لوازم برقی خانگیماکروفر

راهنمای خرید مایکروویو – باید قبل از خرید مایکروویو چه نکاتی را مد نظر داشته باشید؟

میاکروویو رومیزی، مایکروویو توکار و مایکروویو بالا اجاقی

خرید مایکروویو (Microwave Oven) برای اکثر افراد لازم است و فرقی ندارد که شما برای اولین بار است که مایکروویو می خرید یا اینکه دستگاه قدیمی شما خراب شده و یا اینکه دنبال یک گزینه بهتر برای بهینه سازی وسایل آشپزخانه خود هستید. قبل از خرید مایکروویو احتمالا سوالات زیادی از ذهن شما عبور می کند، به طور مثال اندازه مایکروویو باید چقدر باشد تا در آشپزخانه شما جا بگیرد؟ به چه نوع مایکروویوی نیاز دارید؟ بهترین مایکروویو کدام است؟ در مقاله امروز فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا ما به نکاتی که قبل از خرید مایکروویو باید در نظر داشته باشید خواهیم پرداخت، و در مقاله های بعدی در مورد بهترین مایکروویو و اینکه چه مارکی خوبه صحبت خواهیم کرد.

به چه نوع مایکروویوی نیاز دارم؟

به طور کلی سه نوع مایکروویو وجود دارد، مایکروویو بالا اجاقی، مایکروویو توکار و مایکروویو رومیزی. شاید بتوان گفت که مایکروویوهای رومیزی به طور کلی ارزانترین نوع مایکروویو است که بسیاری از کاربران آن را دوست دارند چونکه به هیچگونه مرحله نصب اضافی نیاز ندارد، فقط کافیست که جعبه را باز کنید و دستگاه مایکروویو جدید خود را روی میز قرار دهید و از آن استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای بزرگ مایکروویوهای رومیزی این است که قابلیت جابجایی دارند، یعنی شما می توانید آن را از یک نقطه از آشپزخانه به نقطه دیگر ببرید و از آن استفاده کنید.

راهنمای خرید مایکروویو – باید قبل از خرید مایکروویو چه نکاتی را مدت نظر داشته باشید؟

از طرف دیگر مایکروویو توکار و بالا اجاقی مدل های گرانتر هستند که معمولا به مراحل نصب حرفه ای نیاز دارد که برای این کار ممکن است به نصاب نیاز پیدا کنید. این نوع مایکروویوها نسبت به گزینه رومیزی قابلیت جابجایی چندانی ندارند. مایکروویو بالا اجاقی خوشبختانه فضای پایین آشپزخانه را به خود اختصاص نمی دهند و همانطور که از نام آن پیداست در بالای اجاق نصب می شود و در واقع فضای هود را در آشپزخانه به خود اختصاص می دهد.

راهنمای خرید مایکروویو – باید قبل از خرید مایکروویو چه نکاتی را مدت نظر داشته باشید؟

با وجود این که در برخی از مدل ها فن هایی برای بیرون راندن بخار و حرارت حاصل از اجاق گاز وجود دارد، و حتی فیلترهایی برای از بین بردن بو و دود وجود دارد باز هم به دلیل اینکه در بالای اجاق نصب شده است بیشتر در معرض آلودگی هایی مانند چربی قرار می گیرد و به تمیز کردن بیشتری نیاز دارد.

راهنمای خرید مایکروویو – باید قبل از خرید مایکروویو چه نکاتی را مدت نظر داشته باشید؟

مایکروویوهای توکار یا کشویی جزو جدیدترین مایکروویوهای موجود در بازار محسوب می شوند که نه فضای روی میز و نه جای هود آشپزخانه را به خود اختصاص می دهد. مایکروویوهای توکار جزو گرانترین مایکرووها محسوب می شود که از قابلیت جابجایی هم برخوردار نیست و مراحل نصب پیچیده تری دارد.

راهنمای خرید مایکروویو – به چه اندازه ای نیاز دارم؟

هنگامی که نوع مایکروویو را انتخاب کردید از خود سوال کنید که فضای آشپزخانه شما مناسب جا دادن این دستگاه است؟ اگر فضای روی میز یا پیشخوان شما محدود باشد ممکن است لازم باشد که یک مدل کوچکتر را انتخاب کنید و در فاضی خود صرفه جویی کنید. ظرفیت داخلی مایکروویوهای رومیزی می توانند از اندازه 0.5 فوت مکعب تا کمی بیش از 2 فوت مکعب جا داشته باشند.

هر چقدر این اندازه بزرگتر باشد شما می توانید ظرف های بزرگتری را در آن جا دهید. متداول ترین اندازه در محدوده 1 تا 2 فوت مکعب جای می گیرد. ابعاد خارجی هم می تواند متفاوت باشد. بنابراین همیشه فضای مکان مورد نظر را (برحسب عرض؛ عمق و ارتفاع) اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید که می توانید مایکروویو خریداری شده خود را در آن جای دهید. در حین اندازه گیری دوباره بررسی کنید که در نزدیکی مکان مورد نظر شما پریز برق وجود دارد یا نه.

رایج ترین اندازه های مایکروویو شامل موارد زیر می شود:

مایکرویوو کوچک و جمع و جور – 0.7 فوت مکعب

  • مناسب برای گرم کردن سوپ یا قهوه، ایده آل برای خوابگاه های دانشگاه
  • ابعاد: 17.3×10.1×14.1 اینچ
  • 700 واتی

مایکروویو با اندازه متوسط – 1.2 فوت مکعب

  • مناسب برای درست کرده وعده های غذایی سریع
  • ابعاد: 20.69×12.19×15.25 اینچ
  • 1200 واتی

مایکروویو با اندازه کامل – 1.6 فوت مکعب

  • مناسب برای خانواده هایی که نیاز به فضای کافی برای جا دادن ظرف های بزرگتر دارند و نگران فضای اشغال شده نیستند.
  • ابعاد: 20x24x14 اینچ
  • 1250 واتی

اگر فضای پیشخوان یا روی میز شما محدود می باشد از یک مدل کوچکتر مانند مایکروویو AmazonBasics استفاده کنید. اگر در حال تدارک دیدن وعده غذایی یک خانواده بزرگ هستید به سراغ مایکروویوهای بزرگتر بروید تا بتوانید ظروف بزرگتر لازانیا و سس گوجه فرنگی خود را در آن جای دهید. حتی اگ به تنهایی زندگی می کنید و غذای زیادی را با مایکروویو درست می کنید انتخاب یک مایکروویو با اندازه متوسط ارزش هزینه کردن را دارد.

  • بیشتر بخوانید: سولاردام چیست؟ آشنایی با مزایا و نحوه کار سولاردام

راهنمای خرید مایکروویو – به چند وات نیاز دارم؟

وقتی که صحبت از مایکروویو به میان می آید وات برابر توان است. مایکروویو 1000 واتی به سرعت و به طور موثری غذاهای شما را آماده می کند بنابراین یک انتخاب پایه ایده آل است. مایرکوویوهایی که با 700 وات یا کمتر کار می کنند آهسته تر هستند و ممکن است به طور مساوی و یکنواخت غذای شما را آماده نکند. به طور کلی؛ هر چه وات بالاتر باشد زمان پخت سریعتر خواهد بود. به خاطر داشته باشید که مایکروویوهایی که دارای وات بالاتر هستند معمولا دارای برچسب قیمت بالاتری هم هستند. بنابراین می توانید در اینجا بین بودجه و وات مورد نیازتان تعادل ایجاد کنید و برای خرید مایکروویو اقدام کنید.

چه قابلیت ها و مشخصاتی را باید در هنگام خرید مایکروویو جستجو کنم؟

مایکروویوهای امروزی قابلیت های زیادی را ارائه می دهند تا زندگی شما را ساده تر کنند. مواردی مانند یخ زدایی اتوماتیک و تنظیمات از پیش برنامه ریزی شده به سرعت میان وعده های شما را گرم می کنند. با وجود سنسورهایی که می توانند رمان پخت را بر اساس بخار خارج شده از غذا محاسبه کنند، حدس زدن آماده شدن غذا از زندگی شما حذف خواهد شد. دکمه هایی که به شما امکان زمانبندی دقیق را می دهد حالت دوم کنترل را در اختیار شما قرار می دهد و می تواند بسیار کاربردی باشد.

اگر در حال صرفه جویی فضای آشپزخانه خود هستید شاید دیدن مایکروویوهای چند منظوره ارزشش را داشته باشد. خانواده های دارای فرزند خردسال باید دنبال مایکروویوهایی که قابلیت قفل کودک را دارند باشند. بزرگسالان قبل از اینکه بتوانند با این نوع مایکروویوها کار کنند باید یک سری دکمه ( برای مثال 1234) را فشار دهند.

قابلیت چرخش ظرف غذا یکی دیگر از گزینه هایی است که می توانید بررسی کنید چونکه امکان درست شدن یکنواخت غذا را برای شما فراهم می آورد. شما می توانید به صفحه کنترل و درب هم توجه کنیدو دکمه ها و نمادهای بزرگ به شما این اطمینان را می دهند که دکمه های دیگر را به صورت اشتباهی فشار نمی دهید. اطمینان حاصل کنید که پنل کنترل در نورپردازی های مختلف، از جمله در فضاهای تاریک قابل خواندن است. به علاوه، پنل های کنترل هموار نسبت به پنل هایی که دکمه دارند راحت تر تمیز می شوند. برای درب مایکروویو متوجه خواهید شد که برخی از مایکروویوها با فشار دادن یک دکمه باز می شوند، در حلی که برخی دیگر دسته دارند. هر کدام که برای شما راحت تر است را انتخاب کنید.

و برای میان وعده هایی که خانواده شما در حال استراحت هستند برخی از مایکروویوها مانند مایکرووهای توشیبا حتی گزینه هایی برای از بین بردن سر و صدا را دارند.

اما در مورد مایکروویوهای کانوکشن دار باید بدانید که این مایکروویوها در قسمت پشت خود دارای فن هستند که به گردش گرمای تولید شده در داخل محفظه کمک می کند و در نتیجه غذاهایی که به صورت یکنواختی درست شده اند را به شما تحویل می دهند، مایکروویوهای کانوکشن دار برای درست کردن کیک ها گزینه ای بسیار ایده آل هستند.

و البته فناوری اینورتر تنها به کولرهای گازی ختم نمی شود و می توان برخی از مایکروویوها را پیدا کرد که به فناوری اینورتر تجهیز شده اند که در هزینه های شما صرفه جویی می کند و غذای را سریعتر آماده می کند. در برخی دیگر از مایکروویوها شما می توانید گزینه پخت خودکار را داشته باشید. این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا با دادن وزن غذا به دستگاه به طور خودکار دما تنظیم شود و زمان پخت به شما اعلام شود.

هر چند وقت یکبار باید مایکروویو خود را عوض کنم؟

مایکروویوها به طور معمول دارای طول عمر حدودا 10 سال هستند اما اگر مایکروویو شما بعد از 10 سال هم به درستی کار می کند می توانید به استفاده از آن ادامه دهید. حتی اگر فکر می کنید که مایکروویو شما هنوز خوب کار می کند می توانید در صورت بروز مشکلاتی مانند بسته نشدن درب آن را تعمیر و یا تعویض کنید.

چه چیز دیگری باید بدانم؟

برای جلوگیری از سوختن غذاهایی که در مایکروویو قرار داده اید در هنگام پخت آنها را یک یا دو بار هم بزنید. همچنین باید از یک روکش یا صفحه کاغذی استفاده کنید تا از پاشیدگی مواد غذایی خود جلوگیری کنید. اگر می خواهید بخار مواد غذایی شما خارج شود می توانید از حوله کاغذی استفاده کنید. برای نگه داشتن رطوبیت می توانید از پلاستیک ها یا درب های مخصوص مایکروویو استفاده کنید. اگر وعده غذایی شما مستعد پاشیدن است از یک کاسه بزرگتر استفاده کنید تا فضای بیشتری برای جوش خوردن داشته باشد. برای تمیز نگه داشتن مایکروویو نکات زیر را دنبال کنید:

با جوش شیرین؛ مایع ظرفشویی یا سرکه سفید / سرکه سیب مایکروویو خود را تمیز کنید. قسمت بیرون درب، قسمت های داخلی را تمیز کنید. بعد با استفاده از یک پارچه نرم بدون پرز مایکروویو خود را پاک کنید. هر دو روز یکبار دستگاه خود را تمیز کنید تا با گذشت زمان لکه ها سخت نشود و مراحل تمیزکاری ساده تری را تجربه کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن