لوازم برقی خانگییخچال فریزر

تنظیم دمای یخچال – دمای ایده آل برای یخچال و فریزر شما

فروشگاه اینترنتی کالاپایا عرضه کننده انواع یخچال و فریزر در ایران

چرا به تنظیم دمای یخچال و فریزر  نیاز داریم؟ برای اینکه مواد غذایی خود را تازه نگه دارید، باید آنها را در یخچال یا فریزری که دارای دمای مناسبی است نگهداری کنید. هم یخچال و هم فریزر باید از شرایط ایده آلی برخودار باشند تا رشد باکتری ها را کند کند و تضمین کند که غذای شما به درستی نگهداری می شود. لازم به ذکر نیست که تنظیم درست دمای یخچال می تواند در مصرف انرژی صرفه جویی کند و قبض برق شما را کاهش دهد. اگر می خواهید دمای ایده آل برای یخچال و فریزر خود را پیدا کنید ادامه مطلب امروز فروشگاه کالاپایا را مطالعه بفرمایید. در ادامه چند نکته کاربردی مورد مدیریت بهتر دمای یخچال آورده شده است.

تنظیم دمای فریزر

تنظیم دمای فریزر ساده ترین کاری است که شما می توانید انجام دهید. مطابق با قوانین بهداشت، فریزر شما باید به دمای -18 درجه سلسیوس تنظیم شود تا سرعت متابولیک فساد را کاهش دهد و سطح مواد مغذی غذاهای شما را حفظ کند. برای کاهش هدر رفتکی مواد غذایی در فریزر کافیست اطمینان حاصل کنید که همه چیز در یک ظرفی خالی از هوا نگهداری شده است و حتما همه مواد غذایی خود را قبل از خرابی استفاده کنید. برای این کار لازم است تمام مواد غذایی خود را بروز کنید.

بهترین دمای تنظیم درجه یخچال چقدر است؟

به عنوان یک قاعده کلی، دمای داخلی یخچال بین 3 تا 5 درجه سلسیوس متغییر است، سازمان بهداشت و سلامت توصیه می کند که دمای یخچال خود را به زیر 4 درجه سلسیوس تنظیم کنید. اما فقط درجه دمای یخچال فقط به حفظ مواد غذایی شما منجر نمی شود و ظرافت هایی وجود دارد که باید بدانها توجه داشته باشید.

اول از همه دما در تمام سطوح مختلف یخچال شما یکسان نیست. به عنوان یک قاعده کلی، دمای طبقات یخچال به این صورت است که پایین یخچال، سردترین قسمت یخچال است و هر چه به سمت بالا حرکت کنید دمای یخچال افزایش پیدا می کند. به عنوان مثال، بخش میانی یخچال به طور متوسط دارای دمای 5 درجه سلسیوس است در حالی که بخش های پایین تر دارای دمای تقریبا 2 درجه سلسیوس می باشد.

به همین دلیل بسته به نیاز دمای خود باید مواد غذایی را در سطوح مختلف قرار دهید:

  • گوشت و ماهی تازه را در بخش پایین یخچال نگهداری کنید.
  • محصولات لبنی را در قسمت میانی یخچال نگهداری کنید.
  • سبزیجات را در قسمت پایین یخچال و جایی که سرما نبرد نگهداری کنید.
  • غذاهای آماده را در قسمت بالای یخچال نگهداری کنید.

اگر مواد غذایی خود را در طبقات مناسب یخچال قرار ندهید ممکن است سرمای زیاد یا کمی به آنها برسد و مواد غذایی شما خراب شود. به عنوان یک قاعده کلی از نگهداری مواد غذایی حساس در درب یخچال و فریز که در آنها دما احتمالا در حال نوسان است خودداری کنید.

اگر می خواهید کنترل بیشتری روی مواد عذایی خود داشته باشید، یخچال و فریزرهایی در بازار وجود دارند که دارای کشو و محفظه های تخصصی هستند و کنترل رطوبت بهتری دارند. استفاده از دماسنچ روش خوبی برای نظارت بر دمای یخچال می باشد. این امر به شما این امکان را می دهد تا به طور منظم دمای دقیق یخچال را مشاهده کنی و اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی شما به خوبی نگهداری می شود.

تنظیم دمای یخچال - دمای ایده آل برای یخچال و فریزر شما

گرچه در مورد تنظیم دمای یخچال قانون خاصی وجود ندارد، اما از پر کردن یخچال خود خودداری کنید. یخچالی که در آن مواد غذایی به هم چسبیده باشند گردش هوای مناسبی نخواهد داشت و این می تواند موجب خنک سازی نامناسب مواد غذایی شما و در نتیجه خرابی آنها شود.

حتی اگر بهترین یخچال فریزر موجود در بازار را خریداری کرده باشید که بهترین خنک سازی را ارائه می دهد نگهداری مقدار زیادی از مواد غذایی علاوه بر عدم جریان مناسب هوا باعث استفاده بیشتر از انرژی می شود. در بعضی مواقع یخچال شما تا 25 درصد از قبض ماهانه برق شما را تشکیل می دهد. به همین دلیل است که با استفاده از تنظیم دمای ایده آل یخچال می توانید مواد غذایی خود را به شیوه ای صحیح و بدون افزایش انرژی نگهداری کنید.

تنظیم دمای یخچال - دمای ایده آل برای یخچال و فریزر شما

هر یخچال فریزر مشخصات خاص خود را دارد و این مسئله در مورد مصرف انرژی هم صادق است. برای جلوگیری از مصرف انرژی زیاد شما در هنگام خرید یخچال باید به برچسب مشخصاتی که دارد دقت کنید. اگر نمی توانید برچسب مشخصات یخچال را پیدا کنید می توانید اطلاعات لازم را از اینترنت پیدا کنید و یا با فروشنده خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ماشین ظرفشویی – مخزن ظرفشویی پلاستیکی، استیل یا ترکیبی؟

 اگر هنوز نمی توانید از خرابی و فاسد شدن مواد غذایی خود جلوگیری کنید احتمالا نیاز است که با یک سرویس کار یا تعمیر کار ماهر تماس بگیرید تا عملکرد مناسب یخچال شما را مورد بررسی قرار دهد. بعضی اوقات یک مشکل ساده می تواند مشکلات بزرگتر را ایجاد کند.

اگر به یخچال جدید نیاز دارید، کارشناسان فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا خوشحال خواهند شد تا شما را در پیدا کردن یخچال متناسب با نیازهایتان همراهی کنند.

برخی مقالات دیگر ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن