اتوبخار و بخارشوییلوازم برقی خانگی

دستگاه بخارشوی چیست؟ انواع ماشین بخارشوی و مزایای استفاده از بخارشوی

فروشگاه اینترنتی کالاپایا عرضه کننده انواع دستگاه بخارشوی در ایران

دستگاه بخارشوی که از بخار آب برای تمیز کردن سطوح استفاده می کند یک دستگاه جدید در بازار نیست و چندین سال است که کاربران از آن استفاده می کنند اما با بررسی بازار فعلی می توان متوجه شد که دستگاه های بخارشوی از محبوبیت زیادی برخوردار شده اند. در ابتدای مقاله امروز فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا ما به بررسی اینکه دستگاه بخارشوی چیست؟ و چگونه کار می کند؟ می پردازیم و در ادامه در مورد مزایای استفاده از بخارشوی صحبت خواهیم کرد.

دستگاه بخارشوی چیست؟

دستگاه بخارشوی از لحاظ ظاهری شبیه به دستگاه جاروبرقی می باشد اما از لحاظ کاربرد تفاوت هایی میان این دو دستگاه وجود دارد. دستگاه های بخارشوی برای پاک کردن سطوح کیف از قدرت گرما، آب و فشار استفاده می کند. این دستگاه برای از بین بردن لکه هایی مانند له های ناشی از ریختن روغن یا گریس یا پاک کردن لکه های سخت از آب و بخار استفاده می کند.

برای قسمات های که دسترسی بدانها ساده نیست معمولا استفاده از دستگاه بخارشوی کار درستی است. بخار مورد استفاده توسط دستگاه بخارشوی بسیار گرم است و معمولا بالای 200 درجه فارنهایت است. گرما اولین مولفه مهم در این دستگاه لوازم خانگی برقی می باشد. گرما پیوندی که بین لکه های و سطوح به وجود آمده است را تضعیف می کند.

دستگاه بخارشوی چیست؟ انواع ماشین بخارشوی و مزایای استفاده از بخارشوی

مولفه دوم بخار خشک است. با استفاده از بخار خشک سطوح کثیف و لکه های تشکیل شده را می توان پاک کرد. این در حالی است که جاروبرقی فقط با قدرت مکشی که دارد اشغال ها و گرد و غبارها را به طور سطحی از فرش یا هر سطح دیگری پاک خواهد کرد.

چرا باید دستگاه بخارشوی را به نظافت دست سنتی ترجیح دهیم؟

تمام سطوح سخت در واقع متخلخل هستند و دارای منافذی می باشد. بخار می تواند این این منافذ نفوذ کند و به آلودگی نهفته شده برسد. یکی از جالبترین آزمایشاتی که انجام دادیم تمیز کردن پیشخوان آشپزخانه با یک دستمال میکروفیبر با کیفیت خوب بود. بعد نیم دیگر پیشخوان را با دستگاه بخارشوی تمیز کردیم. وقتی که انگشتان خود را روی قسمتی که با بخارشوی تمیز شده بود کشیدیم نسبت به قسمتی که با دستمال پاک کردیم تمیزتر بود. شما هم می توانید این آزمایش را انجام دهید.

دستگاه بخارشوی چیست؟ انواع ماشین بخارشوی و مزایای استفاده از بخارشوی

انواع دستگاه بخارشوی

در این قسمت به صورت خلاصه انواع دستگاه های بخارشوی را به شما معرفی خواهیم کرد:

طی بخارشوی – این نوع دستگاه ها ظاهر طی مانندی دارند و دارای سری هستند که به بدنه شان وصل شده است. معمولا از این نوع بخارشوی برای تمیز کردن کف های سرامیکی، پارکت و سنگ استفاده می شود و دارای قیمت پایینی می باشد.

بخارشوی دستی – این نوع بخارشوها دارای وزن کمتر و ابعاد کوچکتری هستند و از آنها برای پاک کردن گازها، سرویس های بهداشتی، کابینت های آشپزخانه و غیره استفاده می شود.

بخارشوی چند کاره – این دستگاه ها دارای سرهای متعددی می باشند که از آنها برای پاک کردن و تمیز کردن سطوح مختلف استفاده می شود. شما می توانید دسته و میزان فشار بخار آب را کنترل کنید. این دستگاه ها معمولا با اقلام همراه عرضه می شوند.

بخارشوی مکش دار – این دستگاه ها دو مخزن جدا از هم دارند. یک مخزن برای آب تمیز و مخزن دوم برای آب کثیفی که جمع می شود استفاده می شود. با استفاده از بخارشوی مکش دار دیگری نیازی به استفاده از دستمال ها برای خشک کردن سطوح نیست.

مزایای استفاده از دستگاه های بخارشوی

بخار گرم به منافذ سطوح نفوذ کرده و آن را کاملا تمیز می کند و این کار بدون استفاده از مواد شیمیایی انجام می شود. عدم وجود مواد شیمیایی در فرآیند تمیز کردن برای افرادی که به مواد شیمیایی حساس هیتند و در تلاشند تا میزان استفاده از مواد حساسیت زا را کاهش دهند بسایر موثر است.

دستگاه بخارشوی چیست؟ انواع ماشین بخارشوی و مزایای استفاده از بخارشوی

کشتن میکروب ها، باکتری ها

شاید بهترین مزیت استفاده از دستگاه های بخارشوی استفاده از بخار گرمی است که مانند یک ماده ضدعفونی کننده بی بو و بدون مواد شیمیایی عمل می کند. هنگامی که بخار به سطح نفوذ می کند، میکروب ها، ویروس ها، باکتری ها از بین می روند. این سطح ضدعفونی کننده برای محیط هایی که بزرگسالان یا کودکانی وجود دارند که به مواد شیمیایی حساس هستند بسیار ایده آل است. در مصارف معمول خانگی از بخارشوی برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن آشپزخانه و حمام استفاده می شود.

نظافت بهتر و موثرتر

جالب است بدانید که دمای 200 درجه فارنهایت بخاری که از دستگاه بیرون می آید تمیزی معجزه آسایی را فراهم می آورد. شما می توانید هر گونه لکه های سرسخت را با دستگاه بخارشوی از بین ببرید. از این دستگاه می توانید برای تمیز کردن:

  • حمام
  • آشپزخانه
  • اتومبیل
  • برداشتن کاغذ دیواری
  • کشتن حشره های بسیار ریز بین پرزهای قالی
  • تمیز کردن لکه های ایجاد شده توسط حیوانات خانگی و پرندگان
  • صفحه نمایش، مانیتور، آینه، شیشه
  • از بین بردن بو از لباس ها
  • و غیره استفاده کرد.

چگونه می توانم دستگاه بخارشوی مناسب را خریداری کنم؟

در مقاله های آتی ما سعی می کنیم به این سوال بهتر پاسخ دهیم و توضیح دهیم که چرا بعضی از مدل های بخارشوی گرانتر هستند. اما در حال حاضر ما به این سوال به صورت مختصر پاسخ خواهیم داد. شما در هنگام خرید دستگاه بخارشوی باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

ماشین بخارشوی

دمای بخار

بهترین دستگاه های بخارشوی مانند بخارشوی WhiteWing و Ladybug دارای بویلر داخلی است که دمای 285 درجه و بالاتر را فراهم می آورد. نکته قابل توجه این است که دستگاه هایی که دارای درجه حرارت بالاتر هستند بسیار بهتر کار می کنند زیرا در هر 10 درجه افزایش درجه حرارت بخار، تاثیر کوانتومی در تمیز کردن دارد. ماشین های بخارشوی بهتر هستند که بویلر داخلی دمای 285 درجه فارنهایت یا بالاتر را ارائه می دهند.

لوازم جانبی ماشین بخارشوی

بعد از دمای واقعی بخار، کیفیت ابزارها یکی از مهمترین عواملی است که می تواند در تعیین اینکه شما به صورت طولانی مدت از بخارشوی خود راضی خواهید بود یا نه، کمک کند. کیفیت ابزارها و اقلام همراه ماشین بخارشوی باعث می شود تا به نتایج بهتری دست پیدا کنید و تمیزکاری شما به صورت سریعتری انجام شود. شما باید از برندهای مشهور و برتر ماشین بخارشوی خرید کنید چونکه آنها تجربه با کیفیت بالایی را در اختیار شما قرار می دهند.

قابلیت اطمینان

اینجاست که به طور متوسط مصرف کنندگان می توانند ماشین بخارشوی نهایی خود را انتخاب کنند. فقط تولیدکنندگان معدودی هستند که دستگاه های ماشین بخارشوی خود را با گارانتی چند ساله ارائه می دهند و یا تسهیلاتی را برای تعمیر ماشین بخارشوی در نظر گرفته اند. شما باید هنگام خرید ماشین بخارشوی به این نکته توجه داشته باشید چونکه بعد از خرابی ممکن است قطعات مورد نظر دستگاه خود را پیدا نکنید و این به معنای دور ریختن پولتان است.

دوام و استحکام

یک ضرب المثل قدیمی و مشهور وجود دارد که می گوید ” هر چقدر پول بدی همون قدر آش می خوری” و این در مورد بخارشوی های با قیمت پایین صادق است.این دستگاه ها معمولا از جنس محکمی ساخته نمی شوند و بعد از مدت زمان کمی به یک زباله تبدیل می شوند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در مورد آنها مطلع شوید:

  • به جای خرید ماشین بخارشویی که دارای روکش های پلاستیکی است از دستگاه هایی که از فلز ساخته شده اند استفاده کنید چونکه دوام و ماندگاری بالاتری دارند.
  • اکثر بخارشوی های ارزان دارای مدار محافظت کننده نیستند و این بدان معناست که اگررطوبت وارد دستگاه شود، دستگاه خراب می شود.
  • محکمترین اتصالات داخلی بخارشوی که به جای پلاستیم استفاده می شود اتصالات مسی و برنج است. لاستیک در با گذشت زمان از بین می رود.

وزن

یکی از اعتراض هایی که کاربران نسبت به برخی از برندهای ماشین بخارشوی داشته اند این است که دستگاه ها دارای ورزن بالایی هستند. دستگاه های بخارشویی که قصد دستیابی به عملکرد بالا را دارند سنگین هستند. هنگامی که یک بخارشوی پر شود می تواند وزن بالاتری پیدا کنید. اگر یک دسته مناسب برای دستگاه وجود داشته باشد یا ماشین بخار شوی دارای چرخ باشد می تواند مشکل وزن را راحت تر مدیریت کرد.

ایمنی

به یاد داشته باشید که ماشین بخارشوی از بخار با دمای بالا استفاده می کند. شما باید در هنگام کار با دستگاه موارد ایمنی را به خوبی رعایت کنید همچنین باید از محکم بودن دسته و وجود کلید روشن و خاموش اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این در هنگام استفاده از ماشین بخارشوی باید فشار بهینه (متوسط) را تنظیم کنید. هنگامی که سطح آب خیلی کم می شود و دستگاه نیاز به پر کردن مجدد دارد، یک ماشین بخارشوی خوب باید به طور خودکار خاموش شود.

برخی از مقالات دیگر ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن