لوازم برقی خانگیماشین ظرف شویی

مقایسه قابلیت Heat Dry و Air Dry در ماشین ظرفشویی

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع ماشین ظرفشویی های برند در ایران

در مقاله امروز فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا قصد داریم به مقایسه قابلیت Heat Dry و Air Dry در ماشین ظرفشویی بپردازیم. خشک کردن ظروف یکی از کارهایی است که به صورت روزمره در آشپزخانه ها انجام می شود. ماشین های ظرفشویی اجازه می دهند تا ظروف با هوای گرم خشک شوند و با حذف آب اضافی ظرف ها با لمس دکمه چرخه “heated drying” روی دستگاه به سادگی و بدون دردسر خشک می شوند. شما با استفاده از این دکمه می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید و حتی تلاش خود را کم کنید.

Air Dry یکی دیگر از قابلیت هایی است که با استفاده از هوا ظرف های شما را خشک می کند، اما باعث کاهش مصرف انرژی هم می شود، چرخه ماشین ظرفشویی در مدت زمان کوتاه تری به پایان می رسد. هر دو فناوری شما را از خشک کردن ظرف ها به صورت دستی نجات می دهند و هر گزینه هم مزایای خاص خود را دارد.

قابلیت Heat Dry ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند؟

ماشین ظرفشویی شما از یک المنت تولید کننده گرمای برقی استفاده می کند تا هوام گرم را تولید کند و آن را در طول چرخه خشک کردن پمپاژ کند. فن کوچک اگزوز تعبیه شده در قسمت بالای درب ماشین ظرفشویی رطوبت را از داخل دستگاه بیرون می کشد و آن را از طریق دریچه ها به بیرون هدایت می کند. این قابلیت فرآیند خشک کردن را سرعت می بخشد. بدون Heat Dry، چرخه Air Dry از هوای گرم اجباری استفاده نمی کند و در طول چرخه از هوای اتاق استفاده می کند.

مقایسه قابلیت Heat Dry و Air Dry در ماشین ظرفشویی

ذخیره انرژی با Air Dry

آماده کاهش قبض برق ماهانه خود هستید؟ قابلیت Heat Dry حداقل 15 درصد انرژی بیشتری نسبت به Air Dry استفاده می کند. مصرف انرژی اضافی با گذشت زمان هزینه های برق شما را افزایش می دهد. Air Dry با از بین بردن المنت گرماشی از فرآیند خشک کردن، باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود و هزینه های کمی را به همراه دارد. فن اگزوز برای چرخه Air Dry از حداقل انرژی برای خشک کردن ظرف ها استفاده می کند. نکته منفی این است که بسته به دما، ممکن است خشک کردن ظرف ها با Air Dry نسبت به Heat Dry زمان بیشتری لازم داشته باشد. محیط های مرطوب زمان خشک شدن طولانی تری دارند و این بدان معناست که شما هنوز هم در ماه های گرم تابستان، بعد از بیرون ۀوردن ظرف های تمیز از قفسه ممکن است محبور به خشک کردن دستی باشید.

سرعت یا انرژی؟

ظروف شما با استفاده از قابلیت Heat Dry در مقایسه با Air Dry زودتر خشک می شوند، چونکه گرما هر گونه آب باقیمانده را تبخیر می کند. Air Dry ممکن است منجر به ایجاد لکه های آب روی ظرف های شما شود، که این امر به دلیل تبخیر کند آب و باقی ماندن بقایای آب ایجاد شود. از قابلیت Heat Dry یک چرخه سریع را ارائه می دهد و Air Dry باعث صرفه جویی در انرژی می شود، و ظرف های شما در صورت استفاده از هر کدام از این قابلیت ها تمیز بیرون می آیند. اگر می خواهید در هزینه های مربوط به مصرف انرژی صرفه جویی کنید، در صورت عدم تمیز بودن ظرف ها در طول فرایند Air Dry می توانید با استفاده از یک پارچه نرم و تمیز لکه های ناخوشایند را پاک کنید.

مقایسه قابلیت Heat Dry و Air Dry در ماشین ظرفشویی

مزایا و معایب Air Dry

+ خشک شدن طبیعی ظروف به کمک جریان هوا

+ بیشترین کارایی با مصرف پایین انرژی

+ از بین بردن رطوبت دستگاه و قطرات آب از روی ظروف

–  سرعت کندتر

–  گاها لکه هایی روی ظروف باقی می ماند

مزایا و معایب Heat Dry

+ خشک کردن سریع ظرف ها با استفاده از المنت های حرارتی

– مصرف انرژی بالا

خرید ماشین ظرفشویی با هر دو چرخه

ماشین ظرفشویی های جدید (مدل هایی که بعد از سال 2011 ساخته شده اند) فاقد چرخه Heat Dry هستند و با چرخه Air Dry همراه شده اند. در برخی از مدل ها، این قابلیت با نام “energy-saver” یا صرفه جویی در انرژی ارائه می شود. برندهایی که دارای گواهینامه Energy Star هستند باید دارای برچسب هایی با این عنوان باشند و از قابلیت Air Dry برخوردار باشند. اگر ماشین ظرفشویی مدل قدیمی شما این گزینه را ندارد، باز گذاشتن درب ماشین ظرفشوییکمی بعد از اتمام چرخ شستشو می تواند نتایج یکسانی را ارائه دهد.

مقایسه قابلیت Heat Dry و Air Dry در ماشین ظرفشویی

در صورتی که نیاز به ارتقاء ماشین ظرفشویی قدیمی خود دارید، می توانید از مدل های متنوعی که در فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا وجود دارد دیدن کنید و گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. چنانچه در طول فرایند خرید با سوالی مواجه شدید می توانید با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان فروش ما به شما در این راه کمک کنند.

برخی دیگر از مقالات مرتبط ما:

نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن