لوازم برقی خانگیماشین ظرف شویی

نحوه درست چیدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی بوش

آیا با نحوه درست چیدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی بوش آشنایی دارید؟ ماشین ظرفشویی بوش (Bosch) با داشتن سه قفسه که شامل یک قفسه میانی هم می باشد به 8 قسمت مختلف تقسیم می شود. این قفسه ها موجب افزایش ظرفیت می شود و میزان بارگیری را به سطح جدیدی ارتقاء می دهد. در عین حال ماشین ظرفشویی بوش که یک برند کانادایی محسوب می شود جزو بی سر و صدا ترین ماشین های ظرفشویی موجود در بازار می باشد.

گرچه هدف ما از استفاده از ماشین ظرفشویی ساده کردن فرآیند زندگی می باشد اما نحوه چیدن ظرف ها می تواند تفاوت زیادی در عملکرد دستگاه داشته باشد. با چیدن نامناسب ظرف ها شما ممکن است به جای ظرف های تمیز، ظرف هایی را تحویل بگیرید که بخش هایی از غذا روی آن چسبیده است. برای به حداکثر رساندن ماشین ظرفشویی بوش خود نکات زیر را بررسی کنید تا در هر سیکل از شستشو ظروف کاملا تمیزی را تحویل بگیرید.

چیدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی بوش – از قفسه پایین شروع کنید

برای چیدن وسایل سنگین مانند قابلمه، بشقاب ها و کاسه های بزرگ از قفسه پایین شروع کنید. هرگز وسایل را روی هم تلنبار نکنید و به جای آن ظرف های خود را طوری در ماشین ظرفشویی بوش قرار دهید که کثیف ترین نواحی در معرض اسپری قرار بگیرند. وسایل های را به ترتیب در ماشین ظرفشویی بچینید به طوری که مانع از رسیدن مواد شوینده ی آب به سایز ظروف نشود. در مرحله بعد چاقوها را رو به پایین قرار دهید (به خاطر ایمنی) و قاشق و جنگال ها را جدا از هم قرار دهید تا روی هم انباشته نشوند.

چیدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی بوش – قفسه وسط

در مرحله بعد وسایل کوچک مانند لیوان را در قفسه وسط بچینید. هنگامی که صحبت از گیلاس و فنجان های قهوه می شود آنها را به صورت زاویه ای رو به پایین قرار دهید تا از جمع شدن آب جلوگیری شود.  بعضی از ماشین های ظرفشویی بوش برای بارگیری بیشتر از قفسه سوم هم استفاده می کنند اما اگر فقط دو قفسه دارید وطایل بلندتر را روی قفسه پایین قرار دهید تا خراب نشوند.

چیدن وسایل در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی بوش

 جدیدترین ماشین های ظرفشویی دارای یک قفسه سوم هستند که بیشترین ظرفیت بارگیری را دارد. قفسه سوم بوش استاندارد نیز برای چیدن وسایل نقره، وسایل بزرگ، ظروف غلات مناسب هستند. برای رسیدن به بهترین نتیجه، وسایل بزرگتر را در قفسه بالایی بچینید تا کاملا تمیز شوند.

نحوه درست چیدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی بوش

مواد شوینده و تنظیمات

بعد از چیدن موفقیت آمیز ماشین ظرفشویی بوش، مواد شوینده را اضافه کنید و تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید. از مواد شوینده پیشنهادی سازنده استفاده کنید چونکه سایر مواد شوینده باعث مسدود شدن سیستم ظرفشویی شما می شوند. همیشه در مقدار مواد شوینده استفاده شده احتیاط کنید. استفاده از مواد شوینده زیاد باعث می شود که روی ظرف های شما مواد باقی بماند و هیچ کس دوست ندارد در بشقاب هایی که دارای مواد شوینده هستند غذا بخورند.

ماشین های ظرفشویی بوش دارای برنامه شستشویی به نام Speed60  می باشد که به کاربر این امکان را می دهد تا در کمتر از یک ساعت ظروف تمیز خود را تحویل بگیرند. این قابلیت برای مواقعی که برای یک میهمانی شام یا مراسم خاص آماده می شوید بسیار مناسب است. فراموش نکنید که همیشه مطمئن شوید که فضای بین ظرف ها از بین نرفته و سعی کنید ظروف خود را به صورت مرتب بچینید. این مراحل ساده باعث می شوند تا بتوانید از ماشین ظرفشویی بوش خود بهترین استفاده را ببرید و ظرف های کاملا تمیزی را تحویل بگیرید.

برخی مقالات دیگر ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن