اتوبخار و بخارشوییلوازم برقی خانگی

استفاده از ماشین بخارشوی برای تمیز کردن فرش ها

بهتر است فرش را بدون بخار تمیز کنیم یا با استفاده از بخارشوی؟

شما به جای استفاده از روش معمول شسیتن می توانید از ماشین بخارشوی برای تمیز کردن فرشهای خود استفاده کنبد. در روش های معمول تمیز کردن فرش که بدون بخارشوی و به عنوان مثال با جارو برقی صورت می پذیرد. همه ی ما می دانیم که بخارشوی خوب است. می توان از آن در کاربرد های متعددی بهره برد. حتی برای مبل ها و پرده ها هم می توان از این محصول بهره برد. اما آیا در زمانی که فرش موجود در خانه ی ما نیاز به تمیز کردن دارد، کدام روش برای تمیز نمودن آن بهتر است؟ ما در این مورد سعی می کنیم تا نگاهی دقیق تر به مزایا و معایب هر یک از روش های مورد استفاده برای تمیز کردن فرش ها بپردازیم. هدف ما کمک به شما برای انتخاب بهترین راه برای تمیز کردن فرش می باشد.

شاید شما اخیرا اقدام به انتخاب و خرید بخارشوی خوب با قیمت مناسب نموده اید. اما به این فکر می کنید که آیا بهتر است فرش های خود را مثل سابق تمیز کنید یا این که از بخارشوی خریداری شده خود برای تمیز کردن استفاده کنید. شاید در این مورد با افراد دیگر هم مشورت کرده باشید و به عنوان مثال پرسیده باشید که آیا تمیز کردن فرش با بخارشوی خوبه، یا این که جارو برقی به این منظور مناسب تر است. پاسخ به این سوال بستگی به شرایط موجود در خانه ی شما هم خواهد داشت. شاید در قدم اول باید بدانید که بخارشوی خوب چیه و در چه کاربرد هایی قابل استفاده است. ما در ابتدای این متن در مورد مزایای تمیز نمودن فرش ها بدون استفاده از بخار شوی اشاره می کنیم.

استفاده از ماشین بخارشوی برای تمیز کردن فرش ها

مزایای استفاده از روش های خشک برای تمیز کردن فرش

شاید خشک کردن فرش ها بدون استفاده از بخار و یا با رطوبت کمی نیاز به تلاش داشته باشد. برای این کار در کنار استفاده از جارو برقی باید از مواد تمیز کننده لازم هم در مواردی استفاده کرد. اگر شما قصد دارید تا فرش موجود در خانه ی خود را به طور عمیق تمیز کنید و آلودگی ها را از عمق آن خارج کنید، از ترکیب های شوینده و تمیز کننده ی فرش در قدم اول بهره برده و پس از آن از جارو برقی برای تمیز کردن استفاده نمایید.

در این روش مواد تمیز کننده با استفاده از یک برس به عمق فرش نفوذ می کنند. با نفوذ این مواد تمیز کننده، بیشتر آلودگی ها، روغن ها و ذرات موجود در فرش کمی باز می شوند. با باز شدن این آلودگی ها از فیبر موجود در فرش ،بهتر می توان با استفاده از وسایل برقی آن ها را جدا نمود. این تمیز کننده ها می توانند از فرش در برابر آلودگی هایی که در آینده به وجود خواهند آمد محافظت کنند. این روش توسط افراد خانه دار به طور سنتی و به خصوص برای تمیز کردن یک نقطه ی خاص روی فرش قابل استفاده است.

استفاده از ماشین بخارشوی برای تمیز کردن فرش ها

این روش در زمانی که شما نمی توانید به راحتی از راه رفتن روی فرش جلوگیری کنید می توان کمک کننده باشد. به عنوان مثال در راهرو ها و هال شاید نیاز به تمیز کردن فرش با این روش باشد. این روش ارزان تر از استفاده از بخارشوی خواهد بود. زمان مورد نیاز برای تمیز کردن و خشک شدن فرش ها هم کمتر است. برای تمیز کردن فرش به این روش به طور معمول نیاز به 30 دقیقه زمان در اتاق می باشد.

شما به راحتی می توانید بوی بد فیبر های موجود در کف پوش ها و فرش را از بین برده و با باز شدن آلودگی ها از آن ها با استفاده از جارو برقی همه ی آلودگی ها را از بین فیبرها تا حدی خارج کنید. استفاده از مخلوطی از جوش شیرین، و موادی مانند دارچین می تواند به شما کمک کند تا فرش خود را از بو و آلودگی و انواع باکتری ها پاک کنید.

اما اگر شما یک بخارشوی خوب ایرانی خریده اید و یا این که از مارک های دیگر اقدام به خرید محصول مناسبی نموده اید که امکان استفاده برای تمیز کردن فرش از آن وجود دارد، برای این استفاده هم مزایایی وجود دارد. ما در ادامه در این مورد هم نکاتی را بیان خواهیم نمود. اگر به دنبال این هستید که بدانید برای تمیز کردن فرش بخارشوی خوبه یا نه می توانید بخش بعد را هم مطالعه کنید تا بهتر موفق به نتیجه گیری در این زمینه شوید.

مزایای استفاده از ماشین بخارشوی برای تمیز کردن فرش

برای افراد و یا خانواده هایی که از حساسیت رنج می برند، استفاده از بخارشوی بهترین راه برای تمیز کردن فرش ها به طور عمیق از آلودگی ها می باشد. بخار تولید شده دارای هیچ بویی نیست و می تواند به خوبی باکتری های موجود در فرش و موکت را از بین ببرد. بر خلاف مواد شوینده که می توانند حساسیت زا باشند، این بخار ها به خوبی عمل کرده و آلودگی ها را ازدورن فرش بیرون می آورند.

در کنار آن هر بویی را از بین می برند. بر خلاف مواد تمیز کننده، و اسپری های مورد استفاده برای تمیز کردن فرش، بخارشوی ها از هیچ ماده ای که بتواند در بافت فرش باقی بماند استفاده نمی کنند. تمیز کردن با بخار راهی مناسب و دارای بازده ی بالا برای تمیز کردن و بیرون آوردن آلودگی ها از داخل فرش ها می باشد که فیبرهای فرش و موکت را از هر گونه آلودگی پاک می کنند.

البته این کار در صورت خرید بهترین بخارشوی ها به خوبی برای شما ممکن می شود. برای همین باید به این امر توجه داشته و از افراد آگاه در این مورد سوال کنید. بسیاری را می توان دید که می گویند بخارشوی خوب چه مارکی بخرم؟ به طور حتم بهترین کیفیت محصول می تواند در تمیز کردن هر چه بهتر فرش مهم باشد. بهبود ظاهر فرش می تواند با تمیز کردن هر چه بهتر آن به دست آید.

مزایای استفاده از ماشین بخارشوی برای تمیز کردن فرش

برای همین باید به افرادی که به قبل از خرید با مشورت با دیگران می پرسند بخارشوی خوب چی بخرم، حق داد. به خصوص برای محل هایی که ترافیک بالایی در خانه دارند و عبور مورد زیاد صورت می پذیرد، مانند راهرو ها لازم است که محصول خریداری شده دارای توان تمیز کردن آلودگی ها به خوبی باشد. این که یک بخارشوی خوب چه ویژگی هایی دارد و در چه محل هایی می توان از آن استفاده نمود در این موارد دارای اهمیت بیشتری می شود.

چونکه که فرش ها و موکت ها در داخل خانه از بخش هایی هستند که تمیز کردن آن ها دارای بیشترین اهمیت بوده و نیاز به زمان بیشتری دارد. به هر حال در صورتی که روش های سریع تر برای تمیز کردن فرش شما جواب ندهد، تمیز نمودن آن با بخارشوی آخرین راه برای شما می باشد تا آلودگی ها را از بین برده و محیط خانه را به خوبی تمیز کنید. اگر چه تمیز کردن با بخار می تواند رطوبت را در داخل فرش نفوذ دهد، اما نسبت به زمان استفاده از شامپو برای تمیز کردن فرش می توان شاهد رطوبت کمتری در فرش بود. تمیز کردن و جلا دادن به فرش هم با این روش به نظر می رسد مناسب تر باشد.

معایب تمیز کردن فرش و موکت بدون استفاده از ماشین بخارشوی

بسیاری از افراد ممکن است که با استفاده از بخارشوی برای مبل های خود اقدام به تمیز کردن آن ها بنمایند. اما در مورد فرش و موکت کمتر از آن استفاده کنند. اگر چه تمیز کردن فرش با روش های معمول می تواند بسیار خوب باشد، اما وقتی نیاز دارید تا روح تازه ای به فرش بدهید، تنها استفاده از جارو برقی یا مقداری مواد شوینده نمی تواند همه ی فرش را در داخل خانه جلا داده و رنگ بهتر و روح تازه به آن ببخشد.

 این روش همان طور که ذکر شد با نفوذ مواد شیمیایی به فیبر های موجود در کف پوش ها و موکت ها می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی مانند حساسیت شود. علاوه بر این شما ممکن است کودک یا فرزندی داشته باشید که زمان زیادی را روی فرش بازی می کند. باقی ماندن ذرات در داخل فرش می تواند در طول زمانی طولانی به فرسایش ان منجر شود. حتی امکان دارد که خود به عنوان منشا جذب کننده ی هر چه بیشتر ذرات گرد و غبار در داخل فرش ها در خانه ی شما بشود.

مزایای استفاده از ماشین بخارشوی برای تمیز کردن فرش

برای همین با در نظر گرفتن این نکته ها شاید باید در استفاده از این روش ها تجدید نظر شود. استفاده از بخارشوی می تواند به این مشکلات که در ارتباط با به وجود آمدن حساسیت می باشد پایان دهد. البته باید تا حدودی با استفاده از این ابزار برای تمیز کردن کف پوش ها در خانه آشنایی داشته باشید. البته بسته به مدل و مارک این استفاده ها می تواند کمی با هم تفاوت داشته باشد.

 به همین دلیل به عنوان مثال اگر شما از بخارشوی مارک کنوود خریداری کرده اید، نیاز می باشد تا با طرز استفاده بخارشوی کنوود برای تمیز کردن فرش آشنا شوید. تا هر چه مفید تر توان تمیز کردن فرش های خانه ی خود را داشته باشید.

معایب استفاده از ماشین بخار شوی

بزرگ ترین عیب استفاده از ماشین بخارشوی برای تمیزیکردن  فرش به هزینه مورد نظر برای این کار برمی گردد. حمل و نقل این ابزار و تمیز کردن با آن ها نیز می تواند نیاز به زمان بیشتری در مقایسه با روش های معمول داشته باشد. به همین دلیل است که ما استفاده از آن در بعضی از شرایط را به عنوان آخرین گزینه برای دادن بهبود تمیزی فرش های موجود در خانه می دانیم.

هم چنین ممکن است که به دلیل تشکیل دوباره ی گرد و غبار روی فرش، یا عدم تخلیه ی مناسب آن ها، نیاز به استفاده ی دوباره از بخارشو به منظور تمیز کردن خانه باشد. علاوه بر این در زمان وجود لکه بر روی فرش، این که لکه کی تشکیل شده است و تا چه عمقی در فرش نفوذ کرده است، می تواند در توان بخار شوی در تمیز کردن لکه ها تاثیر گذار باشد. طرز استفاده بخارشوی برای حذف این لکه ها می تواند به خوبی توسط افراد یاد گرفته شود.

اما این که تا چه حد امکان حذف کامل لکه ها وجود خواهد داشت را نمی توان به طور دقیق پیش بینی کرد. اما می توان گفت که به طور معمول این محصولات در از بین بردن لکه های عمیق و سخت، نمی توانند به طور کامل موفق عمل کنند. موارد استفاده بخارشوی را می توان بیشتر در کاربرد هایی دانست که نیاز به تمیز کردن سطحی لکه ها با روشی بدون نیاز به مواد شیمیایی باشد.

در کل برای فرش ها باید از تمیز کردن با بخار شوی به طور دوره ای استفاده کرد. استفاده از ان به طور متناوب به دلیل نیاز به زمان و مشکلات دیگر توصیه نمی شود.

البته در کنار فرش، در زمان نیاز به تمیز کدن مبل ها و روکش ها در خانه، به راحتی می توان با آموختن طرز استفاده بخارشوی برای مبل، آن را برای چند بار در طول سال برای تمیز کردن مبل های داخل خانه استفاده نمود. یافتن یک بخارشوی مناسب مبل و فرش در بازار کار سختی نیست. می توانید بخارشوی مناسب را از بین محصولات دارای کیفیت بالا تر به خوبی پیدا کنید. اما در صورتی که بخارشوی مناسب فرش ندارید، شاید هنوز هم بتوانید خانه ی خود را با روش های دیگر تمیز نگه دارید. این حالت مانند زمانی که شما دسترسی به بخارشوی مناسب مبل ندارید حاد نیست.

چونکه مبل ها نیاز دارند تا به طور ظریفی از آلودگی ها پاک شوند که یکی از بهترین راه ها همان استفاده از بخارشوی می باشد. در کنار این مباحث، دیده می شود که حتی گاهی عده ای به دنبال بخارشوی مناسب لباس هم هستند. به نظر می رسد که برای لباس ها نیاز به بخارشوی های دستی باشد که مخصوص تمیز کردن این گونه وسایل ظریف باشند.

در هر صورت در هر کاربردی قیمت مناسب بخارشوی از مهم ترین دغدغه هایی است که امروز در بین افراد وجود دارد. با توجه به محدودیت های مالی موجود، افراد به دنبال محصولاتی هستند که دارای قیمت مناسب تری باشند. برای همین در انتخاب بخارشوی مناسب در کنار کیفیت محصول، قیمت آن برای بسیاری از مهم ترین فاکتور ها در انتخاب محصول می باشد. در مورد بخارشوی فرش و موکت هم این امر درست است و بسیاری از خریداران در بازار به دنبال یافتن گزینه هایی هستند که از لحاظ اقتصادی به صرفه تر باشند.

اگر شما هم به دنبال یافتن بخارشوی برای موکت یا فرش های خانه ی خود هستید که دارای قیمت مناسب باشد، توصیه می کنیم تا ابتدا در مورد مشخصه های مورد نیاز برای دستگاه بخارشوی موکت یا فرش جست و جوی ساده ای بکنید. پس از یافتن محصولی که دارای مشخصه های مطلوب شما می باشد، می توانید به جنبه های مالی هم توجه بیشتری بکنید. در بازار از مارک های مختلف انواع محصولات وجود دارند. برای همین در مورد بخارشوی فرش و موکت قیمت ها با هم یکسان نیست.

هر یک از مارک ها با توجه به کیفیت محصول خود قیمت متفاوتی برای آن تعیین کرده اند. عده ای هم که توان مالی برای خرید این گونه محصولات ندارند، ترجیح می دهند تا بدون استفاده از آن ها اقدام به تمیز کردن خانه ی خود کنند. راه های بسیاری برای تمیز کردن خانه و فرش ها به روش های سنتی هنوز هم وجود دارد. برای افراد فاقد توان خرید این گونه محصولات این اه ها با هزینه ی کمتر امکان تمیز کردن خانه را فراهم می کند. اما در هر صورت استفاده از بخارشوی برای مبل یا استفاده از بخارشوی برای فرش از روش های مدرن تمیز کردن خانه در سال های اخیر است که تا حدودی رواج یافته است. برای همین بسیاری استفاده از این ابزار را ضروری می دانند.

در بازار افراد زیادی به دنبال انواع مارک های این محصول می گردند. ما در پایان در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد. اما در کنار مارک های معروف می توان محصولاتی را دید که کمتر معروف هستند. اما در عین حال مشتری های خود را دارند. عده ای به دنبال بخارشوی Geepas هستند و دیگران هم شاید بنا به دلایلی به بخارشوی گوسونیک مدل Gsc 1580 یا بخارشوی Hugel علاقه داشته باشند. هر یک از این محصولات می تواند با دیگری متفاوت باشد. هزینه و قیمت هر کدام از آان محصولات هم با دیگری تفاوت دارد. در مدل های مختلف می توان دید که تعدادی دارای لوازم جانبی برای استفاده هستند و تعدادی دیگر محصولی جمع و جور و فاقد این گونه لوازم بوده و در بازار به مشتری ها عرضه کرده اند. بخارشوی Haan یا بخارشوی H2o هم از نمونه محصولاتی هستند که شاید بتوان در کاربردهای ذکر شده از آن ها بهره برد.

 اما در صورتی که شما قصد انتخاب یک محصول در بازار را داشته باشید، باید ابتدا به این فکر کنید که برای تمیز کردن کدام بخش از خانه به آن نیاز دارید. اگر به دنبال یک بخارشوی برای دیوار و تمیز کردن کاشی ها می باشید، باید در مرحله ی اول به مشخصه های محصول توجه کنید. اگر علاوه بر آن در کنار استفاده های معمول بخواهید تا بخارشوی برای پارکت هم استفاده شود شاید نیاز به استفاده از محصولات دارای متعلقات و لوازم جانبی باشد.

برای همین ما توصیه می کنیم که اگر به خوبی نمی دانید که بخارشوی برای چیست و در چه کاربرد هایی می توان از آن بهره برد، در این مورد به خوبی تحقیق کنید. زیرا که بخارشوی ها با هم تفاوت دارند. تعدادی از این محصولات دارای لوزام جانبی بیشتری هستند که استفاده از آن ها را برای تمیز کردن اکثر سطوح در خانه راحت می کند، تعدادی دیگر هم تنها برای بخش هایی کوچک از خانه قابل استفاده هستند. بخارشوی برای شستن دیوار یا بخارشوی برای لباس یا هر کاربرد دیگری ممکن است نیاز به یک قطعه ی جانبی خاص مانند نازل و یا برس و میکرو فیبر داشته باشد. اگر محصولی که شما خریداری می کنید این لوازم و متعلقات را نداشته باشد، نمی توانید به خوبی دیوار و یا لباس های خود را با آن تمیز کنید.

البته به طور معمول امکان استفاده از بیشتر محصولات  برای تمیز کردن سطوح کوچک وجود دارد. بخارشوی برای سرامیک هم به خوبی قابل استفاده است. اما میزان سطحی که در هر دوره می توان با یک محصول تمیز کرد بسته به توان آن و میزان گنجایش مخزن آن دارد.  در حال حاضر محصولاتی مانند بخارشوی کنوود، بخارشوی فلر و بخارشوی کارچر Sc2 از معروف ترین مارک هایی هستند که در بازار ایران افراد زیادی به دنبال آن ها می گردند. این مارک ها به طور کلی دارای مزایایی هستند که استفاده از آن ها را در کاربرد های بسیاری در داخل خانه ها بیش از دیگر محصولات کرده است.

اما مارک های دیگری هم هستند که تولید داخلی بوده و یا وارداتی هستند و مانند بخارشوی دلونگی، بخارشوی پارس خزر یا مدل های دیگر از برند های معتبر مانند بخارشوی کارچر Sc3 در بازار برای خرید ممکن است که در بسیاری از فروشگاه ها یافت شوند. اگر شما می خواهید تا در مورد معروفیت هر یک از مارک های خارجی در کشور های دیگر اطلاعاتی به دست آورید، تنها لازم است کمی با زبان انگلیسی آشنا باشید و در مورد این محصولات به این زبان جست و جو کنید. تا ببینید که مشتری ها در کشور های دیگر تا چه حد از این گونه محصولات استفاده می کنند. بخارشوی به انگلیسی Steam Cleaner می شود. برای همین به عنوان مثال می توانید با جست و جو در مورد Best Steam Cleaner در هر زمانی بهترین برندها را در دنیا پیدا کنید. پس از ان در صورت وجود این برند ها در بازار داخلی امکان خرید محصولاتساخته شده توسط آن ها وجود خواهد داشت.

البته قابلیت های بخارشوی صنعتی و مدل های آن متفاوت است و نیاز به بحث بیشتری دارد. اما محصولاتی مانند بخارشوی بوش، بخارشوی Appex، بخارشوی Azur یا بخارشوی Aeg از محصولاتی هستند که هر یک می توانند برای شما مزایایی به همراه داشته باشند. شاید اگر کمی بیشتر در این مورد سرچ کنید گزینه های بسیار بیشتر دیگری را برای انتخاب  به سادگی پیدا خواهید کرد. این گزینه ها با توجه به تعدد آن ها ممکن است حتی موجب سر در گمی شما در زمان انتخاب محصول گردند. به عنوان مثال می توان به موارد گفته شده در بالا بخارشوی Ackiliss، بخارشوی گوسونیک مدل Gsc-1581، بخارشوی Hannover، بخارشوی گوسونیک مدل Gsc-1580 و یا دیگر مدل های بخارشوی Hannover را اضافه کرد. هر یک از این محصولات متعلق به شرکتی هستند.

تعدادی از شرکت ها هم دارای محصولات متنوعی هستند که امکان استفاده از آن در کاربرد های مختلف به دلیل دارا بودن ظرفیت ها و توان های متفاوت وجود دارد. در سال های اخیر هم مدل های جدید تری وارد بازار شده اند. در کنار ان شرکت های جدیدی هم اقدام به تولید محصول و عرضه ی آن در بازار نموده اند. اگر چه تعدادی از آن ها مانند بخارشوی Hamilton شناخته شده تر هستند. اما مدل ها و محصولات دیگری مانند بخارشوی Icen، و بخارشوی Inox هم در کنار بخارشوی Hamilton در بازار محصولات لوازم خانگی یافت می شوند.

به طور اکید توصیه می کنیم که توجه داشته باشید که این محصولات دارای کیفیت هایی هستند که شاید بسیار با هم بسیار تفاوت داشته باشد. برای همین در صورت نیاز به خرید باید از فروشنده های قابل اعتماد آن ها را خریداری کرده و با آن ها در مورد استفاده های این مدل ها و کیفیت هر یک از آن ها مشورت کنید. زیرا که مدل های زیادی هستند که چندان رضایت بخش نیستند و نمی توان در بسیاری از کاربرد ها یه خوبی از آن ها استفاده نمود. جدای از بحث های صورت گرفته اگر شما هنوز در خانه ی خود از ماشین های بخار شوی بهره مند نشده اید، ما در ادامه برای تنوع هم که شده یکی از راه های تمیز کردن خانه را بدون استفاده از این گونه تجهیزات بیان می کنیم.

تمیز کردن خانه بدون استفاده از ماشین بخارشوی

می توانید با دنبال کردن نکته هایی که ما در ادامه در مورد تمیز کردن خانه ی شما خواهیم گفت، به خانه ای تمیز و مرتب بدون استفاده از بخارشوی و یا جارو برقی دست پیدا کنید. با این کار به سادگی بدون نیاز به آوردن تجهیزات سنگین می توانید فرش خود را تمیز کنید. اگر چه در دنیای امروز، ما توقع های زیادی از ماشین های الکتریکی مانند جارو برقی و بخارشوی داریم. اما خوب است که برای لحظه ای آن ها را کنار بگذاریم و با استفاده از راه های پر بازده ی دیگر فرش ها و خانه ی خود را تمیز کنیم.

مزایای استفاده از ماشین بخارشوی برای تمیز کردن فرش

چگونه می توان آلودگی های سطحی و گرد و غبار را تمیز کرد؟

بدون جارو برقی هم هنوز شما می توانید فرش خود را تمیز نمایید. تنها نیاز به یک جارو خواهید داشت که در مواقعی می تواند بدون نیاز به آوردن ابزار مصرف کننده ی انرژی الکتریکی به شما کمک کند. شاید این برای شما هم یک تنوع باشد. به خصوص در زمانی که آلوگی ها و یا ذرات  گرد و غبار و دیگر مواد به طور سطحی روی فرش نشسته اند می تواند کمک کننده باشد.

از جاروی مناسبی می توانید بهره برده و در هر زمانی خانه ی خود را تمیز کنید. این جارو ها در صورت دارا بودن کیفیت مناسب می توانند به آرامی آشغال ها را در گوشه ای برای شما جمع آوری کنند. در صورتی که جاروی شما کیفیت مناسبی داشته باشد به سرعت می توانید گرد وغبار فرش را تمیز کنید. به خصوص در بیرون خانه امکان تمیز کردن فرش از ذرات آشغال با استفاده از یک جارو به آسانی بدون نیاز به حمل وسایل برقی سنگین ممکن است. البته این برای آلودگی ها و ذرات باقی مانده روی فرش است. اما در مواردی که آلودگی ها به داخل فرش یا موکت نفوذ کرده اند چگونه می توان آن ها را پاک کرد.

مزایای استفاده از ماشین بخارشوی برای تمیز کردن فرش

 بدون استفاده از بخارشوی یا جارو برقی ما در بخش بعد یک روش طبیعی برای تمیز کردن فرش یا موکت شما بیان خواهیم کرد.

نحوه تمیز کردن موکت و گندزدایی آن

می توانید فیبرهای کف پوش های موجود در خانه ی خود را بدون استفاده از وسایل برقی و با روش های دستی تمیز کنید. با استفاده از یک محلول خانگی که با آب و سرکه تهیه کرده اید و با یک برس امکان انجام این کار وجود دارد. در یک ظرف مناسب مقداری سرکه را با سه برابر آب مخلوط کنید. برس را در ان فرو برده و پس از آن روی فرش را با برس بکشید تا محلول در داخل آن نفوذ کند.

مزایای استفاده از ماشین بخارشوی برای تمیز کردن فرش

آن را به خوبی برس بکشید تا در عمق فیبرها نفوذ کند. پس از آن می توانید با یک دستمال رطوبت موجود در فیبرها را جذب کنید. با این کار ساده می توانید هر کف پوشی را در خانه ی خود گند زدایی کنید. سرکه توان از بین بردن میکروب ها و باکتری ها را دارد. به خصوص سرکه های طبیعی برای این کار مناسب تر هستند. برای همین ما توصیه می کنیم که گاهی هم از این روش برای تمیز کردن خانه ی خود و از بین بردن آلودگی ها در عمق فرش ها استفاده کنید.

برخی از مقالات دیگر ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن