لوازم برقی خانگیماشین ظرف شویی

راهنمای جامع خرید ماشین ظرفشویی – نحوه خرید ماشین ظرفشویی مناسب

فروشگاه اینترنتی کالاپایا عرضه کننده انواع ماشین ظرفشویی در ایران

برای اینکه نحوه خرید ماشین ظرفشویی (Dishwasher) متناسب با خانه خود را یاد بگیرید از شما دعوت می کنیم راهنمای جامع خرید ماشین ظرفشویی را مطالعه بفرمایید.

با هر وعده غذایی که مصرف می کنید نیاز به شستشو و پاکسازی ظرف های خود دارید. خوشبختانه، تولیدکنندگان لوازم خانگی ماشین های ظرفشویی درجه یکی را طراحی کرده اند که به شما در تمیز کردن ظروفی از قبیل بشقاب ها و ماهیتابه ها کمک می کند. اگر ماشین ظرفشویی شما نیاز به تعویض دارد، بهتر است ماشین ظرفشویی جدیدی که نسبت به مدل قبلی شمل بهتر و کاربردی تر است را خریداری کنید. آماده خرید ماشین ظرفشویی جدید هستید؟ آسیین های خود را بالا بزنید و بعد از مطالعه راهنمای جامع خرید ماشین ظرفشویی، دستگاه متناسب با نیاز و سبک زندگی خود را خریداری کنید.

راهنمای جامع خرید ماشین ظرفشویی – اندازه ماشین ظرفشویی

برای اندازه گیری ماشین ظرفشویی جدید خود باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • ارتفاع فضای زیر کابینت
  • عمق فضا
  • عرض فضای بین کابینت ها
  • فاصله تا نزدیکترین مانع ( برای اطمینان از اینکه فضای کافی برای باز کردن ماشین ظرفشویی و بیرون آوردن وسایل وجود دارد).
  • فضای زیر کابینت

به طور کلی ماشین های ظرفشویی دارای 2 گزینه برای عرضی که دارند هستند: گزینه استاندارد ( 24 اینچی) و گزینه جمع و جور ( 18 اینچی). ماشین های ظرف شویی که طراحی جمع و جوری دارند دارای 8 جایگاه هستند و برای قرار دادن سرویس های 6 پارچه مناسب هستند در حالی که ماشین ظرفشویی استاندارد دارای 10 تا 12 جایگاه هستند.

راهنمای جامع خرید ماشین ظرفشویی – نحوه خرید ماشین ظرفشویی مناسب

ماشین ظرفشویی

شما می توانید ماشین های ظرفشویی تک کشویی را خریداری کنید و به صورت جداگانه یا ساید بای ساید نصب کنید. ماشین های ظرفشویی تک کشویی برای آشپزخانه هایی که فضای محدودی دارند بسیار کاربردی هستند. ماشین های ظرفشویی دو کشویی معمولا در داخل مکان هایی که برای نصب ماشین لباسشویی استاندارد 24 اینچی مناسب هستند به خوبی جا می گیرند و نیازی به تغییر لوله کشی، سیم کشی یا تغییر در کابینت ندارند. برخی از تولیدکنندگان ماشین های ظرفشویی قابل حمل را ارائه می دهند. ماشینهای ظرفشویی قابل حمل به یک پریز برق 110 ولت وصل می شوند و به یک اتصال شلنگ نیاز دارند که با اکثر شیرهای آب آشپزخانه ها سازگاری دارد.

 قیمت ماشین ظرفشویی

قیمت ماشین ظرفشویی بسته به ظرفیت و قابلیت هایی که ارائه می دهد می تواند بسیار متفاوت باشد. با توجه به نوسانات ارزی که در بازار ایران وجود دارد نمی توان برای قیمت ماشین ظرفشویی مبلغ ثابتی را بیان کرد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت روز ماشین ظرفشویی با پشتیبان فروشگاه آنلاین کالاپایا تماس بگیرید و از قیمت بازار اطلاع پیدا کنید.

راهنمای جامع خرید ماشین ظرفشویی – جنس ماشین ظرفشویی

محبوبترین ماشین های ظرفشویی جنس بیرونی شان از استیل ضد زنگ ساخته شده است. با این حال برخی از تولیدکنندگان را می توان پیدا کرد که از گزینه های منحصر به فردی استفاده می کنند. اکثر ماشین های ظرفشویی با کیفیت بالا از مخزن ها استیل ضد زنگ استفاده می کنند در حالی که برخی دیگر از مخزن های پلاستیکی استفاده می کنند. استیل ضد زنگ نسبت به پلاستیک از منافذ کمتری برخوردار است، بنابراین به احتمال زیاد بو و لکه به خود جذب نمی کند. یک مخزن استیل ضد زنگ همچنین به خشک شدن سریعتر ظروف شما کمک می کند.

راهنمای جامع خرید ماشین ظرفشویی – نحوه خرید ماشین ظرفشویی مناسب

راهنمای جامع خرید ماشین ظرفشویی – کنترل پنل ها

بسیاری از ماشین های ظرفشویی دارای پنل های کنترل الکرونیکی در قسمت جلوی درب ماشین ظرفشویی هستند. با این حال، تعداد زیادی از ماشین های ظرفشویی حالا ظاهری شسته رفته تر دارند و این بدان معناست که دکمه های کنترلی در لبه بالای درب قرار دارند، بنابراین هنگام بسته بودن درب نمی توانید آنها را ببینید. برخی از ماشین های ظرفشویی دارای چراغ های نمایشگر کوچکی در قسمت جلوی درب هستند که مدت زمان باقی مانده از کار ظرفشویی را نشان می دهند. برخی دیگر از مدل ها در هنگام اتمام ظرف شویی پرتوهای مادون قرمزی را نمایش می دهند.

راهنمای جامع خرید ماشین ظرفشویی – دستگیره

ماشین ظرفشویی دارای دستگیره های متنوعی هستند. در حالی که دستگیره های پاکتی و پنهان برای تمیز کردن راحت تر هستند، برخی از مصرف کنندگان دستگیره های میله ای را دوست دارند، بنابراین می توانند دستمال های آشپزخانه را روی ماشین ظرفشویی پنهان کنند. بعضی از ماشین های ظرفشویی بدون دسته هستند و با فشار دادن باز می شوند. در نهایت دستگیره ماشین ظرفشویی به سلیقه شما و در نهایت به زیبایی و کارایی مورد نیاز آشپزخانه شما بستگی دارد. به دستگیره های موجود در تصویر زیر نگاهی بیاندازید و با فروشنده خود مشورت کنید که کدام مورد برای شما مناسب تر است.

راهنمای جامع خرید ماشین ظرفشویی – نحوه خرید ماشین ظرفشویی مناسب

ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند؟

رایجترین پیکربندی پاکسازی ماشین ظرفشویی شامل سه بازوی اسپری جداگانه است که در قسمت پایین، وسط و بالای دستگاه قرار دارد. برخی از مدل های رده پایین یک یا دو بازوی اسپری دارند. اکثر ماشین های ظرفشویی برای دفع مواد غذایی به مکانیسمی نیاز دارند.

چند مدل اصلی برای از بین بردن ذرات غذا از قابلیت از بین برنده مواد غذایی نرم استفاده می کنند اما اکثر ماشین های ظرفشویی مواد غذایی سخت را هم از بین می برند. به طور معمول این سیستم پاک کننده دارای تیغه ای است که در دقیقه چند هزار دور می چرخد و هر ذره مواد غذایی را از بین می برد. این ذرات مواد غذایی با آب گرم و مایع شستشو دهنده از بین می رود تا از تجمع مجدد ذرات روی ظرف ها جلوگیری شود.

ظرفشویی های سبک اروپایی مانند Bosch, Miele و Electrolux از رویکرد متفاوتی برای تمیز کردن استفاده می کنند. در این مدل ها از دمای شستشوی بالا ( 30 تا 40 درجه بیشتر از مدل های قابل مقایسه) و افزایش فشار آب استفاده می کنند. افزایش دما و فشار آب چرخه شستشوی موثرتری را ایجاد می کند و حتی سخت ترین لکه ها را از بین می برد. با توجه به گرما و فشار اضافه شده به چرخه شستشو در مدل های سبک اروپایی، به مکانیسم های از بین برنده مواد غذایی نیاز نیست.

راهنمای جامع خرید ماشین ظرفشویی – برنامه شستشو ماشین ظرفشویی

اکثر ماشین های ظرفشویی دارای چند سیکل استاندارد شستشو هستند: نرمال، سنگین و شستشو و مکث. سیکل نرمال چرخه پیش فرض برای نیازهای روزمره شستن ظرف است. سیکل سنگین مدت زمان شستشوی طولانی تر با دمای بالاتر را ارائه می دهد و برای شستن ظروفی مانند قابلمه ها ایده آل است. سیکل شستشو و مکث برای یک شستشوی کوتاه طراحی شده است و برای ظرفی کثیفی در نظر گرفته شده است که احتمالا مدتی قبل از سیکل شستشو در ماشین ظرفشویی قرار می گیرند.

راهنمای جامع خرید ماشین ظرفشویی – نحوه خرید ماشین ظرفشویی مناسب

گذشته از گزینه های استاندارد شستشو، مدل هایی از ماشین های ظرفشویی هستند که چندیل سیکل تخصصی را برای افزایش کارایی و کاهش انرژی مصرفی ماشین ظرفشویی ارائه می دهند که از این بین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شستشوی سریع- در دمای کمتری که باعث صرفه جویی در زمان، آب و برق می شود ظروف را به راحتی می شورد.

شستشوی Half Load – اگر ماشین ظرفشویی شما دارای دو سبد باشد که ظرف کثیف در این دو سبد قرار گرفته باشد برخلاف شستشوی کامل که هر دو سبد در فرآیند شستشو قرار داشتند در سیکل Half Load دستگاه تنها روی یکی از سبدها تمرکز می کند، به این ترتیب مدت زمان شستشو و مصرف انرژی و مواد شوینده کاهش پیدا می کند.

شستشوی خودکار – برای مشخص کردن میزان آلودگی آب شستشو در طول سیکل شستشو، از سنسور استفاده می شود و سپس به طور خودکار زمان شستشو کوتاه یا طولانی می شود.

مراقبت از چینی / کریستال – در این سیکل شستشو فشار آب کم است و برای سیکل های ظریف از دمای خنک تری استفاده می کند.

سیکل ضد عفونی کننده شستشو – بر اساس صدور گواهینامه NFS، آب برای چند دقیقه به 160 درجه یا بالاتر می رسد و یک محیط واقعا ضد عفونی شده را برای ظروف فراهم می آورد.

تمیزکننده بخار – بخار بیشتری در سیکل شستشو برای قدرت تمیز کنندگی بیشتر استفاده می شود.

dBA چیست؟

بسته به برنامه شستشویی ه انتخاب می کنید ممکن است نگران سطح سر و صدای ماشین ظرفشویی خود باشید. تولیدکنندگان ماشین ظرفشویی از دسته بندی dBA همراه با وزن استفاده می کنند تا سطح سر و صدای ایجاد شده توسط ماشین ظرفشویی را تعیین کنند. dBA به عبارت بهتر سطح صدایی است که توسط گوش انسان شنیده می شود. دسته بندی ماشین ظرفشویی ها بر اساس dBA از 37 تا 64 متغییر است.

راهنمای جامع خرید ماشین ظرفشویی – نحوه خرید ماشین ظرفشویی مناسب

قابلیت های ماشین ظرفشویی

با تغییر فناوری، تولیدکنندگان لوازم خانگی همچنان به دنبال راه حل هایی برای ساده سازی فرآیند پاکسازی و خشک کردن ماشین های ظرفشویی هستند. قابلیت های زیر تنها بخشی از قابلیت هایی است که ماشین های ظرفشویی امروزی می توانند ارائه دهند.

قابلیت های ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی هوشمند

با داشتن ماشین های ظرفشویی هوشمند می توانید سیکل های شستشو را از راه دور و به صورت هوشمندانه تحت نظر قرار دهید و یا حتی اعلان های تنظیم شده برای پر کردن مخزن مواد شوینده استفاده کنید. بسیاری از تولیدکنندگان ماشین ظرفشویی از اپلیکیشن هایی که روی گوشی های هوشمند قابل نصب هستند برای مدیریت دستگاه استفاده می کنند.

قابلیت ایمنی ضد نشت

یکی از قابلیت های مهمی که باید هنگام خرید ماشین ظرفشویی جدید به دنبال آن باشید قابلیت ایمنی ضد نشت است. در صورت وجود این قابلیت و در صورت بروز نشتی داخلی، آب درون پن جمع می شود و کف های چوبی را از اسیب دیدن محافظت می کنند. بسیاری از مدل های ظرفشویی دارای سنسورهایی هستند که در هنگام بروز نشتی ماشین ظرفشویی را خاموش می کنند تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنند.

نرم کننده آب داخلی

یک نرم کننده داخلی آب باعث مهار کردن جرم می شود و همچنین باعث می شود که مایع شوینده به طور قابل توجهی قوی تر عمل کند و در نتیجه باعث بهتر تمیز شدن ظروف شما خواهد شد.

پودر ماشین ظرفشویی

بعضی از ماشین ظرفشویی ها به شما این امکان را می دهند که یم مخزن را با مواد شوینده پر کنید که بسته به تعداد ظرف های شما به طور خودکار و به اندازه کافی از این مواد شوینده استفاده خواهد کرد. شما هرگز نمی توانید حدس بزنید که دوباره به چه مقدار مواد شوینده نیاز دارید.

خشک کن

بسیاری از ماشین های ظرف شویی دارای یک قطعه گرمایشی برای خشک کردن ظروغ شما هستند در حالی که در برخی از مدل های دیگر عملیات خشک کردن ظروف با استفاده از هوا یا فن انجام می شود. ماشین های ظرفشویی بوش از محلول جدیدی برای اطمینان از اینکه ظروف خشک شده اند استفاده می کنند. این ماده معدنی زئولیت نام دارد که به طور ذاتی رطوبت را جذب می کند و گرما ساطع می کند.

مصرف آب

ماشینهای ظرفشویی آب زیادی مصرف میکنند که البته اگر ماشین کاملا پر باشد، مقدار آب مصرفی آن، از مقدار آبی که با شستن دستی ظرف مصرف میشود چندان تفاوتی ندارد. برای اطمینان یافتن از مقدار مصرف آب، مدلهای مختلف و مقدار مصرف آنها را با دقت بررسی کنید.

فیلتر غذا

بعضی مدلهای ماشین ظرفشویی دارای آسیابی مخصوص هستند که خرده های غذا را آسیاب کرده و همراه با آب بیرون میفرستد. اما مدلهای دیگر این دستگاه چنین آسیابی ندارند و ظروف باید قبل از قرار داده شدن در آن با دستمالی مرطوب پاک شوند.

قفسه های ماشین ظرفشویی

اکثر قفسه های ماشین های ظرفشویی در حال حاظر از فلز ساخته می شوند و با نایلون پوشانده می شوند. نایلون پوششی در مقابل خراش، پوسته پوسته شدن مقاوم هستند. در حالی که در برخی از مدل های بروز شده یک لایه نایلون اضافی روی نایلون قبلی استفاده می شود تا سایش و پارگی را به حداقل برساند. قفسه های پوشیده از وینیل گرچه در گذشته معمولا مورد استفاده قرار می گرفتند اما در حال حاضر فقط در مدل های رده پایین ماشین های ظرفشویی یافت می شوند.

انواع ظروف مورد استفاده را در نظر بگیرید. آیا شما فقط بشقاب ها و لیوان های خود را در ماشین ظرفشویی جا می دهید یا قابلمه ها را هم قرار می دهید. ماشین های ظرفشویی که از تعداد بیشتری قفسه استفاده می کنند ظروف بیشتری را در خود جا می دهند. در حال حاظر بسیاری از تولید کنندگان قفسه سومی را در دستگاه های خود ارائه می دهند که برای قاشق و چنگال و وسایل کوچک مناسب هستند.

قبل از خرید ماشین ظرفشویی، شما می توانید با کارشناسان فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا تماس بگیرید و در مورد قابلیت های ماشین ظرفشویی مورد انتخابی خود بیشتر شوال کنید. ما امیداریم راهنمای خرید ماشین ظرفشویی امروز برای شما مفید و آموزنده بوده باشد و ما از زمانی که برای خواندن این مطلب صرف کردید قدردانی می کنیمو اگر سوالی دارید که این راهنما بدان پاسخ نداده است با ما تماس بگیرید و یا سوال خود را در بخش نظرات این پست درج کنید.

برخی مقالات دیگر ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن