تلویزیون

بررسی 3 تا از بهترین تلویزیون های هوشمند سونی در سال 2020

تلویزیون Sony A9G OLED، Sony X950H و Sony X800H

تلویزیون های هوشمند سونی تمایل دارند که کیفیت تصویر بسیار خوبی را ارائه دهند و از کیفیت ساخت متوسط تا عالی بهره مند هستند. مدل های ارزان قیمت سونی رقابتی ترین تلویزیون های موجود در بازار نیستند اما تلویزیونهای میان رده سونی جزو بهترین محصولات می باشند.

Sony A9G OLED

بهترین تلویزیون 4K سونی

شاید بتوان گفت بهترین تلویزیونی گه تا به حال بررسی شده است تلویزیون A9G سونی باشد. این تلویزیون هوشمند محصول سال 2019 است و از فناوری OLED استفاده می کند و البته کیفیت تصویر بالایی را ارائه می دهد. مانند همه تلویزیون های OLED، این دستگاه دارای کنتراست عالی، رنگ های کاملا یکنواخت و زاویه دید بسیار گسترده است، بنابراین یک تلویزیون ایده آل برای تماشای فیلم در شب در اختیار دارید.

بررسی 3 تا از بهترین تلویزیون های هوشمند سونی در سال 2020

یک پوشش پلاستیکی برای استند در قسمت پشت در نظر گرفته شده است که به عنوان مدیریت کابل عمل می کند، بنابراین تمام سیم ها و کابل های شما به صورت بسیار مرتبی قرار می گیرد. قابلیت HDR طیف گسترده ای از رنگ های چشم نواز را ارائه می دهد. اگر به دنبال نسخه ارزانتر این تلویزیون هوشمند سونی هستید می توانید Sony A8G OLED را انتخاب کنید اما دارای قابلیت های کمتری است به طور مثال از eARC پشتیبانی نمی کند.

  • نوع OLED، ساب تایپ WRGB، رزولوشن 4K، اندازه 55 اینچ

Sony X950H

بهترین تلویزیون LED 4K سونی

یکی دیگر از بهترین تلویزیون های سونی LED در سال 2020 تلویزیون X950H است. این تلویزیون از نوع LED و ساب تایپ VA است و کنتراست پایین تری نسبت به سایر تلویزیون های دارای پنل VA ارائه می دهد چونکه این تلویزیون سونی دارای لایه X0Wilde Angle است تا زاویه دید را نسبت به کنتراست بهبود ببخشد.

بررسی 3 تا از بهترین تلویزیون های هوشمند سونی در سال 2020

این تلویزیون عملکرد و قابلیت های زیادی که از یک تلویزیون سطح بالا انتظار دارید را ارائه می دهد. به طور مثال دارای روشنایی بسیار خوبی است به قدری که در مورد تابش نور خورشید مقاومت می کند و همچنین HDR را در اختیار شما قرار می دهد، کیفیت رنگ عالی است و می توان محتوای HDR با طیف گسترده ای از رنگ ها را مشاهده کرد؛ زمان پاسخگویی قابل ملاحظه و رفرش ریت 120 هرتزی است.

بیشتر بخوانید: 7 تا از بهترین تلویزیون های سونی در سال 2020 – تلویزیون 4D LED سونی

اما از هیچ فناوری رفرش ریت متغییری پشتیبانی نمی شود. متاسفانه این دستگاه Sony ورودی HDMI 2.1 ندارد. شما احتمالا می توانید مدل 2019 این دستگاه یعنی تلویزیون سونی X950G را کمی ارزانتر پیدا کنید اما عملکرد کلی آن چندان مناسب نیست. در کل X950H بهترین تلویزیون سونی با صفحه نمایش ال ای دی است که تا کنون دیده اید.

  • نوع LED، ساب تایپ VA، رزولوشن 4K، اندازه 45 اینچ، 55 اینچ، 65 اینچ، 75 و 85 اینچ

Sony X800H

بهترین تلویزیون ارزان 4K سونی

یکی از بهترین تلویزیون های رده پایین در سال 2020 که از قیمت پایینی برخوردار است تلویزیون سونی X800H است که عملکرد کلی و مناسبی را با دقت رنگ بالا ارائه می دهد. این تلویزیون همچنین دارای زمان پاسخگویی خوب و تاخیر ورودی کم در حالت Game است و یکی از بهترین مواردی است که تا کنون دیده اید.

بررسی 3 تا از بهترین تلویزیون های هوشمند سونی در سال 2020

همچنین استفاده از این تلویزیون سونی به عنوان مانیتور انتخاب بسیار خوبی است چونکه می تواند مطالعه ساده را فراهم آورد و با زاویه دید قابل ملاحظه ای که دارد به شما این امکان را می دهد تا به راحتی صفحه نمایش خود را با دیگرام به اشتراک بگذارید. بر خلاف تلویزیون سونی X950H این دستگاه از پنل IPS برخوردار است، بنابراین نسبت کنتراست متوسط است و برای مشاهده در یک اتاق تاریک ایده آل نیست.

با این حال در اتاق های روشن می توان صفحه نمایش را به خوبی مشاهده کرد. همچنین این دستگاه از قابلیت HDR 10 و Dobly Vision پشتیبانی می کند و طیف گسترده ای از رنگ ها را به نمایش می گذارد اما ممکن است در HDR به اندازه کافی روشن نباشد. با این وجود در پلی استور گوگل می توان تعداد زیادی از برنامه ها را برای آن پیدا کرد. بسیاری از افرادی که به دنبال صرفه جویی در هزینه های خود هستند می توانند این تلویزیون سونی را امتحان کنند.

  • نوع LED، ساب تایپ IPS، رزولوشن 4K، اندازه 43 اینچ، 49، 55، 65، 75 و 85 اینچ

برخی مقالات مرتبط ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن