تلویزیون متصل است صادق است.

تشخیص خودکار منابع توسط سیستم عامل اختصاصی سامسونگ

با تایزن همه چیز را با هم همگام سازی کنید

قابلیت های سیستم عامل اختصاصی سامسونگ به اینجا ختم نمی شود. در حالی که تلویزیون کار شناسایی منابع چندگانه متصل را انجام می دهد، One Remote جدید به طور خودکار به شما این امکان را می دهد تا این دستگاه ها را کنترل کنید و به خودی خود به یک ریموت عمومی تبدیل شود. این کنترل از راه دور شما را از دردسرهای بزرگ سوئیچ کردن رها می کند. از طرف دیگر کنسول بازی یا دستگاه پلیر بلو ری، کنسول بازی، ست باکس به تنها چیزی که نیاز دارند Samsung One Remote است. طراحی فوق العاده مینیمالیستی آن استفاده را بسیار ساده کرده است.

تشخیص خودکار منابع توسط سیستم عامل اختصاصی سامسونگ

اشتراک گذاری ساده با استفاده از برنامه Smart View

برنامه جدید Smart View به شما این امکان را می دهد تا ارتباط بهتری بین تلویزیون و دستگاه های دیگر (مانند گوشی هوشمند، تبلت و لپ تاپ) خود ایجاد کنید. بعد از تنظیم برنامه در تلویزیون، اشتراک گذاری عکس ها، فیلم ها و موسیقی از دستگاه های شما به تلویزیون می شود. این برنامه تمام رسانه های شما را در یک مکان جمع اوری می کند، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل را انتخاب کنید و آن را در تلویزیونی که دارای صفحه نمایش بزرگ است پخش کنید تا خانواده و دوستان شما آنها را ببینند.

تشخیص خودکار منابع توسط سیستم عامل اختصاصی سامسونگ

برنامه Smart View همچنین به عنوان یک ریموت ثانویه در گوشی های هوشمند و تبلت ها عمل می کند. این برنامه تمام عملکردها را به عنوان ریموت و حتی بیشتر انجام می دهد. این برنامه دارای یک تراک پد مجازی است که باعث می شود حرکت از طریق رابط Smart Hub روانتر و ساده تر انجام شود. برنامه Smart View برای دستگاه های اندروید و آیفون در دسترس است.

در Tizen سیستم عامل اختصاصی سامسونگ بازی ها انتظار شما را می کشند!

تلویزیون های سامسونگ به شما این امکان را می دهند که از بازی های HD لذت ببرید بدون اینکه حتی یک کنسول بازی داشته باشید. برنامه جدید Games  شامل بازی های کنسولی محبوب است که می توانید در تلویزیون پخش و بازی کنید. بازی ها در وب پخش می شوند. بنابراین تمام آنچه شما نیاز دارید یک کنترلر بازی و یک اتصال اینترنت پایدار است.

تشخیص خودکار منابع توسط سیستم عامل اختصاصی سامسونگ

این برنامه با کنترلر های دابل شوک پلی استیشن و ایکس باکس سازگار است. بازی های موجود از ژانرهای مختلف RPGS گرفته تا مسابقه ها در دسترس است. بنابراین هر عضوی از خانواده شما می تواند بازی مورد دلخواه خود را به راحتی پیدا کند.

برخی از مقالات مرتبط ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن