اتوبخار و بخارشوییلوازم برقی خانگی

استفاده از ماشین بخارشوی برای تمیز کردن دوغاب کاشی های حمام و دستشویی

فروشگاه اینترنتی کالاپایا عرضه کننده انواع لوازم خانگی در ایران

در این مقاله از فروشگاه کالاپایا قصد داریم نحوه استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن دوغاب کاشی های حمام و دستشویی را به شما آموزش دهیم. دستگاه های بخارشوی ابزار قدرتمندی برای تمیز کردن مبل، سرویس های بهداشتی، سرامیک ها و غیره می باشد. دستگاه بخارشوی از بخار آب با دمای 200 درجه فارنهایت استفاده می کند و با استفاده از نازل هایی که دارید بخار آب را روی دوغاب کاشی های حمام، دستشویی، آشپزخانه و غیره اعمال می کند. این نازل ها می توانند به برس های مخصوص که برای تمیز کردن دوغاب کاشی ها ساخته شده اند وصل شوند. با این کار دوغاب زرد شده و کثیف کاشی های شما تنها نیاز به یک آبکشی ساده دارند و کاملا تمیز و روشن می شوند.

چرا دوغاب کاشی ها کثیف و بد رنگ می شود؟

بعد از کاشی کاری معمولا از دوغاب برای پر کردن شکاف ها استفاده می شود و همچنین به ثبات کاشی کمک می کند. سطح کاشی به خودی خود صاف بوده و تمیز کردن آن نسبتا ساده است. در مقابل دوغاب کاشی ها زبر هستند و دارای منافذی هستند که به راحتی صابون، آهک موجود در آب و سایر آلاینده ها در آن نفوذ می کند. این مواد که در حفره ها به دام افتاده اند به مرور زمان با تمیز کردن طبیعی از بین نمی روند.

در این حالت شما ممکن است مجبور شوید از مواد پاک کننده شیمیایی قوی و برس های زبر و سخت استفاده کنید تا شاید نتایج رضایت بخش را به دست آورید. استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن دوغاب کاشی های حمام و دستشویی این سختی را پشت سر می گذارد و به شما اجازه می دهد تا با کمترین تلاش تمیزکاری خود را انجام دهید.

خرید بخارشوی

در بازار امروزی ابزارهای معدودی وجود دارند که به طور خاص برای تمیز کردن دوغاب کاشی ها در نظر گرفته شده اند. دستگاه بخارشوی مانند بخارشوی McCulloch Heavy-Duty آب را به نقطه جوش رسانده و حدود 30 دقیقه بخار را نگهداری می کند. اگر می خواهید کاشی های دیوار دستشویی یا حمام را تمیز کنید حتما یک دستگاه بخارشوی چند منظوره را خریداری کنید.

برخی از دستگاه های بخارشوی فقط برای تمیز کردن کف ساخته شده اند. شما می توانید برای خرید دستگاه بخارشوی اقدام کنید و یا اینکه از برخی از مراکز آنها را اجاره کنید. اما حتما قبل از خرید یا اجاره با فروشنده مد نظر خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که برس های مناسب برای دوغاب کاشی را دارد. در صورتی که قصد خرید ماشین بخارشوی را دارید می توانید از محصولات فروشگاه کالاپایا دیدن فرمایید.

از ماشین بخارشوی برای تمیز کردن دوغاب کاشی استفاده کنید

برای تمیز کردن دوغاب کاشی های حمام و دستشویی با استفاده از ماشین بخارشوی باید چند مرحله را به ترتیب انجام دهید. مرحله اول تمیز کردن کاشی ها است. تمام سطح کاشی ها را تمیز کنید تا از شر آلاینده هایی که مانع از رسیدن بخار به دوغاب کاشی ها می شود خلاص شوید. شما می توانید این کار را با برس و مواد شوینده ملایم انجام دهید. برای کاشی های کف، کاشی ها را تمیز و مرطوب کنید. برای دیوارها، کاشی ها را با اسفنج تمیز کنید.

استفاده از ماشین بخارشوی برای تمیز کردن دوغاب کاشی های حمام و دستشویی

حالا ماشین بخارشوی را با آب پر کنید، بعد از اطمینان از اینکه تمام موارد احتیاط را رعایت کرده اید دستگاه خود را روشن کنید و مطابق با دستورالعمل کارخانه سازنده آن را روی بخار تنظیم کنید. طبق دستورالعمل های سازنده، یک برس مناسب نوع کاشی و هم اندازه با پهنای دوغاب کاشی را انتخاب کنید. به عنوان یک قاعده کلی بهتر است از یک برس نایلونی استفاده کنید چونکه به کاشی ها آسیب نمی رساند اما توجه داشته باشید که برس های برنجی ممکن است به برخی از انواع کاشی ها آسیب برساند.

حالا ماشین بخار شوی را روی درجه مناسب تنظیم کنید، مراقب باشید بخار آب به شما آسیب نرساند. با حرکات جلو به عقب بخار را به دوغاب اعمال کنید. یک بخش کوچک را ابتدا تمیز کنید و بعد به قسمت بعدی بروید. اگر دیوارها را تمیز می کنید از بالا به پایین این کار را انجام دهید تا همه آبهای کثیف روی منطقه ای که تمیز کرده اید جاری نشود.

استفاده از ماشین بخارشوی برای تمیز کردن دوغاب کاشی های حمام و دستشویی

تمیز کردن دوغاب کاشی ها با ماشین بخارشوی

تمیز کردن مرتب برای تمیز کردن و یا اسفنج کشیدن کاشی ها روی بخش هایی که تمیز شده را متوقف کنید. شما باید اجازه دهید تا قبل از اینکه دوباره صابون؛ آهک و سایر آلاینده ها به دوغاب نفوذ کنند، مناطقی که تمیز کرده اید خشک شوند. بخارشوی را مجددا از آب پر کنید و همین مراحل را انجام دهید تا کارتان تمام شود و در نهایت با تمیز کردن کل حمام یا دستشویی کار را تمام کنید.

تمیز کردن سرویس های بهداشتی با استفاده از ماشین بخارشوی به دوغاب کاشی ها آسیب نمی رساند اما هنگامی که دوغاب را تمیز کردید و دوغاب به همان رنگ اولیه خود در آمد می توانید از یک دوغاب با کیفیت بالا استفاده کنید و قسمت هایی که قبلا آسیب دیده اند را ترمیم کنید.

برخی از مقالات دیگر ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن