لوازم برقی خانگییخچال فریزر

8 علامت خالی شدن گاز یخچال فریزر و نحوه تست میزان گاز فریون یخچال

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع یخچال فریزر برند در ایران

 در مقاله امروز کالاپایا ما قصد داریم در مورد علائم خالی شدن گاز یخچال فریزر و نحوه تست میزان گاز فریون یخچال صحبت کنیم. یخچال های خانگی و همچنین صنعتی هنگام خالی شدن گاز یک سری علائم و نشانه ها را به شما نشان می دهند. هنگامی که شما علائم خالی شدن گاز یخچال فریزر را مشاهده کردید باید با یک شرکت معتبر تماس بگیرید و تعمیرات یخچال خود را به وی بسپارید.

به یاد داشته باشید که باید شما فورا اقدامات لازم را انجام دهید؛ چونکه هر گونه تاخیر در این زمینه منجر به ایجاد مشکلاتی خواهد شد. چون که عدم وجود سطح مناسب از گاز مبرد منجر به تعمیرات گسترده می شود که می تواند به اندازه کافی هزینه بر باشد.

علائم خالی شدن گاز یخچال فریزر

یخ زدن مواد غذایی – از آنجا که یخجال شما به تدریج گاز مبرد را خالی می کند، مواد غذایی داخل یخچال شما شروع به یخ زدن می کند، برگ های کاهو سالادی شروع به سیاه شدن می کنند و اولین نشانه های سرمازدگی را به شما نشان می دهد.گوجه فرنگی های موجود در قفسه سبزیجات منجمد می شود و تخم مرغ و شیر هم همینطور. این زمانی است که اکثر کاربران به اشتباه فکر می کنند که این مشکل مربوط به ترموستات یخچال است.

جمع شدن یخ در کندانسور از علائم خالی شدن گاز یخچال فریزر می توان به تجمع قابل توجه یخ در کندانسور و همچنین بوی کپک زدگی و بوع نامطبوع یخچال اشاره کرد. گاهی یخ آنقدر زیاد است که شما نمی توانید قفسه های فریزر را بیرون بکشید و لازم می شود که یخجال را از برق بکشید تا بتوانید یخ ها و برفک ها را پاک کنید.

تجمع یخ در قسمت فریزر از علائم دیگر خالی شدن گاز یخچال فریزر می توان به تشکیل یخ های بزرگ در قسمت فریزر اشاره کرد. این علائم زمانی رخ خواهد داد که سطح گاز مبرد بیش از حد کاهش پیدا کرده باشد. به همین دلیل در این مواقع بستن درب فریزر با مشکل مواجه می شود.

تعریق یخچال این مرحله آخرین مرحله قبل از مرگ یخچجال شما است. به معنای واقعی کلمه وقتی که تنها اثر کمی از گاز مبرد در یخچال شما باقی مانده است، یخچال از تشکیل یخ جلوگیری می کند و متوجه خواهید شد که قسمت داخلی با قطره قطره آب شدن یخ تعریق می کند. این امر با افزایش قابل توجه بوی بد همراه است.

نرم شدن مواد غذایی – در نهایت یکی دیگر از علائم خالی شدن گاز یخچال فریزر ؛ نرم شدن مواد غذایی است. در کنار این مورد؛ یخجال شما کاملا پر سر و صدا می شود و برای مدت طولانی عملکرد خود را از دست خواهد داد. این کار تا جایی ادامه پیدا می کند که یخچال شما از کار می افتد و همه سر و صداها می خوابد.

کار کردن مداوم موتور یخچال وقتی که به علت خالی شدن گاز یخچال دمای داخلی افزایش پیدا می کند؛ موتور برای جبران این عارضه مدام فعالیت می کند تا هوای داخل یخجال خنک تر شود. در این حالت شما متوجه می شوید که موتور یخچال به طور غیرعادی در حال کار کردن است و استراحت نمی کند.

افزایش هزینه های برق – به طبع اینکه وقتی که گاز یخچال خالی می شود موتور مدام در حال کار کردن است، انرژی بیشتری هم استفاده می شود و این باعث می شود که قبض برق ماهیانه شما افزایش پیدا کند.

بوی بد و مسمومیت ناشی از نشت گاز یخچال وقتی که گاز یخچال نشت می کند ممکن است متوجه بوی نامطبوعی شوید. استنشاق این گاز روی سلامتی شما تاثیر می گذارد و ممکن است حالت تهوع، سردرد، سرگیجه و غیره را تجربه کنید.

بنابراین آنچه که شما برای جلوگیری از دست دادن یخچال خود نیاز دارید؛ یک تکنسین با کیفیت است که به محض مشاهده اولین علائم خالی شدن گاز یخچال فریزر اقدامات لازم را فورا انجام دهد.

نحوه تست میزان گاز فریون یخچال

فریون نام تجاری گاز مبرد مایع است که در یخچال ها و همچنین کولر گازی، پمپ های حرارتی و سایر وسایل سرمایشی و گرمایشی استفاده می شود. اگر یخچال شما نتواند غذا را خنک نگه دارد ممکن است فکر کنید که به فریون بیشتری احتیاج دارید. کمبود فریون به ندرت اتفاق می افتد چونکه یخچال و فریزر یک منبع ثابت را حفظ می کند مگر اینکه در یکی از اجزای آن نشتی وجود داشته باشد. می توانید تست های شما را انجام دهید تا ببینید مشکل یخچال شما به علت نشت فریون است یا مشکل دیگری وجود دارد.

مرحله 1 – خازن یخچال را پیدا کرده و دست خود را در کنار آن قرار دهید تا گرما را حس کنید. اگر با لمس خازنغ احساس سرما می کنید و یخچال فریزر در حال کار است؛ ممکن است کمبود و عدم وجود گاز فریون یخچال وجود داشته باشد. این مشکل ممکن است به علت خرابی در کندانسور یا گرفتگی سیستم هم باشد.

مرحله 2 – یخچال را از برق بکشید؛ کنترلر دمای یخچال را خاموش کنید و گوش خود را کنار یخچال قرار دهید. شنیدن صدا می تواند نشان دهنده وجود گاز فریون باشد. اما عدم وجود هر گونه صدا می تواند به معنای عدم وجود گاز فریون باشد. ممکن اشت مشکلی در کندانسور، فن، فیلتر یا کمپرسور وجود داشته باشد.

مرحله 3- پوشش را از اواپراتور بردارید. یخچال را دوباره به برق وصل کنید و کنترلر دما را به تنظیمات دلخواه خود برگردانید. درب یخچال را ببنید و منتظر بمانید یخچال چند دقیقه کار کند. اواپراتور را از نظر سرما بررسی کنید. عدم وجود سرما نشان دهنده کمبود و عدم وجود گاز فریون یخچال یا گرفتگی سیستم است.

برخی از مقالات مرتبط ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن