لوازم برقی خانگییخچال فریزر

قابلیت انجماد سریع یا Fast Freeze در یخچال چیست؟

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع یخچال فریزر برند در ایران

 انجماد سریع یا Fast Freeze در واقع دکمه ای است که با فشردن آن؛ دمای فریزر یا بخشی از آن کاهش پیدا می کند. این قابلیت در مواقعی که شما نیاز به فریز کردن مقدار زیادی مواد غذایی تازه و منجمد نشده دارید، مورد استفاده قرار می گیرد. هر چه مواد غذایی سریعتر منجمد شوند؛ هنگام آب شدن برای استفاده کیفیت بهتری خواهند داشت.

انجماد سریع یا Fast Freeze یخچال

اکثر فریزرها می توانند با انجماد مقدار کمی از غذا بدون دکمه انجماد سریع کنار بیایند. هر چیزی بیش از 1 کیلوگرم منجر به تولید غذای با کیفیت پایین می شود. توصیه می کنیم که عملکرد انجام سریع را حدود سه ساعت قبل از قرار دادن مواد غذایی در فریزر فعال کنید.

مواد غذایی که به آرامی منجمد می شوند؛ در مقایسه با غذایی که سریعتر منجمد می شوند، کریستال های یخ بزرگتری را تشکیل می دهند. هر چه کریستال های بخ بزرگتر باشد؛ کیفیت مواد غذایی هنگام آب شدن پایین تر خواهد آمد. اما اگر قصد دارید مواد غذایی که از قبل منجمد شده را نگهداری کنید، دیگر نیازی به فشار دادن دکمه Fast Freeze ندارید.

اکثر فریزرهایی که دکمه انجماد سریع یا Fast Freeze دارند، چراغ هشداردهنده هم دارند که نشان می دهد قابلیت انجام سریع فعال است یا نه. دکمه انجماد سریع یا Fast Freeze برای راحتی شما طراحی شده است. این قابلیت دما را کاملا با استفاده از ترموستات پایین می آورد. اگر می خواهید مرتبا دمای یخچال را تنظیم کنید؛ مطمئن شوید که ترموستات در وضعیت مناسبی قرار دارد. دمای مناسب برای انجام سریع در فریزرهای خانگی حدود منفی 10 درجه فارنهایت یا منفی 23 درجه سانتیگراد است.

در فریزرهای بکو (Beko) به محفظه فریزی که درست در مقابل فن فریزر قرار گرفته است انجماد سریع یا Fast Freeze گفته می شود. هوای سرد مستقیما روی مواد غذایی موجود در محفظه انجام سریع دمیده می شود و 10 درصد سریع تر از موادی که در فریزر قرار گرفته اند منجمد می شوند. قابلیت فست فریز یکی از قابلیت های اتوماتیک یخچال فریزرهای بکو است و هیچ تنظیمات اضافی برای فعال کردن این قابلیت در این دسته از دستگاه ها وجود ندارد.

برخی از مقالات مرتبط ما:
برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن