تهویه مطبوعکولر گازی

بررسی و معرفی و راهنمای خرید انواع کولر گازی و اسپلیت ایرانی

فروشگاه اینترنتی کالاپایا عرضه کننده انواع کولرگازی در ایران

در این مقاله به بررسی و معرفی انواع کولر گازی و اسپلیت ایرانی و لیست قیمت آن خواهیم پرداخت. کولرگازی در کشور ما در چند سال اخیر مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. مشکلات زیادی از گرمای بیش از حد گرفته تا کمبود آب و به صرفه نبودن کولر‌های گازی باعث شده تا افراد زیادی تصمیم به خرید کولر گازی و یا تعویض کولر گازی‌های قدیمی خود بگیرند.

از آن جا که هزینه کولر گازی هم قابل توجه است و بسیاری هم نه قصد و توان لازم برای خرید کولر گازی خارجی را ندارند هنگام خرید کولر گازی با سوالات متعددی روبرو می‌شوند. بهترین برند کولر گازی ایرانی چیست؟ ارزان‌ترین و گران قیمت ترین کولر گازی‌های ایرانی در بازار ما کدام هستند؟

آنچه باید هنگام خرید انواع کولر گازی و اسپلیت ایرانی در نظر داشت…

همه کولر گازی‌ها دارای کیفیت و کارایی و حتی ظرفیت و اندازه یکسانی نیستند به همین دلیل هنگام خرید کولر گازی با توجه به نیازی که دارید باید چند شاخص را در نظر بگیرید. مهم‌ترین شاخص‌هایی که باید برای خرید این دستگاه در نظر گرفت عبارتند از :

ظرفیت سرمایشی

میزان ظرفیت سرمایشی به چند دلیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اولا در مناطق بسیار گرم نیاز است تا حتما کولر‌هایی با ظرفیت سرمایشی بسیار بالا خریداری شود و علاوه بر آن در منازل و یا مراکزی که فضای باز زیادی هم دارند موضوع به همین ترتیب خواهد بود. بسیاری از افراد تنها با توجه به قیمت و یا برند اقدام به خرید می‌کنند که این مسئله چند معضل اساسی دارد. در صورتی که ظرفیت سرمایشی کولر پایین باشد باید زمان زیادی روشن بماند تا شاید بتواند کمی محیط را خنک کند این کار زیاد علاوه بر هزینه‌ای که دارد باعث استهلاک و داغ شدن بیش از حد کولر خواهد شد و باید حداقل نیم میلیون تومان بابت سرویس آن بپردازید.

تمامی کولر گازی های موجود در بازار ما عددی بین 5000 تا 20000 را به عنوان میزان سرمایش در اختیار دارند. مثلا برای یک خانه 60 متری بهتر است یک کولر 8000 خریداری کنید و یا برای یک خانه دویست متری کولر 16000 بسیار مناسب است.

سایز و اندازه مناسب

برای خرید کردن کولر گازی حتما مشاوره بگیرید. محل نصب خود را تعیین کنید و حتی الامکان اندازه‌های آن را برای فروشنده تشریح کنید. در صورتی که نتوانید یک محل نصب مناسب با کولر پیدا کنید هم میزان مصرف کولر با نصب کردن آن در سایر قسمت‌های خانه بالا می‌رود و هم میزان بازدهی آن به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

بررسی و معرفی و راهنمای خرید انواع کولر گازی و اسپلیت ایرانی

میزان صدا

خرید کولر برای آسایش و آرامش بیشتر انجام می‌شود. کولر‌های گازی به دلیل نوع هوای خنکی که تولید می‌کنند کاملا متفاوت با کولر آبی هستند. کولر‌های آبی معمولا بیرون از خانه نصب هستند و صدای باد آن‌ها هم چندان آزار دهنده نیست. اما کمپرسور‌های کولر گازی می‌توانند صدای قابل توجهی تولید کنند به همین دلیل حتما به میزان صدای آن‌ها توجه کنید. میزان صدا بنا بر سلیقه افراد و آستانه تحمل آن‌ها متفاوت است اما صدای 50-60 دسی بلی هم قابل تحمل است.

میزان مصرف انرژی

مصرف انرژی کولر از گازی از هر چیز دیگری بیش تر اهمیت دارد. کولر گازی‌هایی با برچسب‌های b و حتی پایین تر در بازار وجود دارند که میزان مصرف قابل توجهی دارند و در بلند مدت باید هزینه زیادی در این خصوص بپردازید به همین دلیل حتما به کولر‌هایی با رتبه مصرفی A توجه کنید و حتی الامکان با صرف هزینه بیشتری آن را انتخاب نمائید.

امکانات و قابلیت‌ها

قابلیت‌های متعدد کولر‌های گازی را مقایسه کنید برای مثال ممکن است یک کولر گازی فاقد فیلتر باشد. حال اگر در مناطق آلوده و یا مناطقی که گرد و غبار و ریزگرد وجود دارد زندگی می‌کنید بعدا متوجه خواهید شد که فیلتر چه نقش اساسی در کارآیی محصول دارد. نبودن فیلتر هوا باعث می‌شود تا در بازه‌های کوتاه مجبور به تعمیر و یا سرویس کردن کولر شوید. یکی از معایب کولر گازی ایرانی در برخی از این مدل‌ها نبود فیلتر است.

گارانتی و خدمات

خدمات پس از فروش برای کولر‌ها بسیار مهم است. از آن مهم‌تر گارانتی است. هزینه تعمیر کولر گازی بسیار زیاد است. به همین دلیل مدت گارانتی و نوع خدمات پس از فروش و حتی دسترسی به شرکت‌های تعمیراتی و میزان موجود بودن قطعات در بازار را حتما لحاظ کنید.

کولر گازی ایستاده یا پنجره‌ای

کولر گازی پنجره‌ای برای فضا‌های کوچکتر بسیار کارا است. این کولرگازی تمام قطعات آن به صورت یکجا تولید شده است به همین دلیل هم نسبتا قدرت کمتری دارد و در فضاهای محدودتر بسیار مناسب است. اما کولر گازی ایستاده برای سالن‌ها و حتی مکان‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین بین کولر گازی پنجره ای، اسپلیت، ایستاده یا پنجره‌ای آن گزینه یا گزینه‌هایی را انتخاب کنید که کاربرد بیشتری برای شما دارد.

کمپرسور

مطلب تعمیرات کولر گازی در همین سایت را مشاهده کنید. هنگام خرید کولر گازی بار‌ها اشاره کرده‌ایم که حتما به نوع کمپرسور‌ها توجه کنند. کمپرسور‌ها علاوه بر دوامی که دارند نقش مهمی نیز در تولید سرما و میزان مصرف انرژی دارند.

انواع کولر گازی و اسپلیت ایرانی

در بازار ما کولر گازی‌های متعددی وجود دارد و خوشبختانه مصرف کنندگان می‌توانند چند انتخاب خوب داشته باشند. برترین برند‌های ایرانی کولر گازی عبارتند از:

کولر گازی ایران رادیاتور

ایران رادیاتور هم در سال‌های اخیر با تبلیغات معروف و گسترده خود و ساخت و ورود بسیاری از فناوری‌ها روز دنیا وارد حوزه لوازم خانگی شده است و وسایل سرمایشی و گرمایشی آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ایران رادیاتور محصولاتی بسیار با کیفیت به بازار عرضه می‌کند. برای مثال اشاره کردیم که استفاده از کمپرسور‌های اینوتر اهمیت بسیار زیادی دارد. این شرکت از کمپرسور‌های روتاری در دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند که مزایایی بیشتری نسبت به کمپرسور های پیستونی دارند.

علاوه بر این خدمات پس از فروش این شرکت به گونه ای است که به راحتی توسط نمایندگان این شرکت در سراسر کشور می‌توانید به صورت رایگان نیز اقدام به نصب کولر گازی خود نمائید و یک هزینه حداقل پانصد هزار تومانی را صرفه جویی کنید. ایران رادیاتور بسیاری از قطعات خود را سفارش می‌دهد که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است برای مثال کمپرسور‌های این شرکت عمدتا سفارش شرکت معروف توشیبا هستند و دوام بسیار بالایی دارند.

از دیگر ویژگی‌های محصولات شرکت ایران رادیاتور می‌توان به مصرف بسیار پایین انرژی دستگاه‌ها اشاره کرد. این شرکت محصولاتی با برچسب انرژی A+ تولید می‌کند که بسیار مناسب است و یا میزان صدای کولر‌های این شرکت کمتر از 40 دسی بل هستند که قبلا در خصوص اهمیت آن اشارات زیادی داشتیم.

ایران رادیاتور هم خدمات پس از فروش مناسبی دارد و هم گارانتی معتبری به خریداران عرضه می‌کند. برای مثال کمپرسور‌های شرکت توشیبا که در بسیاری از محصولات این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است حدودا 5 سال ضمانت دارند. بنابراین ایران رادیاتور حداقل 5 مورد از ویژگی‌هایی که ما برای یک کولر گازی خوب معرفی کردیم را دارد و تنها کافی است که هنگام خرید به دقت اطلاعات آن را مشاهده کرده و محصولی متناسب با محیط و فضایی که در اختیار دارید خریداری کنید.

کولر گازی ایرانی پاکشوما

پاکشوما یکی از معتبرترین تولید کنندگان لوازم خانگی در ایران است که سال‌ها با کمپانی‌های مهم و بزرگ در آسیا رقابت کرده است. کمپانی‌هایی چون ال جی، سامسونگ و حتی کمپانی های اروپایی در بازار ایران و آسیا رقیب پاکشوما بوده‌اند. به همین دلیل محصولات این شرکت را نباید به هیچ وجه دست کم گرفت یا شایسته خرید نداست.

برای مثال یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کولر گازی‌ها داشتن کمپرسور اینورتر است. کمپرسور اینورتر دوام بسیار بالایی دارد و مصرف بسیار کمی هم دارد. این کمپرسور‌ها به سه دسته هم تقسیم می‌شوند که از کارآیی مختلفی برخوردار است اما همین که در حال حاضر بسیاری از افراد به دنبال اینورتر کردن دستگاه‌های خود هستند نشان می‌دهد که میزان مصرف انرژی در این سیستم‌ها چقدر اهمیت دارد. کولرگازی پاکشوما در محصولات جدیدش از این فناوری استفاده کرده است بنابراین گزینه بسیار خوبی نسبت به محصولات غیر اینورتر است.

پاکشوما محصولات خود را به صورت کاملا هوشمندی هم ساخته است. کافی است به این چند قابلیت پاکشوما دقت کنید. در صورتی که کولرگازی دچار خاموشی موقت شود چند دلیل اصلی وجود دارد و آن هم نشت گاز و کم شدن آن است. در بسیاری از مدل‌ها شما باید برای عیب یابی این کار حداقل دویست هزار تومان هزینه کنید چرا که هزینه نصب دوباره را هم ممکن است شامل این کار شود اما سیستم خودکاری مهندسان ایرانی در نظر گرفته اند که هر گونه نشت گازی را به سرعت اطلاع خواهد داد.

تقریبا پاکشوما در بسیاری از محصولات خود سعی کرده است تا هزینه‌های ناشی از نگهداری کولرگازی را به شدت کاهش دهد. استفاده از لوله‌هایی که مانع از زنگ زدگی و پر شدن از گرد و غبار می‌شوند. فیلتر‌های پلاسما بسیار قدرتمند و مواردی که همه متعلق به تکنولوژی جدیدی در سری کولر‌های گازی به حساب می‌آیند.

قیمت خرید کولر گازی ایرانی

قیمت کولر گازی ایرانی نسبت به محصولات خارجی در کشور ما بسیار مناسب است به همین دلیل ترجیح بسیاری از افراد خرید این مدل‌ها و برند‌هاست. آیا واقعا خرید کولر گازی ایرانی توجیه اقتصادی و کیفی دارد؟ ابتدا باید قبول کرد که محصولات شرکت‌هایی مانند ال جی و بوش واقعا از قابلیت‌ها و کیفیت‌ بسیار بالاتری برخوردار هستند. اما با این وجود کافی است یک مدل مشابه از شرکت ال جی را با محصولی مشابه از پاکشوما را مقایسه کنید.

از لحاظ قابلیت‌ها پاکشوما تمامی آپشن‌هایی که ال جی در نظر گرفته است را دارد. تنها در موارد تولید رده بالاست که شرکت‌های ایرانی معمولا توانایی رقابت در بازار را ندارند اما در حال حاضر محصولات شرکت پاکشوما و ایران رادیاتور به حجم قابل توجهی به کشور‌های مختلفی در آسیا صادر می‌شوند. بنابراین نمی‌توان گفت که حتما محصولات خارجی محصولات برتری هستند.

البته وقتی شما با برند‌های کمتر شناخته شده در بازار ما محصولات ایرانی را مقایسه کنید قطعا برتری محصولات ایرانی هم از لحاظ قیمتی و هم از لحاظ کیفیتی مشهود است. با این حال با توجه به قیمت کولر گازی ایرانی و مناسبتی که با درآمد بسیاری از افراد دارد و خدمات پس از فروش گسترده‌ای که دارد و همچنین قطعات قابل دسترس در بازار می‌توانند انتخاب بسیار مناسبی باشند.

فروشگاه اینترنتی کالاپایا جهت آشنایی کامل مشتریانش تمامی اطلاعات لازم در خصوص محصولات موجود در بازار را همراه با گزارشی از کارشناسان خود در اختیار مشتریان قرار داده است تا بتوانند به راحتی اقدام به مقایسه و خرید حضوری و غیر حضوری انواع کولر گازی و اسپلیت ایرانی و خارجی نمایند. در صورت تمایل می‌توانید از محصولات کالاپایا در وبسایت این فروشگاه دیدن نمائید.

مقالات مرتبط:

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن