لوازم برقی خانگیماشین ظرف شویی

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع برند ماشین ظرفشویی در ایران

در مقاله امروز فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا ما در مورد نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی صحبت خواهیم کرد. اگر متوجه بوی بد ماشین ظرفشویی خود شده اید و یا بعد از اتمام کار ماشین ظرفشویی هنوز ذرات مواد غذایی و لکه ها را روی ظرف های خود مشاهده می کنید، ممکن است زمان تمیز کردن ماشین ظرفشویی فرا رسیده باشد.

خوشبختانه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی فقط چند دقیقه طول می کشد و شما فقط به شوینده و آب نیاز دارید. بعد از مشخص کردن محل فیلتر م توانید آن را بردارید و تمیز کنید و مجددا آن را در جای خود قرار دهید. بعد از انجام این کارهای ماشین ظرفشویی شما عملکرد خود را دوباره بدست خواهد آورد. در ادامه به صورت گام به گام مراحل تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی را به شما آموزش خواهیم داد.

جدا کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

قفسه پایین ماشین ظرفشویی را بیرون بیاورید تا به داخل دستگاه دسترسی پگیدا کنید. شما 3 مورد را مشاهده می کنید یکی بازوی اسپری، دیگری فیلتر استوانه ای و یک فیلتر مش درشت. فیلترهای مش یا توری استوانه و درشت قسمت هایی از ماشین ظرفشویی هستند که نیاز به تمیز کردن دارند.

اگر قفسه پایین سد راه شما می توانید آن را به طور کامل از ماشین ظرفشویی بیرون بیاورید اما قبل از انجام این کار حتما ظروف موجود در قفسه را بیرون بیاورید.

توجه داشته باشید که اکثر ماشین های ظرفشویی جدیدتر دارای برنامه تمیز کردن خودکار فیلتر هستند که به اندازه فیلترهای دستی نیاز به نگهداری ندارند. در حالی که این دستگاهها کمی پر سر و صدا هستند، اما دیگر نیازی به تمیز کردن دستی فیلتر ندارند. اگر یک سری حفره ها یا شیکه پلاستیکی را در پایه دستگاه خود مشاهده می کنید، شما یک دستگاه با برنامه تمیز کردن خودکار فیلتر دارید.

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

فیلتر استوانه ای که به آن فیلتر توری ریز هم گفته می شود را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و به طور مستقیم آن را بلند کنید. بازوی اسپری را طوری حرکت دهید تا بتوانید فیلتر استوانه ای را مستقیما به سمت بالا بکشید. بعد فیلتر استوانه ای را به شمدت به سمت چپ بچرخانید و آن را از ماشین ظرفشویی جدا کنید. اگر در این فیلتر آشغال جمع شده است باید آن را کاملا تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

اسلاید فیلتر توری را از ماشین ظرفشویی جدا کنید. این اسلاید دارای شکل U است و حفره ای در وسط خود دارد که در فیلتر استوانه ای قرار می گیرد. این اسلاید را از ماشین ظرفشویی جدا کنید و بررسی کنید که سطح آن مسدود شده یا نه.

بعد از جدا کردن هر دو فیلتر دست خود را در داخل حفره ای که فیلتر استوانه ای قرار دارد بکنید و هر چیزی را که در حفره احساس کردید را بردارید و دور بیندازید.

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

تمیز کردن و نصب مجدد فیلتر ماشین ظرف شویی

شیر آب را باز کنید و از آب گرم استفاده کنید. در حالی که منتظر هستید آب گرم شود مقدار مایع ظرفشویی را روی یک اسفنج مرطوب بریزید و اسفنج را روی فیلتر بگشید تا مایع ظرفشویی در اطراف آن پخش شود. برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی خود از آب گرم استفاده کنید هر چه آب داغتر باشد، تمیز کردن فیلتر ساده تر خواهد بود.

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

روی قسمت های صافی فیلتر اسفنج حاوی مایع ظرفشویی را بمالید. با استفاده از اسفنج هر دو فیلتر را به خوبی پاک کنید. هم داخل و هم بیرون فیلتر استوانه ای را پاک کنید. بسته به توری فیلتر ممکن است شما نیاز داشته باشید تا از اسفنج های جداگانه استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

فیلترها را مستقیما زیر شیر آب قرار دهید تا آبکشی شود. این کار تضمین می کند که شما تمام قسمت های فیلتر را تمیز کرده اید. اطمینان حاصل کنید که آب گرم است و هر قسمت از هر دو فیلتر زیر جریان آب قرار گرفته اند. برای این مرحله نیازی به استفاده از اسفنج نیست چونکه آب باید تمام کثیفی های باقی مانده را از بین ببرید.

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

فیلتر توری درشت و استوانه ای را دوباره داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید. ابتدا فیلتر توری درشت را در محل قرار دهید. فیلتر باید رد ماشین ظفشویی جا بگیرد. بعد از نصب فیلتر توری درشت، فیلتر استوانه ای را در حفره قرار دهید و در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا دوباره در جای خود قرار بگیرند. وقتی که فیلتر استوانه ای در جای خود قفل شد شما باید یک صدای تق مانند را بشنوید.

نکته: بازوی اسپری را بچرخانید و اطمینان حاصل کنید که به فیلتر ضربه نمی زند.

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

هر 3 تا 6 ماه این کار را انجام دهید تا فیلتر شما تمیز شود. برای دستیابی به بهترین حالت فیلترهای دستی باید هر چند ماه یکبار تمیز شوند. شما می توانید در گوشی هوشمند خود از برنامه یادآور استفاده کنید تا هر 3 ماه یکبار فیلتر را تمیز کنید. اکثر ماشین های ظرفشویی عمر حدودا 10 ساله دارند. بنابراین فیلتر اغلب نیازی به تعویض ندارد. اگر فیلتر ماشین ظرفشویی را به طور مداوم تمیز کنید یک دهه یا بیشتر عمر خواهد کرد.

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

برخی از سازندگان ماشین ظرفشویی توصیه می کنند که هر 2 تا 3 هفته فیلتر دستگاه خود را تمیز کنید. شما می توانید دفترچه راهنمایی ماشین ظرفشویی خود را مطالعه کنید تا متوجه شوید که تولید کننده شما چه توصیه ای به شما می کند.

اگر ماشین ظرفشویی شما قدیمی شده و دنبال یک گزینه جدید هستید می توانید از محصولات فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا دیدن کنید، چنانچه در هنگام انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی خود سوال دارید و یا نیاز به مشاوره دارید می توانید با کارشناسان فروش کالا تماس حاصل فرمایید.

برخی از مقالات مرتبط ما

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن