کولر گازی

راهنمای خرید و بررسی و معرفی انواع کولر گازی خارجی و اسپلیت و قیمت آن‌ها

فروشگاه اینترنتی کالاپایا عرضه کننده انواع کولرهای خارجی در ایران

در این مقاله به ارزیابی و بررسی انواع کولر گازی خارجی و اسپلیت و لیست قیمت آن می‌پردازیم. تقریبا تمامی برند‌ای معتبر در دنیا نمایندگانی برای فروش محصولات خود در کشور ما دارند و یا توسط فروشندگان معتبر محصولات آن‌ها به بازار ارائه شده است. بهترین برند‌های موجود در بازار ما تقریبا محصولاتی در همه رده‌های قیمتی به بازار ارائه کرده‌اند. به همین دلیل در یک بخش هم به بررسی قیمت کولر گازی خارجی خواهیم پرداخت.

در صورتی که قصد خرید کولر گازی را دارید این یادداشت را تا انتها دنبال کنید. تمام پرسش‌هایی که در خصوص خرید کولر گازی وجود دارد در این مقاله بررسی خواهیم کرد و برند‌های مختلف را از لحاظ کیفیت و ویژگی‌هایی که دارند مورد ارزیابی قرار می‌دهیم تا بتوانید بهترین گزینه را برای خرید خود انتخاب کنید. این یادداشت را به عنوان یک راهنمای خرید حرفه‌ای دنبال نمائید.

هنگام خرید کولر گازی خارجی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

چند شاخص اساسی را برای کولر‌های گازی در نظر خواهیم گرفت که باید هنگام خرید حتما به آن توجه کرد. این شاخص‌ها بر اساس فناوری‌های جدید تولید کولر نیستند اما بسیار ضروری به حساب می آیند.

ظرفیت سرمایشی

ظرفیت سرمایشی در واقع توانی است که هر دستگاه برای خنک کردن یک محیط در اختیار دارد. ظرفیت سرمایشی به نوع کمپرسور و قابلیت‌ها و همچنین برندی که خریدار می‌کنید بسیار ارتباط دارد. در حال حاضر در بازار ما برچشب‌هایی بین 5 تا 20 هزار وجود دارند. تقریبا هر واحد هزار برای 12 متر مربع جوابگو خواهد بود البته در متراژ بالا. برای مثال می‌توانید از یک دستگاه با قدرت سرمایشی 5 هزار برای یک مغازه بیست متری استفاده کنید. اما برای این که خانه خود را خنک نگهدارید و مثلا خانه‌ای 200 متری دارید حتما باید از کولری با ظرفیت 16000 بی تی یو استفاده کنید.

سایز و اندازه مناسب

در صورتی که بخواهید از یک برند خاص مثلا ال جی هم خریدارای کنید یعنی تصمیم شما برای خرید قطعی باشد باید به سایز و اندازه دستگاه توجه زیادی داشته باشید. در صورتی که فضای کافی برای نصب هر نوع کولرگازی را دارید باز هم باید بر اساس میزان ظرفیت آن اقدام به خرید کنید. در صورتی که مجبور به تغییر مکان این دستگاه شوید ده درصد هزینه نصب خود را افزایش خواهید داد و دستگاه کارآیی لازم را هم نخواهد داشت.

میزان صدا

بسیاری از افراد بعد از خرید متوجه اشتباه خود در نظر نگرفتن میزان صدا می‌شوند. متاسفانه کولر‌های گازی قدیمی و بعضی از مدل‌های چینی موجود در بازار صدای بسیار زیادی تولید می‌کنند. در حال حاضر بهترین میزان صدا بسته به حجم دستگاه کمتر از 50 دسی بل و در مدل‌های کم ظرفیت به کمتر از 38 دسی بل هم می‌رسد. میزان صدا تنها یک مشکل نیست و مشکلات عدیده‌ای به همراه خواهد داشت. معمولا این دستگاه‌ها دارای کمپرسور غیر اینورتر هستند، میزان مصرف بسیار بالایی دارند و احتمال خرابی آن‌ها هم بسیار بیشتر است.

میزان مصرف انرژی

همه کولر‌های گازی خارجی در بازار ما دارای برچسب انرژی مناسبی نیستند. برند‌هایی را می‌توان نام برد که مصرف انرژی B دارند و از سوی دیگر برند‌هایی با مصرف انرژی A++ هم وجود دارند. کولر‌های گازی معمولا پر مصرف هستند و یکی از دلایل عدم استفاده از آن‌ها همین هزینه‌های جانبی نگهداری و استفاده است به همین دلیل حتما از دستگاه‌هایی که برچسب معتبر دارند استفاده کنید چرا که در طولانی مدت قطعا باعث سود شما خواهند شد.

امکانات و قابلیت‌ها

کولرگازی‌ها کاملا هوشمند تولید شده‌اند. قابلیت‌های مختلف مانند استفاده از فیلتر‌های بسیار قوی تا استفاده از پنل و مانیتور و یا قابلیت‌های توزیع چند گانه و چند جهته هوا را می‌توان از معمولی ترین ویژگی‌ها دانست. برای این که محصولی در آینده خریداری کرده باشید حتما به این موضوع توجه کنید.

گارانتی و خدمات

گارانتی معمولا به دو صورت شامل کولر‌های گازی می‌شود. اول گارانتی کمپرسور است. معمولا شرکت‌ها بیش از 5 سال تضمین تعویض کمپرسور به شما می‌دهند و بین 12 تا 36 ماه هم گارانتی تعویض قطعات. حتما توجه داشته باشید که مثلا این مدل شرکت بوش در مقایسه با مدلی از شرکت گری چه تفاوت گارانتی و خدمات پس از فروشی دارند.

کولر گازی خارجی ایستاده یا پنجره‌ای، اسپلیت و سیار

هر یک از این نوع کولرگازی‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که در مکان‌ها خاص از آن‌ها استفاده می‌شود به همین دلیل هنگام خرید با توجه به فضا‌هایی که دارید اقدام به خرید کنید. مثلا اسپلیت‌های دو تکه برای مکان‌های متوسط، پنجره‌ای برای فضاهای کوچک، ایستاده برای فضا‌های بزرگ و سیار برای مکان‌هایی که نمی‌توانید کولر گازی نصب کنید مفید هستند.

کمپرسور

کمپرسور‌ها مهم‌ترین عضو کولر گازی به حساب می‌آیند به همین دلیل چند توصیه اساسی در خصوص استفاده از آن‌ها داریم. اول این که حتما از کمپرسور اینورتر استفاده کنید. ای کمپرسور‌ها ویژگی‌های بسیار زیادی دارند که کی‌توان به میزان مصرف کم انرژی در آن‌ها اشاره کرد. این ویژگی خود به دو دلیل است اول آن که ماند کمپرسور‌های قدیمی نقطه سرمایش و جوشش بسیار بالایی داشتند و قابل کنترل نبودند اما قابلیت اینورتر می‌تواند آن را تنطیم کند و نکته دیگر در نگه داشتن دما است.

فرض کنید شما کولر گازی خود را خاموش کرده‌اید و پس از مدتی قصد روشن کردن آن را دارید. کمپرسور‌های غیر اینورتر زمان زیادی را برای رسیدن به دمای مورد نظر شما باید صرف کنند و قاعدتا مصرف بیش از اندازه و کارآیی کمتری دارند اما کمپرسور اینورتر می‌تواند بلافاصله بعد از روشن شدن دستگاه هوایی کاملا خنک به شما بدهد.

البته به نوع کمپرسور‌های اینورتر هم توجه کنید به طور کلی سه نوع کمپرسور اینورتر در تولید کولر گازی مورد استفاده است.

کمپرسور اینورتر پیستونی – از پیستون برای فشرده کردن گاز استفاده می‌شود و اصطلاحا به آن رفت و برگشتی هم می‌گویند. این کمپرسور‌ها معمولا میزان صدای بالایی دارند هر چند که بعضی از شرکت‌ها توانسته‌اند میزان صدای آن را با ساخت بدنه و محفظه مناسب کنترل کنند اما باز هم صدای بیشتری را تولید می‌کند.

کمپرسور اینورتر روتاری – میزان مصرف روتاری بسیار کمتر از پیستونی است. معمولا در کشور‌ها و یا در مناطقی که میزان فشار هوا بسیار بالاست از این کمپرسور استفاده می‌شود اما مانعی برای استفاده در سایر مناطق هم ندارد و از مزیت نسبی نسبت به پیستونی برخوردار است.

کمپرسور اینوتر اسکرول – تنها بعضی از برند‌ها در مدل‌های کمی از این کمپرسور استفاده می‌کنند. این کمپرسور مصرف بسیار کمتر و صدای بسیار مناسبی دارد.

انواع کولر گازی خارجی

در بازار ما خوشبختانه تمامی برند‌های معروف کولر گازی وجود دارد. بسیاری از شرکت‌های که از گذشته در بازار ما بوده‌اند کماکان با تولید محصولات با کیفیت رضایت مشتریان را به دست می آورند. انواع کولر گازی خارجی در بازار ما عبارتند از :

ال جی از مهم‌ترین برند‌هایی است که چند دهه رضایت مصرف کنندگان را جلب کرده است. کولر گازی ال جی معمولا دارای یک سیستم قدرتمند عیب یاب است با کمک عیب یاب‌های ال جی خیال خود را از بابت خرابی و عیب یابی راحت کنید و دیگر نیازی نیست تا مطالب بسیار زیادی در این رابطه بخوانید و یا دست به دامن تعمیرکاران و آشنایان برای عیب یابی شوید. علاوه بر این ال جی در ساخت کمپرسور اینوتر تبحر بسیار خاصی دارد به همین دلیل دوام قطعات این شرکت بسیار بالاست.

بوش – این کمپانی همیشه نماد کیفیت و قدرت بوده است. بسیاری معتقدند که محصولات بوش خراب نمی‌شود البته این یک مثال است و احتمال خرابی آن وجود دارد اما مدت بسیار طولانی گارانتی که این شرکت‌ دارد را با امکاناتی که بوش در نظر می‌گیرد اگر مقایسه کنید محصولات بوش هم دارای جذابیت زیادی خواهد بود.

سامسونگ این کمپانی مانند همیشه از زیباترین و با امکانات ترین محصولات موجود در بازار ماست. کافی است به بررسی یکی از مدل‌های ال جی بپردازید. هر چند این برند معمولا قیمت زیادی برای محصولات خود تعیین می‌کند اما قابلیت‌های منحصر به فردی هم دارد. قابلیت سرمایش و گرمایش، فیلتر‌هایی که به راحتی اقدام به تمیز کردن خود می‌کنند و یا برنامه و زمانبندی‌های متعددی که برای دستگاه در نظر گرفته می‌شود در کنار یک کمپرسور اینورتر روتاری یا اسکرول از ویژگی‌های مهم سامسونگ است.

هیتاچی – هیتاچی محصولاتی در تمامی رده های قیمتی روانه بازار کرده است به همین دلیل به راحتی می‌توانید با هر مقدار پس اندازی که دارید اقدام به خرید محصولات این شرکت کنید. کیفیت محصولات این شرکت بسیار بالاست و گارانتی معتبری هم برای آن در نظر گرفته شده است. هم قابلیت سرمایش و هم گرمایش برای بسیاری از محصولات در نظر گرفته شده است تا هزینه کمتری هم در این خصوص متوجه شما شود.

اجنرال یکی از مهم‌ترین برند‌هایی که در بازار ما وجود دارد اجنرال است. این برند بیشترین میزان فروش کولر گازی را در کشور ما داشته و به صورت بسیار گسترده‌ای هم خدمات پس از فروش آن در کشور فعالیت می‌کنند و تقریبا در همه شهر‌های کشور نمایندگی و تعمیرکار مجاز دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل خرید این برند علاوه بر قیمت مناسب همین پوشش خدمات آن است. کولر گازی اجنرال می‌تواند گزینه مطمئنی برای خرید باشد.

گودمن – بهترین برند کولر گازی خارجی است. هنگامی که از کولر گازی مارک خارجی صحبت می‌شود بسیاری از کارشناسان در سراسر دنیا این محصول را به یاد دارند. گودمن به تازگی چندین نمایندگی در استان‌های بزرگ کشور ایجاد کرده است و محصولات خاص خود را با پشتیبانی این نمایندگی‌ها عرضه می‌کند. قابلیت‌های کولر گازی گدمن در کنار استفاده از کمپرسور‌های بسیار کم مصرف و میزان صدایی نزدیک به 30 دسی بل علاقمندان زیادی هم در کشور ما دارد.

میتسو بیشی – این برند در بازار ما بسیار کمیاب است و فروشندگان زیادی هم ندارد. میتسو بیشی هر چند محصولات بسیار با کیفیتی تولید می‌کند اما به دلیل قیمت بسیار بالایی که دارد معمولا مشتریان زیادی در خارج از کشور ندارد.

شرکت‌ها و کمپانی‌های معروف دیگری مانند گری، بوش، مکس و غیره هم در کشور ما وجود دارد که برای مثال مکس معمولا کیفیت بسیار پایینی دارد اما محصولات ارزانی تولید می‌کند. ارزان قیمت ترین کولرگازی ها مربوط به این کمپانی است اما گری یک کمپانی قدرتمند و شناخته شده است که محصولات بسیار با کیفیت و گرانقیمتی روانه بازار کرده است.

قیمت کولر گازی خارجی

قیمت کولر گازی خارجی در کشور ما بسیار مناسب است. در واقع تنوع تولیدی در برند‌های مختلف باعث شده است که قیمت مناسبی در بازار داشته باشیم. برای مثال شما می‌توانید با 4 میلیون تومان یک کولرگازی هیتاچی خریداری کنید و یا با همین قیمت یکی از محصولات الجی را به خانه ببرید. در عین حال در رده‌های بالای قیمتی محصولات بوش، گدمن، سامسونگ و ال جی قیمت‌های بیست میلیونی هم دارند.

ارزان‌ترین کولر گازی خارجی در کشور ما در برند‌های بسیار معتبری است و گران ترین کولر گازی هم ممکن است در برند‌هایی مانند گودمن باشد. به همین دلیل به نظر باید توجه را به سوی قابلیت‌هایی که این سیستم‌ها در بازار ما دارند معطوف کرد.

فروشگاه اینترتی کالاپایا عرضه کننده بهترین برند‌های خارجی کولر گازی در بازار ما با تضمین بهترین قیمت و تضمین اصالت کالا و ارائه گارانتی بلند مدت می‌تواند یک خرید مقرون به صرفه را برای شما رقم بزند. کالاپایا محصولات خود را مورد ارزیابی قرار داده و با توجه به قیمت رقابتی در بازار اقدام به فروش محصولات خود به صورت حضوری و اینترنتی کرده است.

مقالات مرتبط:

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن