لوازم برقی خانگیماشین ظرف شویی

تمام آنچه که باید در مورد برنامه های ماشین ظرفشویی بدانید!

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع ماشین های ظرفشویی برند در ایران

در مقاله امروز فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا ما قصد داریم در مورد برنامه های ماشین ظرفشویی صحبت کنیم و به شما توضیح دهیم که هر برنامه چه کاری را انجام می دهد.

برنامه های ماشین ظرفشویی

برخی از ماشین های ظرفشویی دارای مجموعه ای از برنامه ها هستند، این در حالی است که سایر دستگاه های گزینه های ساده ای دارند. شما باید بدانید که برنامه های ماشین ظرفشویی مختلف چه کاری انجام می دهند و به کدام یک از این برنامه ها نیاز دارید.

برنامه ای که در ماشین ظرفشویی خود تنظیم کرده اید و آن را اجرا می کنید، تاثیر قابل توجهی در زمان شستشوی ظرف ها، میزان اقتصادی بودن شستشو و کیفیت تمیزکنندگی خواهد داشت. ما به شما خواهیم گفت که هر برنامه برای چه کاری مناسب است و کدام یک از آنها مناسب شما نیستند، به علاوه در مورد تنظیمات اضافی که به شما اجازه می دهند برنامه های ماشین ظرفشویی خود را شخصی سازی کنید، اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

برنامه شستشوی Main یا Normal ماشین ظرفشویی

چه موقع باید از این برنامه استفاده کنید؟ می توانید هر روز از آن استفاده کنید.

برای چه وقتی مناسب است؟ این برنامه به خوبی برای ظرف های کثیف و آلودگی های روزمره مناسب است.

برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی Main یا Normal معمولا ظرف های شما را با آبی که دارای دمای 55 درجه سانتیگراد و 65 درجه سانتیگراد است شستشو می دهند، تقریبا این برنامه را در همه ماشین های ظرفشویی به جز چند مدل مقرون به صرفه پیدا خواهید کرد.

شما باید نتایج تمیزکنندگی ظرف ها را مشاهده کنید. بهترین دستگاه ظرفشویی و برنامه هت ظرف های شما را از هر گونه آلودگی پاک خواهند کرد، این در حالی است که بدترین حالت ممکن است لکه های غذای شب گذشته هنوز روی ظرف های شما باقی مانده باشد.

برنامه ماشین ظرفشویی Automatic یا Sensor Wash

چه موقع می توانید از این برنامه استفاده کنید؟ هر روز

برای چه وقتی مناسب است؟ زمانی که می خواهید دستگاه تنظیمات لازم را بسته به کثیفی اعمال کند.

برنامه شستشوی اتوماتیک یا خودکار با استفاده از سنسور میزان کثیفی ظروف موجود در دستگاه را تشخیص می دهد، بعد به طور خودکار دمای آب، مقدار آب مصرفی و مدت زمان شستشو را متناسب با آن تنظیم می کند.

از لحاظ تئوری این برنامه به پاک کردن هر گونه ظرفی کمک می کند، چون لکه های سخت نیاز به شستشوی شدیدتر دارند. در مواردی که فقط لکه های جزئی وجود دارد، این برنامه در هزینه های شما صرفه جویی می کند، چونکه زمان، پودر و آب کمتری لازم دارد.

برنامه ماشین ظرفشویی Energy Save یا ECO

چه موقع می توانید از این برنامه استفاده کنید؟ هر روز، برای کثیفی های جزئی

برای چه وقتی مناسب است؟ اگر بخواهید که انرژی و آب کمتری نسبت به برنامه نرمال با خودکار مصرف کنید (20 تا 40 درصد کمتر).

این برنامه احتمالا دوستانه ترین روش شستشوی ظرف ها است و در حال حاضر به طور استاندارد در همه ماشین های ظرفشویی مدرن و حتی در مدل های اولیه نیز وجود دارد. برنامه ماشین ظرفشویی صرفه جویی در انرژی یا اکو، آب کمتری استفاده می کند و در دمای پایین شستشو انجام می شود. اما توجه داشته باشید که مدت زمان شستشو بیشتر از برنامه استاندارد خواهد بود.

تمام آنچه که باید در مورد برنامه های ماشین ظرفشویی بدانید!

برنامه شستشوی ماشین ظرفشوییFast یا  Rapid  یا  Speedy

چه موقع باید از این برنامه استفاده کنید؟ زمانی که ظرف های کمی کثیف را دارید.

برای چه وقتی مناسب است؟ این برنامه برای وقت هایی که خیلی عجله دارید بسیار عالی است چونکه زمان کمتری برای شستشو صرف می شود، اما اغلب برای لکه های جزئی غذا توصیه می شود.

در سال های اخیر ما شاهد این بوده ایم که کاربران زیادی از برنامه شستشوی سریع استفاده کرده اند، ماشین های ظرفشویی هر روز بیشتر به برنامه ها تجهیز می شوند. اما این گزینه برای ظرف های کمی کثیف ایده آل است که نیاز به تمیز کردن سریع دارند و ممکن است در عرض 15 دقیقه ظرف های تمیز را در اختیار شما قرار دهند. بنابراین اگر می خواهید از این گزینه استفاده کنید، قبل از خرید ماشین ظرفشویی مورد نظر خود برنامه های شستشوی آن را بررسی کنید.

برنامه Heavy Duty ماشین ظرفشویی

چه موقع باید از این برنامه استفاده کرد؟ برای ظرف هایی که به شدت کثیف هستند.

برای چه وقتی مناسب است؟ زمانی که با ظرف های به شدت کثیف و تلنبار شده مواجه هستید.

این برنامه از دما و مقدار آب بیشتری برای تمیز کردن لکه های سخت و آلودگی ها استفاده می کند. به همین دلیل برق و اب بیشتری استفاده می کند. برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی Heavy Duty برای ظرف های کثیفی که معمولا نیاز به خیس خوردن دارند بسیار مناسب است. اما برای مقابله با لکه های شدید و سخت نسبت به برنامه Main یا ECO انرژی و برق بیشتری استفاده می کند. هر ماشین ظرفشویی با برنامه Heavy Duty همراه نیست، اگر قصد استفاده از ماشین ظرفشویی خود را برای وسایلی که واقعا کثیف است را ندارید، احتمالا می توانید بدون این برنامه به کار خود ادامه دهید.

تمام آنچه که باید در مورد برنامه های ماشین ظرفشویی بدانید!

برنامه ماشین ظرفشویی Delicate/Glassware

چه موقع باید از این برنامه استفاده کنید؟ برای ظروف شیشه ای از جمله لیوان های شیشه ای ظریف و ظروف چینی

برای چه وقتی مناسب است؟ وقتی که نیاز داشته باشید از دمای ملایم تر برای تمیز کردن ظروف شیشه ای و چینی استفاده کنید.

دمای پایین ظروف شیشه ای و چینی شما را به صورت کمتری تحت فشار قرار می دهد و خطر شکستگی را به حداقل می رساند. برای جلوگیری از خرد شدن، اطمینان حاصل کنید که در هنگام بارگیری ظرف ها در ماشین ظرفشویی وسایل چینی و شیشه ای را روی همدیگر تلنبار نکرده اید.

تمام آنچه که باید در مورد برنامه های ماشین ظرفشویی بدانید!

برنامه ماشین ظرفشویی Pre-wash  یا  Pre-Rinse

چه موقع باید از این برنامه استفاده کنید؟ اگر نمی خواهید وقتی را صرف پیش تمیز کردن ظرف ها کنید تا بتوانید آن را در ماشین ظرفشویی قرار دهید

برای چه وقتی مناسب است؟ این برنامه برای مواقعی مناسب است که ظروف کثیف زیادی دارید و می خواهید مواد غذایی اضافی را بشویید اما به صورت دستی ظرف ها را تمیز نکنید.

اگر ماشین ظرفشویی خود را هر چند روز یکبار کنار بگذارید و تا قبل از شستشوی بعدی نخواهید بشقاب ها را با غذا در دستگاه بگذارید مفید است. اگر قصد دارید که ظرف ها را بلافاصله بشویید، نیازی به استفاده از این برنامه را ندارید، چونکه اکثر برنامه های ماشین ظرفشویی شامل شستشوی ابتدایی برای پاک کردن کثیفی ها و مواد غذایی باقی مانده است. به خاطر داشته باشید، همیشه باید بشقاب ها و ظروف بزرگ غذا را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی تمیز کنید.

برنامه ماشین ظرفشویی Self-clean  یا  Maintenance

چه موقع باید از این برنامه استفاده کنید؟ هر چند ماه یکبار

برای چه وقتی مناسب است؟ این برنامه برای وقت هایی که قسمت داخلی دستگاه شما  نیاز به تمیز کردن دارد مناسب است.

برخی از ماشین های ظرفشویی با اجرای برنامه شستشوی خاص بدون بارگیری ظروف قسمت های داخلی دستگاه را تمیز می کند. این کار باعث می شود، ماشین ظرفشویی شما با حفظ شرایط مناسب، طول عمر بیشتری داشته باشد و در نتجه با خرابی کمتری مواجه شود. بسته به مدل ماشین ظرفشویی خود در مورد استفاده یا عدم استفاده از مواد پاک کننده به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

Half load

اگر چیز زیادی برای شستن ندارید، ممکن است استفاده از برنامه Half load یا نیم بار را در نظر بگیرید. این قابلیت مفیدی است اما می تواند تا 90 درصد از آب و لنرژی مورد استفاده در بار کامل را مصرف کند. اگر هزیته های جاری و انرژی برای شما مهم است، باید صبر کنید تا ماشین ظرفشویی شما پر شود و بعد از برنامه Eco یا صرفه جویی در انرژی استفاده کنید.

تمام آنچه که باید در مورد برنامه های ماشین ظرفشویی بدانید!

Silent  یا  quiet

برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی Silent  یا  quietدر ماشین های ظرفشویی ممتاز وجود دارد. این برنامه باعث می شود که صداهایی که  در طی چرخه شستشو ایجاد می شود را کاهش دهید و برای زمان هایی که خانواده شما در حال استراحت هستند مناسب است.

Steam, hygiene  یا  baby protect

در ماشین های ظرفشویی مشابه؛ یک برنامه شستشوی فشرده همراه با آبکشی وجود دارد که از دمای بالاتر از 70 درجه سانتیگراد استفاده می کند. در برخی دیگر می توان برنامه شستسوی کوتاه مدت با دمای بالاتر را استفاده کرد که با یک برنامه نرمال پایان می یابد. این برنامه غالبا منجر به ضدعفونی کردن و از بین بردن باکتری ظرف ها می شوند.

Two-stage

این برنامه شامل دو مرحله شستشو است که برای تمیز کردن غذاهی سفت و سختی که به سینی فر چسبیده است مناسب است.

Two-zone

این برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی از یک شستشوی ملایم برای قفسه بالا که معمولا شامل لیوان های شیشه ای است همراه با شستشوی شدیدتر برای قفسه پایین برای شستن تابه ها و ظرف هایی که بیشتر کثیف هستند استفاده می کند.

تنظیمات اضافی

اکثر ماشین های ظرفشویی با تنظیماتی اضافه همراه هستند. این گزینه ها برنامه شستشو نیستند اما در عوض به شما امکان می دهند، در وقت خود بیشتر صرفه جویی کنید.

تمام آنچه که باید در مورد برنامه های ماشین ظرفشویی بدانید!

تنظیمات Energy saving  یا  eco setting – انرژی و آب مورد نیاز شما را کاهش می دهد. گاهی اوقات هم مدت زمان پایان شسشتو افزایش پیدا می کند.

تنظیمات Time saving– سرعت برنامه را افزایش می دهد، اما معمولا به قیمت نحوه تمیز کنندگی و خشک کردن تمام می شود.

تنظیمات Extra-dry– مرحله خشک کردن را توسعه می دهد. این گزینه انرژی بیشتری مصرف خواهد کرد اما می تواند هنگام شستن تعداد زیادی از ظرف ها مناسب باشد.

تنظیمات Extra-hygiene– درجه رحرات یا مدت زمان برنامه شستشو را افزایش می دهد تا شستشوی شدیدتری انجام شود. گاهی اوقات برای خانواده هایی که دارای کودک خردسال یا افراد مبتلا به آلرژی مناسب است.

تنظیمات All-in-one detergent – این گزینه به شما کمک می کند تا به ماشین ظرفشویی خود بگویید که از قرص مواد شوینده ماشین ظرفشویی استفاده می کنید.

برخی دیگر از مقالات مرتبط ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن