لوازم برقی خانگیماکروفر

مایکروویو خوبه یا توستر؟ خرید مایکروویو بهتره یا توستر؟

برخی از مشتریان از پشتیبانان فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا سوال می کنند که مایکروویو خوبه یا توستر؟ خرید مایکروویو بهتره یا توستر؟ برای اینکه ما بتوانیم به این دسته از کاربران به خوبی پاسخ دهیم باید به برخی سوالات مانند اینکه مایکروویو چیست؟ مایکروویو چگونه کار می کند؟ مایکروویو چگونه غذا را گرم می کند و از همه مهمتر فرق مایکروویو با توستر چیست؟ پاسخ دهیم. در ادامه شما می توانید در این رابطه اطلاعات جامعی را بدست آورید.

قبل از اینکه به مقایسه مایکروویو و توستر بپردازیم، باید بدانید که این دو دستگاه که جزو لوازم آشپزخانه محسوب می شوند معمولا برای کارهای مشابهی در آشپزخانه استفاده می شوند. هر دوی آنها می توانند غذاهای شما را مجددا گرم کنند. این جمله بیشتر بدان معناست که شما لازم نیست که هر دوی این دستگاه ها را در فضای آشپزخانه خود داشته باشید، مخصوصا اگر آشپزخانه کوچکی دارید و  قصد دارید از فضا نهایت استفاده را ببرید.

علاوه بر این، واقعیت این که باعث شده سوال کنید که مایکروویو خوبه یا توستر؟ این است که شما کمی دچار سردرگمی شده اید که کدام یک را انتخاب کنید. اگر اینگونه است نگران نباشید چون جای درستی آمده اید. در اینجا شما یاد می گیرید که هر دو دستگاه چگونه کار می کنند و چگونه می توانند عملکردهای مهم و مشخصی را انجام دهند و اگر تا انتهای مقاله را مطالعه کنید به جواب این سوال که مایکروویو بهتره یا توستر دست پیدا می کند.

مایکروویو خوبه یا توستر؟ خرید مایکروویو بهتره یا توستر؟

توستر چگونه کار می کند؟

به صورت خلاصه؛ توستر دستگاهی است که مابین مایکروویو و اجاق گاز قرار می گیرد. این بدان معناست که می تواند هر کاری که این دو دستگاه انجام می دهند را انجام دهد. با استفاده از قابلیت تست کردن شما می توانید نان های تست خود را با سایه های مختلف از رنگ قهوه ای دریافت کنید و این چیزی است که در مایکروویو نمی توانید به آن دست پیدا کند. علاوه بر این متوجه خواهید شد که در کنار تست کردن و برشته کردن نان؛ توستر به شما اجازه پختن غذاها در مدت زمان کم را می دهد.

نکته قابل توجه دیگر این است که در ایالات متحده آمریکا از توستر در درجه اول برای پخت و تست کردن نان ها استفاده می شود و کمتر از آن برای پختن غذاهای گوشتی، گرم کردن و یا آب کردن مواد غذایی منجمد استفاده می کنند. طبق آمارها تنها 27 رصد از خانواده ها از توستر برای پخت، تست و برشته کردن نان ها استفاده می کنند و تنها 7 درصد دیگر از توستر برای پخت غذا استفاده می کنند.

مایکروویو چگونه کار می کند؟

مایکروویو از برخی جهات با توستر فرق دارد و از جهات دیگر قابلیت های یکسانی را به اشتراک می گذارد. به عنوان مثال مایکروویو به شما امکان می دهد تا با کمترین تلاش وعده های غذایی خود را بپزید و گرم کنید. با این وجود گزینه مناسبی برای تست کردن نخواهند بود. مایکروویو از طریق تابش الکترو مغناطیسی و به جنبش درآوردن مولکول‌ های آب، غذا را گرم می کند و باعث طبخ غذا در مدت زمان کوتاهی خواهد شد.

فرق مایکرویو با توستر

بهره وری انرژی – مایکرویو و توستر معمولا دارای وات مختلفی هستند. در اینجا متوجه خواهید شد که مایکروویو نسبت به توستر بهتر استو مایکرویو به طور متوسط از 925 وات استفاده می کند در حالی که توستر تقریبا 1225 وات را مصرف می کند. این بدان معناست که مایکروویو از نظر بهره وری انرژی بهتر از توستر است چونکه تقریبا 20 درصد انرژی کمتری مصرف می کند. از نظر بهره وری انرژی مایکروویو به خوبی توستر را ضربه فنی می کند.

  • برنده – مایکروویو

تست کردن – همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم، توستر برای تست کردن و برشته کردن نان به مراتب بهتر است. مایکروویو طوری طراحی نشده است که قابلیت تست کردن و قهوه ای کردن نان ها را انجام دهند، آنها برای گرم کردن و پختن غذا ساخته شده اند.

  • برنده – توستر

سوخاری کردن / ترد کردن – قابلیت سوخاری کردن یا ترد کردن غذاها قابلیتی است که دومین برد توستر محسوب می شود چونکه سوخاری کردن قابلتی است که کارشناسان سراسر جهان هنوز در مایکروویو قرار نداده اند. در حقیقت خانواده شما نه تنها می توانند نان های خود را برشته و قهوه ای کنند بلکه می توانند وعده های غذایی مانند پیتزا یا پیراشکی را با روشی سالم ترد کنند.

  • برنده – توستر

مایکروویو خوبه یا توستر؟ خرید مایکروویو بهتره یا توستر؟

  • بیشتر بخوانید: سولاردام چیست؟ آشنایی با مزایا و نحوه کار سولاردام

گرم کردن – هر دو دستگاه می توانند قابلیت گرم کردن غذا را به خوبی ارائه دهند اما تفاو هایی کوچکی وجود دارد. اگر دوست دارید نتیجه با کیفیتی بدست اورید مایکروویو کار بهتری انجام می دهد. مایکروویو با تابش الکترومغناطیسی در فضای داخلی خود غذا را به خوبی گرم می کند. اما اگر قصد دارید غذای خود را سوخاری و یا برشته کنید، توستر دستگاه مناسب شما می باشد.

  • برنده – هر دو

فضای مورد نیاز – توسترها نسبت به مایکروویو به طور قابل توجهی سبک تر هستند و استفاده از آنها بسیار ساده تر می باشد. توستر فضای کمتری را در آشپزخانه به خود اختصاص می دهند و فضای کار زیادی لازم ندارند. اما برای مایکروویو نمی توان این حرف را زد.

  • برنده – توستر

زمان پخت – مایکروویو و توستر غذاهای مختلفی را آماده می کنند. توستر دارای اندازه کاملا کوچکی است و این بدان معناست که این دستگاه یا استفاده از یک عنصر گرمایشی غذاها را می پزد. زمان پخت توستر کمی طولانی تر است اما خطر کم آب شدن غذای شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. از طرف دیگر مایکروویو از راه تابش الکترومغناطیسی ریزموج و به جنبش درآوردن مولکول ‌های آب و دیگر مولکول‌ های قطبیده، غذا را گرم می کند. مایکروویو زمان پخت را به صورت نمایی کاهش می دهد و غذاها را سریعتر و به صورت موثرتری گرم می کند.

  • برنده – مایکروویو

مایکروویو خوبه یا توستر؟ خرید مایکروویو بهتره یا توستر؟

گزینه های آشپزی – در اینجا شما می خواهید بدانید که ایا می توانید غذاهایی که در مایکروویو درست می شوند را در توستر آماده کنید و یا بلعکس. برای این موضوع باید بگوییم که این مورد کاملا به غذایی که شما انتخاب می کنید و کیفیت نهایی مورد نظر شما بستگی دارد. این دستگاه ها (منظور مایکروویو) لوازم آشپزخانه متداولی هستند که می توانند غذاهای متنوعی را طبخ کنند، اما در آشپزی حرفه ای نقش محدودی دارند چونکه درجه حرارت باعث ایجاد واکنش های شیمیایی می شود. توستر می تواند غذاهایی که دوست دارید را ترد کند و کار بهتری انجام می دهد در حالی که مایکروویو کار اشپزی را ساده تر و سریعتر می کند.

  • برنده – هر دو

ظرفیت – این یکی از قابلیت های دشوار برای مقایسه کردن است چونکه ظرفیت توستر و مایکروویو بسته به نوع دستگاهی که شما تصمیم به خرید دارید متفاوت خواهد بود. اگر چه به طور کلی ممکن است متوجه شوید که در صورت تهیه غذاهای بیشتر باید فر توستر کار بهتری انجام دهد.

نتیجه گیری

مواردی که در بالا بدانها پرداخته شده از مهمترین تفاوت مایکروویو و توستر بود که باید در هنگام خرید مد نظر قرار دهید. اگر قصد انتخاب یکی از این لوازم آشپزخانه را دارید که تقریبا هر کاری انجام دهد و تنها به برشته کردن و تست کردن نان محدود نشود، در پاسخ به سوال خرید مایکروویو بهتره یا توستر؟ باید بگوییم توستر چونکه یک گزینه سالم تر می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن