لوازم برقی خانگیماشین ظرف شویی

نکات استفاده از ماشین ظرفشویی در 100 روز اول خرید

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع ماشین ظرفشویی برند

در مقاله امروز کالاپایا قصد داریم به توضیح نکات استفاده از ماشین ظرفشویی در 100 روز اول خرید بپردازیم. خرید یک ماشین ظرفشویی عالی برای هر خانه ای مزیت محسوب می شود. با ماشین ظرفشویی نه تنها ظرف های شما سریع و به صورت کارآمد شستشو داده می شود، بلکه به شما امکان می دهد که بعد از غذا خوردن به جای شستن ظرف های تلنبار شده به استراحت بپردازید. تا 100 روز بعد از خرید ماشین ظرفشویی نکاتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

نکات استفاده از ماشین ظرفشویی – سختی آب را در نظر بگیرید

برای نتیجه خوب، ماشین ظرفشویی شما به آبی که مقدار کمی آهک دارد نیاز دارد تا لکه های سفید رنگ آهک روی ظرف های شما ظاهر نشود و از خوردگی ظروف شیشه جلوگیری شود. به همین دلیل تعیین میزان سختی آب قبل از استفاده از ماشین ظرفشویی برای اولین بار، مهم است. از نوارهای تست سختی آب برای ماشین ظرفشویی جدید خود استفاده کنید.

می توانید به کتابچه راهنمای ماشین ظرفشویی مراجعه کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. نوار تست را به مدت یک ثانیه آب شیر مرطوب کنید و آب اضافی آن را بگیرید. بعد از گذشت یک دقیقه خواهید دید که آب شیر شما چقدر سخت و آهکی است.

نکات استفاده از ماشین ظرفشویی در 100 روز اول خرید

نکات استفاده از ماشین ظرفشویی – سیستم نرم کننده آب را تنظیم کنید

هنگامی که سختی آب شیر خود را تعیین کردید، سیستم نرم کننده داخلی ماشین ظرفشویی خود را مطابق با نیازتان تنظیم کنید. دستورالعمل های لازم برای این کار در دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی پیدا خواهید کرد.

نکات استفاده از ماشین ظرفشویی در 100 روز اول خرید

از نمک ماشین ظرفشویی استفاده کنید

برای عملکرد صحیح سیستم نرم کننده آب، به نمک ظرفشویی نیاز دارید. برای افزون نمک، درپوش را باز کنید و دستگاه پخش کننده نمک را با آب پر کنید. این کار فقط برای اولین باری که از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید لازم است. بعد با استفاده از قیف نمک بریزید تاپخش کننده پر شود و آبی در داخل آن باقی نماند.

درپوش را مجددا ببندید و ماشین ظرفشویی را روشن کنید و از یک برنامه شستشو استفاده کنید تا مطمئن شوید که سرریز نمک بلافاصله از بین می رود. هرگز مواد شوینده و نمک را با هم استفاده نکنید چون این کار به سیستم نرم کننده آب آسیب می رساند.

  • داخل ظرفشویی یک درب وجود دارد، که مخزن نمک است.
  • کار نمک ماشین ظرفشویی، احیاسازی رزین میباشد.

نکات استفاده از ماشین ظرفشویی در 100 روز اول خرید

مایع جلادهنده را اضافه کنید

ماشین ظرفشویی برای تحویل دادن وسایل بدون لک و لیوان های تمیز به مایع جلادهنده نیاز دارد. با فشار دادن و بلند کردن پنل روی پوشش، دستگاه پخش کننده مواد جلادهنده را باز کنید. سپس با دقت مواد جلادهنده را در آن بریزید و درپوش را ببندید.

  • مخزن جلادهنده که روی درب است، چراغ هشدار و درجه دارد. اگر این چراغ روشن شود، به این معناست که باید مخزن را پر کنید، بهتر است که درجه جلادهنده را روی 1 بگذارید.

نکات استفاده از ماشین ظرفشویی در 100 روز اول خرید

مواد شوینده را اضافه کنید

می توانید از قرص، پودر و مواد شوینده در دستگاه خود استفاده کنید، اما هرگز دوز زیادی را استفاده نکنید. دوز مواد شوینده همیشه باید بسته به میزان کثیفی ظروف ئ قابلمه ها تعیین شود. دستگاه پخش مواد شوینده به شما کمک می کند تا مقدار صحیحی را استفاده کنید.

اگر در برگه مشخصات محصول خود اصطلاحاتی مانند 3 در 1 (3-in-1)، 4 در 1 (4-in-1) یا 5 در 1 (5-in-1) را مشاهده می کنید، به خاطر داشته باشید که این محول نه تنها حاوی مواد شوینده است بلکه دارای مواد جایگزین نمک و مواد محافظ شیشه یا پاک کننده های دیگر است. این مواد شوینده ترکیبی معمولا تا سختی آب 21°dH کار می کنند. اگر سختی آب شما بیشتر است باید نمک و مواد جلا دهنده را اضافه کنید.

  • برخی افراد بیش از حد شوینده اضافه می کنند که باعث می شود لکه هایی روی دیواره ماشین ظرفشویی و ظروف باقی بمانند.
  • در مورد لکه های باقیمانده روی لیوان ها، اگر همیشه با این مشکل در لیوان هایتان روبرو هستید، در مخزن شوینده خود مقداری سرکه سفید بریزید.
  • از ریختن پودرهای شوینده همچنین نمک طعام و سنگ نمک ‌های محلی در محفظه مخصوص جدا باید پرهیز کرد.

نکات استفاده از ماشین ظرفشویی در 100 روز اول خرید

نکات استفاده از ماشین ظرفشویی – یک چرخه آب گرم اجرا کنید

هنگامی که مرحله قبل را دنبال کردید، بدون بارگیری ظرف ها در ماشین ظرفشویی جدید خود، یک چرخه شستشوی آب گرم را اجرا کنید. بعد از اتمام شستشو دستگاه شما آماده استفاده است.

نکات استفاده از ماشین ظرفشویی در 100 روز اول خرید

نکاتی در مورد استفاده از ماشین ظرفشویی

به محض اینکه ماشین ظرفشویی خود را راه اندازی کردید، می خواهید مطمئن شوید که بهترین نتیجه تمیزکنندگی و خشک کنندگی را دریافت خواهید کرد. قبل از هر بار شستشو نکات ساده زیر را دنبال کنید تا بیشترین بهره وری را از دستگاه خود ببرید.

  1. هر گونه بقایای مواد غذایی را از ظرف ها و قابلمه های خود پاک کنید، به این مرحله، فرآیند پیش شستشو گرفته می شود. البته این کار توسط برخی از ماشین های ظرفشویی به صورت خودکار انجام می شود.
  2. ظرف های خود را به درستی بارگیری کنید تا اطمینان حاصل کنید ظرف ها همدیگر را نمی پوشانند و نقاط کور ایجاد نمی شود که جت های آب نمی توانند به آنها دسترسی پیدا کنند. برای اطلاعات بیشتر مقاله نحوه درست چیدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی را مطالعه بفرمایید.
  3. هر یک ماه یکبار فیلتر ماشین ظرفشویی را باز کنید و با آب گرم و مایع شونیده تمیز کنید تا از تجمع مواد غذایی باقیمانده خلاص شوید. نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی را آموزش ببینید.
  4. برنامه ها و گزینه های صحیح را با توجه به میزان کثیفی و نوع ظرف هایی که می خواهید در ماشین ظرفشویی قرار دهید را انتخاب کنید. همچنین می توانید برنامه های خود را طوری تمیز کنید که زمان کوتاه تری را برای شستن ظرف ها صرف کنید. به طور مثال می توانید ظرف های نه چندان کثیف خود را آبکشی کنید.
  5. از خوشبو کننده ماشین ظرفشویی می توانید در سبد بالایی استفاده کنید و ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید تا از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری کنید. 3 دلیل بو دادن ماشین ظرفشویی و نحوه بر طرف کردن آن را مطالعه کنید.
  6. از پودر یا مایع شوینده زیاد استفاده نکنید. شما می توانید در کتابچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود؛ دوز توصیه شده را بررسی کنید.

این نکات ساده را دنبال کنید و هر بار از ظرف های کاملا تمیز خود لذت ببرید. به این ترتیب در تمام طول عمر ماشین ظرفشویی خود، نهایت استفاده را از آن خواهید برد. در آخر پیشنهاد می کنیم برای تکمیل شدن اطلاعات خود، مقاله نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی را مطالعه بفرمایید.

برخی دیگر از مقالات مرتبط ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن