لوازم برقی خانگییخچال فریزر

نحوه تشخیص یک یخچال خوب از یک یخچال بد

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع برندهای یخچال در ایران

چرا باید با نحوه تشخیص یک یخچال خوب از یک یخچال بد اشنایی داشته باشید؟ یخچال فریزر مسلما تنها دستگاه مورد استفاده در تمام خانه ها است. ممکن است روزهایی باشد که از ماشین لباسشویی، مایکروویو یا ماشین ظرفشویی خود استفاده نکنید اما به ندرت اتفاق می افتد که از یخچال استفاده نکنید.

هنگام خرید یخال فریزر مناسب ممکن است به نظر برسد که کار ساده ای پیش رو دارد. یخچال بزرگ که تنها غذای شما را خنک نگه می دارد، درست است؟ اما حقیقت این است که شما با چیزی فراتر از این ها روبرو هستید، لیست طولانی از عواملی که کیفیت یخچال شما را تعیین می کند وجود دارد. به همین دلیل است که ما مجموعه ای از مهمترین فاکتورهای یخچال خوب را جمع آوری کرده ایم تا به شما کمک کنیم تا فرایند خرید ساده تری را تجربه کنید.

کنترل هوا

یخچال شما همه چیز را سرد نگه می دارد و فریزر همه چیز را سردتر نگه می دارد درست است؟ خوب کمی چیزهای بیشتری وجود دارد که باید بدامید. در حالی که یخچال و فریزر دو بخش کنترل هوا را در اختیار دارند شما حالا گزینه های بسیار بیشتری نسبت به قبل در اختیار دارد.

این فقط به دما محدود نمی شود، بلکه رطوبت؛ گردش هوا و فیلتر هم از عوامل مهمی هستند که بهترین یخچال های خوب برای افزایش عمر غذاهای شما ارائه می دهند. شما می توانید تفاوت قابل توجهی را در طول نگهداری سبزیجات؛ میوه ها، شیر و سایر مواد غذایی خود مشاهده کنید. از همه مهمتر بوی غذای شما به سایر مواد غذایی انتقال داده نمی شود. یخچال خوب شما می توانید کنترل هوا را از طریق موارد زیر بهبود ببخشد:

  • دما
  • رطوبت
  • گردش هوا و فیلتر هوا

درباره این موارد در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

دما / درجه حرارت

اولین و مهمترین چیز این است که شما نیاز به یک درجه حرارت ثابت در داخل یخچال خود دارید. یخچال و فریزرهای قدیمی دارای یک درجه شماره گذاری شده هستند که از 0 تا 5 بود، 0 گرمترین و 5 سردترین درجه بود.

بسیاری از یخچال های جدیدتر در حال حاضر به جای درجه های سنتی، قابلیت خواندن و تنظیمات دیجیتال را دارند. این امر کنترل، انعطاف پذیری بیشتری را هنگام کنترل دمای یخچال و فریزر به شما می دهد. در یخچال و فریزر خوب، دمای داخلی نباید بیش از یک درجه از آنچه که تعیین کرده اید نوسان داشته باشد.

برخی از برندهای قابلیت های Super Cool یا Super Freeze را ارائه می دهند. فرض کنیم که شما به تازگی از فروشگاه بازگشته اید و برخی از مواد غذایی شما بعد در طول بازگشت به خانه در ماشین شروع به ذوب شدن کرده اند. می توانید کمپرسور یخچال خود را به طور موقت افزایش هید تا سرمای بیستری ایجاد کند. این امر همچنین به حفظ دمای یخچال کمک می کند.

رطوبت

هوای مرطوب به طور کلی برای به حداکثر رساندن نگهداری مورد نیاز است. با این حال؛ ممکن است سبزیجات نسبت به گوشت و سایر محصولات به رطوبت بیشتری نیاز داشته باشد و در اینجاست که استفاده از کشوها ضروری احساس می شود.

یخچال خوب باید به شما امکان تنظیم رطوبت در داخل کشوها را بدهد. برخی از برندها حتی بیشتر از این پیش می روند. به عنوان مثل در یخچال های بوش و سامسونگ یک درب چهار کشویی وجود دارد که می توانید درجه حرارت و رطوبت را بر اساس غذایی که در آن نگهداری می کنید تنظیم کنید.

جریان هوا و فیلتر هوا

هوا نباید در داخل یخچال شما راکد بماند. یخچال خوب باید گاز اتلینی که توسط سبزیجات و میوه ها تولید می شود را فیلتر کند تا از ایجاد بو جلوگیری کند.

محفظه ها یا کشوهای انعطاف پذیر

برندهای با کیفیت در حال حاضر کشوها یا محفظه های جداگانه ای را ارائه می دهند که هم به عنوان یخچال و هم به عنوان فریزر کار می کند. بر اساس میاز خود می توانید محفظه را بر اساس دمای منحصر به فرد خود تنظیم کنید. این کار برای نگهداری موادی مانند نوشیدنی ها و یا موادی که به نگهداری طولانی مدت نیاز دارند مناسب است.

نکته اخر اینکه دمای محیط برای یخچال بسیار مهم است. اگر خانه شما تهویه مطبوع ندارد، دمای اتاق باعث می شود که کار یخچال بسیار سخت تر شود. یخچال های خوب می توانند مقاومت بهتری در برابر نوسانات دمایی محیط داشته باشند.

دستگاه پخش آب و یخ ساز

فراموش نکنید که یخ سازها یکی از بخش های یخچال است که به طور مداوم با مشکل مواجه می شود. از آنجا که قطعات متحرک یخ در یخ سازها استفاده می شود احتمالا بیشتر با خرابی مواجه می شوند و نیاز به تعمیر دارند. در مورد یخچال های دارای دستگاه پخش آب، بررسی های مشتریان واقعی را مطالعه کنید تا ببینید تجربه آنها چه بوده است. مواردی که باید مراقب آن باشید جریان آب آهسته است (هیچ کس دوست ندارد که پنج دقیقه منتظر پر شدن لیوان یا فنجان خود بماند)، یخ های که گیر می کنند و دارای کیفیت نامناسبی هستند نشان دهنده یک یخچال بد است.

همه ما با دستگاه های پخش کننده آبی که در قسمت خارجی یخچال نصب شده اند آشنایی داریم. امروزه داشتن یک دستگاه پخش کننده خارجی مناسب به نظر نمی رسد، بنابراین تولیدکنندگانی را انتخاب کنید که دستگاه را روی دیواره داخلی نصب کرده اند و این باعث می شود که فضای بیشتری از روی درب هم صرفه جویی شود.

دستگاه پخش آب و یخ ساز

یکی از بهترین برندها در این زمینه یخچال سامسونگ است که دارای یک دستگاه پخش کننده آب داخلی است که به طور خودکار پر می شود و آب را خنک نگه می دارد و شما حتی می توانید آب لیمو تازه را به آن اضافه کنید.

طراحی داخلی نوآورانه

یخچال و فریزر این امکان را دارد که بیشتر از یک باکس با درب باشد که قفسه هایی در داخل ان قرار گرفته اند. به عنوان پر کاربردترین لوازم خانگی، می خواهید کمی بیشتر از این از یخچال استفاده کنید. از مزایای فضای داخلی یخچال و فریزری که به خوبی طراحی شده است می توان به این مورد اشاره کرد که وقتی شما برای برداشتن مواد غذایی به جستجوی داخل یخچال می پردازید هوای کمتری خارج می شود و این به نوبه خود منجر به کاهش خرابی یخچال می شود.

برخی از یخچال ها دارای قفسه های قابل تنظیم هستند تا بتوانید غذاهای خود را به طریقی که می خواهید در آن قرار دهید. شما نه تنها می توانید سطح قفسه ها را تنظیم کنید بلکه می توانید آنها را بیرون بیاورید تا فضای بیشتری برای جا دادن وسایل بزرگتر خود داشته باشید. کشوهای با پارتیشن های قابل تنظیم همچنین برای سازماندهی مناسب مفیدتر هستند.

آیا یخچال مورد نظر شما از فضایی که دارد به خوبی استفاده می کند؟ آیا کشوها، قفسه ها، کنترل ها و سایر قابلیت ها به خوبی در نظر گرفته شده اند؟ آیا فضای یخچال و فریزر کافی دارید؟ آیا می توانید فرزیر خود را به خوبی سازماندهی کنید؟

ویژگی های داخلی دیگری نیز باید در نظر گرفته شود. چراغ های داخلی باعث می شود که کل فضای یخچال یخچال و فریزر قابل مشاهده تر باشد و یک احساس لوکس و مرتب بودن را به شما القاء کند. دیوارهای داخلی از جنس استیل ضد زنگ یا هامل استیل استنلس می تواند به حفظ هوای خنک کمک کند.

طراحی داخلی لزوما کیفیت یخچال شما را خنثی و خراب نمی کندف اما می تواند در بهبود انعطاف پذیری و تجربه استفاده تاثیر گذار باشد. برندهای مطرح یخچال و فریزر می دانند که چگونه فضای داخلی را به حداکثر برسانند تا بتوانید در حد امکان در فضای داخلی خود مواد غذایی را جا دهید.

قابلیت های هوشمند یک یخچال خوب

تصور کنید که 20 سال پیش شخصی به شما بگوید که یخچال شما قادر به پخش فیلم است و به شما اعلان هایی را ارسال می کند و یا حتی با شما صحبت می کند. قابلیت های شوند جزو داغترین ترندهایی است که در طراحی لوازم خانگی در نظر گرفته می شود و هیچ نشانه ای از کند شدن روند پیشرفت آن وجود ندارد.

ممکن است شما هیچ علاقه ای به قابلیت های یخچال هوشمند خود نداشته باشید، اما ارزش آن را دارد که آنها را در نظر بگیرید. در حالی که مطمئنا برخی از قابلیت های جالب وجود دارد که شما را تحت تاثیر قرار نمی دهد، برخی دیگر را قطع به یقین دوست خواهید داشت. برخی از یخچال های می توانند برنامه ریزی کنند نا به شما یاداوری کنند که باید مواد خوراکی که در حال تمام شدن است را خریداری کنید. شما حتی می توانید زمانی که در فروشگاه در حال خرید کردن هستید داخل یخچال خود را مشاهده کنید و متوجه شوید که چه چیزهایی را باید خریداری کنید.

سایر قابلیت های هوشمند که شامل کنترل صوتی، کنترل از راه دور یا هشدار در مورد باز بودن درب یخچال از طریق گوشی هوشمند شما امکان پذیر است. قابلیت های هوشمند دامه قیمت اکثر یخچال ها را بالا می برد، بنابراین اگر نمی توانید یک یخچال با قابلیت های هوشمند خریداری کنید نگران نباشید، یخچال ها و فریزرهای با کیفیت زیادی وجود دارند که از قابلیت اتصال هوشمند برخوردار نیستند و هنور کار می کنند.

یخچال خوب و قابلیت اطمینان

خوشبختانه برندهای زیادی هستند که محصولات قابل اطمینانی را تولید می کنند که از این بین می توان به سامسونگ، ال جی، جنرال الکتریک، ویرپول (گرداب) و سایر برندهای تولید کننده یخچال که از مواد و قطعات با کیفیت بالا استفاده می کنند اشاره کرد.

ما همیشه توصیه می کنیم که قبل از خرید یخچال؛ گارانتی محصول را بررسی کنید. برخی از برندهای گارانتی محدودی را ارائه می دهند در حالی که برخی دیگر گارانتی های طولانی مدت را عرضه خواهند کرد. در نهایت اطمینان حاصل کنید که برندی که از آن خرید می کنید یک سیستم پشتیبان عالی را ارائه می دهد. همیشه باید بدانید که در صورت بروز مشکل؛ از طرف چه کشی حمایت می شوید. آیا برند شما به دلیل پاسخگو بودن شناخته شده است؟

سر و صدای یخچال خوب

اکثر مردن در هنگام خرید یخچال و فریزر به این مسئله توجه نمی کنند اما سر و صدا یکی از رایج ترین مشکلاتی است که کاربران از آن شکایت می کنند. اگر در هنگام خواندن نظرات مشتریان متوجه گلایه هایی در مورد سر و صدای ایجاد شده توسط یخچال شدید، بهتر است که آن یخچال را خریداری نکنید. شما ممکن است در آشپزخانه در کنار خانواده و یا مهمانانتان وعده های غذایی خود را صرف کنید و صدای یخچال شما را کلافه کند.

بهره وری انرژی یخچال خوب

در هنگام انتخاب یخچال و فریزر بهره وری انرژی را فراموش نکنید. در حالی که یخچال های امروزی به طور قابل ملاحظه ای نسبت به مدل های قدیمی از نظر مصرف انرژی بهینه شده امد اما هنوز هم به تغییرات زیادی نیاز است. مدل های بسیار کارآمد می توانند در هزینه های برق ماهیانه شما صرفه جویی کنند و حتی اثرات محیطی کمتری را به همراه داشته باشد.

انتخاب بر حسب نیاز

در آخر، یاداوری این نکته ضروری است که آنچه که یخچالی را خوی و یا بد می کند در درجه اول به نیازها و سلیقه شخصی شما ربط پیدا می کند. یک یخچال ممکن است برای شما خوب و برای دیگری مناسب نباشد. توصیه می کنیم قبل از خرید لیستی از آمچه که می خواهید یخچال و فریزر شما داشته باشد را یادداشت کنید، به این ترتیب شما می توانید تصمیم گیری راحت تری را داشته باشید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن