اجاق گازتجهیزات آشپزخانهتستر و گریللوازم برقی خانگیماکروفر

5 جایگزین مایکروویو که می توانید از آنها برای گرم کردن غذا استفاده کنید!

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا

5 جایگزین مایکروویو که می توانید از آنها برای گرم کردن غذا استفاده کنید! گزینه ها و برنامه های پختی که در دستگاه های مایکروویو وجود دارد به شما این امکان را می دهند که خیلی سریع و راحت وعده های غذایی خود را تهیه کنید، غذاهای یخ زده را گرم کنید. اما در برخی شرایط ما مایکروویوی برای استفاده از برنامه یخ زدا نداریم.

استفاده کردن از مایکروویو به عنوان یک لوازم آشپزخانه کار ساده ای است. شما مواد غذایی یا گوشت یخ زده خود ار در مایکروویو قرار می دهد و برنامه پخت متناسب با آنها را انتخاب می کنید و وعده های غذایی شما ساده تر و سریعتر از هر زمان دیگری آماده می شوند.

گفته می شود که گرم کردن غذا در مایکروویو ساختار مولکولی مواد غذایی از جمله ویتامین ها و مواد معدنی را از بین می برد. برای پشت سر گذاشتن این مشکل شما می توانید بدون استفاده از مایکروویو به گرم کردن غذاهای خود بپردازید. در ادامه فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا 5 دستگاه و وسیله عالی که به جای مایکروویو می توانید استفاده کنید را به شما کاربران گرامی معرفی خواهد کرد.

#1 فر جایگزین مایکروویو

فر در واقع می توانید خیلی خوب نقش جایگزین مایکروویو را بازی کند. به احتمال زیاد شما در خانه خود فر دارید و لحتمالا از آن برای پخت بسیاری از وعده های غذایی خود استفاده می کنید، اما می توانید از فر برای گرم کردن غذا هم استفاده کنید. قبل از اختراع مایکروویو، از فر برای گرم کردن وعده های غذایی استفاده می شد. در اینجا شما باید به طور صحیحی از فر استفاده کنید.

5 دستگاه و وسیله عالی که به جای مایکروویو می توانید استفاده کنید!

شما باید مراقب باشید که از دمای مناسب و خیلی کم استفاده کنید تا بتوانید بدون سوزاندن غذا آن را دوباره گرم کنید. در واقع انجام این کار چندان دشوار نیست اما اگر دقیق نباشید ممکن است دچار اشتباه شوید. فر یکی از بهترین روش ها برای گرم کردن غذاها بدون استفاده از مایکروویو است. البته فر نسبت به مایکروویو مزایای زیادی دارد. اگر مجبور به انتخاب فر و مایکروویو شدید انتخاب مشخص است.  با اشتفاده از فر قادر خواهید بود غذاهای سالمی را بپزید. مایکروویو فقط برای گرم کردن غذا و یخ زدایی مناسب است بنابراین همیشه فر را ترجیح دهید.

مزایا

نحوه استفاده از فر به جای مایکروویو کار خیلی سختی نیست. شما قادر خواهید بود ظروف بزرگ غذا ا خیلی راحت در داخل فر گرم کنید. فر به اندازه کافی بزرگ است و می تواند بسیاری از غذاها را به صورت یکباره گرم کند. بعد از اینکه چند بار غذاهای خود را با فر گرم کردید قلق کار دستتان می آید.

معایب

شما باید مطمئن شوید که در هنگام گرم کردن غذا با فر از دمای کافی استفاده می کنید. اگر از دمای بالا استفاده کنید می توانید غذا را بسوزانید. این روش همچنین همان سرعت گرم کردن غذا در مایکروویو را ندارد. کسانی که عادت دارند با مایکروویو غذاهای خود را گرم کنند ممکن است این روش را پر دردسر بدانند.

#2 اجاق گاز 

اجاق گاز جایگزین خوبی برای مایکروویو است چون قادر است بسیاری از غذاها را به خوبی گرم کند. مردم برای جوشاندن اب و دوباره گرم کردن غذاهای مایع از اجاق گاز استفاده می کنند. هنگام استفاده از اجاق گاز شما می توانید وعده های غذایی مانند سوپ را دوباره گرم کنید. بسیاری از غذاهای دیگر هم وجود دارند که وقتی آنها را با اجاق گاز گرم می کنید خوب ظاهر می شوند. شما حتی می توانید از اجاق گاز برای درست کردن پاپ کورن استفاده کنید.

5 دستگاه و وسیله عالی که به جای مایکروویو می توانید استفاده کنید!

بسیاری از افراد از مایکروویو خود برای درست کردن پاپ کورن استفاده می کنند اما اگر فقط کمی روغن را در یک قابلمه بریزید و دانه ها را در قابلمه درب دار بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید می توانید با تکان دادن مداوم قابلمه روی شعله اجاق پاپ کورن خوشمزه درست کنید، نتیجه حتی بهتر از استفاده از مایکروویو ظاهر خواهد شد. هنگامی که یاد گرفتید که از اجاق گاز خود استفاده کنید این روش را برای گرم کردن غذا به هر دستگاه دیگری ترجیح خواهید داد. می توانید از اجاق گاز رومیزی خود استفاده کنید و یا اینکه یک اجاق گاز قابل حمل را خریداری کنید تا به مهم دست پیدا کنید.

مزایا

داشتن یک اجاق گاز می تواند زندگی شما را بسیار ساده تر کند. احتمالا از قبل اجاق گاز دارید. اما اگر ندارید می توانید با خرید اجاق گازی قابل حمل کار خود را شروع کنید چونکه یک راه حل مقرون به صرفه تر است. شما می توانید بسیاری از غذاهای خود را دوباره گرم کنید و حتی می توانید چیزهای دیگر را هم طبخ کنید.

معایب

غذاهای خاصی وجود دارند که شما نمی توانید با استفاده از اجاق گاز آنها را گرم کنید. جوشاندن آب روی اجاق گاز معمولا بیشتر از مایکروویو زمان می برد. استفاده از اجاق گاز به جای مایکروویو مزایا و معایبی دارد.

#3 آرام پز جایگزینی برای مایکروویو

در واقع عده ای وجود دارند که از آرام پز به جای مایکروویو استفاده می کنند. این دستگاه به شما اجازه می دهد تا از فرآیند پخت آرام استفاده کنید و شما در هنگام پخت غذا نیاز به حضور فیزیکی ندارید. افرادی که کارمند هستند معمولا برای درست کردن غذاهای روزانه خود از آرام پز استفاده می کنند. شما می توانید غذا را دوباره در آرام پز قرار دهید و آن را گرم کنید.

5 دستگاه و وسیله عالی که به جای مایکروویو می توانید استفاده کنید!

این در واقع روشی بسیار ساده برای گرم کردن غذاها می باشد. اگر می خواهید غذاهای گوشی و یا برخی از غذاهای گیاهی را دوباره گرم کنید آن را در آرام پز بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید تا غذای شما گرم شودو این کار سرعت گرم کردن غذاها در مایکروویو را ندارد، اما یکی از راه حل هایی است که می توانید استفاده کنید.

مزایا

آرام پزها برای استفاده بی خطر هستند و هزینه زیادی هم ندارند. شما می توانید یک آرام پز قابل حمل را با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنید و از آن برای گرم کردن غذاها استفاده کنید. این دستگاه احتمالا یک ابزار گخت و پز مفیدتر از مایکروویو است. اگر شما یک آرام پز به اندازه کافی بزرگ را دارید می توانید از آن برای گرم کردن وعده غذایی خانواده خود استفاده کنید.

معایب

این روش ممکن است برای بعضی از افراد راحت باشد و برای برخی دیگر خیلی طولانی به نظر برسد. شما قادر نیستید غذاهای خود را خیلی سریع در آرام پز گرم کنید. این راه حل فقط به این بستگی دارد که چقدر زمان برای گرم کردن غذاها دارید، اگر وقت کافی دارید این وسیله به خوبی این کار را برای شما انجام خواهد داد.

#4 تستر جایگزین مایکروویو

تستر یکی دیگر از گزینه هایی است که می توانید از آن به جای مایکروویو استفاده کنید. این امر  برای افرادی که فر یا اجاق گاز ندارند، گزینه ای جذاب محسوب می شود. اگر یک تستر دارید می توانید بدون اینکه فضای زیادی از پیشخوان خود را اشغال کنید غذاهای خود را با آن گرم کنید. بسیاری از مواردی که می توانید در مایکروویو درست کنید می توانید در تستر تهیه کنید.

5 دستگاه و وسیله عالی که به جای مایکروویو می توانید استفاده کنید!

تهیه وعده های غذایی منجمد با استفاده از تستر بسیار ساده است. در صورت استفاده صحیح از آن می توانید غذاها را به خوبی گرم کنید. تستر نه تنها به اندازه مایکروویو مناسب است بلکه سرعت گرم کردن بسیار خوبی دارد. علاوه بر این شما می توانید از قابلیت های اضافه شده یک تستر هم استفاده کنید به طور مثال می توانید نان تست خود را برای صبحانه آماده کنید و انواع پیتزاها را در آن درست کنید. تسترها در اندازه های مختلفی در بازار وجود دارد که شما باید با توجه به جمعیت خانواده خود یکی از آنها را خریداری کنید تا قادر به گذاشتن ظروف بزرگ غذا باشید.

مزایا

استفاده از تستر بسیار طبیعی خواهد بود. شما می خواهید در مقایسه با مایکروویو غذاهای بیشتری را تهیه کنید. برای یخ زدایی شام های یخ زده گزینه ای عالی است و شما می توانید غذای خود را به طور موثری دوباره گرم کنید. در اصل مانند داشتن یک فر کوچک است و هزینه بسیار کمتری نسبت به اجاق گاز سنتی دارد.

معایب

اگر می خواهید غذاها را سریع گرم کنید این روش سریعتر از استفاده از اجاق گازهای سنتی نخواهد بود. هزینه تستر بیشتر از خرید مایکروویو لست. ممکن است افرادی که بودجه کمی دارند برایشان بهتر باشد که برای خرید مایکروویو اقدام کنند. توستر انعطاف پذیری کمی بیشتری دارد.

#5 ظروف چدنی

ظروف چدنی در واقع روشی بسیار موثر برای گرم کردن غذاهای خاص است. اگر می خواهید غذاهای ماکارونی، سوپ ها، برنج ها و حتی خورش ها را دوباره گرم کنید می توانید از ظروف چدنی  استفاده کنید، لازم به ذکر است که این روش همراه با اجاق گاز استفاده می شود. کافیست که ظرف چئنی خود را گرم کنید و غذای خود را در آن بریزید تا به موقع غذاهای شما دوباره گرم شوند.

5 دستگاه و وسیله عالی که به جای مایکروویو می توانید استفاده کنید!

بسیاری از افراد استفاده از ظروف چئنی برای گرم کردن غذا را ترجیح می دهدو استفاده از ظروف چدنی می تواند نتیجه سریعتری را در اخیتار شما قرار دهید. شما می توانید از آن برای گرم گکردن غذاهای باقیمانده شب گذشته خود استفاده کنید. از همه مهمتر یک روش جایگزین مقرون به صرفه برای مایکروویو است.

مزایا

ظروف چدنی می توانند به شما کمک کنند تا سریعتر غذاهای خود را دوباره گرم کنیدو در صورت استفاده صحیح از این گزینه، غذاها طعم بسیار مطلوب خود را حفظ می کنند. در ظروف چئنی همه چیز به طور یکنواخت گرم می شود، بنابراین دیگر نیاز به مقابله با قسمت های یخ زده غذا ندارید. این یک گزینه ایمن و ساده برای مایکروویو است.

معایب

این روش به داشتن اجاق گاز وابسته است و به همین دلیل ممکن است که یک گزینه خلی مقرون به صرفه محسوب نشود. این روش به خوبی به شما کمک می کند تا غذاهای خود را گرم کنید اما ممکن است برای برخی از افراد گزینه ای وقت گیر باشد. این درست نیست که بگوییم استفاده از آن نسبت به مایکروویو راحت تر است اما کار با آن بسیار ساده است.

در بالا 5 دستگاه جایگزین مایکروویو به شما معرفی شد. در صورتی که نیاز به خرید مایکروویو، اجاق گاز، مایکروفر، تستر، آرام پز و سایر لوازم خانگی دارید کافیست که با فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا در تماس باشید تا از با کیفیت ترین اجناس و بهترین قیمت برخوردار شوید.

برخی از مقالات مرتبط ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن