لوازم برقی خانگیماشین ظرف شویی

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

چگونه از ماشین ظرفشویی استفاده کنیم؟

چرا باید نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی را یاد بگیریم؟ در حالی که بسیاری از خانه ها از ماشین ظرفشویی استفاده می کنند، شما ممکن است برای اولین بار از ماشین ظرفشویی استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه از ماشین ظرفشویی استفاده کنید، نحوه انجام این کار بسیار ساده است.

ظروف را با دقت بارگیری کنید و چرخه شستشوی مناسب را انتخاب کنید. اجازه دهید ماشین ظرفشویی یک چرخه کامل را اجرا کنید و بعد ظرف های خشک خود را بردارید و هر چند وقت یکبار هم ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید.

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی – بارگیری

قبل از قرار دادن ظرف های خود در ماشین ظرفشویی باید آنها را زیر شیر آب سینک ظرفشویی قرار دهید تا موارد غذایی آنها از بین بروند. لازم نیست که این ظروف قبل از قرار دادن در دستگاه کامل برق انداخته شدوند اما به هر حال باید مواد غذایی اضافی برداشته شوند. برای صرفه جویی در مصرف آب می توانید به جای این کار از یک اسفنج استفاده کنید.

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

حالا باید قفسه پایین را بارگیری کنید. در قفسه پایین ظروفی مانند قابلمه، کاسه و بشقاب را بارگیری کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام ظروف شما تحت هدف نازل اسپری ماشین ظرفشویی قرار می گیرد. همچنین باید وسایل نقره را در قفسه مربوط به ظروف نقره بارگیری کنید. کفگیرها باید در نزدیکی پشت ماشن ظرفشویی قرار گیرند. مطمئن شوید که ظروف استیل و نقره ای لمس نمی شوند، چونکه اگر در حین شستشو لمس شوند یک واکنش شیمیایی می تواند به ظروف شما آسیب وارد کند.

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

حالا نوبت به قفسه بالایی می رسد. لیوان ها و جام ها را در قسما ردیف بالا قرار دهید و آنها را تا حد ممکن با زاویه قرار دهید تا شستشو به درستی انجام شود. هنگام شستن جام ها حتما آنها را طوری قرار دهید که در حین شستشو تکان نخورند. جام ها می توانند به راحتی در ماشین ظرفشویی بکشنند و شاید بهتر باشد که جام های گران قیمت خود را با دست بشویید.

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

از مقدار صحیح مواد شوینده استفاده کنید. شما به مواد شوینده زیادی احتیاج ندارید. مواد شوینده بیش از حد می تواند باعث شود که روی ظرف های شما این مواد باقی بمانند. برچسب مواد شوینده خود را بررسی کنید و ببینید که باید چقدر استفاده کنید. حتی اگر ظرف های شما بسیار کثیف است از مواد شوینده بیشتری استفاده نکنید.

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

در هنگام بارگیری ظروف پلاستیکی خود باید مراقب باشید. وشایل پلاستیکی سبک هستند و می توانند به راحتی در حین شستشو جابجا شوند. حتما آنها را روی قفسه هایی قرار دهید که آنها را ایمن نگه می دارد. ظرف های پلاستیکی شما نباید از جای خود تکان بخورند چونکه باعث می شود که فرآیند شستشو به درستی انجام نشود.

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

از بارگیری موارد خاص خودداری کنید. همه چیز را نباید با ماشین ظرفشویی بشویید. از قرار دادن موارد زیر در ماشین ظرفشویی خودداری کنید:

  • موارد مانند ظرف های چوبی، چدن، نقره استرلینگ و آلومنیوم
  • ظروف طرح دار
  • ظروف گران قیمت

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی – روشن کردن دستگاه

در صورت امکان سبکترین چرخه شستشو را شروع کنید. برای صرفه جویی در مصرف آب معمولا باید سبکترین چرخه ماشین ظرفشویی را انتخاب کنید. اگر ظروف شما خلی کثیف نیستند این چرخه آنها را کاملا تمیز می کند. غذاهایی که معمولا در هفته استفاده می کنید باید در یک چرخه شستشو سبک تمیز شوند.

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

اگر ظرف های بسیار کثیفی دارید از یک چرخه شستشوی شدیدتر استفاده کنید. ظروف بسیار کثیف، مانند مواردی که برای پخت و پز سنگین استفاده می شوند ممکن است نیاز به شستشوی قوی تری داشته باشند. معمولا استفاده از یک چرخه شستشوی معمولی به جای چرخه شستشوی سبک می تواند اکثر لکه های غذایی را تمیز کند. ظروف دارای لکه های قوی تر به یک برنامه شستشوی سنگین تر نیاز دارندو غذاهای چرب باید از یک برنامه شستشو با آب گرم استفاده کنند.

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

اجازه دهید که ظرف های در معرض هوا خشک شوند. استفاده نکردن از چرخه خشک کن موجب صرفه جویی در انرژی می شود. مگر اینکه فورا لازم باشد که از ظرف ها استفاده کنید در این صورت از خشک کن دستگاه خود استفاده کنید.

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

بیشتر بخوانید: چرا ماشین ظرفشویی تمیز نمیشوره؟ 6 مرحله ساده برای حل این مشکل

تمیز کردن ماشین ظرفشویی

نمای بیرونی ماشین ظرفشویی را تمیز کنید. برای شروع می توانید از قسمت بیرونی دستگاه شروع کنید. این کار باعث می شود که مواد غذایی ریخته شده و لکه های ناشی از اثر انگشت به راحتی از بین بروند. ماشین ظرفشویی پلاستیکی را باید با اسفنج و آب صابون تمیز کنید و ماشین ظرفشویی های استیل ضد زنگ را باید با استفاده از شیشه پاک کن تمیز کنید.

اگر از شیشه پاک کن استفاده می کنید، آن را مستقیما روی دستگاه اسپری نکنید. رطوبت می تواند به قطعات الکترونیکی آسیب برساند. ابتدا شیشه پاک کن را روی یک دستمال اسپری کنید و بعد از آن برای پاک کردن لکه ها و اثر انگشت استفاده کنید.

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

حالا نوبت به تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی می رسد. ما قبلا به طور کامل در این باره صحبت کردیم. اما در اینجا به صورت خلاصه به این مرحله اشاره خواهیم کرد. ماشین های ظرفشویی دارای فیلترهای داخلی هستند که باید به طور مرتب تمیز شوند. فیلتر موجود در زیر قفسه پایین به راحتی قابل بیرون کشیدن است. برای انجام دقیق تر، می توانید به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود مراجعه کنید. فیلتر موجود در سینک خود را تمیز کنید. برای تمیز کردن مواد غذایی و زیاله های گیر کرده در فیلتر از اسفنج استفاده کنید و آن را زیر جریان شیر آب قرار دهید. وقتی که کارتان تمام شد، فیلتر را دوباره در محل خود قرار دهید.

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

لوازم جانبی ماشین ظرفشویی را جدا و تمیز کنید. هر قسمت قابل جدا شدن را از دستگاه خود جدا کنید و آنها را به سینک انتقال دهید و با استفاده از آب شیر و مواد پاک کننده بدون خطر تمیز کنید. اگر لوازم جانبی دستگاه شما خیلی کثیف نیستند ممکن است با آب تمیز شوند. اما اگر کثیفی شدید است می توانید از برس یا اسفنج استفاده کنید.

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

در آخر نوبت به لگن ماشین ظرفشویی می رسد. قبل از تمیز کردن لگن از پارچه استفاده کنید و ضایعات مواد غذایی، کثیفی را از قسمت زیر ماشین ظرفشویی جدا کنید. سپس یک فنجان سرکه سفید را در قفسه بالای ماشین ظرفشویی قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که فنجام استفاده شده در دستگاه به طور ایمن قرار گرفته است. یک چرخه کامل را اجرا کنید.

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

این کار باعث تمیز شدن و ضد عفونی شدن دستگاه شما می شود. بعد از تکمیل شدن چرخه؛ قسمت داخلی ماشین ظرفشویی را با پارچه تمیز کنید. شما می توانید ماهی یکبار از سرکه برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید.

برخی از مقالات مرتبط دیگر ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن