لوازم برقی خانگییخچال فریزر

معرفی انواع یخچال فریزر بر اساس سبک، استایل و نحوه نصب

یخچال ساید بای ساید، درب فرانسوی، درب پایین، درب بالا و غیره

در مقاله امروز  فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا قصد داریم به معرفی انواع مختلف یخچال فریزر بپردازیم تا تصمیم گیری آگاهانه تری هنگام خرید یخچال داشته باشید. وقتی که برای خرید یخچال فریزر مناسب برای خانه خود اقدام می کنید متوجه می شوید که گزینه های مختلفی در بازار وجود دارند. ده ها برند و صدها مدل مختلف در دسترس هستند. بنابراین باید دقیقا بدانید که چه چیزی یک یخچال فریزر را از دیگری متمایر می کند و کدام نوع یخچال فریزر برای شما مناسب است؟

انواع یخچال فریزر بر اساس طراحی درب

همه یخچال فریزرها به یک صورت طراحی نشده اند. حتی اگر شما در طول 20 سال گذشته از یک سبک طراحی یخچال فریزر استفاده کرده باشید، احتمالا در خانه دوستان، آشنایان، نمایشگاه ها و فروشگاه های لوازم خانگی انواع دیگری از طراحی ها را مشاهده کرده اید. از مدل های ساید بای ساید تا درب فرانسوی، گزینه های مختلفی برای خرید وجود دارد. بیایید با هم رایج ترین انواع یخچال فریزر را بر اساس طراحی بررسی کنیم.

انواع یخچال فریزر بر اساس طراحی درب

یخچال ساید بای ساید

استفاده از یخچال های ساید بای ساید در یک دهه گذشته رواج بیشتری پیدا کرده ایت. این یخچال ها دارای دو درب هستند که یک درب برای قسمت یخچال و درب دیگر برای قسمت فریزر است. به طور سنتی فریزر در سمت چپ است اما قانون همیشگی نیست و شما ممکن است یخچال هایی که فریزر آنها در سمت راست قرار گرفته اند را هم مشاهده کنید.

یخچال های ساید بای ساید نسبت به یخچال های درب فرانسوی ارزان تر هستند و طرفیت کمی برای جا دادن مواد غذایی در اختیار شما قرار می دهد. همچنین گاهی اوقات می توانند در دستیابی به قفسه های پشتی محدودیت ایجاد کنند این در حالی است که همه اینها به ظرفیت انتخابی شما بستگی دارد. یخچال فریزرهای بزرگ ساید بای ساید ظرفیت بیشتری را نسبت به یخچال های درب فرانوسی کوچکتر در اختیار شما قرار می دهند.

یخچال فریزر درب فرانسوی

یخچال فریزر درب فرانسوی از 3 درب تشکیل شده است که دو درب در بالا (یخچال) و یک درب در پایین (فریزر) قرار می گیرد. یخچال فریزر درب فرانسوی دارای ظاهری شیک تر است و برای افرادی که به دکوراسیون آشپزخانه شان اهمیت می دهند ایده آل است. یخچال های درب فرانسوی فضای کافی و دسترسی ساده را در اختیار شما قرار می دهند، هر چند افراد قد بلند ممکن است برای برداشتن آیتم های داخل یخچال نیاز به خم شدن داشته باشند. قیمت یخچال فریزر درب فرانسوی نسبت به قیمت یخچال فریزر ساید بای ساید کمی بیشتر استف بنابراین در هنگام خرید یخچال به این نکته توجه داشته باشید.

یخچال فریزر درب پایین

شما همچنین می توانید یخچال هایی که از دو بخش و البته دو درب تکشیل دشه اند استفاده کنید که یک درب در بالای درب دیگر قرار می گیرد. در این دستگاه ها یخچال در قسمت بالا و فریزر در قسمت پایین قرار می گیرد. این یخچال ها دارای طراحی سنتی هستند و قیمت پایین تری دارند. مدل های رده بالا در حال حاضر فریزر را به سبک یخچال های درب فرانسوی در پایین قرار می دهند. این یخچال ها به راحتی دربشان به یک سمت باز می شود.

یخچال فریزر درب بالا

این نوع یخچال ها مانند یخچال فریزرهای درب پایین هستند با این تفاوت که فریزر در بالا و یخچال در پایین قرار می گیرد. این یخچال ها معمولا ارزانترین یخچال های موجود در بازار هستند.

سبک های خلاقانه درب یخچال – صفحه های لمسی، 4 درب و غیره

روزهایی که یخچال فریزرها دارای درب های ساده ای بودند و هیچ کاری بیشتر از نگه داشتن سرمای داخلی انجام نمی دادند تمام شده است. در حال حاضر درب یخچال فریزرها طیف گسترده ای از قابلیت ها را در اختیار شما قرار می دهند.

1- یخچال فریزر هوشمند سامسونگ (با نام مستعار Family Hub) حالا دارای یک صفحه لمسی بزرگ روی درب است که به شما امکان می دهد تا دستورالعمل های تهیه غذا را مرور کنید، لیست خرید تهیه کنید و غیره. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ای که قبلا منتشر کرده ایم را مطالعه بفرمایید.

انواع یخچال فریزر بر اساس طراحی درب

2- طراحی دور این دور / درب تو در (Door-in-Door) بسیار پر طرفدار شده اند. این درب یخچال به شما این امکان را می دهد تا مواد خوراکی پر مصرف خود را در ردیف جلوی درب قرار دهید. هنگامی که روی دکمه موجود روی دسته درب ضربه می زنید، درب باز می شود و می توانید به مواد خوراکی مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنید. این سبک از طراحی از بیرون آمدن هوای خنک جلوگیری می کند.

انواع یخچال فریزر بر اساس طراحی درب

3- طراحی درب InstaView توسط ال جی توسعه داده شده است. در این مدل، درب دارای یک پنجره بزرگ است که عموما تاریک است و با ضربات ملایم روی سطح فورا شفاف می شود و فضای داخل یخچال را به شما نمایش می دهد. این قابلیت به شما این اجازه را می دهد تا بدون باز کردن درب، داخل یخچال را مشاهده کنید.

انواع یخچال فریزر بر اساس طراحی درب

4- چهار درب، قهوه و آب گرم درست روی درب – برندها به طور مداوم از روش های جدید و خلاقانه برای قدرتمند ساختن محصولات خود استفاده می کنند. به عنوان مثال شرکت جنرال الکتریک در برخی از مدل های خود روی درب قهوه ساز Keurig را ارائه می دهد. سامیونگ، ال جی، بوش و سایر برندهای دارای مدل های 4 درب هستند.

انواع یخچال فریزر بر اساس طراحی درب

انواع یخچال فریزر بر اساس نوع نصب

بعد از اینکه ظاهر دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید نحوه نصب یخچال فریزر را در اشپزخانه خود انتخاب کنید. شما هنگام خرید 3 انتخاب پیش رو دارید: یخچال عمق کانتر، یخچال معمولی و یخچال توکار.

مقایسه یخچال عمق کانتر و عمق استاندارد

تمام یخچال ها یا عمق کانتر هستند و یا عمق کامل. به طور کلی بدنه یخچال عمق کانتر طوری طراحی شده است که با لبه جلوی کابینت شما لب به لب می شود. فقط درب یخچال از کابینت بیرون است و ظاهر ساده و دلخواه شما را نمایش می دهد. یخچال های عمق کانتر کمی گرانتر هستند، گرچه به طور متوسط کمتر از یخچال های عمق استاندارد جا دارند.

مقایسه یخچال عمق کانتر و عمق استاندارد

یخچال های عمق استاندارد دارای هزینه کمتری هستند و اکثرا جای بیشتری دارند. گرچه این یخچال ها همان ظاهر زیبای یخچال های عمق کانتر را ندارند. هر دوی این یخچال ها به عنوان یخچال مستقل در نظر گرفته می شوند. یخچال مستقل به یخچال هایی گفته می شوند که در داخل کابینت آشپزخانه قرار می گیرند اما نصب نمی شوند. از مزایا این نوع یخچال ها می توان به قابلیت جابجایی، تعویض ساده تر، انعطاف پذیری بیشتر و هزینه پایین تر اشاره کرد. گفته می شود که این نوع یخچال ها همان ظاهر لوکس مدل های توکار را ندارند.

انواع یخچال فریزرهای توکار

یخچال فریزرهای توکار در آشپزخانه های سطح بالا، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. این یخچال ها یک ظاهر سفارشی را برای هر سبک آشپزخانه ای ارائه می دهند. یخچال فریزرهای توکار به طور کلی در گابینت ها نصب می شوند. گفته می شود یخچال های توکار غلب نسبت به یخچال های کانتر عمق محدودتری دارند. یخچال های داخلی مانند یخچال های مستقل عمق ندارند. بسیاری از افراد برای داشتن ظاهری بدون درز، آنها را همراه با پنل های سفارشی نصب می کنند. یخچال های توکار نسبت به یخچال های مستقل دارای قیمت بالاتری هستند.

یخچال فریزرهای توکار

انواع یخچال های ستونی

یخچال های ستونی که برخی از تولیدکنندگان آن را یخچال های یکپارچه می نامند، محبوبیت زیادی دارند. این دستگاه ها دارای دو یخچال و فریزر داخلی مستقل و بلند هستند. جدا کردن این دو واحد گزینه های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. بعضی اوقات یخچال و فریزر در کنار هم قرار می گیرند و در بعضی اوقات جدا از هم در بخش های مختلف آشپرخانه قرار می گیرند.

یخچال های ستونی

یخچال فریزرهای تخصصی

گذشته از انواع اصلی، انواع خاصی از یخچال ها وجود دارند که هنگام خرید باید آنها را در نظر بگیرید. در حالی که این گزینه ها برای همه مشتریان صدق نمی کند اما ارزش آن را دارد که راجع به این یخچال ها صحبت کنیم. یخچال های تخصصی می توانند در کاربردهای داخلی و خارجی استفاده شوند.

یخچال های زیر کانتر

یخچال های زیر کانتر یخچال فریزرهایی هستند که برای قرار دادن در زیر کانتر یا پیشخوان طراحی شده اند. این دسته از یخچال ها انواع مختلفی از طراحی ها از جمله کشوها، درب های شیشه ای یا یکنواخت، فریزر، جای نوشیدنی ها و ظروف را شامل می شوند.

یخچال های مخصوص نگهداری نوشیدنی ها

اگر می خواهید نوشیدنی های خود را در دسترس و خنگ نگه دارید، این دسته از یخچال ها راه حل عالی را پشی پای شما قرار می دهند. نسخه های کامل می توانند حدود 180 بطری را در خود نگه دارند. از یخچال های مخصوص نوشیدنی می توان برای نگه داری قوطی ها و بطری های نوشیدنی استفاده کرد.

یخچال های کوچک

اگر به دنبال گزینه ای برای فضای اداری، یا خانگی خود هستید که فضای کمی را به خود اختصاص دهید می توانید مینی یخچال ها که یک گزینه عالی و کم هزینه هستند را انتخاب کنید. در حالی که از نظر اندازه و ظرفیت گزینه های متفاوتی در دسترس است همه آنها برای نگهداری در زیر کابینت یا کانتر ساخته شده اند. این یخچال ها را می توان به صورت مستقل یا داخلی خریداری کرد.

یخ سازها

برخی از علاقمندان به یخ ممکن است یک واحد یخ ساز مستقل را انتخاب کنند. یخ سازان یخ ها یکوچک و سفاف را درست می کنند و برای عملکرد نیاز به پمپ یا واحد تخلیه دارند.

یخچال های صندوقی یا یخچال های عمودی

یخچال های صندوقی یا عمودی یخچال هایی هستند که به عنوان گزینه دوم خریداری می شوند و از آنها برای نگهداری طولانی مدت غذاهای یخ زده در دمای بسیار پایین استفاده می شود. این یخچال ها فضای کمی را اشغال می کنند.

نتیجه گیری

هر کدام از انواع یخچال فریزر را انتخاب کنید باید در هنگام خرید محصولی متناسب با منطقه مورد نظر خود انتخاب کنید، از این رو پیشنهاد می شود که قبل از خرید فضای خود را اندازه گیری کنید تا مجبور به بازگشت کالا نشوید. همچنین مطمئن شوید که یخچال جدید شما از لحاظ زیبایی شناسی کلی، دستگیره ها و غیره با آشپزخانه شما سازگاری دارد.

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع دستگاه های با کیفیت پذیرای سوالات شما عزیزان می باشد، پس در صورت داشتن هر گونه سوال و یا نیاز به مشاوره می توانید با کارشناسان فروش سایت تماس حاصل فرمایید و سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمایید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن