تهویه مطبوعکولر گازی

قیمت کولر گازی و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید!

متغییرهای تاثیرگذار در قیمت کولر گازی

متغییرهای تاثیرگذار در قیمت کولر گازی کدام ها هستند؟ آیا می دانید چه عواملی روی تعیین قیمت کولر گازی تاثیرگذار هستند؟ میزان استفاده از کولر‌های گازی در سال های اخیر بسیار افزایش یافته است و برند‌های داخلی و خارجی بسیار زیادی هم وارد بازار شده است. این برند‌ها از کیفیت‌های مختلفی هم برخوردار هستند و بر اساس میزان ظرفیت و قابلیت‌هایی که دارند قیمت محصولات هر شرکت مشخص می‌شود. در صورتی که قصد خرید محصولات مختلف را دارید این مطلب را تا انتها دنبال کنید در این مقاله سعی می‌کنیم تا قیمت‌های مختلف کولر گازی را بر اساس هزینه‌ها و طیف‌های مختلف درآمدی بررسی کنیم.

متغیر‌هایی که در قیمت گذاری کولر گازی تاثیر دارند!

برای این که کولر گازی تعیین قیمت شود چند شاخص وجود دارد که سعی می‌کنیم به صورت اجمالی در مورد هر یک از آنها توضیح دهیم.

برند: مهم‌ترین متغیر در قیمت کولر گازی برند است. برند‌های مختلف ایرانی، چینی، کره‌ای، ایتالیایی و آلمانی در بازار ما وجود دارند. معمولا برند‌های ایرانی کمترین قیمت را دارند و محصولاتی از شرکت‌های میدیا، گری و جنرال مکس و بسیاری از شرکت‌های چینی در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. گران‌ترین محصولات بازار هم متعلق به میدیا و سامسونگ و ال جی است. جالب است برای مثال بر خلاف تصورات قیمت‌ کولر بوش بسیار عالی و ارزان قیمت است.

ظرفیت کولر گازی: کولر‌های گازی ظرفیتی بین 3000 تا 60000 هزار دارند. قبلا توضیح داده‌ایم که چگونه بر اساس متراژ خانه و یا اتاق خود کولر گازی انتخاب کنید. هر چه میزان ظرفیت بالاتر باشد قیمت بالاتر است برای مثال قیمت کولر گازی 12000 تنها 30 درصد ارزان‌تر از یک کولر گازی 22000 خواهد بود.

قیمت کولر گازی و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید!

اصل یا فیک بودن محصول: بسیاری از افراد توانایی شناسایی محصولات اصل و فیک را ندارند. برای مثال قیمت کولر گازی بانه معمولا ارزان‌تر به نظر می‌رسد اما بسیاری از محصولاتی که به این اسم فروخته می‌شوند از مزر‌های مختلف کشور به صورت قاجاق و عمدتا فیک وارد می‌شوند. محصولات فیک نهایتا 35 درصد ارزان‌تر از قیمت کولر گازی اصل هستند.

قابلیت‌های کولر گازی: حتما دقت کنید که کولر گازی قابلیت گرمایش دارد یا خیر. محصولاتی که قابلیت گرمایش ندارند ممکن است 40 درصد ارزان‌تر سایر محصولات باشند. البته در نسل‌های جدید کولر گازی قابلیت‌هایی چون تصفیه هوا و فیلتراسیون هم در قیمت کولر گازی تاثیر گذار بوده‌اند.

البته چندین شاخص دیگر هم می‌توان مطرح کرد که سعی می‌کنیم هنگام بررسی برندهای مختلف کولر گازی به آن‌ها اشاره کنیم.

نرخ کولر گازی ال جی

کولر گازی اسپلیت ال جی معمولا قیمت مناسبی در بازار دارند. این شرکت محصولاتی در تنوعات مختلف مانند محصولات ایستاده، پنجره‌ای و اسپلیت‌های یک پنله و دو پنله تولید می‌کند. با توجه به قیمت کولر در بازار محصولات LG متوسط به بالا ارزیابی می‌شوند. نکاتی که باید در خصوص خرید کولر ال جی بدانید در توضیحات هر محصول درج کرده‌ایم با این در صورتی که قصد خرید یک برند خوب و کم صدا و با قیمت‌های متنوع را دارید ال جی گزینه جذابی است.

قیمت کولر گازی سامسونگ

سامسونگ و ال جی از مهم‌ترین رقبای بازار لوازم خانگی هستند. استراتژی قیمتی این دو کمپانی بسیار نزدیک به هم است به همین دلیل به راحتی می‌توان هر مدل را با قیمت‌های نزدیک به هم خریداری کرد. سامسونگ در کولر‌های گازی یک ویژگی مثبت نسبت به ال جی دارد و آن هم رقابت با برند‌های گران قیمت است. برای مثال کولر‌های گازی ایستاده سامسونگ قیمت بسیار زیادی دارند و از سوی دیگر محصولاتی مشابه با قیمت ال جی هم تولید کرده‌اند. بنابراین سامسونگ هم توانایی رقابت با محصولات گرانقیمت را دارد و هم محصولاتی دارد که ارزان‌تر از مدل‌های ایرانی هستند.

قیمت کولر گازی گری

گری در تولید کولر گازی ایستاده بهتر از دو شرکت بالا عمل کرده است اما در اسپلیت‌ها تقریبا مشابه ال جی و سامسونگ است با این تفاوت که تعداد محصولات ارزان‌تر آن بیشتر است. گری نسبت به ال جی و سامسونگ به صورت تخصصی‌تری وارد بازار کولر گازی شده است و بخش زیادی از سهام این کمپانی به دلیل فعالیتش در این عرصه است. کولر گازی گری تقریبا قیمتی مشابه با دو برند بالا دارد با این تفاوت که محصولات ایستاده گری در جهان بسیار گران قیمت است و اسپلیت‌های متنوعی برای رقابت با محصولات ایرانی و خارجی دارد.

قیمت کولر گازی و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید!

قیمت کولر گازی اجنرال

محصولات اجنرال در بازار ما از سه برند بالا گران‌تر است. اجنرال سال‌های زیادی است که در حوزه کولر گازی فعالیت می‌کند و حداقل از سامسونگ و ال جی سابقه بیشتری دارد و تولید کننده تخصصی به حساب می‌آید. محصولات اجنرال در بازار ما بسیار با کیفیت هستند و به دلیل نمایندگی‌های معتبری که دارد قیمت محصولات آن هم بالاست. البته به طور میانگین حدودا 10-20 درصد گران‌تر از محصولات برند‌های مذکور هستند.

قیمت کولر گازی پاناسونیک

معمولا تصورات در مورد قیمت‌ها پاناسونیک اشتباه است چرا که به نظر می‌رسد این برند ژاپنی محصولاتی بسیار گران قیمت دارد. کولر گازی پاناسونیک از تمامی برند‌های بالا قیمتی مناسب‌تر دارد. البته این موضوع یک تبصره دارد و آن هم بعضی از محصولات پاناسونیک است. برای مثال شما می‌توانید با 3 میلیون تومان برخی از مدل های پاناسونیک را خریداری کنید در حالی که برند‌های فیک هم قیمتی بیشتر از سه میلیون دارند. پاناسونیک تنوع قیمتی بسیار بالایی دارد اما گاها شایعاتی در خصوص قطعات این شرکت مانع از خرید می‌شود که چندان هم درست به نظر نمی‌رسد.

هزینه کولر گازی جنرال

در صورتی که قصد دارید یک کولر گازی ارزان قیمت خریداری کنید جنرال بهترین برند خواهد بود. البته کیفیت محصولات این شرکت هم مناسب است اما به نسبت قیمتی که دارد. جنرال محصولات گران قیمت هم دارد که تقریبا مشابه با بعضی از مدل‌های ارزان قیمت گری است اما به طور کلی همواره تلاش کرده است محصولاتی برای افرادی تولید کند که قصد هزینه زیاد ندارند.

قیمت کولر گازی توشیبا

توشیبا تقریبا نسبت به دیگر برند‌ها ناشناخته است اما یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین برند‌های حاضر در کشور ماست. قیمت کولر گازی توشیبا هم بسیار بالاست. بر خلاف تصورات توشیبا تقریبا مشابه با گری است و بسیاری معتقدند محصولات با کیفیت ‌تری هم دارد. تنوع تولیدات توشیبا البته بیشتر از گری است حداقل از لحاظ قیمتی در صورتی که مدل‌های مختلف را بررسی کنید می‌توانید محصولاتی با قیمت مناسب هم پیدا کنید.

کولر گازی هیتاچی

این برند بسیار با کیفیت است. بسیاری هیتاچی را به هر برند دیگری در بازار ما ترجیح می‌دهند و یا حداقل به برند‌های آسیایی. قیمت کولر گازی هیتاچی مانند توشیبا است با این تفاوت که هیتاچی محصولات گران قیمت بیشتری دارد و برخی از مدل‌های آن هم ارزان قیمت‌تر از توشیبا هستند.

نرخ کولر گازی بکو

بکو یک تولید کننده خاص است و معمولا مدل‌های آن در همه فروشگاه‌ها قابل تشخیص است. بکو معمولا تنوع کالایی بالایی ندارد اما محصولاتش بسیار با کیفیت و دارای قابلیت‌های ویژه‌ای هستند. کولر گازی بکو قیمتی تقریبا مشابه با گری دارداما همانطور که اشاره کردیم در بازار ما در حال حاضر تنوع چندانی ندارد. برای خرید کولر گازی می‌توانید در صورتی که مدل‌های محدود این شرکت متناسب نیاز شما باشند یک خرید خوب داشته باشید.

کولر گازی زیمنس

زیمنس همواره یک کالا و برند کمیاب در بازار ما بوده است. محصولات این شرکت به صورت گسترده تولید نمی‌شوند اما از لحاظ قیمت و کیفیت زیمنس گزینه بسیار خوبی برای خرید است. زمینس را می‌توانید با هزینه مناسب خریداری کنید.

کولر گازی جنرال مکس

محصولات جنرال مکس هم قیمت‌های بسیار پایینی دارند و هم در رده قیمتی بالا تولید شده است. تفاوت این کمپانی در ویژگی‌های کارآمدی است که برای دستگاه‌های خود در نظر می‌گیرد و همچنین طرح‌های جالب آن. برای مثال طرح لبخند جنرال مکس که قیمت متوسطی دارد بیشتر از محصولات سایر برند‌ها که آوازه بیشتری دارند فروش داشته است.

قیمت کولر گازی و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید!

کولر گازی میدیا

بسیاری از کارشناسان معتقدند در بازار فعلی ایران میدیا نفوذ بیشتری دارد. میدیا محصولاتی دارد که از برند‌های گران قیمتی چون گری هم گران قیمت‌تر است و از سوی دیگر ارزان‌ترین مدل کولر گازی میدیا از مدل‌های ایرانی هم بهتر قیمت گذاری شده است. میدیا به طور خاص به تولید کولر گازی ایستاده و اسپلیت پرداخته است و از لحاظ طراحی هم محصولاتی شیک تولید کرده البته میزان تولیدی‌های ارزان قیمت میدیا بسیار کم است و عمدتا محصولات میان رده و بالا رده دارد.

کولر گازی ویرپول و قیمت آن

ویرپول هم برندی ناشناخته در بازار ماست اما محصولات این شرکت مانند محصولات زیمنس به سرعت فروش می‌روند به صورتی که در حال حاضر چندان مدل خاصی موجود نیست وایرپول بیشتر به دلیل سه ظرفیت خاص 24000، 12000 و 18000 معروف است که مشخصات بسیار خوبی هم دارند و از کالاهای شایسته در بازار ما محسوب می‌شوند.

کولر گازی بوش و قیمت آن

بوش در همه محصولات خانگی از لحاظ کیفیت و قیمت سرآمد برند‌ها و مارک‌های جهان است. با این حال کولر گازی‌های بوش قیمت‌های بسیار بسیار مناسبی دارند. محصولات بوش تقریبا یک رده قیمتی پایین‌تر از گری هستند و تنوع آن‌ها هم بسیار بالاست. بوش را به عنوان یک گزینه خرید مطلوب همواره توصیه می‌کنیم.

کولر گازی ایرانی

کولر گازی‌های ایرانی موجود در بازار عمدتا در برند‌های پاکشوما، ایران رادیاتور و اسنوا هستند. این محصولات از لحاظ قیمتی می‌توانند با مدل‌های مختلف خارجی و محصولات گران قیمت هم رقابت کنند. محصولات این شرکت‌ها از کمپرسور‌های اینورتر برخوردارند و قابلیت‌هایی مانند سرمایش و گرامیش همزمان هم دارند و توانایی‌های یک مدل خوب و مدرن در بازار برای سیستم‌های ایرانی فراهم است. ارزان‌ترین کولر گازی ایرانی را سخت می‌توان مشخص کرد چرا که هر سه کمپانی رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند.

کولر گازی‌های فوق قیمتشان در فروشگاه اینترنتی کالاپایا به صورت رقابتی مشخص می‌شود و دارای تضمین قیمتی است. کالاپایا به صورت حرفه‌ای اقدام به ارائه کولر گازی به بازار کرده است و تمامی محصولات آن دارای تضمین اصالت هستند و از گارانتی معتبری هم برخوردار می‌باشند.

مقالات مرتبط:

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن