تهویه مطبوعکولر گازی

مشکلات رایج کولر گازی – 7 تا از علائم خرابی کمپرسور کولر گازی

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع برندهای کولر گازی در ایران

در مقاله امروز فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا قصد داریم 7 تا از علائم خرابی کمپرسور کولر گازی را به شما معرفی کنیم. با گرم شدن هوا امکان دارد که شما کولر گازی خود را برای خنک کردن هوای داخل اتاق روشن کنید اما متوجه می شوید که کولر گازی شما کار نمی کند. یکی از بخش های کولر گازی که ممکن است با خرابی مواجه شده باشد کمپرسور کولر گازی شما می باشد. اما از کجا بدانیم که کمپرسور کولر گازی ما خراب شده است؟ برخی از خرابی و مشکلات کولر گازی به سادگی قابل حل هستند اما برخی دیگر به سرویس کار ماهر نیاز دارد. شما با شناخت علائم خرابی کمپرسور کولر گازی خود می توانید بهتر و سریعتر برای حل مشکل کولر گازی خود اقدام کنید.

نقش کمپرسور در کولر گازی چیست؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم، کمپرسور قلب کولر گازی شما را تشکیل می دهد. کمپرسور مبرد را فشار می دهد تا بتواند گرمای جذب شده از هوای فضای داخلی را به بیرون هدایت کند. در صورت خراب شدن کمپرسور با تعمیرات هزینه بر سر و کار خواهید داشت و حتی ممکن است از شما خواسته شود که کولر گازی خود را تعویض کنید. بنابراین در ادامه ما در مورد 5 تا ازعلائم خرابی کمپرسور کولر گازی صحبت خواهیم کرد تا قبل از اینکه شما مجبور به خرید کولر گازی جدید شوید این مشکلات را شناسایی کرده و برای حل آن اقدام کنید.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله کمپرسور چیست؟ معرفی 5 نوع مختلف از کمپرسور کولر گازی مراجعه بفرمایید.

روشن نشدن کولر گازی

شما کولر گازی خود را روشن می کنید اما به دمای تنظیم شده برای خنک سازی اتاق دست پیدا نمی کنید. در حالی که فن سالم به نظر می سد اما به نظر نمی آید که کمپرسور در حال کار کردن باشد. اما قبل از شروع به نتیجه گیری، سعی کنید که ترموستات را تنظیم کنید و ببینید که آیا این بخش کار می کند یا خیر. اگر هنوز کارایی لازم را دریافت نمی کنید، برای تشخیص کامل مشکل باید با یک سرویس کار حرفه ای تماس بگیرید. به یاد داشته باشید که سیم پیچ کولر گازی بسوزد کمپرسور روشن نمی شود.

علائم خرابی کمپرسور کولر گازی چیست؟ کولر گازی باد گرم می دهد!

یکی دیگر از علائمی که نشان می دهد که کمپرسور شما کار نمی کند وزش باد گرم از کولر گازی است. این بدان معناست که کمپرسور شما کار می کند اما پمپاژ مبرد از طریق سیستم را انجام نمی دهد و در نتیجه کولر گازی اتاق شما را خنک نمی کند. با این حال، باید بدانید که موارد دیگری هم وجود دارند که می توانند منجر به تولید هوای گرم کنند.

پریدن مدار شکن یا کلید قطع و وصل برق

یک کمپرسور که گرمای بیش از حدی تولید می کند انرژی زیادی را استفاده می کند و این باعث پریدن مدار شکن یا کلید قطع و وصل برق می شود. اگر این اتفاق افتاد، مدار شکن را تنظیم مجدد نکنید و سیستم را دوباره روشن کنید. مدار شکن این کار را انجام می دهد تا واحد کولر گازی شما را از خطر احتمالی آتش سوزی نجات دهد. بهترین کاری که باید انجام دهید این است که با سرویس کار ماهر تماس بگیرد. پریدن مدار شکن کولر گازی حتی می تواند به علت چسبیدن پره های فن کولر گازی به زمین اتفاق بیافتد.

علائم خرابی کمپرسور کولر گازی چیست؟ لرزش کولر گازی

آیا واحد کولر گازی شما هنگام کار کردن تکان می خورد و دارای لرزش است؟ این یکی از علائم خرابی کمپرسور است. با مشاهده این علائم بلافاصله کولر گازی خود را خاموش کنید. از علائم دیگری که می تواند باعث ایجاد لرزش کمپرسور در زمان کار کردن شود، ثابت نبودن کمپرسور در جای خود و یا ثابت نبودن پنل کولر گازی می باشد. در برخی مواقع کمپرسور از پایه جدا می شود و باعث ایجاد لرزش می شود.

سر و صداهای غیر معمول یکی از علائم خرابی کمپرسور کولر گازی

اگر کولر گازی شما سطح سر و صدای بالاتری دارد و صداهای عجیب و غریبی که قبلا وجود نداشت را تولید می کند احتمالا این مشکل به کمپرسور شما بر می گردد. این امر به علت مشکلات قطعات داخلی یا موتور فن خراب شده است. قبل از اینکه فشار بیش از حدی روی کمپرسور شما وارد شود حتما این مشکل را حل کنید.

نشت روغن کمپرسور کولر گازی

یکی از علائمی که به خوبی مشهود است و می تواند نشان دهنده سوختن یا نیم سوز شدن کمپرسور کولر گازی باشد نشتی روغن است.

سوختن خازن کمپرسور کولر گازی

یکی دیگر از علائم خرابی کمپرسور این است که وقتی که کولر گازی خود را روشن می کنید، بعد از شنیدن یک صدای تق مانند کولر شما خاموش می شود. این مشکل به علت سوختن خازن کمپرسور اتفاق می افتد.

اگر شما یک کاربر فنی هستید که از پس تعمیر کولر گازی خود بر می آیید می توانید با مشاهده هر کدام از علائم خرابی کمپرسور کولر گازی، برای تعمیر دستگاه خود اقدام کنید، در غیر این صورت به شما توصیه می کنیم که با سرویس کار ماهر و متخصص تماس بگیرید.

برخی از مقالات مرتبط ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن