تلویزیونصوتی و تصویری

راهنمای تصویری نحوه اتصال و نصب تلویزیون به دیوار

چگونه تلویزیون را به دیوار نصب کنیم؟

صاحبان کسب و کارها و یا مالکان خانه ممکن است برای صرفه جویی در فضا، دوست داشته باشند از اتصال و نصب تلویزیون به دیوار استفاده کنند. با استفاده از ابزارهای معمولی شما قادر خواهید بود تلویزیون خود را به دیوار وصل کنید. با وجود اینکه اتصال و نصب تلویزیون به دیوار یک فرآیند ساده است اما کاری یک نفره نیست. بسته به اندازه و سنگینی تلوزیون شما ممکن است به یک یا دو نفر برای نگه داشتن تلویزیون نیاز داشته باشید. برای تکمیل مراحل زیر به حدود یک ساعت زمان نیاز است. در ادامه مقاله امروز فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا راهنمای تصویری نحوه اتصال و نصب تلویزیون به دیوار را مطالعه خواهید کرد.

معرفی انواع براکت برای نصب تلویزیون به دیوار

انواع مختلفی از براکت های تلویزیون وجود دارند که هر کدام قابلیت های منحصر به فرد خود را دارند. براکت های تلویزیون فریم های با دوام و معمولا از جنس فولاد هستند که الگوی حفره های پشت تلویزیون شما را برای نگه داشتن تقلید می کنند و به دیوار متصل می شوند. سه نوع اصلی از براکت های دیواری برای نصب و اتصال تلویزیون وجود دارند که شامل براکت های ثابت؛ براکت های کج یا شیب دار و براکت های متحرک می باشد.

براکت ثابت تلویزیون

ساده ترین راه حل نصب تلویزیون، براکت دیواری ثابت تلویزیون است. این براکت ها ثابت، محکم و قوی هستند اما به شما اجازه حرکت دادن تلویزیون را نمی دهند. این نوع براکت ها ساده ترین نصب را نسبت به سایر گزینه ها ارائه می دهند و معمولا در کمتر از یک ساعت نصب و تنظیم می شوند. یک جستجوی ساده به شما نشان می دهد که براکت های ثابت دارای قیمت کمتری هستند.

راهنمای تصویری نحوه اتصال و نصب تلویزیون به دیوار

نصب سریع و قیمت پایین با معایبی همراه است. شما بعد نصب تلویزیون به دیوار نمی توانید آن را حرکت دهید. شما نمی توانید زاویه صفحه تلویزیون را به وضعیتی که نشسته اید تنظیم کنید. علاوه بر این؛ هنگامی که می خواهید کابل HDMI را وصل یا جدا کنید، باید تلویزیون را از روی براکت دیوار جدا کنید و مجددا آن را تنظیم کنید.

براکت کج یا شیب دار

براکت های کج یا شیب دار به شما اجازه تنظیمات عمودی 5 تا 15 درجه را می دهند و در صورت لزوم شما می توانید زاویه دید عمودی را تغییر دهید. این امر امکان مشاهده بهتر را فراهم می آورد. براکت های کج یا شیب دار به شما اجازه چرخاندن افقی را نمی دهند.

راهنمای تصویری نحوه اتصال و نصب تلویزیون به دیوار

 براکت های متحرک

براکت های متحرک اجازه حرکت کامل با زاویه دید گسترده را می دهد. سازندگان غالبا برای توصیف این براکت ها از اصطلاحاتی مانند Extending Arm, Articulating, Swivel برای توصیف نحوه مونتاژ استفاده می کنند. به طور کلی این براکت ها از یک طرف به دیوار متصل می شوند و یک بازوی چرخنده به سمت بیرون دارند. این بازوها حتی می توانند تاشو باشند و به شما امکان می دهند تا زاویه دید کامل را تنظیم کنید و آن را به صورت افقی و عمودی حرکت دهید.

راهنمای تصویری نحوه اتصال و نصب تلویزیون به دیوار

همانطور که انتظار دارید؛ براکت های دیواری متحرک دارای هزینه بیشتر و فرایند نصب پیچیده تری هستند. با این حال، این قیمت در مقایسه با مزایایی که ارائه می دهند مناسب است. علاوه بر این که شما می توانید از یک زاویه دید مناسب برخوردار باشید، امکان دسترسی ساده به پشت تلویزیون را دارید. این امر به پیکربندی و تنظم مجدد ساده کابل ها منجر می شود.

مراحل نصب تلویزیون به دیوار

 مرحله 1 – بررسی قابلیت نصب و اتصال تلویزیون به دیوار

اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما قابلیت نصب روی دیوار را دارد. به طور مثال، اکثر تلویزیون های LCD قابلیت نصب و اتصال به دیوار را دارند، بنابراین این احتمال که در این زمینه مشکلی به وجود بیاید بسیار کم است. با این حال، برخی از مدل های اولیه فقط برای استفاده روی میز طراحی شده اند و نمی توان آنها را به دیوار نصب کرد.

راهنمای تصویری نحوه اتصال و نصب تلویزیون به دیوار

برای اطلاع از اینکه تلوزیون شما قابلیت نصب روی دیوار را دارد یا نه می توانید به دفترچه راهنما مراجعه کنید. اگر دفترچه راهنما ندارید، به پشت تلویزیون خود نگاه کنید. اگر محل اتصال 4 پیچ یا بیشتر وجود دارد، شما قادر به نصب تلویزیون روی دیوار خواهید بود.

مرحله 2 – هنگام نصب تلویزیون به دیوار ، میزان کج شدگی آن را در نظر بگیرید

در هنگام انتخاب تلویزیون، اندازه و میزان کج شدگی یا چرخش آن را در نظر بگیرید. برخی از براکت ها وقتی که به دیوار متصل می شوند به شما اجازه نمی دهند تلوزیون را بعد نصب جابجا کنید. با این وجود برخی از آنها به شما اجازه می دهند که تلویزیون را از دیوار جدا کنید تا زاویه تلویزیون را چرخانده یا کج کنید.

راهنمای تصویری نحوه اتصال و نصب تلویزیون به دیوار

مرحله 3 – انتخاب دیوار برای اتصال تلویزیون

دیواری که می خواهید تلویزیون خود را روی آن نصب کنید را انتخاب کنید. محل قرار گیری پریزها را در نظر داشته باشید. انتخاب دیوارهای داخلی بسیار راحت تر از دیوارهای بیرونی هستند چونکه شما نیاز به اتصال کابل به پریز دیوار دارید. دیواره های خارجی دارای مانع هایی هستند که دسترسی به کابل های شما را بسیار سخت تر می کنند.

راهنمای تصویری نحوه اتصال و نصب تلویزیون به دیوار

مرحله 4 –  بررسی موانع موجود برای مشاهده تلویزیون متصل به دیوار

محل قرار گیری تلویزیون را روی دیوار مشخص کنید. هنگامی که محل قرار گیری تلویزیون روی دیوار را تعیین کردید، اطمینان حاصل کنید که هیچ مانعی برای دید وجود ندارد.

راهنمای تصویری نحوه اتصال و نصب تلویزیون به دیوار

مرحله 5 – یک مرحله اختیاری

شاید لازم باشد برای محلی که برای نصب تلویزیون در نظر گرفته اید، پریز برق و کابل کشی هایی را در نظر بگیرید. همچنین نصب یک محافظ برای تلویزیون به شما کمک می کند تا از دستگاه خود در برابر نوسانات برق محافظت کنید.

راهنمای تصویری نحوه اتصال و نصب تلویزیون به دیوار

مرحله 6. محل اتصال براکت به تلویزیون

محل اتصال براکت به تلویزیون را پیدا کنید و براکت را با استفاده از حداقل 2 پیچ متصل کنید. درصورتی که تلویزیون شما سنگین است و جای پیچ بیشتری دارد بهتر است که از تعداد پیچ های بیشتری استفاده کنید.

راهنمای تصویری نحوه اتصال و نصب تلویزیون به دیوار

مرحله 7 – اتصال براکت تلویزیون به دیوار

بعد از اینکه ریل های براکت را به پشت تلویزیون خود وصل کردید. نوبت به اتصال براکت روی دیوار می رسد. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، انوع مختلفی از براکت ها وجود دارند که به روش های مختلفی متصل می شوند. بنابراین حتما دستورالعمل های مروبط به براکت خاص خود را مطالعه کنید تا از تلویزیون خود بهتر محافظت کنید. بخاطر داشته باشید که پیچ های ایمنی را نصب کنید، که باعث می شود که تلویزیون سنگین شما به زمین سقوط نکند.

راهنمای تصویری نحوه اتصال و نصب تلویزیون به دیوار

مرحله 8 – اتصال کابل ها

کابل های مورد نظر خود را به ورودی های مناسب تلویزون وصل کنید. در اکثر اوقات، این اتصالات ورودی در قسمت پشت و در ناحیه پایین قرار می گیرند.

راهنمای تصویری نحوه اتصال و نصب تلویزیون به دیوار

برخی مقالات مرتبط ما:
برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن