تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون – مقایسه تلویزیون هایسنس ؛ سامسونگ و ال جی

تلویزیون هایسنس یا سامسونگ یا ال جی ؟ کدام یک را بخرم؟

مقایسه تلویزیون هایسنس ؛ سامسونگ و ال جی – به غیر از دو تلویزیون  4K هایسنس همه تلویزیون های این برند را بررسی کرده ایم تا بفهمیم آیا این برند مقرون به صرفه گوی سبقت را از سامسونگ و ال جی ربوده است.

امروزه، در قفسه های فروشگاه ها، تلویزیون های هایسنس در کنار مدل های برخی از معتبرترین سازندگان تلویزیون قرار گرفته اند. در سال 2020، تلویزیون های OLED به نفع تلویزیون های QLED سامسونگ کنار گذاشته شدند. همان طور که می دانید، تلویزیون های جدید QLED  هایسنس بسیار مقرون به صرفه هستند. تلویزیون هایی که نسبت به دیگر رقبای خود از قیمت کمتری برخوردار هستند، جایگاه ویژه ای پیدا می کنند، به طوری که برند Hisense پنجمین برند محبوب تلویزیون در انگلیس است. برای این که هایسنس بتواند پاناسونیک یا سونی را کنار بزند، باید جدیدترین تلویزیون های خود را نسبت به مدل های قبلی ارتقا بخشد و بهترین کیفیت را ارائه دهد.

ما به غیر از دو تلویزیون هایسنس 2020، دیگر مدل های این برند را مورد بررسی قرار دادیم و آن ها را با تلویزیون های مشابه از برندهای بزرگ مقایسه کردیم. آیا سال 2020 سالی است که هایسنس بتواند مدل های خود را در حد مدل های برندهای محبوب ارتقا و یا حتی آن ها را شکست دهد یا خیر.

تلویزیون هایسنس در مقایسه با سایر رقبا

ما قیمت و تکنولوژی به کار رفته در تلویزیون های هایسنس و برخی از رقبای منتخب آن را برای بررسی انتخاب کردیم تا به تفاوت ها پی ببریم.

تلویزیون های 4K بررسی شده در سال 2020تلویزیون های 4K منتشر شده در سال 2020بررسی قیمت میانگین تلویزیون هاکوچک ترین تلویزیون 4Kبزرگ ترین تلویزیون 4K
هایسنس1221841 پوند43-inch 43A7100FTUK75-inch 75A7100FTUK
ال جی44731094 پوند43-inch 43UN70006LA86-inch 86UN85006LA
سامسونگ45781139 پوند43-inch UE43TU702085-inch QE85Q60T
سونی28391181 پوند43-inch KD-43X7053BU85-inch KD-85XH9096BU

تلویزیون های QLED: مقایسه تلویزیون هایسنس مدل 55U8QFTUK و تلویزیون سامسونگ مدل QE55Q95T

در ابتدا اجازه دهید سریع توضیح دهم که تلویزیون های QLED یعنی چی؟ این تلویزیون ها برای ایجاد تصویر همانند تلویزیون های LCD از یک نور پس زمینه استفاده می کنند، اما یک لایه اضافی از نقاط کوانتومی دارند که برای ایجاد رنگ های زنده تر طراحی شده اند. در سال 2019، هایسنس تکنولوژی OLED را برای پیشرفته ترین تلویزیون خود انتخاب کرد، اما امسال صفحه نمایش QLED را برگزید. سامسونگ تنها برند محبوب دیگری است که تکنولوژی QLED را به OLED ترجیح می دهد. معمولاً تلویزیون های QLED از OLED ارزان تر هستند و این مطمئناً به هایسنس در ساخت تلویزیون های مقرون به صرفه کمک کرده است.

تلویزیون های QLED: مقایسه تلویزیون هایسنس مدل 55U8QFTUK و تلویزیون سامسونگ مدل QE55Q95T

تفاوت های تلویزیون های QLED این دو برند

با توجه به طراحی نمی توانید حدس بزنید که قیمت کدام تلویزیون 799 پوند (هایسنس) و قیمت کدام تقریباً دو برابر یعنی 1499 پوند (سامسونگ) است. پایه نقره ای نوک تیز هایسنس یادآور تلویزیون های چند سال پیش سامسونگ است و طراحی قابل توجه متالیک به خوبی دیده می شود. ویژگی ها نیز نمی توانند دلیل این اختلاف زیاد قیمت را توجیه کنند. هایسنس که بسیار مقرون به صرفه است، از چهار فرمت HDR از جمله دو تا از پیشرفته ترین فرمت ها پشتیبانی می کند: HDR10+ و Dolby Vision.

سامسونگ تنها از HDR10+ پشتیبانی می کند. هر دو دارای PVR هستند، اگرچه می توانید در سامسونگ دو برنامه مختلف را هم زمان ضبط کنید و در هایسنس فقط یک برنامه. کنترل از راه دور هر دو خوب است، اما باز هم سامسونگ از نظر سهولت در استفاده در همه زمینه ها برتر است. منوی سامسونگ جذاب و کاربردی است، اما کمتر کسی برای یک منوی بهتر 800 پوندِ اضافه پرداخت می کند.

شاید این تکنولوژی نقطه کوانتومی باشد که این تلویزیون ها را از هم متمایز می کند؟ هرچه پهنای صفحات QLED سامسونگ افزایش می یابد (در سال 2020، 7 مدل (از نظر پهنا) منتشر کرد)، کیفیت کمتر می شود. به نظر می رسد یک حرف Q در نام مدل های سامسونگ در گذشته کیفیت خرید را تضمین می کرد، اما اکنون این گونه نیست. با این وجود Q95T بخشی از بالاترین مدل های سامسونگ است. در این مدل بیشتر از هر مدل دیگری، تکنولوژی نقطه کوانتومی باعث افزایش غلظت رنگ شده است. آیا این حرف برای هایسنس نیز صادق است؟ این تلویزیون هم یک تلویزیون درجه یک است، حتی بیشتر از سامسونگ از این تکنولوژی بهره گرفته است.

تلویزیون های میان رده: مقایسه هایسنس مدل 50AE7400FTUK و تلویزیون ال جی مدل 49NANO816NA

یکی از تلویزیون های میان رده ال جی Nanocell، مدل 49-inch 816NA است. Nanocell یعنی تلویزیون دارای یک لایه اضافی از سلول های نانو است که رنگ های ناخواسته را به منظور تصویری طبیعی تر فیلتر می کند. هایسنس به طور مشابه تلویزیونی با کیفیت متوسط است و مدلی LCD است، بنابراین از نور پس زمینه استفاده می کند، اما هیچ ارتقادهنده اضافی برای رنگ مانند Nanocell یا نقطه کوانتومی ندارد.

تلویزیون های میان رده: مقایسه هایسنس مدل 50AE7400FTUK و تلویزیون ال جی مدل 49NANO816NA

صرف نظر تکنولوژی Nanocell، این دو تلویزیون با یکدیگر تفاوت هایی جزئی دارند. هر دو از فرمت های یکسان HDR، Dolby Vision، HLG و HDR10 پشتیبانی می کنند و به برنامه های هوشمند و PVR های تک تیونر مجهز هستند (اگرچه LG’s Nano چندین برنامه از جمله All 4 و ITV Hub را در انگلیس از دست داده است). هر دوی آن ها با حاشیه های باریک و پایه های جذاب مرکزی که برای اکثر واحدهای رسانه ای مناسب هستند، ظاهر خوبی دارند.

تلویزیون های رده پایین: تلویزیون هایسنس مدل 43A7100FTUK و تلویزیون ال جی مدل 43UN71006LB

هر دو این تلویزیون ها تقریباً ساده ترین تلویزیون ها در برند تجاری خود محسوب می شوند، اما قیمت یک تلویزیون 80 پوند بیشتر از دیگری است. قیمت هایسنس، 299 پوند است در حالی که قیمت پایه ال جی 379 پوند می باشد. این اختلاف قیمت نسبت به سال گذشته کمتر است و دلیل آن ارزان تر شدن تلویزیون های ساده ال جی و گران شدن تلویزیون های هایسنس است. تفاوت های چندانی بین این دو تلویزیون وجود ندارد. ال جی تنها سازنده پیشرو در کاهش قیمت تلویزیون های ساده خود نیست.

تلویزیون های رده پایین: تلویزیون هایسنس مدل 43A7100FTUK و تلویزیون ال جی مدل 43UN71006LB

سامسونگ مدل UE43TU7100 را می توانید با قمیت 349 پوند خریداری کنید. سونی مدل KD-43X7053BU، 499 پوند قیمت دارد. در حالی که ساده ترین تلویزیون های سامسونگ فاقد PVR و تلویزیون های ساده سونی فاقد اَپ اِستورها هستند، هر دو مدل هایسنس و ال جی از ویژگی های متعددی برخوردار هستند. آن ها از فرمت های اصلی HDR، اَپ اِستورها و PVR های تک تیونر پشتیبانی می کنند، اما در بررسی های ما امتیازات یکی از این دو مدل به طرز قابل توجهی پایین تر از دیگری است.

برخی مقالات مرتبط ما:
برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن