لوازم برقی خانگیماشین لباسشویی

معرفی کامل برنامه های ماشین لباسشویی

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع ماشین های لباسشویی در ایران

 از شستشوی سریع گرفته تا قفل کودک، برنامه های ماشین لباسشویی رایج و مفید را به شما معرفی می کنیم تا در هنگام استفاده از دستگاه خود، بسته به جنس لباس بهترین گزینه را انتخاب کنید. این برنامه های ماشین لباسشویی می توانند مزایای واقعی را به شما ارائه دهند، اگر به دنبال خرید مدل جدید ماشین لباسشویی خود هستید اطلاع از برنامه های شستشو می تواند به شما در انتخاب دستگاهی بهتر کمک کند.

برنامه های ماشین لباسشویی

برنامه  Synthetics  یا  cottons

بسیاری از ماشین های لباسشویی برنامه های جداگانه ای را برای لباس های پنبه ای و مواد مصنوعی ارائه می دهند و این در حالی است که گاهی اوقات در کنار تنظیمات مختلف دمایی می باشد. برنامه شستشوی لباس های پنبه ای اغلب دمای داغ تری را استفاده می کند در حالی که برنامه های مصنوعی در دمای پایین تر (40 درجه سانتیگراد یا پایین تر) اجرا می شوند و با چرخش کمتری لباس ها را می شویند.

برنامه های Synthetics   ماشین لباسشویی که easy care هم نامیده می شوند، برای لباس های غیر پنبه ای مانند لباس های ساخته شده از پلی استر و ویسکوز که نیاز به شستشوی کمی ظریف تر دارند طراحی شده اند. اکثر ماشین های لباسشویی برنامه cottons دارند، اما همه این دستگاه ها برنامه Synthetics  را ندارند. اگر شما لباس های زیادی دارید که نیاز به شستشوی ظریف دارند، لازم است این موضوع را مد نظر داشته باشید و برچسب لباس های خود را هم بررسی کنید.

معرفی کامل برنامه های ماشین لباسشویی

با این حال، برنامه های مشابه دیگری مانند delicates, handwash و wool وجود دارد که می توانید آنها را هم استفاده کنید، انتخاب این برنامه ها به نوع لباس هایی که بیشتر می شویید بستگی دارد. به خاطر داشته باشید که دستگاه هایی که برخی از این برنامه های متنفاوت را ارائه می دهند دارای ظرفیت های مختلفی هستند، اگر مایل به خرید ماشین لباسشویی با ظرفیت خاص هستید ابتدا این موضوع را بررسی کنید.

وقتی که ماشین های لباسشویی را آزمایش می کنیم، برنامه شستشوی cottons از دمای 40 درجه سانتیگراد و برنامه شستشوی Synthetics   دمای پایین تری را ارائه می دهند. در هنگام خرید ماشین لباسشویی مد نظر خود بهتر است میزان عملکرد هر دستگاه را با برنامه های شستشوی مختلف بررسی کنید تا هنگام نیاز به شستن لباس ها با جنس های مختلف، دچار سردرگمی نشوید.

برنامه Wool/delicate/handwash

برنامه ماشین لباسشویی پشمی / ظریف / شستشوی دستی معمولا برنامه هایی با دمای پایین هستند که حداقل چرخش درام ماشین لباسشویی در حین شستشو را به همراه دارند تا از آسیب زدن به لباس های ظریف شما جلوگیری کنند. این برنامه ها مشابه با برنامهSynthetics  عمل می کند. درست مانند برنامه شستشوی برنامهSynthetics  ، اگر لباس های ظریف و بخصوص لباس های پشمی و ابریشمی دارید، ابن برنامه ماشین لباسشویی می تواند برای شما مفید واقع شود. با این حال، اطمینان حاصل کنید که ابتدا برچسب لباس را مطالعه کرده اید چونکه برخی از لباس ها توصیه می کنند که هرگز در ماشین شسته نشوند.

معرفی کامل برنامه های ماشین لباسشویی

برنامه ماشین لباسشویی Sport Wash

همانطور که از نام این برنامه پیداست شما می توانید برای شستن لباس های ورزشی میکروفیبر از برنامه ماشین لباسشویی اسپورت استفاده کنید که به از بین بردن لکه ها و بوی غ=عرق کمک می کند. این برنامه دوره شستشوی طولانی تری دارد اما باز هم دمای آب پایین است تا به پارچه آسیبی وارد نشود. اگر شما نیاز به شستن مقدار زیادی لباس ورزشی دارید، این برنامه می تواند مفید باشد. با این حال یک ماشین لباسشویی عالی باید بتواند طیف وسیعی از لکه های سخت را در یک شستشوی معمولی را پاک کند.

معرفی کامل برنامه های ماشین لباسشویی

شما می توانید ببینید که کدام یک از ماشین های لباسشویی بهترین برنامه ها را در اختیار شما قرار می دهند و این بدان معناست که لکه ها به راحتی از بین می روند. با مراجعه به صفحه مشخصات ماشین لباسشویی خود از نوع مواد پاک کننده و شستشویی که باید به کار ببرید مطلع شود.

Quick wash یکی از بهترین برنامه ها

برنامه های شستشوی سریع بسیار محبوب هستند و در بسیاری از دستگاه ها این گزینه وجود دارد. همانطور که انتظار دارید، این برنامه به شما امکان می دهد تا لباس های خود را در مدت زمان کوتاه تری نسبت به یک برنامه معمولی بشویید، در برخی از برنامه ها حتی ممکن است زمان شستشو به 15 دقیقه هم نرسد.

معرفی کامل برنامه های ماشین لباسشویی

بنابراین اگر شما نیاز به شستن سریع دارید، مانند لباس مدرسه کثیف که برای صیح روز بعد لازم دارید این برنامه ماشین لباسشویی عالی است. بعضی از ماشین های لباسشویی بیش از یک گزینه شستشوی سریع دارند. اما توجه داشته باشید که سریعترین شستشو فقط باعث می شود 1.5 کیلوگرم لباس را به صورت یکجا بشویید، که معادل دو شلوار جین است. بعضی از ماشین های گزینه شستشوی سریع با لود کامل را ارائه می دهند که به شما امکان می دهند درام ماشین لباسشویی را پر کنید، اما این برنامه مخصوص لباس های کمی کثیف است.

برنامه ماشین لباسشویی Temperature

برخی از ماشین های لباسشویی دارای برنامه ماشین لباسشویی Temperature هستند تا به شما این امکان را بدهند تا لباس های خود را با آب گرمتر بشویید و شاید هم برای از بین بردن لکه های بیشتر و یا صرفه جویی در هزینه ها از آب خنک تر استفاده کنید. برخی از دستگاه ها دارای گزینه های ساده 30 درجه سانتیگراد، 40 درجه سانتیگراد، 60 درجه سانتیگراد و غیره هستند در حالی که برخی دیگر از آنها تنظیمات دما را با گزینه های دیگر ترکیب می کنند مانند برنامه شستشوی 60°C cottons   یا  30°C synthetics.

از آنجا که تنظیمات دما روی همه ماشین های لباسشویی وجود دارد، در واقع به این فکر کنید که چه گزینه هایی را در چه قالبی می خواهید. آزمایش های انجام شده نشان می دهد که شستشو با دمای آب 30 درجه سانتیگراد در مقایسه با شستشو با دمای آب 40 درجه سانتیگراد می تواند تا 38 درصد در هزینه های فعلی شما صرفه جویی کند و هنوز لکه های لباس را از بین می برد و شستشو در دمای 20 درجه سانتیگراد نسبت به شستشوی 40 درجه سانتیگراد 62 درصد انرژی کمتری استفاده می کند.

برنامه ماشین لباسشویی Time-remaining display  و  automatic detection

در بعضی از ماشن های لباسشویی نمایشگری وجود دارد که مدت زمان باقی مانده شستشو را به صورت معکوس به شما نمایش می دهد و در نتیجه شما دقیقا می دانید که چه مدت زمان باقی مانده است تا شستشوی لباس ها تمام شود. کاشین های لباسشویی پیشرفته تر با وزن کردن درام، میزان لباس های موجود در دستگاه را تشخیص می دهد و بعد بر اساس وزن لباس ها دما و میزان آب را تنظیم می کند. تنظیمات Time- Delay می تواند بسیار مفید واقع شود، بنابراین شما می توانید با تاخیر دستگاه خود را فعال کنید.

معرفی کامل برنامه های ماشین لباسشویی

گزینه تشخص اتوماتیک به این معناست که دستگاه فقط برای مدت زمان لازم، برای تمیز کردن لباس های شما کار خواهد کرد که می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید، اما این قابلیت می تواند گران قیمت هم باشد.

برنامه شستشوی ماشین لباسشویی Delay start/End time

تاخیر شروع به این معناست که می توانید زمانی را انتخاب کنید که ماشین لباسشویی شروع به شستن لباس های شما می کند، مثلا چند ساعت قبل از بازگشت به خانه/ بعضی از ماشین های لباسشویی دارای عملکرد زمان پایان (End time) نیز می باشد که به شما امکان می دهد تا بر خلاف زمان شروع، زمان اتمام شستشو را انتخاب کنید. برخی از برنامه ها زمان تاخیر را به 9، 6 یا 3 ساعت محدود می کنند.

این قابلیت می تواند یک ویژگی واقعا مفید باشد، بخصوص اگر نمی خواهید شستشوی شما مدت زمان زیادی طول بکشد. با این حال، اگر چه برخی از ماشین های لباسشویی نسبتا انعطاف پذیر هستند و به شما امکان می دهند شروع کار را به هر تعداد ساعت به تعویق بیاندازید، اما حداکثر 24 ساعت انتخاب می شود و حتی شما ممکن است تاخیر 3؛ 6 یا 9 ساعته را انتخاب کنید. اگر چه این ویژگی ها کاملا رایج است، اما در همه دستگاه ها وجود ندارند، بنابراین قبل از خرید ماشین لباسشویی ، گزینه خود را مورد بررسی قرار دهید.

Child locks یا قفل کودک

در ماشین های لباسشویی دو نوع قفل کودک وجود دارد، متداولترین عملکردی که می تواند مشابه با قفل گوشی های هوشمند به نظر برسد. این بدان معناست که وقتی که شما در نزدیکی ماشین لباسشویی نیستید کسی (مخصوصا فرزندان شما) نمی توانند برنامه ها و تنظیمات را دستکاری کنند.

معرفی کامل برنامه های ماشین لباسشویی

قفل کودک دوم که کمتر رایج است و به آن قفل ایمنی درب هم گفته می شود، وسیله ای است که از بسته شدن درب جلوگیری می کند. این بدان معناست که بچه ها نمی توانند درب ماشین لباسشویی را دست کاری کنند. اگر شما بچه دارید، این قابلیت می تواند مفید واقع شود. برای پیدا کردن مدل هایی که دارای قفل ایمنی درب ماشین لباسشویی با قفل ایمنی پنل است می توانید مشخصات دستگاه مورد نظر خود را بررسی کنید.

برنامه ماشین لباسشویی Pre-ironing/easy iron/anti crease

برنامه ای که به کاهش چین و چروک در لباس ها کمک می کند و اتو کشیدن راحتی را فراهم می آورد و به طور معمول با کاهش سرعت چرخش و کوتاه شدن چرخه شستشو همراه است. برخلاف ماشین های لباسشویی، بر خلاف یک برنامه مستقل، تنظیماتی دارند که برنامه های دیگر را تغییر می دهند. اگر مجبور هستید لباس های زیادی را اتو بکشید، این برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ارزش بررسی را دارد.

برنامه ماشین لباسشویی Baby care یا مراقبت از کودک

Baby care یک برنامه شستشوی کاملا فشرده است که از دمای بالایی استفاده می کند و به دنبال آن چندین بار شستشو انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که مواد شوینده تا حد ممکن از لباس خارج شده است. گزینه دیگر فقط تنظیم دستی دما را فراهم می آورد.

Hygiene/anti-allergy

اگر ماشین لباسشویی شما فقط عملکرد بخار را ارائه می دهد، برنامه شستشوی ضد آلرژی می تواند مواد حساسیت زا را از لباس های شما پاک کند و به طور معمول با نگه داشتن دمای آب یا با استفاده از بخار می توانید لباس های افراد حساس به آلرژی خانواده خود را شستشو دهید. تحقیقات نشان می دهد که شما نمی توانید فقط به برنامه cottons 60°C برای از بین بردن لباس ها از مواد حساسیت زا و باکتری اعتماد کنید.

Eco

همانطور که از نام این برنامه شستشوی ماشین لباسشویی پیداست، این برنامه در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. با استفاده از این برنامه در مقدار آب و انرژی مصرفی هم صرفه جویی می شود و می توانیم به شما بگوییم که یک گزینه مقرون به صرفه است. ماشین های لباسشویی دارای رتبه A+++ انرژی کمتری نسبت به مدل های A+ صرف می کنند اما دارای قیمت بالاتری هستند.

معرفی کامل برنامه های ماشین لباسشویی

به طور کلی خرید ماشین های لباسشویی که از بهترین برنامه های شستشو استفاده می کنند ارزش هزینه کردن را دارند چونکه در طولانی مدت بازگشت سرمایه سریعی را در اختیار شما قرار می دهند.

برخی از مقالات مرتبط ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن