لوازم برقی خانگیماشین ظرف شویی

چرا ماشین ظرفشویی تمیز نمیشوره؟ 6 مرحله ساده برای حل این مشکل

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع ماشین ظرفشویی برند در ایران

چرا ماشین ظرفشویی تمیز نمیشوره؟ تمیز کردن ساده ماشین ظرفشویی ممکن است این مشکل را بر طرف کند. برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی خود از این راهنما پیروی کنید تا دوباره عملکرد عالی ماشین ظرفشویی خود را بدست آورید.

چرا ماشین ظرفشویی من تمیز نمیشوره؟

در اینجا دلایل مختلفی که باعث می شود که دستگاه ظرفشویی شما ظرف هایتان را تمیز نشورد لیست شده است:

مواد زائد روی ظرف – به جای قرار دادن ظرف هایی که از مواد غذایی پاک شده است، احتمالا شما ظرف ها را همراه با ضایعات مواد غذایی در ظرفشویی قرار داده اید. ماشین ظرفشویی شما ممکن است به طور موقت همه این مواد غذایی را از بین ببرد اما به مرور این مواد باعث مسدود شدن و بو دادن ماشین ظرفشویی شما خواهند شد.

دمای پایین آب – آب به اندازه کافی داغ نیست و ظرف های شما کامل تمیز نمی شود. برای تست دمای آب خود، قبل از روشن کردن ماشین ظرفشویی خود، آب داخل سینک را بکشید و یک لیون را با آب پر کنید و دماسنج را در آن قرار دهید و دمای آب را تست کنید. دمای آب باید بین 120 تا 150 درجه فارنهایت باشد. اگر این طور نیست دمای آب ماشین ظرفشویی خود را تنظیم کنید.

استفاده از مواد شوینده نامناسب – اگر در یک منطقه با آب آهک دار زندگی می کنید، برای تمیز شدن مناسب ظرف های خود نیاز به یک نوع خاص از مواد شوینده ظرفشویی دارید.

آب ناکافی در ماشین ظرفشویی – برای تعیین اینکه ماشین ظرفشویی شما به اندازه کافی آب دارد، سیکل شستشو را شروع کنید و هنگامی که می شنوید که دستگاه از آب پر شده است دستگاه را متوقف کنید و درب را باز کنید، آب باید به کویل گرمایشی رسیده باشد. شما باید مطمئن شوید که درچه شناور آزادانه کار می کند و دریچه ورودی مسدود نشده است.

دریچه ورودی مسدود شده – دریچه های ورودی ممکن است شروع به خراب شدن کرده باشند و صدای چکیدن آب را از آن بشنوید. به محض شنیدن این صدا فورا دریچه را تعویض کنید.

پنل ورودی قفل شده – پنل ورودی آب شما می تواند توسط ذرات مواد غذایی و سایر مواد زائد مسدود شود و شما باید در اسرع وقت آن را تعویض کنید. در برخی مواقع تلاش برای تمیز کردن پنل ورودی می تواند حتی آسیب های بیشتری را ایجاد کند.

وقتی ماشین ظرفشویی تمیز نمیشوره مراحل زیر را انجام دهید

وقتی ماشین ظرفشویی تمیز نمیشوره خیلی ساده بازوی اسپری، فیلتر و شناور را تمیز کنید تا مشکل شما حل شود.

اگر ماشین ظرفشویی شما کار می کند اما ظرف ها را تمیز نمی کند، یکی از چند تعمیر ساده زیر می تواند مشکل شما را حل کنید. قبل از سپردن ماشین ظرفشویی خود برای تعمیرهای گران قیمت، اول از متابچه راهنمای دستگاه خود استفاده کنید و مطمئن شوید که از مواد شوینده مناسب استفاده می کنید، ظرف ها را به صورت صحیح بارگیری می کنید و دمای آب گرم مناسب ست. اگر هیچ کدام از این چیزها در حل مشکل تمیز نشستن ظرف ها کمکی نکرد 6 مرحله ای که در ادامه توضیح خواهیم داد را پیش ببرید.

مرحله 1 – خاموش کردن ماشین ظرفشویی: قبل از شروع، ماشن ظرفشویی خود را از برق جدا کنید و کلید را در حالت خاموش قرار دهید. با روشن کردن ماشین ظرفشویی تست کنید که دستگاه خاموش است. همچنین قبل از جدا کردن سوئیچ ورودی باید آب را ببنید. معمولا شیرفلکه ها در زیر سینک آشپزخانه یا فضایی در زیر زمین وجود دارد. اگر شیرفلکه ها را پیدا نکردید شیر اصلی را ببندید.

مرحله 2 – بازوی اسپری را تمیز کنید: بازوی اسپری ماشین ظرفشویی را بردارید و سوراخ های آن را تمیز کنید. این کار همچنین امکان تمیز کردن فیلتر ظرفشویی را می دهد. شما می توانید از سرکه سفید برای تمیز کردن بازوی اسپری استفاده کنید.

چرا ماشین ظرفشویی تمیز نمیشوره؟ 6 مرحله ساده برای حل این مشکل نکته – بازوی اسپری مانند چیزی که در تصویر زیر مشاهده می کنید بهر احتی قابل برداشتن هستند اما برخی از آنها در قسمت بالای خود دارای کلاهک هستند که باید آن را باز کنید.

مرحله 3 – فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید: در صورت امکان صفحه فیلتر را جدا کنید. در این این صورت از وکیوم خشک یا مرطوب برای مکیدن زباله ها و تمیز کردن فیلتر ظرفشویی استفاده کنید.

چرا ماشین ظرفشویی تمیز نمیشوره؟ 6 مرحله ساده برای حل این مشکل

مرحله 4 – شناور را تمیز کنید: اطمینان حاصل کنید که شناور ماشین ظرغشویی آزادانه بالا و پایین می کند. اگر شناور ماشین ظرفشویی شما قابل جدا شدن است، شناور را جدا کنید و آن را تمیز کنید.

چرا ماشین ظرفشویی تمیز نمیشوره؟ 6 مرحله ساده برای حل این مشکل

مرحله 5 – شیر ورودی ماشین ظرفشویی را بردارید: شیر ورودی ماشین ظرفشویی را برای تمیز کردن و یا تعویض جدا کنید. مهره ای که شلنگ آب را وصل می کند را جدا کنید و آن را بردارید. پیچ های اتصال براکت شیر را به فریم ماشین ظرفشویی وصل می کند را باز کنید. بعد از جدا کردن شلنگ سیم ها را جدا کنید.

چرا ماشین ظرفشویی تمیز نمیشوره؟ 6 مرحله ساده برای حل این مشکل

مرحله 6 – فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید: بررسی کنید که آیا فیلتر وصل شده است یا نه. لاین آب را از دریچه جدا کنید. بعد چهار پیچ که شیر را به براکت وصل می کند را شل کنید. دریچه را به صورت معکوس مجددا نصب کنید. از نوار تفلون قبل از بستن اتصالات به دریچه استفاده کنید.

چرا ماشین ظرفشویی تمیز نمیشوره؟ 6 مرحله ساده برای حل این مشکل

نتیجه گیری

تمیز کردن ماشین ظرفشویی یکی از کارهای مهمی است که شما باید هر چند وقت یکبار انجام دهید تا با مشکل بود دادن ماشین ظرفشویی و عدم تمیز شستن ظرف ها توسط این دستگاه مواجه نشوید. شما می توانید با استفاده از جوش شیرین و سرکه سفید و همچنین استفاده از یک مسواک لبه های ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید و با استفاده از وکیوم مواد غذایی و هر گونه آلودگی داخل دستگاه را حذف کنید.

توصیه می شود همیشه قبل از قرار دادن ظرف های کثیف خود مواد غذایی باقیمانده را به طور کامل حذف کنید. شما همچنین باید با نحوه استفاده از مایشن ظرفشویی خود و نحوه بارگیری ظرف ها در آن آشنایی کامل داشته باشید. همیشه دمای آب ماشین ظرفشویی خود را نظارت کنید. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم به سوال چرا ماشین ظرفشویی تمیز نمیشوره؟ به درستی پاسخ دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوال، نظر و یا پیشنهاد می توانید در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید. کالاپایا عرضه کننده انواع لوازم خانگی در سراسر ایران….

برخی از مقالات مرتبط ما

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن