لوازم برقی خانگی

نحوه صرفه جویی در مصرف برق لوازم خانگی شما

فروشگاه اینترنتی کالاپایا عرضه کننده انواع لوازم خانگی در ایران

صرفه جویی در مصرف برق لوازم خانگی چگونه فراهم می شود؟ نمی توان به اندازه کافی تاکید کرد که با خرید وسایل کارآمد و دارای گواهینامه ستاره انرژی (Energy Star) تا چند تومان می توانید از قبض برق خود بکاهید. مهمترین مزیت استفاده از لوازم خانگی دارای گواهینامه ستاره انرژی (Energy Star) محافظت از محیط زیست و کره زمین است. در این میان نکاتی وجود دارد که هر شخصی برای صرفه جویی در مصرف انرژی در لوازم خانکی خود می تواند رعایت کند.

صرفه جویی در مصرف برق یخچال

بعضی اوقات برای صرفه جویی زیاد در مصرف انرژی باید کمی هزینه کنیم. این در شرایطی است که مصرف انرژی بیشتر در یخچال ها صورت می گیرد. با محدود کردن تعداد دفعاتی که درب یخچال و فریزر را باز و بسته می کنید تا درجه حرارت داخلی حفظ شود، پیشنهاد می کنیم که یخچال های درب شیشه ای را خریداری کنید تا به راحتی بتواند بررسی کنید که چه مواد غذایی را باید به لیست خرید خود اضافه کنید.

نحوه صرفه جویی در مصرف برق لوازم خانگی شما

اگر نسبت به خرید یخچال می خواهید هزینه ای سخاوتمندانه داشته باشید ممکن است یک یخچال هوشمند مانند Samsung Family Hub را برای خرید انتخاب کنید که دارای دوربین های داخلی است و شما می توانید بدون باز کردن درب، داخل یخچال را مشاهده کنید.

صرفه جویی در مصرف انرژی فر، مایکروویو

به جای قرار دادن لازانیای شب گذشته در داخل فر یا روی اجاق گاز، ما به شما توصیه می کنیم که برای گرم کردن وعده های غذایی خود از تستر یا مایکرویو استفاده کنید. این وسایل انرژی کمتری نسبت به دستگاه های کانوکشن دار معمولی استفاده می کنند. اگر شما یک شیرینی پز هستید و یا نان های روازانه خود را در فر تهیه می کنید به شما خاطر نشان می کنیم که همانطور که منتظر طلایی شدن شیرینی ها و نان هایتان هستید درب فر را بسته نگه دارید. هر بار که درب فر را باز می کنید درجه حرارت داخلی تا 25 درجه کاهش پیدا می کند.

نحوه صرفه جویی در مصرف برق لوازم خانگی شما

صرفه جویی در مصرف انرژی ماشین ظرفشویی

اگر فرصت ندارید ظرف های خود را بشویید حتما از ماشین ظرفشویی برای شستن ظرف های شما استفاده می کنید. با در نظر گرفتن موضوع صرفه جویی در مصرف آب، سعی کنید از تنظیمات توقف در زمان آبکشی ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید چونکه این قابلیت در هر بار استفاده 7 گالن آب گرم بیشتری را استفاده می کند. علاوه بر این، می توانید به جای خشک کن ماشن طرفشویی ظرف های شسته شده خود را روی یک قفسه خشک کنید. با این کار می توان تا د زیادی صرفه جویی در مصرف انرژی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

صرفه جویی در مصرف برق ماشین لباسشویی

همانطور که در مورد ماشین ظرفشویی نکاتی برای کاهش انرزی مصرفی وجود دارد در مورد ماشین لباششویی هم نکات ریزی وجود دارد که با رعایت آن می توانید قبض برق خود را کاهش دهید. ما توصیه می کنیم که در تمام سال از آب سرد برای شستشو استفاده کنید این کار در نهایت می تواند باعث کاهش حدودا 60 دلاری در هزینه برق سالانه شما شود. در حالی که برخی از مواد شوینده ماشین لباسشویی در آب گرم بهتر عمل می کنند، بسیاری از مواد شوینده امروزی در آب سرد هم کار می کنند. به عنوان یک امتیاز اضافی شستن لباس ها در آب سرد احتمالا باعث کاهش رنگ رفتگی لباس های شما می شود و این بدان معناست که از لباس های خود به طور طولانی تری می توانید استفاده کنید.

نحوه صرفه جویی در مصرف برق لوازم خانگی شما

صرفه جویی در مصرف انرژی ماشین خشک کن

به طور مرتب فیلتر ماشین خشک کن خود را تمیز کنید تا دستگاه شما به صورت کارآمدی کار کند. در مورد لوله ها و نازل ها هم همینطور. البته در تمام طول سال شما ممکن است به ماشین خشک کن نیاز نداشته باشید و زمانی که درجه حرارت سرد است و بارندگی وجود دارد از این ماشین استفاده کنید. بنابراین در فصل هایی که آب و هوا اجازه خشک شدن لباس های شما را می دهد لباس های خود را روی بند آویزان کنید.

در آخر به یاد داشته باشید که از یک مانیتور انرژی خانگی استفاده کنید تا به شما کمک کند تا درک کنید که بیشترین انرژی توسط کدام یک از لوازم خانگی شما استفاده مب شود و فراموش نکنید که از فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا دیدن کنید و طیف گسترده ای از لوازم خانگی هایی که دارای استاره انرژی هستند را بررسی کنید. آیا نکاتی در طمینه صرفه جویی در انرژی مصرفی لوازم خانگی وجود دارد که در بالا بدان اشاره نشده است؟ می توانیم مواردی که در ذهن دارید را در بخش نظرات زیر ثبت کنید و به ما در تکمیل کردن این مقاله کمک کنید.

برخی مقالات دیگر ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن