لوازم برقی خانگیماشین ظرف شویی

5 سوالی که هنگام خرید ماشین ظرفشویی جدید باید از خودتان بپرسید

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع ماشین ظرفشویی برند در ایران

 اگر این مقاله فروشگاه لوزام خانگی کالاپایا را می خواهید احتمالا به این معناست که به دنبال خرید ماشین ظرفشویی جدید هستید. تصور یک زندگی بدون ماشین ظرفشویی احتمالا برای خیلی از ما سخت است. منظورم این است که شاید شستن تمام ظرف ها با دست برای شما کار سختی باشد.

خرید ماشین ظرفشویی

احتمالا متوجه شده اید که تعداد زیادی از ماشین های ظرفشویی در بازار وجود دارند که قابلیت های زیادی را به همراه دارند؛ اما شما برای انتخاب و خرید یکی از ماشین ظرفشویی های جدید باید چند سوال را از خود بپرسید.

آیا ماشین ظرفشویی بدون سر و صدا است؟

هر کسی که به دنبال خرید ماشین ظرفشویی است می خواهد یک دستگاه بدون سر و صدا را داشته باشد. علاوه بر این که دستگاه باید قادر باشد ظرف های شما را خوب تمیز کند باید عملکرد بدون سر و صدایی هم داشته باشد. اما چگونه می توان متوجه شد که یک ماشین ظرفشویی عملکرد بدون سر و صدای دارد. در مشخصات هر دستگاه ماشین ظرفشویی؛ سطح سر و صدا بر حسب دسیبل نمایش داده شده است. شما باید دستگاهی که دسیبل کمتری را ارائه می دهد را انتخاب کنید.

5 سوالی که هنگام خرید ماشین ظرفشویی جدید باید از خودتان بپرسید

به طور معمول ماشین های ظرفشویی که مخزن استیل ضد زنگ دارند بدون سر و صدا از دستگاه هایی هستند که مخزن پلاستیکی با هیبریدی دارند.

  •  بیشتر بخوانید: به نظرتون ماشین ظرفشویی بخرم؟ 10 دلیل ساده برای خرید ماشین ظرفشویی

مخزن دستگاه ظرفشویی از چه چیزی ساخته شده است؟

ماشین های ظرفشویی به طور کلی 3 نوع مخزن دارند که شامل پلاستیکی؛ استیل ضد زنگ و ترکیبی از هر دو (هیبریدی) هستند. هنگام بررسی ماشین ظرفشویی به خاطر داشته باشید که مخزن های پلاستیکی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند و در برابر لکه ها بهترین مقاومت را دارند. استیل ضد زنگ دارای ماندگاری بالاتر است و بدون سر و صداتر است. مخزن های هیبریدی هم دو ماده را با هم ترکیب می کنند و از مزایای هر دو برخوردار هستند؛ اما همچنین دارای برخی از معایب هم هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد مخزن های ماشین ظرفشویی به مقاله قبلی ما با عنوان مخزن پلاستیکی؛ استیل ضد زنگ یا هیبریدی کدام بهتر است؟ مراجعه کنید.

خرید ماشین ظرفشویی – آیا از لحاظ بار انعطاف پذیری دارد؟

در چند سال گذشته ما ظرف های بزرگ خود را بین قفسه ها می چیدیم و دعا می کردیم که بشقاب های تمیزی را دریافت کنیم و وقتی که ظرف های نه چندان تمیز را بیرون می آوریم به صورت دستی آنها را تمیز می کردیم. خوشبختانه حالا ما در دوران قبل زندگی نمی کنیم.

ماشین های ظرفشویی امروزی گزینه های انعطاف پذیر زیادی دارند تا شستن هر نوع ظرف را راحت تر از قبل نمایند. نحوه بارگیری ماشین ظرفشویی روی میزان تمیز شدن آنها تاثیر می گذارد و انعطاف پذیری بیشتر به این امر کمک می کند. هنگام خرید ماشین ظرفشویی به دنبال گزینه هایی باشید که قفسه های قابل تنظیم؛ قفسه های مخصوص کارد و چنگال؛ جت های قدرتمند و نازل های تخصصی را برای مقابله با بارهای سنگین اراده می دهند.

5 سوالی که هنگام خرید ماشین ظرفشویی جدید باید از خودتان بپرسید

آیا ماشین ظرفشویی بهره وری انرژی دارد؟

شاید تا به حال نشنیده باشید؛ اما تمیز کردن ظرف ها با ماشین ظرفوشیی ممکن است آب کمتری نسبت به شستن دستی مصرف کند. ماشین های ظرفشویی با بهره وری انرژی نه تنها از شستن دستی آب کمتری استفاده می کنند، بلکه انرژی کمتری هم استفاده می کنند.

قابلیت هایی مانند فناوری انتقال گرما، نیاز به سیم پیچ های گرم کننده با خروجی بالا را کاهش می دهد. حسگرهای تشخیص کثیفی ظروف منجر به هدر رفتن آب کمتری می شوند. این کار با فیلتراسیون بهتر و شویندگی کارآمدتر انجام می شود و واقعا تاثیرات اکولوژیکی را به حداقل می رساند و البته صرفخ جویی در انرژی به شما کمک می کند تا در هزینه های خود صرفه جویی کنید. شما باید هنگام خرید ماشین ظرفشویی به سمت دستگاه های Energy Star بروید تا بهترین مدل های سازگار با محیط زیست را پیدا کنید.

دستگاه ظرفشویی چگونه با مواد زائد غذا کنار می آید؟

ماشین های ظرفشویی به دو روش با مواد زائد غذا کنار می آیند؛ یا آنها را فیلتر می کنند و یا آنها را خرد می کنند و می شونید. اکثر ماشین ظرفشویی های اروپایی دارای یک فیلتر دستی در پایین مخزن و درست زیر بازوی اسپری هستند. از گرما برای حل بیشتر مواد زائد غذا استفاده می شود و هر گونه مانده غذا در سیستم تصفیه به دام می افتد. فیلتر دستی به راحتی تمیز می شود.

5 سوالی که هنگام خرید ماشین ظرفشویی جدید باید از خودتان بپرسید

بسیاری از ماشین های ظرفشویی امریکایی هنوز از نوعی سیستم دفع مواد غذایی مانند چرخ کردن برای شکستن ذران مواد غذایی و تخلیه آنها استفاده می کنند. این نوع مکانیسم اتوماتیک به تمیز کردن فیلتر کثیف نیاز دارد؛ گرچه می تواند منجر به مشکلات سرویس دهی بیشتر شود.

با پاسخ دادن به این 5 سوال؛ شما شروع خوبی خواهید داشت. راهنمای خرید ماشین ظرفشویی که قبلا در مجله منتشر کردیم را مطالعه کنید تا بهتر بتوانید دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می تواند مقالات دیگر مجله اینترنتی فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا را مطالعه بفرمایید.

برخی دیگر از مقالات مرتبط ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن