لوازم برقی خانگیماشین لباسشویی

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی درب از جلو

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع برندهای ماشین لباسشویی

در مقاله امروز فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی درب از جلو را یاد خواهید گرفت. ماشین لباسشویی درب از جلو دارای راندمان بالا است چونکه به آب و مواد شوینده کمتری نیاز دارد. با این حال، این مدل ها برای تمیز کردن به رویه های خاصی نیاز دارند. اگر به نظر می رسد که ماشین لباسشویی درب از جلوی شما بود گرفته است زمان آن رسیده که به طور کامل آن را تمیز کنید و از روش های مخصوص نگهداری استفاده کنید. مرتبا درام، واشر و گسکت را تمیز کنید تا از رشد کپک ها و قارچ ها جلوگیری کنید. همچنین باید یاد بگیرید که چگونه ماشین لباسشویی خود را تمیز نگه دارید.

تمیز کردن گسکت ماشین لباسشویی درب از جلو

گسکت حلقه لاستیکی است که در طول درام ماشین لباسشویی استفاده شده است. این همام چیزی است که از بیرون آمدن آب از ماشین لباسشویی جلوگیری می کند. درب ماشین لباسشویی را باز کنید تا لاستیکی وجود دارد را مشاهده کنید. گسکت بروی ماشین لباسشویی ثابت خواهد ماند اما می توانید برای تمیز کردن آن را باز کنید و مطمئن شوید که چیزی در آن گیر نیافتاده است. توجه داشته باشید که در هنگام تمیز کردن گسکت، فیلتر را تمیز کنید. فیلتر معمولا در گوشه سمت چپ پایین دستگاه قرار دارئ. یک ماه یکبار فیلتر را تمیز کنید و یا آن را عوض کنید.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی درب از جلو بعد از اینکه گسکت را به عقب کشیدید، اشیاء موجود بین لاستیک را چک کنید. اگر چیزی بین لاستیک گیر کرده باشد و شما ماشین لباسشویی را روشن کنید به گسکت و ماشین لباسشویی آسیب وارد می شود. همیشه جیب لباس های خود را بررسی کنید و هر گونه اشیاء موجود مانند سنجاق مو، سکه، گیره کاغذ و غیره را از آن خارج کنید.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی درب از جلو

هر گونه گرد و غبار و مو را در گسکت بررسی کنید. اگر در خانه خود جیوان خانگی دارید و یا یکی از اعضای خانواده دارای موهای بلندی است باید حداقل یک یا دو بار در هفته گسکت را برای وجود مو بررسی کنید. اگر در واشر و گسکت خود گرد و غبار مشاهده می کنید شاید لازم باشد گه گاه درب ماشین لباسشویی خود را بسته نگه دارید. به عنوان مثال اگر سگ شما یک شب در فضایی که ماشین لباسشویی قرار دارد بهتر است درب را بسته نگه دارید.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی درب از جلو

اگر روی واشر و گسکت لکه های سیاهی را مشاهده می کنید این بدان معناست که ماشین لباسشویی شما در حال رشد کپک است. این بدان معناست که گسکت و واشر به اندازه کافی خشک نمی شود و یا مواد شوینده شما برای مدت طولانی روی آن باقی مانده است. رطوبت باعث رشد قارچ و کپک می شود. برای از بین بردن کپک، واضر را با آب گرم و صابون یا پاک کننده کپک اسپری کنید و بعد با استفاده از یک پارچه تمیز و یا دستمال آن را پاک کنید.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی درب از جلو

برای از بین بردن کپک؛ یک  فنجان سفید کننده را در داخل دستگاه خالی خود اضافه کنید و یک چرخه شستشو با آب گرم را اجرا کنید. همچنین یک دوم فنجان سفید کننده را درون محفظه مواد شوینده بریزید تا از تمیز بودن تمام قسمت های دستگاه خود اطمینان حاصل کنید. بعد از انجام یک چرخه، چند چرخه دیگر را بدون اضافه کردن سفید کننده انجام دهید. این کار باعث می شود که قبل از شستن مجدد لباس ها در دستگاه، بوی سفید کننده از ماشین لباسشویی شما حذف شود.

اگر بعد از اجرای دستگاه متوجه کپک سیاه و سفیذ شذیذ ممکن است لازم باشد دستکش و ماسک بپوشید و یا استفاده از محلول سفید کننده لکه ها را پاک کنید. مسواک یا برسی را در محلولی که شامل حداکثر 10 درصد سفید کننده است فرو ببرید و کپک ها را تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی درب از جلو

تمیز کردن درام ماشین لباسشویی

یک سوم لیوان (74 گرم) جوش شیرین را در داخل درام بپاشید. جوش شیرین به از بین بردن هر گونه بوی ناشی از کپک و کثیفی کمک می کند. در را ببندید. دو فنجام (473 میلی لیتر) سرکه سفید را درون سینی مواد شوینده بریزید. سرکه و جوش شیرین واکنش ایجاد می کنند و درام ماشین لباسشویی شما را تمیز می کند.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی درب از جلو

ماشین لباسشویی خود را تنظیم کنید تا چرخه تمیز کردن را انجام دهد (در صورت وجود). اگر این گزینه را در بین برنامه های شستشوی خود ندارید، ماشین لباسشویی را برای اجرای یک چرخه شستشوی معمولی اجرا کنید. یک برنامه شستشو با دمای بالا را انتخاب کنید تا جوش شیرین و سرکه فرصتی را واکنش داشته باشند. اجازه دهید یک چرخه شستشو کامل شود.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی درب از جلو

اگر دستگاه شما بو می دهد و فکر می کنید که کپک در درام آن در حال رشد است، یک چرخه را با سفید کننده اجرا کنید. دو فنجان (437 میلی لیتر) سفید کننده را در داخل محفظه مواد شوینده بریزید و چرخه شستشو را اجرا کنید. برای شستشوی کامل دستگاه خود؛ چرخه آبکشی را اجرا کنید. هرگز چرخه ای که دارای جوش شیرین، سرکه و سفید کننده است را انجام ندهید چونکه اینها می توانند یک واکنش خطرناک را ایجاد کنند که می توانند به دستگاه شما آسیب وارد کنند.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی درب از جلو

در صورت امکان پنل مواد شوینده را جدا کنید و آن را در آب گرم بخیسانید. پنل را برداشته و آن را با پاک کننده تمیز کنید و دوباره آن را در جای خود قرار دهید. اگر دستگاه شما دارای دستگاه پخش کننده نرم کننده پارچه است باید پنل آن را هم تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی درب از جلو

قسمت بیرونی ماشین لباسشویی را تمیز کنید. این کار را با یک پارچه تمیز و یا دستمالی که پاک کننده به آن اسگری کرده اید انجام دهید. تمام سطح بیرونی ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید. شما باید هر گونه گرد و غبار؛ مو و یا لکه و کثیفی را از بین ببرید.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی درب از جلو

نحوه نگهداری ماشین لباسشویی درب از جلو

از مواد شوینده مناسب استفاده کنید. مواد شوینده ای که خریداری می کنید باید مخصوص دستگاه شما طراحی شده باشد. همچنین شما باید فقط از مقدار توصیه شده مواد شوینده استفاده کنید. در صورت استفاده از مواد شوینده بیشتر از حد معمول؛ مواد شوینده روی لباس و دستگاه شما باقی خواهد ماند. جمع شدن این مواد می تواند باعث رشد کپک و ایجاد بوی بد در ماشین لباسشویی شود.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی درب از جلو

لباس های شسته شده خود را بلافاصله بعد از انجام کار بیرون بیاورید و اجازه ندهید که لباس های مرطوب و تمیز شما برای ساعت های طولانی در دستگاه باقی بماند چونکه کپ ها و بوی بد خیلی سریع ظاهر می شوند. شما باید درب ماشین لباسشویی خود را باز نگه دارید تا رطوبت در داخل دستگاه شما گرفتار نشود.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی درب از جلو

 واشر و گسکت را بین بارهای شستشو خشک کنید. در حالت ایده آل باید یک حوله کهنه را بردارید و بعد از هر بار شستشو، اطراف واشر و گسکت را کاملا پاک کنید. هدف این است که تمام رطوبت را از واشر و گسکت بگیرید تا کپک رشد نکند. بعد از شستشو درب را کمی باز نگه دارید تا رطوبت تبخیر شود. همچنین باید درب را کاملا خشک کنید.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی درب از جلو

محفظه مواد شوینده را بیرون بکشید تا در معرض هوا قرار بگیرد و خشک شود. در حالی که این عادت را دارید که پنل مواد شوینده را جدا کنید و آن را بشویید باید این عادت را هم پیدا کنید که بعد از هر چرخه شستشو آن را پاک کنید. محفظه مواد شوینده را بیرون بیاورید و اجازه دهید تا در معرض هوا قرا بگیرد و خشک شود. این امر همچنین باعث حرکت هوا در داخل دستگاه می شود که می تواند از رشد کپک جلوگیری کند.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی درب از جلو

با استفاده صحیح و نگهداری درست از دستگاه ماشین لباسشویی درب از جلوی خود می توانید عمر آن را طولانی کنید و برای مدت بیشتری از آن استفاده کنید. خرید ماشین لباسشویی جدید می تواند پروسه ای هزینه بر و وقت گیر باشد و با رعایت نکات بالا می توانید این پروسه را به راحتی دور بزنید. اگر به ماشین لباسشویی جدیدی نیاز دارید می توانید از محصولات فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا دیدن فرمایید. اگر محصول مورد نظر خود را در بین محصولات پیدا نمی کنید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

برخی از مقالات مرتبط ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن