تهویه مطبوعکولر گازی

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی چگونه است؟

چگونه از کولر گازی به عنوان گرمایش استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی چگونه است؟ بسیاری از کولر‌های گازی را می‌توان به حالت سرمایش و گرمایش در آورد به همین دلیل ممکن است در فصول مختلف نیاز داشته باشید تا برند‌های مختلف کولر گازی خود مانند جنرال گلد، اجنرال، گری, جنرال مکس، اسنوا و بوش و سایر مدل‌ها را به حالت گرمایش ببرید. نحوه راه اندازی گرمایش کولر گازی بسیار ساده است و با چند ترفند خاص می‌توانید آن را تبدیل به یک بخاری نمائید.

علاوه بر این چند مشکل شایع و چند ابهام هم حین تغییر وضعیت کولر گازی وجود دارد. اول این که بهترین دما برای گرمایش کولر گازی چیست و دیگری اینکه چه مشکلاتی ممکن است برای کولر گازی بعد از تغییر وضعیت ایجاد شود و چگونه می‌توان این مشکلات را حل کرد. بسیاری از این موارد ساده هستند و شاید مشکل به حساب نیایند و مواردی هم ممکن است به دلیل سرویس نکردن مشکلات اساسی باشند به همین دلیل ما بهترین درجه برای کولر گازی در زمستان و نحوه تغییر آن و همچنین حل مشکلات را با چند ترفند ساده به شما آموزش خواهیم داد.

آیا همه کولر گازی‌ها قابلیت گرمایشی دارند؟

ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم. معمولا هنگامی که قصد خرید کولر گازی را دارید این اطلاعات در اختیار شما گذاشته می‌شود و یا اگر مدل محصول خود را سرچ کنید متوجه خواهید شد که آیا امکان گرمایش دارد یا خیر با این حال ممکن است به دلایل مختلف چنین اطلاعاتی در دسترس نباشد و یا یک کولر گازی قدیمی در اختیار داشته باشید.

چند راه ساده برای بررسی شما وجود دارد. اول این که در صورتی که کولر گازی دست دوم و یا قدیمی هم باشد احتمالا در فصول قبل که استفاده می‌کردید امکان سرمایش و گرمایش آن را متوجه شده باشید در غیر این صورت حتما از دفترچه راهنمای کولر گازی استفاده کنید. در دفترچه‌های راهنما امکان گرمایش کولر گازی به طور مفصل بررسی شده است و حتی نحوه تغییر آن از سرمایش به گرمایش هم توضیح داده شده است.

با این حال در صورتی که دفترچه را در اختیار ندارد به برچسب‌های موجود بر روی دستگاه که معمولا در پشت پنل داخلی هستند توجه کنید. روی این برچسب‌ها میزان گرما و توان گرمای خروجی به صورت HEATEING مشخص شده است. دیدن همین واژه کفایت خواهد کرد تا از گرمایشی بودن کولر خود مطمئن شوید.

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی چگونه است؟

در صورتی که کولر گازی شما چنین قابلیتی را ندارد امکان تبدیل کردن کولر به گرمایشی ممکن نیست. در بسیاری از مراکز تعمیز کولر گازی معمولا ادعا‌هایی برای تغییر کارکرد کولر وجود دارد که هزینه بسیار بالایی دارد و کارآیی دستگاه هم به شدت کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل بهتر است راه دیگری برای گرمایش پیدا کنید. در مورد دلایل یکسره شدن کولر گازی بیشتر بدانید…

راهنمای تغییر کولر گازی به حالت گرمایش

قبلا در جمله کالا پایا در مورد نصب کولر گازی صحبت کردیم، اما برای تغییر کولر گازی به حالت گرمایش لازم است تا ابتدا اسپلیت خود را خاموش کنید. سپس دستگاه را در حالت دوباره روشن کردن قرار دهید به طوری که روی منو اولیه دستگاه وارد شوید. برای دستگاه‌های مختلف این تنظیمات متفاوت است اما تقریبا شما برای هر بار استفاده از دستگاه خود چندین بار با این منو آشنا شده‌اید. در اینجا قسمت‌های مختلفی در صورت داشتن منو و مانیتور وجود دارند که حالت‌های متعدد کار دستگاه است. برای دستگاه‌های جدید می‌توانید از طریق اتصال به گوشی تلفن همراه هم چنین کاری را انجام دهید با این حال از منو گزینه HEAT را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه با انتخاب میزان دمای کولر گازی مواجه خواهید شد.

درجه گرمایش کولر گازی

کولر گازی‌ها بسته به انواع مختلف آن و همچنین ظرفیت‌هایی که دارند باید درجه گرمایش خاصی هم داشته باشند. مدل‌های مختلف ال جی، میدیا و سامسونگ و حتی مدل های ایرانی هم به همین ترتیب خواهد بود. شما می‌توانید بین دما‌های بین 16 تا 30 درجه یک دمای خاص را انتخاب کنید. معمولا بسته به میزان سرما این درجه انتخاب می‌شود اما در نظر داشته باشید که تغییر دمای کولر گازی ممکن است منجر به خاموش شدن دستگاه و از کار افتادن آن هم شود به همین دلیل سعی کنید یک دمای متعادل مثلا 25-24 درجه را انتخاب کنید. این دما برای همه مدل ها و برند‌ها معمولا مناسب است.

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی چگونه است؟

گرمایش کولر گازی

هنگام تغییر کولر گازی از سرمایش به گرمایش به چند نکته توجه کنید. حتما دستگاه را قبل از این تغییر سرویس کنید. متاسفانه در کولر‌های غیر اصل و یا برند‌ها نامعتبر معمولا مشکلاتی مانند مصرف بیش از حد برق وجود دارد. هنگامی که شما از دستگاه برای گرمایش استفاده می‌کنیم هزینه برق هم به شدت افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل بهتر است قبل از چنین کاری دستگاه خود را به صورت کامل سرویس کنید. خصوصا میزان گاز دستگاه را حتما چک کنید چرا که در صورت کمبود گاز دستگاه مصرف بسیار بالایی پیدا می‌کند و راندمان آن کاهش می‌یابد و نهایتا دستگاه خاموش خواهد شد.

از دیگر مشکلات رایج هنگام تغییر وضعیت کولر گازی به گرمایش باید به خاموش شدن و یا ریستارت شدن دستگاه اشاره کرد. دستگاه را باید به صورت حرفه‌ای تنظیم کرد. برای همین اشاره کردیم که دمای محیط اهمیت زیادی دارد. هنگامی که برای مثال دستگاه شما به 30 درجه می‌رسد قاعدتا سیستم خاموش می‌شود و بنا بر میزان دمای محیط زمان روشن شدن دستگاه متفاوت است بنابراین در صورتی که بازه روشن و خاموش شدن کمپرسور متفاوت است نگران نباشید دستگاه دچار مشکل نشده است و دمای محیط احتمالا متغیر است.

فروشگاه اینترنتی کالاپایا عرضه کننده بهترین کولر‌گازی‌های موجود در بازار ایران است و جهت آشنایی با مشکلات و مواردی که کاربران نیاز به آموزش دارند در قسمت بلاگ خود مطالب آموزشی را به صورت رایگان در اختیار شهروندان گرامی قرار داده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن