تلویزیونصوتی و تصویری

برند تلویزیون چی بخریم؟ معرفی 11 تا از بهترین برندهای تلویزیون

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع مدل ها و برندهای تلویزیون در ایران

در مقاله امروز کالاپایا ما قصد داریم در جواب سوال چی بخریم؟ 11 تا از بهترین برندهای تلویزیون را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. به طور متوسط، یک ایرانی بیشتر از 5 ساعت از وقت خود در روز را، صرف تماشای تلویزیون می کند. آیا شما هم به دنبال انتخاب بهترین تلویزیون در بازار، برای خانه خود هستید؟ مدلی با کیفیت و کارایی بالا و قیمت ارزان؟ بدیهی است که شما اصلا دوست ندارید وقت خود را صرف خیره شدن به صفحه ای که مدام برفکی می شود کنید، یا از طریق منوهای ناامید کننده، به سختی با تلویزیون خود کار کنید، درست است؟

به همین خاطر ما امروز قصد داریم یک راهنمای جامع از تمام برند های برتر تلویزیون (چه در گذشته و چه در حال) را برای شما عزیزان بیان کنیم، بنابراین ، وقتی زمان خرید تلویزیون جدید فرا رسید، می دانید جستجو را از کجا شروع کنید و پاسخ به سوالات چه تلویزیونی بخرم؟ تلویزیون چه برندی خوبه؟ و سوال های دیگرتان را یافته اید. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

تلویزیون چه مارکی خوبه ؟

برند تلویزیون سامسونگ (Samsung)

در جواب به سوال تلویزیون چه مارکی خوبه؟ باید بگوییم که برند سامسونگ که ساخت کشور کره جنوبی است، رهبر بزرگ جهان، در فضای تلویزیون می باشد و از نظر فروش کلی، برند تلویزیون سامسونگ با رقیب های خود مانند سونی و ال جی اختلاف زیادی دارد. این بخشی از نتایج خوب این شرکت طی سالیان کاریش است. سامسونگ در رده بندی فورچون 500 در سال 2018 در رتبه 15 قرار گرفت و از آن به عنوان دومین شرکت با ارزش الکترونیک، بعد از اپل یاد شد. اما دلیل فروش کلی بیشتر این شرکت، این است که سامسونگ تلویزیون های خوبی با تمرکز بر روی مفید بودن برای کاربران ایجاد می کند.

تلویزیون چی بخریم؟ معرفی 11 تا از بهترین برندهای تلویزیون

سیستم عامل تلویزیون های سامسونگ  Tizen(تیزن) است. از نظر فنی، تلویزیون هوشمند سامسونگ Tizen نامیده شده است، اما بگذارید برای راحتی کار با Tizen جلو برویم. Tizen، درست مانند WebOS LG ، تمام برنامه های خود را به صورت ردیفی در امتداد قسمت پایین مرکز هوشمند یا همان Smart Hub (محل: صفحه اصلی) قرار می دهد.

QLED ، فناوری LCD خود سامسونگ ، از نقاط کوانتومی برای افزایش کارایی با تولید نور خالص تر از LED هایی که این توانایی در آن ها وجود ندارد، استفاده می کند. همچنین، مدل های جدید سامسونگ  QLED، برخی ویژگی های جالب مانند، ورود به برنامه های تلویزیون از طریق تلفن همراه خود، برای صرفه جویی در وقت را ارائه می دهد.

تلویزیون چه برندی خوبه؟

برند تلویزون ال جی  (LG)

یکی دیگر از شرکت های خوب کره جنوبی ال جی است. ال جی ممکن است به اندازه سامسونگ فراگیر نباشد، اما به لطف فناوری نمایشگر OLED، در مورد عملکرد تصویر برتر، از سطح  رقابت کمتری با برند های دیگر برخوردار است.

سیستم عامل ال جی WebOS (وب او اس) است. WebOS در حال حاضر در چهارمین نسخه خودش، WebOS 3.5 مشابه Tizen سامسونگ عمل می کند و برنامه ها را به صورت افقی در پایین صفحه نمایش می دهد و از راه دور Magic Motion Remote ال جی، می تواند به طور سنتی با دکمه های پیمایش استفاده شود، اما مانند Wiimote هم کار می کند و به شما این امکان را می دهد تا با نشان دادن ریموت روی صفحه و حرکت دادن آن، مکان نما را حرکت دهید و برنامه مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

تلویزیون چی بخریم؟ معرفی 11 تا از بهترین برندهای تلویزیون

ال جی اخیراً برای تشویق توسعه دهندگان برای همکاریش با دیگر شرکت ها و ایجاد برنامه های بیشتر برای سیستم عامل خود، یک پلتفرم متن باز را منتشر کرده است. درست مانند webOS ،Tizen  به کاربران امکان نمایش دادن تلفن همراه بر روی تلویزیون (با استفاده از Miracast) را می دهد، اگرچه این توانایی محدود به دستگاه های Android و سیستم های ویندوز است.

چه تلویزیونی بخریم؟

برند تلویزون سونی (Sony)

سونی، به عنوان آخرین تولید کننده بزرگ تلویزیون ژاپنی در ایالات متحده، (با عرض پوزش از، پاناسونیک، توشیبا و JVC) متاسفانه فناوری های اختصاصی که سامسونگ یا ال جی  پشتیبانی می کنند، به بازار عرضه نمی کند، اما سونی همه فناوری های مورد نیاز برای ایجاد تلویزیون های هیجان انگیز را دارا است. سیستم عامل تلویزیون های سونی Android Tv است. نسخه هایی گوناگون Android TV  که در بسیاری از دستگاه های دیگر، مانند خانواده Amazon TV  اجرا شده اند،  به اندازه webOS کارایی ندارند، اما مطمئناً قدرتمندتر هستند.

تلویزیون چی بخریم؟ معرفی 11 تا از بهترین برندهای تلویزیون

برخلاف webOS و Tizen، صفحه اصلی Android TV با برنامه ها و پیشنهاد نصب برنامه های کاربردی طراحی شده است، و می توانید برای یافتن برنامه های گوناگون و هیجان انگیز از گوگل پلی استفاده کنید. سونی تنها شرکتی است که مانند ال جی تلویزیون های OLED را ارائه می دهد. شما می توانید برنامه هارمونی لاجیتک برای کنترل دستگاه های خانه های هوشمند را دانلود کنید و زمانی که روی مبل راحتیتان نشسته اید، به راحتی هر چیزی که اطرافتان هست و به تلویزیون متصل است به راحتی کنترل کنید.

بهترین برند های تلویزیون چیست؟

برند تلویزیون ویزیو (Vizio)

در میان مارک های دسته “سنگین وزن”، ویزیو مقرون به صرفه ترین تلویزیون ها را ارائه می دهد. این را نشانه ای از کیفیت پایین این تلویزیون نسبت به برند های دیگر ندانید، صفحات ویزیو دارای برخی از طرح های باریک بسیار نازک، پنل هایی با پشتیبانی از Dolby Vision HDR و کنتراست رنگی بسیار بالا است.

تلویزیون چی بخریم؟ معرفی 11 تا از بهترین برندهای تلویزیون

سیستم عامل تلویزیون های ویزیو، Smart Cast می باشد. قبل از سال 2017، همه تلویزیون های هوشمند ویزیو سیستمی را اجرا کرده بودند که کاربران را ملزم به بارگیری برنامه ای در تلفن هوشمند  یا رایانه لوحی خود می کرد، که از آن برای نمایش صفحه رایانه لوحی، کامپیوتر و یا تلفن همراه بر روی تلویزیون بدون استفاده از هیچ گونه کابلی استفاده می کردند، که به آن Screen mirroring گفته می شد.

بهترین برند تلویزیون در سال 2020 کدام است؟

برند تلویزیون تی سی ال (TCL)

TCL نیم دهه پیش، به سختی در رادارهای منتقدان تلویزیونی قرار داشت. امروز، سریع ترین برند در حال رشد، برند تی سی ال است و این شرکت مدل های K4و HDR را با قیمت های بسیار پایین ارائه می دهد. TCL تنها شرکتی نیست که تلویزیون های Roku را تولید می کند ، Insignia، Sharp و Hitachi همین کار را در میان سایر تولید کنندگان انجام می دهند، اما تاکنون این شرکت در این امر، موفق ترین بوده است. ما در زمینه دیجیتال بسیار علاقه مند به روکو هستیم. از Roku Express مقرون به صرفه گرفته تا Roku Ultra با صفحه نمایش K4. انتخاب گسترده کانال و عملکرد جستجوی برنامه ها از دیگر نکات خوب این برند است.

تلویزیون چی بخریم؟ معرفی 11 تا از بهترین برندهای تلویزیون

تلویزیون چی خوبه؟

تلویزیون هایسنس ( Hisense)

در زمان نگارش این مقاله، تولید کننده چینی Hisense، به تازگی مجوز نام تجاری Sharp را صادر کرد (و کارخانه آمریکای شمالی را به طور مستقیم خریداری کرد)، تجارت شرکت توشیبا را خرید و تلویزیون های هر سه نام را برای بازار ایالات متحده تولید کرد. بعد ها شارپ از کیفیت تولید Hisense شکایت کرد، اما سرانجام دادخواست را کنار گذاشت.

تلویزیون چی بخریم؟ معرفی 11 تا از بهترین برندهای تلویزیون

برند Hisense (هایسنس) از سیستم عامل Various (وریوس)  پشتیبانی می کند. Hisense به این دلیل که سیستم عامل منحصر به فردی با خط تلویزیون خود ندارد، بی نظیر است. برخی از تلویزیون های آن از Android TV استفاده می کنند، مانند Sony ، برخی از تلویزیون های آن از Roku OS استفاده می کنند، مانند TCL ، و برخی دیگر از VIDAA U، که یک نرم افزار نرم و صاف به نظر می رسند بهره می برند.

 بهترین برند تلویزیون 2020 چیست؟

تلویزیون پاناسونیک ( Panasonic)

با داشتن بیش از نیم قرن تجربه در زمینه لوازم خانگی و تلویزیون، عجیب است که Panasonic را یک تلویزیون با ظاهر خوب و جذاب بدانیم. در سال های پیش برند پاناسونیک روزهای بهتری را سپری می کرد، و صدر جدول فروش تلویزیون های مختلف بود، به ویژه هنگامی که تلویزیون های پلاسما داغ ترین اتفاق در جریان بودند و پاناسونیک رهبر آن دسته بود. اما با سقوط پلاسما، این شرکت رویای آمریکایی خود را فراموش کرده و آن را به اروپا و آسیا منتقل کرده است، جایی که تعداد زیادی از مصرف کنندگان از برخی از بهترین مجموعه های OLED موجود لذت می برند.

تلویزیون چی بخریم؟ معرفی 11 تا از بهترین برندهای تلویزیون

برند  Panasonic (پاناسونیک) از سیستم عامل My Home Screen پشتیبانی می کند. در مقابل رقبای گوناگون، سیستم عامل تلویزیون هوشمند پاناسونیک کمی ضعیف ظاهر می شود. My Home Screen حتی به قابلیت های WebOS LG، Android TV، Roku و Tizen سامسونگ نزدیک هم نیست. کارایی خوبی دارد، اما به در این زمینه به خوبی برند های دیگر کار نکرده است.

برند تلویزیون توشیبا (Toshiba )

بهترین برند تلویزیون 2020

در قرن بیستم، توشیبا با تولید اولین تلویزیون ترانزیستور ژاپنی در سال 1959، برند اصلی در ساخت تلویزیون ژاپنی بود. همان طور که در بالا به Hisense اشاره شد، Hisense بیشتر از 110 میلیون دلار برای خرید 95٪ از مشاغل تلویزیونی توشیبا در سال 2017 هزینه کرد. طبق گزارش ها، این تصمیم پس از سال ها تلاش برای رقابت با یک بازار جهانی در حال گسترش با کاهش قیمت ها و هزینه ها بدون آن که کیفیت محصولات افت کند، گرفته شد. همچنین تصمیم به سرمایه گذاری در فن آوری SED Canon در اواسط سال نیز گرفته نشده بود.

تلویزیون چی بخریم؟ معرفی 11 تا از بهترین برندهای تلویزیون

برای شرکتی که زمانی به عنوان یکی از رهبران CRT (لوله اشعه کاتدی) و ساخت تلویزیون پروژکتور عقب سلطنت می کرد، شرم آور است، اما توشیبا هنوز هم درست کار می کند و سایر لوازم و سیستم های کنترل الکترونیکی را کنترل می کند.

معرفی تلویزیون های برند  RCA (آر سی ای)

RCA زمانی که بیشترین الگوی تولید تلویزیون را در سال 1939 مستقر کرده بود، معتبرترین سنگر در توسعه نسل تلویزیون آمریکا بود و نخستین استاندارد تلویزیون رنگی را با نام NTSC (به نام سیستم ملی تلویزیون ملی) معرفی کرد. در اواسط دهه 1980، RCA توسط تولید کنندگان ژاپنی به دام افتاد و دیگر آن برند نبود که بسیاری از مردم آن را می شناختند. در سال 1985 با یک معامله عظیم 6 میلیارد دلاری، کل شرکت به جنرال الکتریک فروخته شد، سپس در سال 1988، GE صاحب این برند تغییر عقیده داد و حقوق تلویزیون های مارک GE و RCA را به شرکت فرانسوی تامسون فروخت.

تلویزیون چی بخریم؟ معرفی 11 تا از بهترین برندهای تلویزیون

تامسون بعداً در سال 2004 حقوق GE را در TCL و RCA را به شرکتی کره ای که در حال حاضر تلویزیون های دارای مارک RCA را می فروشد، فروخت.

معرفی تلویزیون های برند Magnavox (مگنا ووکس)

Magnavox شاید هیچ وقت، مهم ترین نام صنعت تلویزیونی آمریکا نبوده است، ولی سال های زیادی با رشد و پیشرفت تکنولوژی، بازیکن برجسته ای بود. در سال 1974، فیلیپس بخش الکترونیکی مصرفی Magnavox را بدست آورد، بعد ها با فروش تلویزیون هایی با نام تجاری  Philips Magnavox در تلاش و تقویت فروش در ایالات متحده، سرانجام، فیلیپس این حقوق را به Funai فروخت، که هم اکنون این تلویزیون را، هم Philips و هم مگنا ووکس با یکدیگر تولید انبوه می کنند.

تلویزیون چی بخریم؟ معرفی 11 تا از بهترین برندهای تلویزیون

معرفی بهترین برند تلویزیون  JVC (جی وی سی) به عنوان بهترین برند 2020

JVC ساخت تلویزیون را در سال 1953 به عنوان بخشی از شرکت پاناسونیک آغاز کرد و برای چندین دهه یکی از شناخته شده ترین مارک های تلویزیونی در خارج از کشور بود. تعداد کمی از شرکت ها، مجموعه های CRT را در نیمه قرن بیستم فروختند. JVC شاهد افت فروش در بخش تلویزیون خود بود. تا سال 2008، این شرکت مجبور شد قبل از بستن چندین کارخانه تلویزیونی خود (یا در برخی موارد، تولید تلویزیون به نفع سایر محصولات) با برند KENWOOD (کنوود) تا چند سال آینده ادغام شود.

تلویزیون چی بخریم؟ معرفی 11 تا از بهترین برندهای تلویزیون

در سال 2011، JVC و  Kenwood تولید تلویزیون را به طور کلی متوقف کردند و نام تجاری خود را به سازنده تایوانی به نام AmTRAN دادن و او برای ارائه محصولاتش در بازار آمریکای شمالی مجوز گرفت. وقتی این مجوز منقضی شد، قرارداد بعدی به Shenzhen MTC چین رفت که هم اکنون تلویزیون ها را با نام تجاری JVC در ایالات متحده و کشورهای دیگر می سازد. JVC هنوز برخی از بهترین پروژکتورهای موجود در بازار را تولید می کند.

برخی از مقالات مرتبط ما:
برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن