تلویزیونصوتی و تصویری

تلویزیون اندروید یا Android TV چیست و چگونه کار می کند؟

چرا باید تلویزیون اندروید بخریم؟

هنگامی که گوگل چند سال قبل Google TV را از دسترس خارج کرد پلتفرم جدید و کاملا متفاوتی را به نام تلویزیون اندروید یا Android TV را جایگزین آن کرد. این پلت فرم از طرف توسعه دهندگان و تولید کنندگان پذیرش نسبتا خوبی داشت. Google TV فاقد برنامه بود اما Android TV به Google Play Store دسترسی دارد، بنابراین توسعه دهندگان می توانند به راحتی تغییراتی را روی اپلیکشین گوشی همراه ایجاد کنند و یک برنامه جدید برای Android TV طراحی کنند. علاوه بر این Android TV از Google Cast برخوردار است.

به طور خلاصه پلتفرم Android TV برای صفحه نمایش های بزرگ بهینه شده است، کار با آن آسان است و از طریق صوت و با استفاده از دستیار گوگل قابل کنترل است و دارای برخی از برنامه های مناسب است. در مقاله امروز فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا همه چیزهایی که باید در مورد تلویزیون اندروید، نحوه کار Android TV باید بدانید آورده شده است.

تلویزیون اندروید یا Android TV چیست و چگونه کار می کند؟

تلویزیون اندروید یا Android TV چیست؟

به عبارت ساده تر تلویزیون اندروید (Android TV) به گونه ای طراحی شده است که از تمام چیزهایی که در گوشی همراه خود از آنها لذت می برید را به تلویزیون خود انتقال دهید. این بدان معنا نیست که شما از طریق تلویزیون اندروید خود می توانید تماس تلفنی داشته باشید بلکه به این معناست که شما دسترسی و تعامل ساده تری را خواهید داشت. این پلت فرم به هوشمند سازی تلویزیون و انجام کارها با استفاده از رابط کاربر پسند و استفاده ساده اشاره می کند.

تلویزیون اندروید به لطف وجود دستیار گوگل کنترل صوتی را در اختیار شما قرار می دهد و به شما امکان کنترل سایر دستگاه ها مانند گوشی اندروید و ساعت WearOS را می دهد. رابط کاربری مبتنی بر کارت به گونه ای آشنا رفتار نمی کند و بدون داشتن منوهای پیچیده به شما اجازه می دهد تا کارها را به سرعت و به صورت ساده تری انجام دهید.

تلویزیون اندروید یا Android TV چیست و چگونه کار می کند؟

برنامه های سرگرمی ضروری در دسترس هستند و فرصتی برای توسعه دهندگان برنامه های اندرویدی وجود داد تا برنامه ها را برای تجربه صفحه نمایش بزرگتر تطبیق دهند که می تواند شامل سرویس های اطلاعاتی مانند آب و هوا و بازی ها باشد. Android TV به شما این امکان را می دهد تا به سرعت محتوای تلویزیون خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

تلویزیون اندروید یا Android Tv چگونه کار می کند؟

کشف

Android TV برای یادگیری و استفاده، ساده است. وقتی که تلویزیون یا باکس را روشن می کنید، صفحه اصلی را مشاهده خواهید کرد که با استریم های عمودی از ردیف ها پر شده است و شما می توانید در هر ردیف از چپ به راست حرکت کنید. در ردیف بالا Content Discovery قرار گرفته است که محتوای پیشنهادی برنامه های معروف را به شما توصیه می کند تا استفاده کنید.

جستجوی صوتی

درست در بالای رابط، ابزار جستجوی پیشرفته Google Assistant را مشاهده خواهید کرد. Android TV از فرامین صوتی پشتیبانی می کند. در حقیقت کل رابط توسط فرامین صتی برای جستجو فعال می شود و می توانید از ریموت یا میکروفن داخلی استفاده کنید. برای جستجو کافیست که روی آن کلیک کنید. وقتی که شما از فرامین صوتی استفاده می کنید تلویزیون اندرویدی شما تمام نتایج مرتبط را در Google Play؛ Netflix، HULU و غیره را ارائه می دهد. نتایج برگردانده شده شامل اطلاعاتی از فیلم هایی است که قصد تماشای آن را دارید و یا شامل سایر عناوین محبوب بازی ویدیویی است که در حال بررسی آن هستید و یا شامل کلیپ های یوتیوب یا بازیگر مورد نظرتان است.

برنامه ها و محتواها

حالا به ردیف های عمودی صفحه اصلی بر گردید. ردیف دوم لیستی از برنامه های مطرح مانند Netflix, Amazon Instant Video, BBC iPlayer و غیره است. در تلویزیون ها و دستگاه های منتخب، ممکن است برنامه های سازنده را هم مشاهده کنید.

همچنین یک ردیف عمودی برای ورودی های تلویزیون مانند HDMI 1 و HDMI 2 را مشاهده خواهید کرد که به شما این امکان را می دهد تا کنترل و جابجایی بین ورودی های راحتی را تجربه کتید، در حالی که ردیف عمودی پایین برنامه هایی که دانلود کرده اید و یا در دستگاه خود در دسترس دارید را نشان می دهد مانند Google Play Store, Music, Album, Movies  و  TV Google Play. برای مرور و یافتن مطالب بیشتر روی هر یک از این برنامه ها کلیک کنید.

بازی ها

در زیر ردیف برنامه ها لیستی از تمام بازی هایی که دانلود کرده اید را مشاهده خواهید کرد. Android TV از بازی های تک نفره، چند نفره، آنلاین و آفلاین پشتیبانی می کند. هنگام رقابت با دوستان می توانید حداکثر از چهار گیم پد، گوشی اندروید یا تبلت استفاده کنید. همچنین می توانید سطح خود را روی گوشی به پایان برسانید و مرحله بعدی را در تلویزیون خود بازی کنید چونکه گوگل پلی، پیشرفتی که در بازی داشته اید را ذخیره می کند.

تنظیمات تلویزیون اندروید

آخرین ردیف صفحه اصلی لزوما یک ردیف نیست بلکه یک ناحیه اختصاصی است که می توانید برای دسترسی به تنظیمات، تایمرها و راهنماها استفاده کنید. اگر وارد گزینه تنظیمات شوید، تنظیمات تلویزیون هوشمند مانند تنظیمات کانال، ورودی های خارجی، نمایش، صدا و همچنین منوهای شبکه و لوازم جانبی برای گوگل کست و بلوتوث و تنظیمات برگزیده سیستم را مشاهده خواهید کرد.

کروم کست (Chromecast)

یکی از جالبترین قابلیت های تلویزیون اندرویدی وجود کروم کست داخلی است. اگر شما یک تلویزیون سازگار با اندروید ندارید اما می خواهید محتوا را از لپ تاپ یا دستگاه همراه خود به تلویزیون خود اختصاص دهید، باید یک دانگل Chromecast HDMI را از گوگل خریداری کنید و آن را به تلویزیون خود وصل کنید. اما اگر یک تلویزیون اندرویدی دارید می توانید همه چیز را از فیلم و موسیقی گرفته تا سربرگ های مرورگر خود را به تلویزیون خود ارسال کنید و دیگر به هیچ دانگلی نیاز ندارید. برای شروع پخش در تلویزیون فقط روی دکمه Cast در برنامه تلفن همراه خود ضربه بزنید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت اندروید باکس ها

تاثیر سخت افزار – قطعات سخت افزاری که در اندروید باکس ها به کار رفته اند با هم متفاوت است. پردازنده و حافظه داخلی اندروید در عملکرد و سهولت استفاده نقش مهمی دارد. به عنوان یک موضوع کلی، اندروید باکس های گران قیمت پردازنده قوی تر، حافظه داخلی و RAM بیشتری دارند.

پورت های ورودی و خروجی – پورت های ورودی و خروجی اندروید باکس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اندروید باکس های گران قیمت خروجی صدای دیجیتال دارند اما در یکسری از اندرویدهای ارزان قیمت فقط پورت AV وجود داد.

لوازم جانبی – لوازم جانبی موجود در داخل بسته اندروید باکس ها بر روی قیمت دستگاه تاثیر دارد. برای مثال در اندروید باکس های ارزان قیمت تنها سه یا چهار کابل به همراه یک کنترل از راه دور ساده وجود دارد.

تفاوت بین تلویزیون هوشمند و تلویزیون اندروید

تلویزیون های هوشمند برنامه های کاربردی داخلی دارند و همچنین می توانند به اینترنت وصل شوند.

مزایا

  • همه چیز داخل یک بسته است.
  • تنها یک کنترل از راه دور نیاز است.

تلویزیون اندرویدی یک کامپیوتر کوچک است که به هر تلویزیونی وصل می شود و به کاربر این توانایی را می دهد که محتوا را به صورت آنلاین پخش کند.

اندروید یک سیستم عامل شناخته شده است که بسیاری از گوشی های موبایل و تبلت ها اجرا می کنند. برنامه ها می تواند از طریق گوگل پلی استور دانلود شود و نصب گردد و بیشتر کارهایی که یک کامپیوتر استاندارد می تواند را انجام می دهد. از پخش ویدیو تا نوشتن ایمیل را انجام می دهد.

مزایا

  • تبدیل هر تلویزیون هوشمند
  • قیمت پایین
  • کتابخانه نرم افزاری بزرگ

در حالی که تلویزیون هوشمند مناسب و خوب است، جعبه تلویزیون اندروید که با تلویزیون استاندارد ترکیب شده بهترین گزینه می باشد. قیمت تلویزیون هوشمند در مقایسه با سخت افزاری که جعبه اندروید ارائه می دهد، قابل مقایسه نیست. به روزرسانی برای تلویزیون هوشمند همواره با مشکل رو به رو است، درحالی که اندروید به راحتی به روزرسانی می شود.

​​برخی از مقالات مرتبط ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. با سلام
    تشکر میکنم ازتون برای مطالب جالب و پرمحتواتون
    با تشکر
    لینوس ترووالدز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن