تهویه مطبوعکولر گازی

مراحل تعمیر کولر گازی مینی اسپلیت

چه طور می توان کولر گازی مینی اسپلیت را تعمیر کرد؟

در این مقاله شما مراحل تعمیر کولر گازی مینی اسپلیت را یاد خواهید گرفت. ممکن است که شما هم در خانه ی خود یک کولر گازی مینی اسپلیت (air conditioner mini split) داشته باشید. اگر مدت زیادی است که از این کولر گازی استفاده می کنید ممکن که نیاز به تعمیر کولر گازی خود داشته باشید تا بتوانید از آن بهتر استفاده کنید. در این زمان ممکن است که به دنبال بهترین راه برای تعمیر آن باشید.

در این راه می توانید با متخصص ها و افراد ماهر تماس بگیرید و یا این که اگر کولر گازی شما دارای گارانتی است با عرضه کننده ی کولر گازی تماس بگیرید تا برای رفع مشکل احتمالی اقدامات لازم را انجام دهد. با توجه به شرایطی که در آن قرار دارید، شاید یکی از این راه ها برای شما مناسب باشد. برای مثال اگر شما به تازگی اقدام به خرید کولر گازی کرده اید، شاید بهترین راه برای شما استفاده از گارانتی آن باشد. در واقع این راهی است که هر انسان معقولی برای رفع مشکل کولر گازی اسپلیت خود در صورت وجود گارانتی استفاده می کند.

اما در صورتی که گارانتی کولر شما تمام شده باشد، شاید که نیاز به یک فرد ماهر برای بررسی مشکل کولر گازی اسپلیت خود داشته باشید. ممکن است خنک کننده ی کولر شما نشتی داشته باشد. می دانید که کولرهای گازی و به طور کلی سردکن ها در سیستم خود ار ترکیب هایی استفاده می کنند که برای خنک کردن لازم هستند. این خنک کننده ها ممکن است دچار نشتی شوند.

نشتی در یک کولر گازی به معنای هدر رفتن خنک کننده ها می باشد. در صورتی که نشتی زیاد باشد حتی تمام ترکیبات داخل کولر گازی که به خنک کردن هوا کمک می کنند ممکن است نشت کنند و سیستم خالی از خنک کننده بشود. در این زمان کولر گازی تنها باد گرم را در محیط منتشر خواهد کرد. در این صورت باید این ترکیبات یا خنک کننده ها را به سیستم باز هم اضافه کنید.

اما این تنها مشکلی نیست که کولرهای گازی ممکن است به آن دچار شوند. شما نیاز دارید تا برای مواقع لزوم بیشتر در مورد این محصولات بیاموزید. در هر صورت برای رفع مشکل کولر گازی اسپلیت خود، شما در هر زمان باید چند قدم را بردارید:

علت خراب شدن کولر گازی مینی اسپلیت

این که شما بدانید مشکل کولر گازی شما از کجا به وجود آمده است برای رفع مشکل آن لازم است. برای این کار هم می توانید راه کارهای متفاوتی را در پیش بگیرید. یکی از این راه ها استفاده از گارانتی محصول است. به طور حتم اگر شما از یک فروشنده ی معتبر محصول خود را خریداری کنید، این محصولات دارای گارانتی خواهند بود. در زمانی که هنوز زمان گارانتی کولر گازی شما به پایان نرسیده است، می توانید از عرضه کننده ها بخواهید تا به شما در راستای رفع مشکل کولر گازی خدمات لازم را ارائه دهند.

البته این امر جنبه های دیگر هم دارد. ممکن است که شما برای دریافت یک محصول که دارای گارانتی است مجبور به پرداخت هزینه ی بیشتری در زمان خرید باشید. در هر صورت این امر به خود شما بستگی دارد تا در این زمان نسبت به انتخاب بهترین گزینه برای خرید توجه کنید. در هر صورت، اگر کولر گازی شما فاقد گارانتی است، می توانید از افراد ماهر در این کار کمک بگیرید و یا این که خود شما در راه یافتن مشکل کولر گازی  و رفع آن اقدام کنید. برای این که به عیب کولر گازی مینی اسپلیت خود پی ببرید ممکن است که نیاز به باز کردن کاور ان و طی مراحل زیر باشید.

کاور کولر گازی را جدا کنید

برای باز کردن کاور کولر گازی نیاز به ابزار مورد نیاز برای این کار مانند پیچ گوشتی دارید. شما باید مهارت کمی هم برای استفاده از این ابزار داشته باشید. اما قبل از هر چیزی به نکات ایمنی توجه کنید. باید قبل از هر کاری اتصال کولر گازی را از برق شهر قطع کنید. پوشش رویی کولر گازی و کابل برق را جدا کنید. پس از آن پوشش پایین کولر را هم جدا و کنار بگذارید.

مراحل تعمیر کولر گازی مینی اسپلیت

برای تعمیر کولر گازی مینی اسپلیت والو خنک کننده را ببندید

این مرحله هم بسیار مهم است تا از نشت و هدر رفت خنک کننده ها جلوگیری شود. برای بستن والو می توانید از یک آچار مناسب استفاده کنید. این بستن محکم والو مانع خروج خنک کننده ها از لاین های سیستم می شود.

مراحل تعمیر کولر گازی مینی اسپلیت

بخش خنک کننده ی سیستم را آماده سازی کنید

شاید که کولر گازی مینی اسپلیت شما در ارتفاع بالایی قرار داشته باشد. برای همین ممکن است که نیاز به استفاده از ابزاری برای دسترسی به آن هم داشته باشید. در هر صورت این ابزار را باید از ابتدا آماده کرده باشید. هم چنین ممکن است با توجه به وزنی که قسمت داخلی کولر گازی و خنک کننده دارد، نیاز به کمک فرد دیگری برای جدا کردن آن داشته باشید. هم چنین باید در این زمان برای جدا کردن واحد های داخلی فوم ها و قطعات نگه دارنده ی آن ها را جدا کنید تا بخش اصلی آماده ی جدا شدن شود.

برای تعمیر کولر گازی مینی اسپلیت واحد داخلی آن را باز نمایید

باید جدا کردن واحد داخلی کولر گازی به آرامی صورت پذیرد. شما باید آن را در صورت نیاز با فرد دیگری به آرامی باز و روی زمین بگذارید.

مراحل تعمیر کولر گازی مینی اسپلیت

بخش خنک کننده را بکشید

به آرامی این قسمت را هم جدا کنید. شاید بهتر باشد تا این کار را با کمک فرد دیگری انجام دهید.

والو خنک کننده کولر گازی را ببندید

مینی اسپلیت را از جعبه خارج کنید

می توان این باکس را با توجه به ویدئوهای آموزشی در این زمینه جا به جا کرد. این زمان فرصت مناسبی برای بررسی وضعیت کولر نیز می باشد.

والو خنک کننده کولر گازی را ببندید

استفاده از مینی اسپلیت جدید

اگر نیاز به استفاده از یک مینی اسپلیت جدید باشد، می توانید آن را با توجه به نوع کولر گازی خود به خوبی در محل مورد نظر نصب کنید.

والو خنک کننده کولر گازی را ببندید

خطوط خنک کننده را وصل کنید

پس از رفع عیب کولر گازی خود، می توانید با نصب قسمت های داخلی ، نسبت به اتصال لاین های خنک کننده اقدام کنید.

والو خنک کننده کولر گازی را ببندید

سیستم خود را دوباره تست کنید

پس از آن که با جدا کردن بخش های مختلف کولر گازی مینی اسپلیت خود، سعی در حل مشکل آن نمودید. باید تا از صحت عملکرد آن مطمئن شوید. برای همین است که باید با روشن کردن آن ببینید که آیا مشکل حل شده است با خیر.

در هر صورت در هر یک از قدم های گفته شده در بالا استفاده از ویدئوهای آموزشی برای نوع خاص کولر گازی مورد نظر شما می تواند به شما کمک بیشتری بکند. این ویدئوها به صورت تصویری به شما نشان خواهند داد تا چگونه نسبت به باز کردن بخش های مختلف کولر گازی اسپلیت خود با استفاده از ابزار موجود اقدام کنید.

مقالات مرتبط:

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن