تهویه مطبوعکولر گازی

نقد و بررسی کولرهای گازی گری (Gree)

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع کولر گازی در ایران

نقد و بررسی کولرهای گازی گری (Gree) – در مقایسه با تایمرهای قدیمی مانند Lennox  و Maytag گروه Gree (گری) در بین تولیدکنندگان کولرهای گازی مانند کودکی نوپا ظاهر شده است. شرکت گری در اواخر سال 19991 تاسیس شده است و در این مدت کوتاه توانسته است بهترین کولرهای گازی را به بازار عرضه کند و برای تولیدکنندگان دیگر به رقیبی سرسخت تبدیل شده است.

مطمئنا هر کاربری از مصرف انرژی بسیار کم کولرهای گازی Gree رضایت خواهد داشت. رتبه بندی SEER که نسبت بهره وری انرژی فصلی یک دستگاه را نشان می دهد به شما ثابت خواهد کرد که کولرهای گازی گری کم مصرف هستند. گری با استفاده از کارآمدترین سیستم های انرژی موجود حداکثر رتبه 38 را در SEER ارائه می دهد. اکثر سیستم های گری دارای سیستم های تهویه مطبوع تک واحدی هستند.

برخی از کولرهای گازی گری از قبیل Sapphire, Crown+ و Crown دارای قابلیت Wi-Fi هستند، بنابراین شما می توانید حتی زمانی که در خانه نیستید دمای کولر گازی خود را کنترل کنید. واحد های داخلی دارای فن های 7 سرعته هستند که دما را تنظیم می کنند. تنها واحدهای خارجی گری دارای پمپ های حرارتی هستند که هوای گرم و سرد را تامین می کنند.

گارانتی ها محدود هستند. اکثر دستگاه ها دارای گارانتی 5 ساله هستند در حالی که تعداد معدودی ممکن است گارانتی 7 ساله را هم ارائه دهند. این گارانتی بسیار پایین تر از میانگین صنعتی است. گرچه می توان این فاکتور را یک عامل خنثی در نظر گرفت چون کولرهای گازی گری مقرون به صرفه هستند و کارایی بسیار عالی را ارائه می دهند.

مزایا

معایب

در دسترس بدون مدل های متنوع

در برخی از مدل ها قابلیت وای فای وجود دارد

بالاترین بهره وری انرژی را ارائه می دهد.

به جدیدترین فناوری ها مجهز است.

فقط کولرهای گازی دیواری را ارائه می دهد.

نسبت به مدل های بزرگترراندمان کمتر را ارائه می دهد.

دارای گارانتی کوتاه است.

شرکت Gree مدل های زیادی از کولرگازی ها را برای انتخاب شما ارائه می دهد که می تواند هیجان انگیز به نظر برسد، البته این هیجان تا زمانی طول می کشد که شما متوجه می شوید واحد ها به کولرگازی های دیواری محدود شده اند. در حالی که اکثر تولیدکنندگان گزینه های دیگری مانند کولرگازی های سقفی را در اختیار شما قرار می دهند، در اینجا گری گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار نمی دهد.

بسته به نوع خانه شما، ممکن است شما نتوانید از کولرگازی دیواری استفاده کنید، بنابراین به هیچ وجه قادر به خرید کولر گازی گری نخواهید بود، مگر اینکه از سیستم U-Match آن برای خنک نگه داشتن یک منطقه واحد استفاده کنید.

بررسی اجمالی کولر گازی گری

  • رتبه بهره وری انرژی – 16 تا 32
  • تعداد مدل – 15
  • گارانتی – 5 تا 7 سال
  • BTU – 9000 تا 60000

کولر گازی اسپلیت گری بر اساس مدل

مدل

رتبه SEER

BTU

منطقه تحت پوشش

Sapphire

38

9,000-24,000

350 تا 1500 فوت مربع

Crown, Crown+

30.5

9,000-18,000

350 تا 1000 فوت مربع

Terra

27

9,000-24,000

350 تا 1500 فوت مربع

Vireo, Vireo+

23

9,000-36,000

350 تا 2500 فوت مربع

Neo

22

9,000-36,000

350 تا 2500 فوت مربع

U-Match

20

18,000-48,000

1000 تا 2500 فوت مربع

Livo, Livo+

16

9,000-36,000

350 تا 2500 فوت مربع

Rio

16

9,000-24,000

350 تا 1500 فوت مربع

بهره وری انرژی – امتیاز SEER

 استفاده کمتر از انرژی یکی از سریعترین راه ها برای کاهش قبض ماهیانه شما می باشد. بنابراین اکثر صاحب خانه ها به دنبال انرژی مورد نیاز کولر گازی خود هستند و اینجاست که کولر گازی گری خوش می درخشد.

کولر گازی گری مدل Sapphire دارای رتبه باور نکردنی SEER=38 است. گری دارای متوسط رتبه SEER=23 در 13 مدل کولر گازی خود است که پایین ترین رتبه SEER محسوب می شود. شرکت گری بخاطر حس تعهدی که نسبت به محیط زیست دارد بیش از 1000 فناوری را توسعه و در محصولات خود به کار برده است.

گزینه های گارانتی

وقتی که شما هزینه ای را برای خرید کولر گازی گری جدید خود صرف می کنید انتظار دارید که تا چند سال اینده بدون مشکل برای شما کار کند. خرید کولر گازی نوعی سرمایه گذاری است و ضمانت آن بخش عظیمی از آرامش شما را به عنوان یک خریدار فراهم می آورد. گارانتی محصول توسط سازنده این شانس را به شما می دهد که در صورت خرابی دستگاه هزینه ای برای تعمیر و تعویض قطعات کولر گازی پرداخت نکنید.

شرکت گری برای محصولات خود گارانتی محدود را به مشتریان ارائه می دهد. اکثر محصولات دارای گارانتی 5 سال هستند و برخی از مدل ها گارانتی 7 ساله را ارائه می دهند. با این حال این رقم در مقایسه با سازندگان دیگری مانند Day and Night و Lennox بسیار پایین تر است.

نصب و نگهداری کولر گازی گری

بعد از اینکه در نهایت واحد کولر گازی مناسب خود را انتخاب کردید باید نحوه نصب آن را در نظر بگیرید. نصب کولر گازی برای شما می تواند پر ریسک باشد بنابراین بهتر است از یک متخصص مجاز و با تجربه کمک بگیرید تا نصب کولر گازی را برای شما انجام دهد. بسته به نوع نصب ممکن است هزینه های نه چندان پایینی را پرداخت کنید. فروشگاه های محلی همچنین می توانند خودشان نصاب کولر گازی داشته باشند.

رقبای گری

فاکتورها

Gree

Day and Night

Lennox

رتبه SEER

16-38

13-19

13-26

BTU

حداکثر 60000

حداکثر 120000

حداکثر 70000

گارانتی

حداکثر 7 سال

حداکثر 10 سال

حداکثر 20 سال

کولر گازی Gree در مقابل Day and Night

کولر گازی گری دارای بهره وری انرژی پایینی است اما هنوز نتوانسته محصولات برند Day and Night را پشت سر بگذارد. علاوه بر اینکه Day and Night دستگاه هایی با مصرف انرژی پایین تر را ارائه می دهد، گارانتی بهتری را هم عرضه می کند. در برخی موارد گارانتی محصولات این شرکت دو برابر محصولات شرکت گری می باشد. با این حال کولر گازی Day and Night طیف گسترده ای از قیمت ها را ارائه می دهد و برخی از مدل های ان در مقایسه با کولر گازی گری گرانتر است.

کولر گازی Gree در مقابل Lennox

Lennox و Gree از نظر کولر گازی رقابیت بسیار مشابهی را ارائه می دهند. کولر گازی گری دارای قیمت پایینی است اما برای واحدهای بزرگتر این قیمت به محصولات Lennox می رسد. گری به مراتب بهره وری انرژی بهتری را ارائه می دهد این در حالی است که شرکت Lennox برای برخی از محصولات خود گارانتی 4 برابری را ارائه می دهد.

برخی از مقالات مرتبط ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن