تهویه مطبوعکولر گازی

خرید کولر گازی داکتی، اسپیلت، مالتی اسپیلت و پرتابل، 4 نوع رایج کولر گازی در بازار

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع برند کولر گازی در ایران

اینکه بخواهید کولر گازی فعلی خود را عوض کنید و یا اینکه برای اولین بار است که قصد خرید کولر گازی دارید فرقی ندارد، خرید کولر گازی می تواند کاملا گیج کننده باشد. عوامل زیادی مانند اندازه، فضا، بودجه و نیازهای شما وجود دارد که باید در هنگام خرید کولر گازی در نظر داشته باشید. علاوه بر این لازم است که از بین انواع مختلف کولر گازی که در بازار وجود دارد انتخاب داشته باشید که این امر باعث می شود که مرحله خرید حتی برای شما استرس آور باشد. با این حال اگر شما در یک منطقه با آب و هوای گرم زندگی می کنید، استفاده از کولر گازی ضروری به نظر می رسد. بنابراین باید تمام این دردسرها را به جان بخرید و یک واحد مناسب را برای خانه یا محل کار خود خریداری کنید.

رایجترین انواع کولر گازی

با وجود اینکه شاید منتظر تابستان بوده باشید تا از تعطیلات تابستانه خود نهایت استفاده را ببرید، گاهی ممکن است به جای دیدن نقاط دیدنی شهرتان یا دیگر مناطقی که بدانجا سفر می کنید بخواهید که در خانه بمانید. تابستان گرم بسیار غیر قابل تحمل است، بنابراین ممکن است بخواهید مناسب ترین و بهترین کولر گازی را برای خانه خود خریداری کنید. در ادامه ما 4 نوع کولر گازی رایج در بازار را به شما معرفی می کنیم و برای اینکه بتوانید بهتر تصیم بگیرید که کدام نوع کولر گازی را خریداری کنید در مورد مزایا و معایب هر کدام از آنها صحبت خواهیم کرد.

خرید کولر گازی داکتی، اسپیلت، مالتی اسپیلت و پرتابل، 4 نوع رایج کولر گازی در بازار

خرید کولر گازی داکتی

واحدهای کولر گازی داکتی دارای یک کویل فن مرکزی هستند. این کویل فن در قسمت سقف پنهان می شود و از طریق داکت های اسمبل شده به تمام اتاق های خانه متصل می شود و به همین دلیل به این سیستم کولر گازی ، داکتی گفته می شود. کولر گازی داکتی به شما اجازه می دهد که نه تنها یک اتاق بلکه تمام خانه خود را خنک نگه دارید. برخی از سیستم ها حتی به شما این امکان را می دهند تا درجه حرارت های مختلف را برای هر یک از اتاق های خود به صورت جداگانه تنظیم کنید.

خرید کولر گازی داکتی، اسپیلت، مالتی اسپیلت و پرتابل، 4 نوع رایج کولر گازی در بازار

مزایای کولر گازی داکتی

بسیاری از صاحبان منازل کولر گازی داکتی را بسیار مفید می دانند. این سیستم ها برای خنک کردن کل خانه و به ویژه خانه های تازه ساخته شده طراحی شده است. اگر در حال حاضر خانه ای دارید که در حال حاضر در حال بازسازی آن هستید این نوع کولر گازی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. لطفا به مزایای کولر گازی داکتی که در ادامه لیست شده است توجه کنید:

زیبایی شناسی – برخی از مالکان خانه؛ کولر گازی داکتی را جذاب می دانند. نصب کولر گازی در پنجره یا جایی که قابل رویت باشد گزینه ای جذاب نمی باشد. با این حال کولر گازی داکتی تقریبا در تیرس دید نیست و فقط خروجی هایی در سقف وجود دارند.

طراحی مینیمالیستی – کسانی که طراحی مینیمالیستی را برای خانه خود ترجیح می دهند این نوع کولر گازی را دوست خواهند داشت. همانطور که گفته شد، سیستم های داکت شده روی دیوار شما آویزان نیستند. بنابراین استفاده از کولر گازی داکتی تداخلی در طراحی اتاق نشیمن یا اتاق خواب شما ایجاد نمی کند.

بخش بندی – یکی از مزایای عالی کولر گازی داکتی این است که می توان دمای هر اتاق از خانه را به راحتی کنترل کرد. بسته به سیستم کنترل واحد، شما می توانید دماهای متفاوتی را برای کل فضای خود داشته باشید. اگر از همه اتاق های خانه خود استفاده نمی کنید لازم نیست که هوای این اتاق ها را خنک نگه دارید. با استفاده از کولر گازی داکتی می توانید در هزینه های برق خود صرفه جویی کنید و تنها اتاقی که لازم دارید را خنک نگه دارید.

عدم نیاز به خرید دو یا چند سیستم برای هر اتاق – کولرهای گازی از نظر کارامد بودن و بهره وری انرژی با ضعف هایی روبرو هستند. با این وجود کولر گازی داکتی می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند. برای خنک نگه داشتن هر اتاق نیازی به نصب دو یا چند سیستم نخواهید داشت. ضمن اینکه می توانید به راحتی خانه خود را خنک نگه دارید، افزونگی کاهش پیدا می کند.

بدون سر و صدا  – اگر کولر گازی دیواری استفاده کرده باشید می توانید سر و صدای ناشی از کمپرسور را به خوبی درک کنید. ممکن است این سطح سر و صدا برای برخی از افراد مهم نباشد اما برخی دیگر نمی توانند با این سر و صدا بخوابند. شما این مشکل را با کولر گازی داکتی تجربه نخواهید کرد.

با وجود مزایای کولر گازی داکتی که در بالا توضیح دادیم، این سیستم ها چندان بدون عیب و ایراد هم نیستند. ادامه مقاله امروز فروشگاه کالاپایا را مطالعه بفرمایید تا در این مورد اطلاعاتی بدست آورید.

معایب کولر گازی داکتی

گران بودن – هزینه نصب کولر گازی داکتی بالا است. هزینه اولیه هم می تواند برای افرادی که با کمبود بودجه مواجه هستند مشکل ایجاد کند.

نیاز به فضا – برخی از خانه ها نمی توانند این نوع کولر گازی را قبول کنند. اگر شما با محدودیت فضا مواجه هستید ممکن است نصب کولر گازی داکتی برای شما امکان پذیر نباشد.

نامناسب بودن برای برخی خانه ها – بعضی از خانه ها فقط نیاز به خنک نگه داشتن یک اتاق یا منطقه خاص دارند. اگر از کولر گازی داکتی استفاده کنید، خنک نگه داشتن یک اتاق برای شما مقرون به صرفه نخواهد بود چونکه شما بیشتر از آنچه که لازم دارید را باید هزینه کنید.

کولر گازی داکتی برای چه کسانی مناسب است؟

کولر گازی های داکتی دارای ابعاد بزرگی هستند بنابراین برای نصب موفقیت آمیز به فضای زیادی نیاز دارند. این نوع کولر گازی همجنین بسیار پیچیده است به همین دلیل توصیه می شود که برای نصب آن با سرویس کار تماس بگیرید. سیستم های کولر گازی داکتی ممکن است برای آپارتمان ها کاربرد داشته باشد اما اکثر ساختمان ها فضای کافی ندارند. اگر یک آپارتمان یا خانه بزرگتر دارید، کولر گازی داکتی گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. اگر تعداد زیادی اتاق دارید که باید خنک یا گرم نگه داشته شوند ممکن است بخواهید این نوع کولر گازی را خریداری کنید. با استفاده از کولر گازی داکتی می توانید فضاهای انتخاب شده یا کل خانه خود را خنک نگه دارید.

خرید کولر گازی اسپیلت

احتمالا رایجترین نوع کولر گازی، اسپیلت است. اگر کولر گازی را مشاهده کرده اید که به دیوار وصل شده است، پس شما کولر گازی دیواری اسپیلت را مشاهده کرده این. این نوع کولر گازی معمولا در خانه های کوچکتر دیده می شود. همانطور که از نام این دستگاه پیداست، کولر گازی اسپیلت  به دو بخش تقسیم شده است.

واحد داخلی کویل فن است که وظیفه دمیدن هوای خنک (یا گرم) به داخل اتاق را به عهده دارد. واحد دیگر کندانسور نام دارد که به طور معمول می توانید در خارج خانه مشاهده کنید. یکی از دلایلی که بسیاری از افراد کولر گازی اسپیلت را ترجیح می دهند این است که قیمت جذابی دارد و همچنین می تواند به سرعت نصب شود. به همین خاطر برخی از صاحبان خانه بلافاصله کولر گازی اسپیلت را انتخاب می کنند.

خرید کولر گازی داکتی، اسپیلت، مالتی اسپیلت و پرتابل، 4 نوع رایج کولر گازی در بازار

مزایای کولر گازی اسپیلت

قبل از تصمیم گیری در مورد خرید کولر گازی اسپیلت بهتر است که با مزایا و معایب این دستگاه آشنا شوید:

مقرون به صرفه – همانطور که در بالا اشاره شد، کولر گازی اسپیلت مقرون به صرفه است و در مقایسه با سایر انواع کولر گازی ها می توانید آن را با قیمت بسیار ارزان خریداری کنید و برای نصب آن لازم نیست که هزینه بالایی پرداخت کنید.

نصب سریع – نصب کولر گازی اسپیلت ساده است و معمولا در عرض چند ساعت قابل است.

انعطاف پذیر – شما می توانید کولر گازی اسپیلت را در هر جای خانه که می خواهید نصب کنید. شما همچنین به فضای زیادی برای آن نیاز ندارید و فقط به یک دیوار خالی نیاز دارید.

مناسب خانه های کوچک – این نوع کولر گازی برای خانه یا آپارتمان های کوچک تر مناسب است

معایب کولر گازی اسپیلت

وقتی که صحبت از معایب کولر گازی اسپیلت به میان می آید باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

محدودیت جریان هوا – سیستم های اسپیلت هوا را از قسمت جلوی دستگاه به بیرون پرتاب می کنند تا اتاق مورد نظر را خنک یا گرم کنند و برای اتاق مجاور کاربردی ندارد.

قابلیت مشاهده – بر خلاف کولر گازی داکتی، شما می توانید کولر گازی اسپیلتی که روی دیوار نصب شده است را مشاهده کنید و این ممکن است با طراحی دکوراسیون داخلی تداخل ایجاد کند.

جذاب نبودن – بریخ از مالکان فکر می کنند که کندانسور خارجی آنطور که می خواهند جذاب نیست.

سر و صدا – کمپرسور کولر گازی اسپیلت می تواند سر و صدا ایجاد کند، به همین دلیل باید آن را به صورت استراتژیک در بیرون قرار دهید تا شب بتوانید بخوابید.

کولر گازی اسپیلت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر همسایگان و خود شما با سر و صدا مشکلی ندارید می توانید یک کولر گازی اسپیلت ارزان قیمت را خریداری کنید. توجه داشته باشید که این نوع کولر گازی تنها برای خنک کردن یا گرم کرردن یک اتاق طراحی شده است و در صورت نیاز به خنک کردن سایر اتاق ها باید هزینه بیشتری برای خرید واحدهای دیگر پرداخت کنید، به همین دلیل اگر خانه شما بزرگ است و باید فضای زیادی را خنک کنید ممکن است به دنبال یک نوع کولر گازی جایگزین باشید.

کولر گازی مالتی اسپیلت یا چند اسپیلتی

نوع کولر گازی دیگری که ممکن است بخواهید برای خرید در نظر بگیرید کولر گازی مالتی اسپیلت یا چند اسپیلتی است. این سیستم دارای چند سیستم اسپیلت است و دارای واحدهای داخلی و خارجی می باشد. با این حال، به جای تنها یک واحد داخلی، سیستم مالتی اسپیلت دارای چند واحد است و به همین دلیل به این اسم نامگذاری شده است. همه آنها به یک واحد وصل شده اند که در خارج خانه قرار دارد. واحدهای مالتی اسپیلت را می توان برای گرمایش و سرمایش استفاده کرد اما برخی از این سیستم ها فقط برای خنک کنندگی طراحی شده اند.

کولر گازی مالتی اسپیلت یا چند اسپیلتی

مزایای کولر گازی مالتی اسپیلت

اگر شما برای خرید کولر گازی مالتی اسپیلت برنامه ریزی کرده اید باید با معایب و مزایای آن اشنا شوید. در ادامه ویژگی های مثبت این نوع کولر گازی آورده شده است:

بهره وری انرژی – با صرفه جویی در مصرف انرژی برای خنک کردن یا گرم کردن اتاق ها، یک کولز گازی مالتی اسپیلت می تواند به کاهش مصرف برق و زمان کار کردن کمک کند. بسیاری موافق این موضوع هستند که یک سیستم کولر گازی مالتی اسپیلت مقرون به صرفه تر از ایرکون است. این دستگاه با چند واحد داخلی در داخل خانه و تنها یک کمپرسور خارجی کار می کند.

قابل استفاده برای اتاق های بیشتر – اگر اتاق های زیادی در خانه دارید، بدون نیاز به یک سیستم اسپیلت برای همه می توانید از کولر گازی مالتی اسپیلت استفاده کنید.

قابل تنظیم – شما می توانید درجه حرارت متناسب با هر اتاق را داشته باشید.

انعطاف پذیری – شما در صورت نیاز می توانید واحدهای داخلی بیشتری را بعدا اضافه کنید به شرط آنکه قبل از نصب این مورد را مد نظر قرار داده باشید.

قرارگیری – واحد خارجی می تواند حداکثر در فاصله 15 متری در فضای بیرون قرار بگیرد بدون اینکه ظرفیت کاهش پیدا کند.

مقرون به صرفه بودن – این نوع کولر گازی ارزانتر از خرید چند کولر گازی اسپیلت است. همچنین برای نصب، تعمیر و نگهداری مقرون به صرفه تر است.

معایب کولر گازی مالتی اسپیلت

متاسفانه کولر گازی مالتی اسپیلت دارای معایبی هم می باشد:

مشکلات کمپرسور – اگر شما با واحد فضای باز مشکل داشته باشید، تمام واحدهای داخل خانه شما از کار می افتند.

درجه حرارت – تمام واحدها به یک حالت یکسان (گرما یا سرما) تنظیم خواهند شد و شما نمی توانید درجه حرارت را تنظیم کنید.

کولر گازی مالتی اسپیلت برای چه کسانی مناسب است؟

کولر گازی مالتی اسپیلت به شما اجازه می دهد که دو تا نه واحد داخلی داشته باشید. این نوع کولر گازی گزینه خوبی برای کسانی است که ممکن است فضای کافی برای قرار دادن واحدهای بزرگ نداشته باشند. اگر چند اتاق دارید یا یک خانه چند طبقه ای دارید کولر گازی مالتی اسپیلت گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

کولر گازی قابل حمل یا پرتابل

اگر می خواهید که یک گولر گازی مستقل داشته باشید می توانید برای خرید کولر گازی قابل حمل اقدام کنید. این نوع کولر گازی اتاق خنک تری را به شما می دهد. سیستم کولر گازی قابل حمل درست مانند سایر انواع کولر گازی کار می کند. آنها از طریق مجرای اگزوز که از پنجره عبور می کند هوای بیرون را مکش می کند و سپس از طریق کمپرسور هوا را چرخانده و هوای گرم را به بیرون باز می گرداند.

کولر گازی قابل حمل یا پرتابل

مزایای کولر گازی قابل حمل

اگر نمی دانید که کولر گازی قابل حمل برای شما مناسب است یا نه، بهتر است که به مزایای آن توجه داشته باشید:

مقرون به صرفه – به علت اینکه کولر گازی قابل حمل نسبت به سایر انواع کولر گازی کوچکتر است شاید ارزانترین گزینه پیش روی شما باشد.

نصب ساده – شما فقط به یک پنجره برای رد کردن مجرای اگزوز نیاز دارید. همچنین برای وصل کردن آن باید یک پریز برق وجود داشته باشد. شما معمولا در مزاحل نصب نیاز به کمک متخصص و سرویس کار ندارید، با این حال مطمئن شوید که دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنما را دنبال می کنید.

قابلیت جابجایی – شما می توانید هر کجا که به هوای خنک نیاز دارید، واحد کولر گازی خود را به آنجا انتقال دهید. برخلاف انواع کولر گازی دیگر شما آزادی عمل زیادی دارید.

معایب کولر گازی قابل حمل

قبل از خرید کولر گازی پرتابل بهتر است با معایب آن هم آشنایی پیدا کنید:

بهره وری کمتر – اندازه کوچک کولر گازی پرتابل باعث می شود که نسبت به سایر انواع کولر گازی دیگر کارایی کمتری داشته باشد. این کولر گازی از انرژی بیشتری استفاده می کند.

سر و صدا – کولر گازی پرتابل شما در فضای داخل اتاق قرار می گیرد و این بدان معناست که باید سر و صدایی که تولید می کند را تحمل کنید.

کولر گازی پرتابل برای چه کسانی مناسب است؟

کولر گازی پرتابل برای صاحبان خانه ای که می خواهند واحد کولر گازی خود را از یک اتاق به اتاق دیگر انتقال دهند بسیار مناسب است. افرادی که در آپارتمان هایی زندگی می کنند که قوانین سخت گیرانه ای در آن حاکم است می توانند از کولر گازی پرتابل استفاده کنند.

برخی از مقالات مرتبط ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن