تلویزیونصوتی و تصویری

بهترین تلویزیون ال جی – مقایسه ای از جدیدترین تلویزیون های LG سال 2020

بهترین تلویزیون ال جی در سال 2020 کدام است؟

آیا شما به دنبال بهترین تلویزیون LG هستید؟ اگر شما هم مانند بسیاری افراد دیگر خواهان بهترین تلویزیون ال جی هستید، با وجود تعدادی از مجموعه تلویزیون های LED و OLED ساخت کره ی جنوبی شاید پیدا کردن جواب این سوال به سادگی هم ممکن نباشد. زیرا با توجه به تنوع محصولات، یافتن بهتری تلویزیون LG چندان ساده نیست. ما با تست هایی که در چند ماه گذشته از این تلویزیون ها داشتیم شاید بتوانیم در این جا به شما در انتخاب بهترین تلویزیون ال جی کمک کنیم. در هر صورت هر تلویزیونی که شما به دنبال آن هستید را می توانید با مطالعه ی این راهنما بهتر انتخاب کنید.

اگر شما در حال خواندن این راهنما هستید، شاید تا به حال به تلویزیونی که در نظر دارید دست نیافته اید. اما در هر صورت هر شکل و سایزی از تلویزیون را که بخواهید را می توانید با قیمت های مختلف  به راحتی پیدا کنید. گزینه هایی که در این جا برای شما معرفی می شود از ارزان ترین گزینه ها برای خرید نیستند اما شاید آشنایی شما با آن ها دارای ارزش زیادی باشد و در جهت تصمیم گیری در مورد بهترین تلویزیون LG که می تواند برای شما وجود داشته باشد به شما کمک کند.

چرا باید بهترین تلویزیون ال جی را به سامسونگ و یا پاناسونیک ترجیح دهیم؟

این سوال خیلی خوبی است. با توجه به برندهای بسیاری که در بازار برای شما وجود دارد، چرا باید برند ال جی را خریداری کنید.

ابتدا باید بگوییم که این برند در حال حاضر دارای مجموعه تلویزیون های OLED است که از پنل های OLED استفاده می کند. اگر شما به تلویزیون هایی که دارای پنل OLED هستند علاقه دارید، شاید بهتر باشد که از محصولات LG خریداری کنید. البته پاناسونیک هم دارای رنگ های خوبی است و شاید بتوان گفت تلویزیون های سونی هم در فناوری صوتی خود دارای قابلیت های مثبتی هستند. اما در هر صورت LG، در زمینه ی فناوری OLED خوب عمل کرده است.

مجموعه محصولات او ال ای دی LG دارای رنگ های بهتری در مقایسه با رقبای خود در بازار هستند. اما این تفاوت خیلی هم زیاد نیست. اما نکته ای که بیشتر مورد توجه است در قیمت پایین تری است که این برند در سال 2019 برای تلویزیون های خود داشت. که البته دارای کیفیت مناسبی هم بودند. البته می توان برندهای کمتر شناخته شده ی دیگری را هم پیدا کرد که دارای قیمت پایین تری برای تلویزیون های OLED خود هستند اما کیفیت آن ها به خوبی LG نیست.

ال جی یا سامسونگ یا پاناسونیک

ال جی یا سامسونگ یا پاناسونیک؟

از سوی دیگر، سامسونگ تلویزیون های OLED را نمی سازد و ترجیح می دهد تا تلویزیون های QLED خود را بهبود بخشد. پنل های فوق العاده روشن LED که از یک فیلتر متالیک برای بهبود رنگ ها استفاده می کند در این برند برای تلویزیون های جدید مورد استفاده قرار گرفته است. OLED از سوی دیگر قادر است تا به یک عمق بیشتر در رنگ ها دست یافته و کنترل بیشتری روی رنگ ها داشته باشد. هر دو فناوری دارای مزایای خود هستند و می توان آن ها را جزو بهترین ها دانست. در صورت علاقه شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به نوشته هایی که به مقایسه ی OLED و  QLED می پردازد مراجعه کنید.

لازم به ذکر است که پلتفرم تلویزیون هوشمند WEBOS در تلویزیون های LG خیلی عالی است. با داشتن رابط مناسب در تلویزیون ال جی می توان در کنار دسترسی به اپلیکیشن ها به وب دسترسی پیدا کرد. البته مدل  Tizen برند سامسونگ هم یکی از بهترین پلتفرم ها در این زمینه است. در نظر داشته باشید که LG از HDR10+ پشتیبانی نمی کند اگر چه به خوبی از HDR10، Dolby Vision و فرمت های HLG پشتبیانی می کند.

اصل و اساس نام گذاری تلویزیون های ال جی

آیا نمی توانید از نام های مختلفی که روی تلویزیون های LG گذاشته شده است و معنی آن ها سر در بیاورید؟ ما شما را در این راستا سرزنش نمی کنیم چونکه درک معنی این نام گذاری ها به سادگی امکان پذیر نیست. دانستن تفاوت بین نام های مدل های قدیمی تر این محصولات و نام های جدید آن ها می تواند برای شما سخت باشد.

اما برای تلویزیون های LG OLED می توان گفت که یادگرفتن نام آن ها ساده تر است. به عنوان مثال برای نام LG C9 OLED که در لیست محصولات این شرکت به صورت LG OLED55C9PUA دیده می شود، LG به معنای سازنده ی این محصول، OLED به معنای فناوری استفاده شده در ساخت آن، و 55 برای بیان سایز مدل محصول است که نشان می دهد این محصول یک تلویزیون 55 اینچی ال جی است. باید بدانید که بسیاری از مدل ها در چند سایز می توانند وجود داشته باشند.

در این جا C به معنای رنج متوسط یا کیفیت نسبی در سری محصولات C است که هر ساله در بازار شاهد مدل جدیدی از آن هستیم. البته سری های B در کنار سری های E، W و مدل های پیشرفته تر Z هم در بازار برای خرید شما وجود دارند.

اصل و اساس نام گذاری تلویزیون های ال جی

نحوه نامگذاری تلویزیون های ال جی

هم چنین در LG OLED55C9، عدد 9 به معنای سالی است که این تلویزیون در بازار عرضه شده است. پس 9 در این جا نشان  دهنده ی سال 2019 است. برای همین تلویزیون هایی که توسط LG در سال 2018 ساخته شدند با نام های C8 و E8 شناخته می شوند. در پایان نام هر محصول می توان سه حرف را هم پیدا کرد. این حرف ها به معنی مناطقی است که این مدل ها به فروش می روند. PUA برای آمریکای شمالی و PLA برای بریتانیا مورد استفاده قرار می گیرد.

مدل های LED کمی با محصولات OLED متفاوت هستند، این محصول ها در حال حاضر بیشتر با لیبل NanoCell شناخته می شوند. این مدل ها دارای پنل های ال ای دی هستند که برای سال ها توسط LG با نام Super UHD ساخته شده اند.

یک نمونه از محصولات سری 9 از تلویزیون های LG NanoCell، که در این جا باز هم 9 به معنای سال 2019 است، در لیست محصولات با نام 65SM9500PUA پیدا می شوند. در این شماره گذاری اولین عدد که 65 است به معنای این است که این تلویزیون 65 اینچی است. لبیل S هم در ادامه ی نام گذاری به معنی Super UHD است. می توان در محصولات لیبل های U هم داشت که به معنای UHD می باشد. P هم به معنی PLASMA و E هم برای بیان OLED است. در نهایت L در نام گذاری به معنی تلویزیون های LED است که 4K نیستند. البته تعدادی از این لیبل ها روی محصولات جدید استفاده نمی شوند.

حرف دوم برای تمایز قائل شدن بین محصولات سال جدید است. برای همین در حالی که LED  های 4K ساخت LG در سال 2019 همه دارای لیبل SM هستند، محصولات مشابه از سال 2018  دارای لیبل SK بودند. محصولات 2020 هم دارای لیبل SN خواهند بود.

LG E9 OLED (OLED55E9) بهترین تلویزیون ال جی

تلویزیون LG E9 OLED (OLED55E9) یکی از با کلاس ترین تلویزیون های ساخت LG است. این تلویزیون LG دارای ویژگی های خیره کننده ای است. آخرین پنل OLED و پیشرفته ترین پروسسور، در این تلویزیون یک تصویر دارای کیفیت استثنایی را به شما تحویل می دهد. با جزئیات 4k، رنگ مناسب و امکان کنترل روشنایی، شما به طور حتم به آن چه از یک پنل OLED با عملکرد عالی توقع دارید خواهید رسید.

مزایا:

  • پلتفرم هوشمند وب webOS
  • نمایشگر خیره کننده ی شیشه ای (glass display)

معایب:

  • گران قیمت
  • بلوتوث نامناسب

آن چه باعث تمایز این محصول از مدل های دیگر می شود می تواند طراحی این تلویزیون باشد. هیچ عیبی در این محصول با نمایش گر شیشه ای عالی آن وجود ندارد که آن را از مدل های هم رده بسیار بهتر می کند. تصویرها در این محصول بازتر و بهتر از مدل های دیگر مانند C9 و W9 هستند. کانال اسپیکر 4.2 به معنی یک خروجی صدای قدرتمند در کنار تصویر عالی خواهد بود.

مقایسه ای از بهترین تلویزیون های LG سال 2020

با کلاس ترین و بهترین تلویزیون ال جی

اما باید بگوییم که در این محصول از HDR10+ پشتیبانی نمی شود. اگر چه این مدل از Dobly vision و HLG پشتیبانی می کند. اما این در مقایسه با کیفیت تصویر عالی و پشتیبانی از فرمت های مختلف در این محصول یک کمبود محسوب می شود. ممکن است که شما در این زمان به سمت استفاده از LG C9 OLED تمایل پیدا کنید، که تلویزیونی با پروسسور مشابه با این محصول است، اما این تلویزیون دارای کیفیت عالی در زمینه ی تصویر (آن گونه که در محصولات جدید است) نمی باشد. برای یک تلویزیون با کیفیت عالی هنوز هم LG E9 دارای کیفیتی است که به طور حتم از آن رضایت خواهید داشت.

تلویزیون LG B9 OLED (OLED55B9) بهترین تلویزیون LG با قیمت مناسب

با این محصول شما می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. اگر شما توان خرید مدل E9 را ندارید، و یا این که نیازی به تلویزیون های شناور برای تحت تاثیر قرار دادن مهمان ها ندارید، این محصول با قیمت پایین برای شما مناسب تر است.

مزایا:

  • ارزان ترین تلویزیون OLED ساخت LG
  • دارای وضوح تصویر بالا

معایب:

  • پروسسور کمتر پیشرفته
  • بعضی اوقات نویز ویدئو و تاریک بودن صفحه

مدل B9 کمی دیر وارد بازار شد و لیبل گذاری آن در نیمه ی دوم سال 2019 انجام شد. اما با توجه به قیمت پایین تر آن در مقایسه با مدل های دیگر سری C و سری E آن را می توان در هر لیست خریدی یافت.

البته این مدل ارزان ترین مدل محصولات OLED نیست و برندهای دیگر هم مدل های ارزان دارند. برای آگاهی شما باید بگوییم که Hisense O8B تلویزیونی است که دارای کم ترین قیمت است اما تنها دارای کیفیت پایه است و به خوبی تلویزیون های LG نیست. اگر شما در پی دست یافتن به فناوری OLED با عملکرد خوب هستید شاید نباید به چیزی کمتر از تلویزیون های B9 راضی شوید.

البته باید بدانید که قیمت کمتر با کاهش کیفیت هم همراه است. تلویزیون مورد بحث ما در این جا از پروسسور a7 Gen 2 به جای پروسسورهای پیشرفته ی a9 Gen 2 استفاده می کند و این بدان معنا است که شما به بهترین پردازش برای دست یافتن به کیفیت مناسب دست نخواهید یافت. اما در کنار میزان کمی نویز در تصویر صحنه های تاریک، و کاهش نرخ فریم در بعضی مواقع، شما هنوز هم با این محصول به تصویری با کیفیت بالا و با قیمت پایین دست پیدا خواهید کرد.

تلویزیون LG SM9500 / SM9800 LED TV بهترین محصول LG با پنل های LED

این تلویزیون دارای تصویر LED روشن و عالی است، اما آیا این محصول می تواند به پای تلویزیون های OLED برسد؟ پنل LED که در گذشته وجود داشت هنوز هم در مدل های جدید استفاده می شود و تلویزیون های NanoCell TV- SM9500 در ایالات متحده، و SM9800 در انگلیس هنوز هم در کنار تلویزیون های OLED به فروش می روند.

مزایا:

  • صفحه ی روشن با رنگ های دقیق
  • پلتفرم هوشمند وب webOS

معایب:

  • قیمتی برابر با تلویزیون های OLED
  • فاقد کیفیت تلویزیون های OLED

مدل مورد بحث ما در این بخش دارای پروسسوری مشابه تلویزیون های OLED B9 که در قسمت قبل گفته شد می باشد. قیمت این دو محصول هم یکسان است. ما فکر می کنیم که اگر شما به دنبال یک تلویزیون LED هستید، در این رنج قیمت، می توانید از تلویزیون های سامسونگ QLED که در لیست این محصولات وجود دارد خریداری کنید.

تلویزیون LG SM9500 / SM9800 LED TV

در هر صورت هنوز هم  این محصول LG  یک تلویزیون 4K TV است که برای استفاده در خانه مناسب است. این محصول دارای اسکرین شفاف و دارای شفافیتی بیش از تلویزیون های QLED است. البته کنتراست در اسکرین LED آن کمتر است و پروسسور a9 Gen 2 در آن استفاده نشده است. اما از نظر ما شاید بهتر باشد که شما B9 OLED را خریداری کنید و یا اگرهنوز هم در بازار به دنبال پنل LED هستید می توانید از محصولات موجود در بازار، از یک برند دیگر خرید کنید.

مقالات مرتبط:

فروشگاه اینترنتی کالاپایا عرضه کننده برترین محصولات الجی در بازار ما خرید تلویزیون ال جی را برای شما با امکان مقایسه و در معرفی محصولات راحت‌تر کرده است. کالاپایا اصالت تمامی محصولات خود را تضمین و امکان خرید حضوری و آنلاین را هم فراهم آورده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن