لوازم برقی خانگیماکروفر

سولاردام چیست؟ آشنایی با مزایا و نحوه کار سولاردام

فروشگاه اینترنتی کالاپایا عرضه کننده انواع سولاردام در ایران

همانطور که می دانید در آشپزخانه های امروزی استفاده از تجهیزات مدرن الکترونیکی فراوانی (از جمله سولاردام )، متداول شده است. تمام این تجهیزات برای فراهم نمودن آسایش برای اعضای خانواده ساخته شده اند. یکی از مهم ترین کار هایی که در هر آشپزخانه نیاز است که انجام پذیرد، تهیه غذا است که باید برای آن از اجاق ها و ابزارهای مدرن دیگری استفاده کرد.

با توجه به ابداع ابزار الکترونیکی و استفاده از فناوری های مدرن در این راستا می توان برای پخت غذا از وسایل مختلفی استفاده کرد. این ابزار و تجهیزات با توجه به سرعت متفاوت خود در پخت غذا می توانند دارای ویژگی های منحصر به فردی برای بهره گرفتن از آن ها در مکان های مختلف و از جمله آشپزخانه ها باشند. سولاردام هم یکی از ابزار مدرن برای پخت و آماده کردن غذا می باشد که طرفداران زیادی در خانه ها دارد.

محبوبیت سولاردام

دلیل محبوبیت سولاردام را می توان در وهله ی اول به دلیل سرعت بالای آن در پخت غذا نسبت به روش های متداول پخت غذا دانست. این محصول اولین ابزار پخت غذا است که ترکیبی از سرعت بالای مایکرویو ها و طعم مناسب خوراک پز های سنتی را ارائه می دهد و چند برابر سرعت بیشتر را برای پخت غذا و تهیه ی انواع مختلف غذا فراهم می آورد. در سال های اخیر، استفاده از بهترین فناوری ها در ساخت این محصول آن را به یکی از بهترین گزینه ها با توجه به طراحی و عملکرد آن برای استفاده در آشپزخانه ها کرده است.

سولاردام چیست؟ آشنایی با مزایا و نحوه کار سولاردام

مزایای سولاردام چیست؟

نتیجه ی استفاده از فناوری های روز در سولاردام، رسیدن به یک پروسه ی پخت غذا با استفاده از امواج مایکروویو و نوری  با بالا ترین کیفیت شده است. سولاردام به شما اجازه می دهد تا بهترین طعم غذا را برای اولین بار با استفاده از سرعت مایکروویو ها همان طور که گفته شد تجربه کنید. به دلیل این که زمان پخت در این محصولات کاهش یافته است و در کنار آن دمای بالا تری برای پخت غذا استفاده می شود، می توان گفت که بسیاری از مواد مغذی موجود در غذا را با استفاده از سولاردام حفظ کرد.

 نگه داری مواد مغذی و بهره بردن از میزان بالاتری از ریز مغذی ها در غذای مورد استفاده می تواند از دیگر مزایای این محصول مدرن برای استفاده در آشپزخانه ها باشد. علاوه بر این رطوبت موجود در غذا نیز در حد قابل قبولی باقی خواهد ماند که در فراهم کردن طعم و مزه ای بهتر برای غذا به ما کمک می کند.

نحوه کار سولاردام

این محصول از یک سیستم گرم کننده ی مدرن استفاده می کند که از امواج نوری برای گرم کردن غذا استفاده می کند. این امواج نوری از ترکیبی از انواع هیتر های هالوژنی ساطع می شوند. استفاده از این هیترها و هم چنین مواد سرامیکی باعث می شود که غذا به طور یکنواخت پخته شود در این پروسه گرما به طور یکنواخت در داخل سولاردام در چرخش خواهد بود.

استفاده از بازتابنده ها و رفلکتور های نوری در کنار ابزار دیگر در این محصول منجر به تولید یکنواخت گرما برای پخت بهینه ی غذا می شود که برای ما تمام مزایای مورد اشاره در بالا را فراهم خواهد کرد. از سوی دیگر در مدت زمان کمی می توان دما ار در داخل سولاردام به نزدیک بیش از 300 درجه ی سانتی گراد رساند.

نحوه کار سولاردام

 این مدت کوتاه که برای بالا بردن دما در سولار دام مورد نیاز است بر افزایش بازده ی زمانی پخت غذا موثر خواهد بود. در اکثر موارد می توان شاهد بود که دمای سولاردام می تواند در زمانی کم تر از 5 دقیقه به حدود 300 درجه برسد که همان طور که گفتیم بازده سیستم را افزایش داده و علاوه بر ان نیاز به گرم کردن این خوراک پز (Pre heating) در زمان پخت غذا را بر طرف می کند.

انرژی مورد نیاز Solardom

با توجه به این که سولاردم ها برای تولید امواج نوری نیاز به انرژی الکتریکی دارند باید برای آن ها توان لازم الکتریکی را فراهم نمود. این توان در حد چند صد وات خواهد بود. اما نکته ای که در این جا باید برای شما ذکر شود این است که توان مصرفی سولاردام به طور معمول بسیار کم تر از انواع دیگر اجاق می باشد.

این توان مصرفی تا نصف توان مصرفی دیگر محصولات مورد استفاده در آشپزخانه ها می باشد. ظرفیت سولاردام هم بر حسب متریک های متفاوت قابل بیان است که استفاده از لیتر برای بیان ظرفیت آن متداول است. به طور معمول می توان بر حسب نباز در بازار از سوالردام ها با ظرفیت های مختلف که در بیشتر مواقع برابر با ظرفیت های استاندارد می باشند خریداری کرد.

اگر در این محصول از گرم کننده های هالوژنی بهره ببرید برای شما امکان پخت غذاهای گوشتی با کیفیت بالا هم فراهم می شود که البته توان مصرفی دستگاه در این زمان بیشتر خواهد بود. همان طور که گفتیم این سیستم به سرعت روشن شده و دمای داخل آن هم در مدت زمان کوتاهی بالا می رود که استفاده از آن را برای تهیه ی غذا در کوتاه ترین زمان ممکن مناسب می کند. می توان سولاردام را برای پخت غذا برنامه ریزی هم کرد. این برنامه ریزی برای پخت غذا باری سر آشپزها می تواند رفاه بیشتری را در کنترل پروسه ی پخت غذا فراهم کند.

می توانید در این محصول منوهایی را برای پخت غذا مورد استفاده قرار دهید که به طور خودکار فرایند پخت غذا ار کنترل کرده و از سوی دیگر همان طور که گفته شد توان برنامه ریزی سفارشی آن ها هم وجود دارد. نمایش گر ال سی دی سولاردام برای شما می تواند در جهت اگاهی از روند پخت غذا مورد استفاده قرار گیرد. هم چنین در تنظیم نمودن سولاردام می توانید با توجه به نمایش گر LCD نسبت به انتخاب گزینه های دلخواه خود اقدام کنید.

ایمنی Solardom

از لحظ ایمنی هم در این محصولات می توان قفل های کودک را برای جلوگیری از دسترسی کودکان به آن ها مورد استفاده قرار داد. در کل برای بسیاری از مشتری ها تجربه ی استفاده از سولاردام به دلیل قابلیت های بالای آن بسیار دل پذیر بوده است. آن ها با استفاده از منو های سفارشی موجود در محصول و هم چنین با توان برنامه ریزی آن توانسته اند به کنترل پروسه ی پخت غذا برای بالا بردن کیفیت غذای آماده شده دست یابند.

برای شما هم می توان گفت که با توجه به سرعت بالا، توان برنامه ریزی، امکان حفظ مواد مغذی موجود در غذا و مزایای فراوان دیگر، استفاده از سولاردام می تواند در آشپزخانه بیش از آن چه فکر می کنید به شما در فراهم نمودن غذایی دلچسب برای خانواده مفید واقع شود. علاوه بر تمام این مزایا سولاردام ها دارای ظاهری زیبا هستند که محیط آشپزخانه ی شما را دچار تغییر می کنند و می توانند بر زیبایی آن بیفزایند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن