تجهیزات آشپزخانه

6 نکته مهم تمیز کردن لوازم خانگی در خانه تکانی عید

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع لوازم خانگی در ایران

همانطور که میدانید در نزدیکی عید نوروز هستیم و این یعنی اینکه زمان خانه تکانی فرا رسیده است. ما اینجا هستیم تا 6 نکته مهم  تمیز کردن لوازم خانگی در خانه تکانی را به شما آموزش دهیم.

تمیز کردن مایکروویو

مایکروویو در آشپزخانه استفاده زیادی دارد و تمایل به کثیف شدن دارند. خبر خوب این است که یک روش ساده برای تمیز کردن مایکروویو وجود دارد. آب نصف لیمو را در کاسه ای بریزید و با مقداری آب مخلوط کنید. کاسه را در مایکروویو قرار دهید تا زمانی که آب به نقطه جوش می رسد بعد اجازه دهید تا برای چند دقیقه همه چیز خیس بخورد. بعد فقط با دستمال فضای داخلی و دیواره های مایکروویو را دستمال بکشید تا جرم های آن پاک شود.

پاک کردن آشغالدانی

آشغالدانی وسیله ای در زیر سینک آشپزخانه است که تکه های درشت آشغال ریخته شده را ریزریز میکند. یکی از مناطق ترسناک برای تمیز کردن آشغالدانی است. خبر خوب این است که می توانید بدون نزدیک شدن به تیغه ها، آنها را تمیز کنید. برای این کار سینک را با مایع ظرفشویی و آب پر کنید. صبر کنید تا خشک شود و بعد کمی از مرکبات را در آشغالدانی بریزید و آن را روشن کنید تا همه مرکبات را ریز ریز کند. با این کار تیغه ها کاملا تمیز خواهند شد.

تمیز کردن میکسر

در اینجا همیشه به شما گفته می شود که زمانی که می خواهید میکسر را تمیز کنید مراقب باشد. مخصوصا وقتی که میکسر را با آب پر کردید و با دست مشغول آن هستید باید مراقب تیغه های آن باشید. یک روش ساده تر برای تمیز کردن میکسر وجود دارد و آن این است که تا نیمه آن را با آب و مایع شوینده پر کنید و آن را روشن کنید. حتما از ماشین شوینده زیاد استفاده نکنید و مراقب باشید که آب بیرون نریزید و یا دستگاه ار نسوزانید.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی شما یکی دیگر از لوازم خانگی است که نیاز به تمیز کردن دارد اما چگونه می توان دستگاهی که خود وظیفه تمیز کردن را به عهده دارد را تمیز کنید؟ در هنگام تمیز کردن ماشین ظرفشویی شما باید فیلتری که در پایین دستگاه قرار دارد را تمیز کنید و تمام جرم های تشکیل شده را پاک کنید. به جای استفاده از مواد شوینده صنعتی س استفاده از سرکه سفید، آبلیمو و نمک می توانید فضای داخلی ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید. علاوه بر این شما باید لوله ها و خروجی ها را برای هر گونه سوراخ شدن یا گرفتگی بررسی کنید. در صورتی که جرم لوله های چرخش را گرفته می توانید با خلال دندان یا هر وسیله مشابه برای باز کردن آن اقدام کنید.

6 نکته مهم تمیز کردن لوازم خانگی در خانه تکانی عید
6 نکته مهم تمیز کردن لوازم خانگی در خانه تکانی عید

برای دیوارهای ماشین ظرفشویی می توانید سرکه را اسپری کنید و بعد دستمال بکشید. برای از بین بردن رسوبات داخلی از آب پرتقال استفاده کنید و برای برطرف کردن بوی بد ماشین ظرفشویی از چند قطره آبلیمو استفاده کنید.

تمیز کردن چای سازی

فقط به این دلیل که آب گرم را در چای ساز جوشانده اید به این معنا نیست که چای ساز نمی تواند کثیف شود. شما باید مطمئن شوید که چای ساز خود را تمیز کرده اید و این دستگاه هم با سایر لوازم خانگی شما فرقی ندارد. برای از بین بردن جرمی که به دلیل استفاده از آب سخت یا آهک دار تشکیل شده است شما باید سرکه و آب یا آبلیمو و آب را با هم ترکیب کنید و در داخل چای ساز بریزید و بگذارید به جوش بیاید. بعد از خشنک شدن می توانید آب را خالی کنید و از چای ساز تمیز خود لذت ببرید.

پاک کردن کردن قهوه ساز

شما هر روز از این دستگاه برای درست کردن قهوه استفاده می کنید اما با وجود این، آیا تا بحال برای تمیز کردن قهوه ساز وقت گذاشته اید؟ مخلوط سرکه و آب می تواند به تمیز کردن دستگاه کمک کند اما اگر می خواهید از یک پاک کننده کمی قوی تر استفاده کنید می توانید آب ترکیب شده با جوش شیرین را امتحان کنید، آن را با هم ترکیب کنید و در داخل قهوه ساز بریزید و کمی فرصت دهید تا این ترکیبات کمی تجزیه شود. حالا تمیز کرده قهوه ساز کار سختی نیست.

استفاده از ترفندهای بالا برای تمیز کردن لوازم خانگی می تواند کار شما را ساده تر کند. اگر لوازم خانگی شما دچار مشکل شده است می توانید برای خرید لوازم خانگی جدید اقدام کنید. ما همیشه اینجا هستیم تا بتوانیم به شما در تامین لوازم خانگی تان کمک کنیم پس همین حالا با فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا تماس بگیرید.

برخی مقالات دیگر ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن