تلویزیونصوتی و تصویری

با تلویزیون های Smart TV بیشتر آشنا شوید!

تلویزیون های اسمارت تی وی

با تلویزیون های Smart TV بیشتر آشنا شوید! با پیشرفت علم و تکنولوژی، انواع لوازم دیجیتالی هم دستخوش تغییراتی شده اند، این تغییرات موجب شده اند که روند زندگی بشر هم عوض شود. برای استفاده از این لوازم و ابزار باید دانش خود را بالا ببریم. یکی از این لوازم دیجیتالی، تلویزیون های هوشمند است که تا امروز رشد چشمگیری داشته است و هر روزه در طرح ها و مدل های متنوعی به بازار عرضه شده است.

تلویزیون های Smart TV

از آن جا که تلفن های هوشمند از محبوبیت بسیار بالایی در میان مردم برخوردار هستند، تولیدکنندگان اقدام به ساخت تلویزیون های هوشمند کردند. این تلویزیون های هوشمند با نام Smart TV به بازار عرضه شده اند و به طور معمول به تلویزیون هایی که توانایی اتصال به اینترنت، شبکه های مجازی، سرویس های انلاین، برقراری ارتباط با کامپیوتر، نصب اپلیکیشن و برنامه های مختلف دیگر را داشته باشند هوشمند میگویند. قابلیت دیگر این تلویزیون های هوشمند تشخیص صدا برای عوض کردن کانال تلویزیون است.

تلویزیون های هوشمند یا Smart TV که در ابتدا نام آن تلویزیون متصل بوده است مانند تلویزیون های معمولی است با این تفاوت که میتوان در آن نرم افزار نصب کرد، عکس و فیلم را آنلاین تماشا کنیم، بازی دانلود و اجرا کنیم و به کانال های IPTV متصل شویم. از دیگر امکانات تلویزیون های هوشمند، این است که ما به راحتی میتوانیم صفحه های word و excel را در آن ایجاد و اجرا کنیم، میتوان عکس، فیلم و …. را در YouTube به اشتراک گذاشت، ایمیل خود را چک کنیم، همینطور قابلیت اجرای Skype را دارد و میتوانیم با اتصال وب کم به تلویزیون با دوستان و اشنایان خود تماس ویدئویی داشته باشیم.

با تلویزیون های Smart TV بیشتر آشنا شوید!

اسمارت تی وی

لازمه ی بهره مندی از امکانات تلویزیون های هوشمند، داشتن اینترنت پر سرعت است، بدون اینترنت Smart TV بی معنی است. برای اتصال به اینترنت باید از وایرلس استفاده کنیم، تلویزیون، خود دارای WiFi است و باید به شبکه بیسیم خانه وصل کرد، البته با وصل مستقیم تلویزیون به اینترنت از طریق کابل به مودم سرعت اینترنت چند برابر میشود.

تلویزیون های هوشمند از سیستم عامل استانداردی برخوردار نیست، بیشتر تلویزیون های هوشمند از آمازون و نتفلیکس پشتیبانی میکنند، تلویزیون هایی با قیمت پایین تر سرویس های کمتری را ارائه میدهند ولی تلویزیون های گران قیمت تر سرویس ها و اپلیکیشن های بیشتری را به کاربران ارائه میدهند. شرکت های ال جی و سامسونگ سیستم عامل های خاص خود را دارند و تولیدکنندگان در نظر دارند از سیستم عامل های بزرگتر و بیشتری استفاده کنند.

برای خرید یک تلویزیون هوشمند باید وقت بیشتری بگذارید، در مورد مدل های متنوع اطلاعاتی کسب کنید، و توجه داشته باشید تلویزیونی که قصد خرید آن را دارید قابلیت نصب برنامه های مورد نیاز شما را مثل Facebook، YouTube و غیره را داشته باشد. برای نمایش صفحه تلفن گوشی خود بر روی تلویزیون از دو سرویس miscast و Apple TV استفاده میشود، miscast برای سیستم عامل های اندروید و Apple TV برای سیستم عامل های iOs طراحی شده است.

و در آخر میتوان گفت شما میتوانید تلویزیون های معمولی خود را با دستگاه Smart TV Box هوشمند کنید، البته پیشنهاد میشود تلویزیون هوشمند را به جای تلویزیون  معمولی با گیرنده خریداری کنید، زیرا تلویزیون های هوشمند امکانات بسیار بیشتری دارند و فقط به قابلیت اتصال به اینترنت محدود نمیشوند، Smart TV با توجه به قیمت بالاتری که نسبت به تلویزیون های معمولی دارد اما ویژگی های آن این اختلاف قیمت را کاملا جبران کرده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن