تهویه مطبوعکولر گازی

کولر گازی اسپلیت چیست؟

فروشگاه اینترنتی کالاپایا، عرضه کننده انواع کولر گازی در ایران

یک کولر گازی اسپلیت سیستم تهوایه ای است که از دو بخش تشکیل شده است. این بخش ها شامل یک کمپرسور می باشد که در بیرون قرار دارد و یک واحد خروجی که برای هوا مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف سیستم های دیگر که نیاز به کانال گذاری و شبکه ای از داکت ها دارند که در سقف یا قسمت های مختلف ساختمان قرار می گیرد، کولر گازی های اسپلیت با استفاده از مجموعه ای از لوله ها که برای انتقال هوا از بیرون ساختمان به داخل استفاده می کند به تهویه و خنک سازی هوای داخل ساختمان می پردازد.

برای همین است که از این کولر گازی ها با عنوان کولر گازی های مینی اسپلیت بدون داکت (ductless mini-split air conditioner) هم نام برده می شود. شما می توانید در مورد نصب این سیستم های تهویه و خنک سازی هم در نوشته های مرتبط با نصب کولر گازی های مینی اسپلیت مطالب بیشتری را بیاموزید. در این سیستم ها هوای خنک در داخل لوله های مسی به داخل اتاق و یا ساختمان منتقل می شود. البته این سیستم ها توان تولید هوای خنک و یا گرم را دارند.

از لحاظ مصرف انرژی در کولر های گازی اسپلیت باید بگوییم که این سیستم ها دارای بالاترین ستاره در مصرف انرژی هستند و نسبت به کولرهای دیگر پربازده تر و برای صرقه جویی در مصرف برق یکی از بهترین گزینه ها هستند. اگر شما به دنبال گزینه ای برای استفاده در ساختمان خود برای تهویه و سرمایش یا گرمایش هوا هستید استفاده از کولر گازی های اسپلیت و یا مینی اسپلیت می تواند در کاهش مصرف برق و هزینه های ناشی از آن برای شما نتایج مثبتی را در پی داشته باشد.

کولر گازی اسپلیت چیست؟

نحوه انتخاب کولر گازی اسپلیت

سیستم های تهویه که از کولر گازی اسپلیت استفاده می کنند برای خرید در بازار وجود دارند و شما می توانید هر کدام از آن ها را سته به نیاز خود انتخاب نمایید. می توانید این محصولات را از شرکت های خصوصی عرضه کننده ی کولرهای گازی و یا خرده فروشی ها در هر بازاری خریداری و آن را در خانه ی خود در مکان های مناسب نصب کنید. حتی برای شما امکان خرید کولر گازی به صورت آنلاین از شرکت های مختلف هم وجود دارد که در زمینه ی فروش این محصولات فعالیت می کنند. در سال های اخیر باید بگوییم که فروش ان کولر های گازی به صورت آنلاین هم بیش از پیش شده است و با گسترش استفاده از شبکه های مختلف در دنیای مجازی ما شاهد فعالیت بیشتر خرده فروشی ها و شرکت های بزگ در این رسانه ها برای فروش محصولات خود هستیم.

اما بدون توجه به این که از کدام راه شما اقدام به خرید کولر گازی مورد نیاز خود می کنید، باید بگوییم که باید تحت هر شرایطی نسبت به انتخاب کولر گازی اسپایت متناسب ا نیاز خود اقدام کنید تا در آینده با مشکلات مختلفی رو به رو نشوید. برای همین قبل از اقدام به این کار در مورد کولرهای گازی و به خصوص کوارهای گازی اسپلیت و ویژگی های ان ها اطلاعات مورد نیاز را کسب کنید.

یک مرحله ی مهم در زمان انتخاب و خرید کولر گازی اسپلیت، خریداری محصول دارای اندازه ی مناسب برای استفاده ی شما می باشد. در این زمان ممکن است که شما برای یافتن کولر گازی با اندازه ی مناسب با متخصصین و فروشنده ها باید مشورت کنید تا به نتیجه ی بهتری در این زمان دست پیدا کنید.

اما می توانید به جای این که از متخصصان و یا دیگران برای ارزیابی اندازه ی مناسب کولر گازی برای مصرف خود کمک بگیرید، خود شما نسبت به اندازه گیری اتاق ها و تلاش برای پی بردن به کولر گازی مناسب برای هر اتاق اقدام کنید. پس از اندازه گیری اندازه های اتاق ها و یا فضاهای دیگر می توانید این داده ها را برای فروشنده بفرستید تا به شما در این راه کمک بیشتری بنماید. در این زمان ممکن است که کارکنان حاضر در این شرکت ها و یا فروشگاه ها بتوانند به شما در نصب کولر گازی هم کمک بکنند. نصب یک سیستم AC جدید با استفاده از کولر گازی اسپیلیت خریداری شده می تواند در این زمان به بهترین نحو توسط شرکت های فروشنده این نوع محصولات به خوبی انجام شود و شما را از هر چه بهتر بودن سیستم گرمایشی و سرمایشی شما مطمئن کند.

 در هر صورت باید بدانید که هر گزینه ای را که انتخاب کنید، باید که در ابتدا به سایز مناسب کولر گازی توجه کنید تا از هدر رفت پول و منابع موجود جلوگیری کنید و سیستم شما با بالا ترین بازده برای شما در محل مورد نظر کار کند. با این کار می توانید خانه ی خود را با راحتی بیشتر برای یک زندگی بهتر فراهم کنید و از پرداخت قبوض دارای مبالغ بالا در دوره های پرداخت هم جلوگیری کنید.

همین که کارشناس مورد نظر در شرکت فروشنده ی کولر گازی و یا در خرده فروشی ها اندازه ی مناسب محصول برای خنک یا گرم کردن محیط مورد نظر را به دست اورد، چند دقیقه ای را برای بررسی میزان بازده هر محصول صرف کنید. می توانید از بر چسب های انرژی برای پی بردن به میزان بازده هر کولر بهره برده و بهترین محصول کولر گازی مینی اسپلیت را که به شما بهترین بازده انرژی می دهد را برای خود انتخاب کنید. لیبل های بازده ی انرژی در سال های اخیر کمک زیادی به هر خریداری در زمینه ی انتخاب بهترین کولر گازی اسپلیت می کند. پس با در نظر گرفتن این اطلاعات تصمیم نهایی خود را در این زمینه بگیرید.

نصب کولر گازی های اسپلیت

پس از خرید محصول خود، یکی از مهم ترین چیزهایی که باید آن را در نظر بگیرید نصب درست آن در محل مناسب برای بهبود تهویه ی هوا و انتقال هوای سرد یا گرم به داخل اتاق می باشد. نصب سیستم بدون داکت کولر گازی شما می تواند دارای اهمیت زیادی باشد و اگر این کار به درستی انجام نشود می تواند برای شما مشکلات زیر را به دنبال داشته باشد:

  • اولین مشکل در این است که سیستم شما با توجه به ظرفیتی که دارد توان خنک و یا گرم کردن محیط را نخواهد داشت.
  • دوم این که به دلیل عدم کارکرد مناسب و پر بازده ی آن، شما با افزایش مبلغ قبوض پرداختی در زمینه ی مصرف برق مواجه خواهید شد.
  • سوم این که مانند هر کاربرد دیگری، کولر گازی اسپلیت شما آن گونه که برای آن در نظر گرفته شده است کار نخواهد کرد و با توجه به فشاری که بر روی دستگاه خواهد بود شما شاهد کاهش طول عمر مفید کولر گازی خریداری شده خواهید بود.

مزایای کولر گازی اسپلیت

اگر خانه ی شما فاقد داکت است و توان استفاده از داکت ها را برای تهویه سیستم گرمایشی و سرمایشی منزل را ندارید، یک کولر گازی اسپلیت می تواند بهترین گزینه انتخابی برای شما باشد، چونکه هیچ گونه هزینه ی اضافی برای نصب جداگانه داکت ها در هر اتاق را در بر ندارد.

این سیستم که می تواند تنها با استفاده از یک کولر گازی در یک محیط کوچک برای مطلوب کردن دمای هوای داخل محیط مورد استفاده قرار گیرد به خوبی در کنترل دمای هوای داخل عمل می کند و شما را از پرداخت هزینه های اضافی هم بی نیاز می کند. در هر صورت حتی اگر در منزل خود از سیستم های سرمایشی و یا گرمایشی هم بهره می برید، استفاده از یک کولر گازی اسپلیت می تواند کمک بیشتری را برای فراهم نمودن آرامش و آسایش برای شما به دنبال داشته باشد.

یک مزیت برای استفاده از کولرهای گازی اسپلیت می تواند دارا بودن گزینه هایی برای گسترش سیستم با خروجی های بیشتر برای اتاق های دیگر باشد. هر خروجی می تواند دارای ترموستات مختص به خود باشد که به افراد مختلف اجازه ی کنترل و روشن یا خاموش کردن سیستم را با توجه به نیاز هر اتاق می دهد. این سیستم ها با نام کولر گازی چند اسپلیتی (multi split air conditioner) یا کولرگازی چند اسپلیتی شناخته می شوند.

با استفاده از خروجی های هوای اضافی، تنها بخشی که لازم است به سیستم اضافه شود، لوله های مسی می باشند که باید از خارج ساختمان به داخل اتاق ها کشیده شوند.

از سرمایه خود محافظت کنید

در پایان این نوشته باید به شما بگوییم تا از سرمایه خود در این بخش محافظت کنید. این محافظت از سرمایه تنها با استفاده از محصولات مناسب که توسط پیمان کاران و شرکت های دارای تجربه در این زمینه فراهم شده است ممکن خواهد شد. حتی خرده فوشی ها هم باید مانند شرکت ها و دیگر گروه های کاری فعال در این زمینه برای ارائه ی این تجهیزات گواهی لازم را داشته باشند تا بتوانند از سرمایه های مشتری های خود به نحو احسن محافظت کنند. اگر شما در تلاش برای خریداری و نصب کولرگازی به وسیله ی خودتان هستید، یا این که قصد دارید از اشخاص فاقد صلاحیت برای نصب کولر گازی اسپلیت خود استفاده کنید، در بیشتر مواقع، اگر نخواهیم بگوییم که در تمام مواقع، گارانتی محصول از بین خواهد رفت و در صورت بروز هر گونه مشکلی برای سیستم کولر گازی اسپلیت شما، دیگر نمی توانید از این گارانتی ها استفاده کنید. به همین دلیل شما باید کار درست را انجام دهید و از افراد دارای صلاحیت لازم برای نصب این سیستم ها و یا کولرها استفاده کنید تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتوانید از مزایای فراهم شده توسط گارانتی محصول بهره ی کافی را ببرید.

نکات مهم دیگر

به یاد داشته باشید که کسی که اقدام به نصب کولر گازی می کند در حال کار با یک خنک کننده است. این خنک کننده ها ممکن است برای استفاده نیاز به لایسنس داشته باشند. این لایسنس می تواند در ارتباط با صلاحیت آن ها برای انتقال، نصب، حذف و یا معدوم کردن این کولرها و یا ابزار مرتبط با استفاده از آن ها در سیستم سرمایشی گرمایشی باشد.

یک سیستم کولر گازی اسپلیت ممکن است دارای قیمتی نزدیک به سیستم های معمول HVAC باشد اما ثابت شده است که این سیستم هایک جایگزین مناسب با قیمت خوب برای خانه هایی هستند که دارای داکت نیستند. این سیستم ها می توانند در کنار دیگر سیستم های سرمایشی-گرمایشی مورد استفاده قرار گیرند. این سیستم ها می توانند شامل مواردی مانند کولر های قابل حمل در کنار پنجره ها، گرم کننده ها، بخاری های نفتی، یا بخاری های گازی باشند که در کنار کولرهای گازی می توانند استفاده شوند. استفاده ی هم زمان از این سیستم ها می تواند به بهبود سرمایش یا گرمایش خانه کمک کند و مبلغ قبوض برق پرداختی را کاهش دهد. برای مشاهده تمام محصولات کولر گازی فروشگاه اینترنتی کالا پایا کلیک کنید.

مقالات مرتبط:

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن