تلویزیونصوتی و تصویری

نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ مدل Samsung RU7100

بررسی تلویزیون های 43، 50، 55، 58، 65 و 75 اینچی RU7100 سامسونگ

Samsung RU7100 یک تلویزیون هوشمند 4K عالی است که ارزش خرید را دارد. این تلویزیون اسمارت سماسونگ عملکرد عالی صوتی تصویری را ارائه می دهد و از مزایایی همچون طراحی و ساخت خوب، کیفیت رنگ مناسب، صدای عالی و قابلیت های هوشمند برخوردار است. در کنار این مزایا می توان به فقدان کنترل صوتی و عملکرد HDR متوسط این دستگاه اشاره کرد.

تلویزیون سامسونگ مدل RU7100 ترکیبی از قابلیت های عالی را با یک قیمت مناسب ارائه می دهد. RU7100 سامسونگ بعد از تلویزیون NU7100 که محصول سال 2018 است به بازار عرضه شد. در ادامه مقاله امروز فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا قصد داریم به نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ مدل RU7100 بپردازیم تا متوجه شوید که چرا این دستگاه به بهترین تلویزیون مقرون به صرفه برای خریداران تبدیل شده است.

 دسترس پذیری و قیمت تلویزیون سامسونگ مدل RU7100

تلویزیون سامسونگ مدل RU7100 یکی از مدل های پرفروش تلویزیون های LCD سری 7 سامسونگ می باشد. سامسونگ این محصول را در مدل های مختلف 43 اینچ تا 75 اینچ تولید کرده است که در ادامه مشاهده می کنید:

تمام این تلویزیون ها با وجود اینکه دارای اندازه های مختلفی هستند از مجموعه ویژگی های تقریبا یکسان، کیفیت تصویر و کیفیت کلی ساخت برخوردار هستند. متاسفانه به خاطر نوسانات ارزی که در کشور شاهد هستیم محصولات خانگی از قیمت ثابتی برخوردار نیستند به همین خاطر برای اطلاع از قیمت تلویزیون سامسونگ مدل RU7100 لطفا با پشتیبان های فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا تماس بگیرید.

بررسی تلویزیون سامسونگ مدل RU7100 از نظر طراحی

به عنوان یک جایگزین برای تلویزیون NU7100 سامسونگ جای تعجبی ندارد که تلویزیون جدید سامسونگ مدل RU7100 از طراحی بسیار مشابهی برخوردار باشد. نمای کلی تلویزیون با استفاده از پلاستیک مشکی ساخته شده است که دارای حاشیه های با ضخامت 0.6 اینچ می باشد. شاسی بررسی تلویزیون سامسونگ مدل RU7100 از زیبایی شناسی طراحی سامسونگ بی بهره نبوده و باعث می شود که تلویزیون بسیار شیک به نظر بیاید.

نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ مدل Samsung RU7100

RU7100 دارای ابعاد 44.3×25.6×2.3 اینچ است ( بدون در نظر گرفتن استند یا همان پایه) که همانطور که از ابعاد پیداست این دستگاه تنها 2.3 اینچ ضخامت دارد. وزن تلویزیون (43 و 50 اینچی) به اندازه ای شبک هست که توسط یک نفر مونتاژ و تنظیم شود اما برای اندازه های بزرگتر مانند مدل 75 اینچی مطمئنا به فرد دومی نیاز دارید تا تلویزیون را با شما بلند و جابجا کند.

در قسمت پشت تلویزیون سامسونگ مدل RU7100 حفره هایی برای نصب VESA که دارای ابعاد 200 در 200 میلیمتر است وجود دارد تا به راحتی تلویزیون خود را روی دیوار نصب کنید، یک نوار از کانال های عمیق هم برای مدیریت کابل در پشت تلویزیون به کار رفته است.

بررسی تلویزیون سامسونگ مدل RU7100 از نظر تعداد پورت

RU7100 دارای 3 پورت HDMI و از جمله یک گورت HDMI ARC است. یک جفت پورت USB قابل اتصال به فلش مموری یا سایر دستگاه های مجهز وجود دارد. یک کانکتور RF برای اتصال یکی از بهترین آنتن های تلویزیونی وجود دارد و همچنین یک کامپوننت مشترک و ورودی ویدیویی کامپوزیت، یک پورت صدای اپتیکال برای سیستم های صوتی و یک پورت اترنت وجود دارد. وای فای داخلی با استاندارد 802.11ac برای اتصال به شبکه بی سیم و بلوتوث برای اتصال هدفون های بی سیم و سیستم بلندگو در دسترس است.

بررسی تلویزیون سامسونگ مدل RU7100 از نظر عملکرد

به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین تلویزیون های 4K سامسونگ، RU7100 از رزولوشن یا وضوح 3840×2160 پیکسل، فریم ریت 60 هرتز و کیفیت تصویر مناسب برخوردار است. هنگام تماشای فیلم هایی مانند اسپایدرمن درخشش رنگ های طبیعی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

با مشاهده صحنه های Creed II، تلویزیون RU7100 سامسونگ کیفیت رنگ مناسب، به ویژه رنگ های روشن را ارائه می دهد. به طور خلاصه شما با مشاهده رنگ های دقیق و واضح این دستگاه راضی خواهید شد. کیفیت تولید رنگ در آزمایش ها نشان می دهد که RU7100 تنها از 96.3% پوششش رنگی Rec برخوردار است که پوشش رنگی محدودی نسبت به تلویزیون NU7100 (98.4%) ارائه می دهد.

نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ مدل Samsung RU7100

این دستگاه از روشنایی خوبی برخوردار است اما در کل کیفیت HDR یا محدوده داینامیکی آن محدود می باشد و این بدان معناست که شما نمی توانید تصاویری که در سایه ها قرار گرفته اند را به خوبی تشخیص دهید.

بررسی تلویزیون سامسونگ از لحاظ بازی

RU7100 دارای یکی از قابلیت های مورد علاقه ما است و آن هم تشخیص خودکار کنسول است که هنگام اتصال و کار کردن کنسول بازی توسط تلویزیون حس می شود و حالت ها را به صورت خودکار تغییر می دهد. این بدان معناست که وقتی که ما کنسول بازی ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X) را به آن وصل می کنیم مدها به طور خودکار از حالت Movie به حالت Game تغییر وضعیت می دهند.

سامسونگ همچنین از فرمت های مختلف ویدیو که توسط ایکس باکس وان ارائه می شود به طور کامل پشتیبانی می کند. شما می توانید به راحتی بازی های 4K را با رفرش ریت 60 هرتز اجرا کنید و از استریم ها در رنگ های 10 بیتی در رفرش ریت 24؛ 50 و 60 هرتز استفاده کنید. HDR10 هم برای پخش استریم ها و بازی ها پشتیبانی می شود اما به عنوان یک تلویزیون سامسونگ از Dolby Vision پشتیبانی نمی شود، حتی اگر ایکس باکس استریم ویئیویی با فرمت Dolby Vision را ارائه دهد. مطابق تست های انجام شده تاخیر ورودی این دستگاه تنها 12.9 میلی ثانیه است که باعث شده RU7100 به یکی از پاسخگوترین تلویزیون ها تبدیل شود.

بررسی صدا و قابلیت های هوشمند تلویزیون Samsung

RU7100 دارای یک جفت بلندگوی 10 واتی داخلی است که در مجموع 20 وات نیرو را تحویل می دهد. صدای تولید شده از این بلندگوها به اندازه کافی بلند است. هنگامی که ما مسابقه بوکس Creed II را تماشا می کردیم صدا نسبتا غنی بود، گفتگوها واضح بودند، جلوه های صوتی قدرتمندی وجود داشت و موسیقی متن واضح و قوی بود. با این حال اگر می خواهید کیفیت صدا یا باس بهتری را داشته باشید می توانید دستگجاه دیگری را برای خرید انتخاب کنید.

نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ مدل Samsung RU7100

قابلیت های هوشمند سامسونگیکی از بهترین چیزهایی است که در این دستگاه می توانید پیدا کنید، از صفحه اصلی تا منوها و انتخاب برنامه های قدرتمند سامسونگ، تقریبا همه چیز همانی است که دوست داریم در تلویزیون های گران قیمت تر داشته باشیم. در حالی که هیچ دستیار صوتی داخلی وجود دارد با استفاده از بیکسبی می توانید تلویزیون را با یکی از بلندگوهای گوگل هوم یا الکسا وصل کنید چونه با هر دوی اینها سازگاری دارد. شما همچنین می توانید ار برنامه های اختصاص سامسونگ، اپل تی وی و آیتونز لذت ببرید.

ریموت کنترل تلویزیون Samsung RU7100

ریموت کنترل تلویزیون Samsung RU7100 بر خلاف مدل های برتر سامسونگ که دارای طراحی براق و فقط دکمه های مورد نیاز است، یک مدل مقرون به صرفه است که با استفاده از پلاستیک ساخته شده است و دارای دکمه های لاستیکی بزرگی برای تغییر کانال ها، تنطیم صدا و کنترل پخش رسانه ای است. قرار گیری برخی از این دکمه ها به قدری به هم نزدیک است که شما ممکن است به صورت تصادفی دکمه دیگری را انتخاب کنید.

نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ مدل Samsung RU7100

برخی از مقالات مرتبط ما

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن